Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 14:51

Diaantjev

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:00

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:02

:D
Kreeg zelf gelijk alweer interesse in het andere boek dat er stond :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 15:12

Diaantjev schreef:
Xjosee schreef:
Ik vind dat Milan hele goede dingen kan doen om honden te heropvoeden maar je kan honden niet onderling vergelijken. Ik denk dus niet dat je de methode van Milan zo kan overnemen, iedere situatie, iedere hond en ieder baasje is anders. Denk dat er daarom veel mis gaat als mensen hem proberen na te doen.

Wat ik verder mis is dat Cesar Milan nergens verteld over hoe je alles kan voorkomen, oftewel hoe je de opvoeding van je hond start.

Toevallig zag ik bij de Bruna een boek van Cesar Milan over de opvoeding van 4 verschillende rassen puppies met dus vier verschillende karakters.

Dat wilde ik ook al zeggen, ik heb hem ook gezien. Vind hem nu nog een beetje duur maar wil hem zeker in huis halen voor als ik zelf een pup neem :)
Leuk ook dat ie er zelf echt vier heeft genomen, zo heb je toch verschillende perspectieven erop.

@Essy, ik zou nog maar even naar je kaartje gaan kijken er zijn namelijk een stuk of 8 stoelen 27 op rij 37 :j
Ik ga ook met mijn vriend, zit in vak H geloof ik. Geen idee waar precies. Mijn vriend zijn moeder hoort eigenlijk te gaan maar ze wil niet.. Terwijl zij het juist nodig heeft..

Okee ik ben tot deze quote gekomen, lees vanavond verder want leeeuk topic :D Go Cesar!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 00:42

Ik heb dat boek gister binnen gekregen heel erg leuk en interessanter dan ik had verwacht!
O welk vak weet ik niet, heb ze zelf aangeklikt, recht voor t podium het eerste vak was gold cards ofzo en een vak erna had ik aangeklikt. Dat waren kaartjes van 59€

Magrathea

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 01:24

Goed, nu wat ik inhoudelijk kwijt wilde :D

Dat je asielhonden niet kan/may corrigeren is natuurlijk giga bull. Alsof een potentiële eigenaar bij een hond die alles en iedereen wil opeten en als een sledehond zijn baas voorttrekt, denkt 'nou dat is me een leuk projectje, deze neem ik!'
Nee hoor, mensen worden verliefd, maken een leuke ontspannen wandeling en besluiten de hond te adopteren.
De uitlaters bij ons worden allemaal minimaal 2-3 keer ingewerkt zodat ze goed weten wat de manieren van corrigeren enzo zijn. Anti-trek bijvoorbeeld (teruglopen als de hond trekt) of hoe te handelen als een hond joggers achterna gaat bijvoorbeeld. We hebben op die manier menig hond adoptieklaar gestoomd :j

Ik ben zelf zeer te spreken over cm maar vind mg een beetje onvolwassen in het wereldje. Hij zit altijd maar CM af te kraken.. ja ik denk echt dat CM echt iets verkeerd doet als hij al honderden honden geholpen heeft en in zijn centrum en thuis een gebalanceerde, stabiele roedel heeft :j

Leuk verhaal trouwens, stond laatst in spits: op een gegeven moment had een vriend van Cesar een nestje pitbulls. Hij ging er met Daddy heen om er eentje uit te zoeken. Alle puppy's wilden spelen met Daddy, maar hij liet ze weten hier niet van gediend te zijn. Op één na... Daddy en de pup maakten kennis, en samen liepen ze naar Cesar. Zo van: dit is hem! :D lijkt me echt super om dat zelf mee te maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 08:59

Ik vind Martin Gaus ook gewoon helemaal geen uitstraling hebben. :\ Ik zou hem ook best eens met een moeilijke hond willen zien werken, maar dat heb ik nog niet gevonden.
Het ergste vind ik dat Martin Gaus dingen zegt die gewoon niet kloppen. Hij zet de methode van Cesar weg op een manier die duidelijk maakt dat hij de afleveringen niet eens behoorlijk heeft bekeken. Dat stoort me wel. Je kunt pas kritiek geven als je het respect hebt om je te verdiepen in wat iemands methode en werkwijze werkelijk inhouden.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:10

Leuk topic! Ik ben het voor een groot deel eens met Cesar's aanpak. Vooral het feit dat je je eigen ruimte moet claimen om respect te verdienen en het aantikken met je vingers en/of hiel.

