Loiz schreef:Dit is een 'vechthond' type hond die eigendom is van een bij de politie goed bekende ontvoerder.
Dan is het dus met 99% zekerheid te zeggen dat deze hond niet normaal behandeld is, normaal gedrag kan je daar dan ook niet van verwachten.
Dit is geen normale waaksheid, maar alsnog vind ik niet dat de hond de schuld mag krijgen, en het afschieten stoot mij wat dat betreft tegen het hoofd.
Tegenwoordig word elke hond die een x gebeten heeft meteen afgemaakt want hij is vals, een hond is niet van nature vals. De mens
maakt ze zo en de mens kan ze ook weer goed krijgen. Ik ben er van overtuigd dat elke agressieve hond een hond met problemen is, en
problemen kan je oplossen. Of in ieder geval een poging doen. Heropvoeding en traumaverwerking noemen ze dat.
Volgens mij zegt niemand hier dat de hond van nature vals is. En volgens mij geeft ook niemand de hond de schuld.
Maar ik snap heel goed dat hij is afgeschoten. Als ik daar had gestaan, had ik precies hetzelfde gedaan. Dan mag het misschien (maar dat weet ik niet, want ik weet niet wat ze hebben gedaan) mis zijn gegaan in de voorbereiding maar op dat moment zelf kun je weinig anders doen als je wordt aangevallen. Sneu voor de hond maar imo begrijpelijk dat ze hem hebben afgeschoten.