Het feit is gewoon dat je niet zomaar klakkeloos dingen na moet gaan doen van welke trainer dan ook. Haal de goede dingen uit allerlei methodes en maak je eigen methode die bij je hond past :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:13

Ik heb ooit een filmpje gezien dat Cesar de honden gewoon afstoft als de camera uitgaat :=

Zo kan ik het ook!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:14

jaja eenitraM, kom jij weer even lekker rellen in het zoveelste topic met de welbekende ongefundeerde uitspraken.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:17

Amaris schreef:
jaja eenitraM, kom jij weer even lekker rellen in het zoveelste topic met de welbekende ongefundeerde uitspraken.

Huh?

Nou goed.

Ik heb geen ervaring met lastige honden en bij ons kunnen de honden thuis hond zijn. Vrij zijn. Naar buiten waar ze maar willen, eten wanneer ze willen, spelen wanneer ze willen.

Wat Cesar doet moet hij zelf weten. Ik heb er geen ervaring mee omdat ik er niet mee hoef te werken.

Maar persoonlijk hou ik niet van dat "zweverige gedoé" imo. Luisteren zullen ze.

Even de andere topics erbij :)

[BB] Cesar Milan: 2 gezichten?
[BB] The dog wispherer

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:29

eenitraM schreef:
Ik heb ooit een filmpje gezien dat Cesar de honden gewoon afstoft als de camera uitgaat :=

Heel belangrijk! Je kunt honden niet met spinnewebben op tv hebben natuurlijk :j

Ik heb ook wel eens een filmpje gezien. Het ging over eh, nou ja, dat weet ik niet meer, maar dat het een filmpje was dat zegt eigenlijk al genoeg!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:32

@ EenitraM, Wat vind je er zo zweverig aan? :)
Imo corrigeert ie gewoon een hond daar waar nodig, heb geen abacadabra gezien?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:34

eenitraM: Zou je dat filmpje dan willen plaatsen?
Ik hoor mensen wel vaker van dit soort dingen zeggen, maar ik heb nog niet het bewuste filmpje gezien.

Ik ben zelf pro-CM-methode.
Dat wil zeggen, ik pik eruit wat ik kan en wil gebruiken.
Maar zoals bij iedere andere trainer zit er in mijn ogen altijd iets bij waar ik persoonlijk niks mee kan.

Maar verder vind ik het een heerlijke logica waar ik tot nu toe al veel aan gehad heb.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:36

Ben aan het zoeken, maar zit op het werk :=

Faily

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:40

Ik ben VOOR omdat: ik het eens ben met de 3 hoofdpunten
eerst beweging dan discipline vervolgens aandacht/liefde.
Zeker ben ik ervan overtuigd dat veel honden te weinig beweging krijgen en het is ook niet nieuw dat mensen eerst kijken wat ze een mooie hond vinden voordat ze kijken of het ras bij hen past. Maar deze hoofdpunten vind ik bij paarden net zo goed van toepassing. Je kunt niet verwachten dat een paard black beauty is als je hem de hele dag op sluit in zijn stal en 1 keer per week LEES ALS VOORBEELD eruit haalt om een eind te rijden.

Tja we weten natuurlijk niet wat er achter de schermen gebeurd, er doen zich veel verhalen voor dat hij de honden eerst in elkaar trapt?? Nooit echt agressieve maar meer bang agressieve honden aanneemt?? Ik weet niet of dat zo is, sommige dingen op tv vind ik ook erg ver gaan. De honden zie je inderdaad vaak schrikken/ in elkaar kruipen als hij zijn tss geluidje doet, waarom is dat? Ik weet het niet. Je ziet natuurlijk niet de honden die hij niet kan helpen.

Maar nogmaals een mening kan je snel over iemand vormen, helemaal als je degene niet kent of nooit bij zijn trainingen bent geweest. Ik ben het 100% eens met de uitspraak geef je hond eerst voldoende beweging voordat je iets gaan proberen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:45

Dat in elkaar kruipen bij het tss geluid, hóeft niet te zijn omdat er van te voren iets is gebeurd!! Ik weet dat echt uit ervaring. Wij hebben een paar keer dus iemand thuis gehad die zijn methode hanteerd. De eerste keer dat zij dat deed (en ik dus zeker weet dat mijn hond en zij elkaar nog nooit gezien hadden :D ) kroop die van mij ook in elkaar!! Hij wist gewoon niet wat hem over kwam.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:46

Ik heb inmiddels een paar 'zogenaamd schokkende' filmpjes gevonden en bekeken........

En tot nu toe niks schokkends gezien :n

Je schiet er trouwens geen reet mee op als je een agressieve hond 'achter de schermen' eerst in elkaar zou trappen.
Het wordt A. erger..........en B. zal het voor de camera niet meer werken omdat je dan met een andere 'state of mind' probeerd te werken waar die hond feiloos doorheen prikt.
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 22-03-12 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:46

Mee eens elevien, er staat ook niet voor niets altijd in beeld 'do not attempt these techniques without consulting a professional first'

@faily hij neemt de honden niet zelf aan, dat doen zijn producers.. hij wil de filmpjes die mensen insturen niet zien om onbevooroordeeld het eerste gesprek in te gaan. En ik heb genoeg agressief-agressieve (ja geen idee hoe ik het anders moet noemen) honden gezien hoor! Feit is alleen dat agressie bij honden gewoon heel vaak voortkomt uit een bepaalde vorm van angst.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:55

marleen_usar schreef:
Mee eens, ze zeggen dat hij achter de schermen heel anders is naar de dieren toe.

Ik heb hem een paar dagen mogen meemaken, zowel op het podium als achter de schermen en het is mij totaal niet opgevallen dat hij anders reageert naar de dieren dan op het podium of op tv. Het is wel zo dat ie echt "geleefd "word door alle mensen eromheen en dat ie maar weinig beslissingen zelf kan nemen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 09:58

'ze zeggen' wel meer denk ik...
Hoge bomen vangen veel wind.....

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:21

Precies ja :j

Ik vraag me altijd af of mensen die van die schokkende filmpjes hebben gezien, wel eens een hond die zijn plek niet kent gecorrigeerd hebben zien worden door een dominante hond.

Ik kan je vertellen dat die geen clicker gebruiken hoor :Y)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:24

Daarom...
Mijn grote Fila kruising heeft ook wel eens babbels......dan moet ik ook even optreden.
En dan is het weer een hele tijd pais en vree in huize Paintlinger :o

Cavaletto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 10:28

Ik zie wat CM voor elkaar krijgt en met hoeveel respect hij met de dieren omgaat, ik vind dat heel goed. Cesar komt bij mensen die hun hond niet begrijpen; hij leert de mensen met de hond omgaan met veel geduld en, niet onbelangrijk, respect voor de hond.

Wat betreft het castreren van een reu; daar zijn de meningen over verdeeld, toch denk ik dat het in de meeste gevallen een evenwichtigere hond oplevert, geen of minder last van de hormonen. Mijn eigen reu is niet gecastreerd (hand in eigen boezem dus :o ) maar dat was achteraf voor het dier wel wat relaxter geweest. Hij heeft toch de drang om zich te laten gelden, meer dan een gecastreerde reu.

En over het geven van beweging; veel mensen laten hun hond niet voldoende bewegen. Er zijn er zat die 3 x per dag een paar minuten buiten komen; zeker met minder mooi weer, gauw de behoefte doen en baasje wil naar binnen. Een hond moet, naar mijn mening, zeker 4 x per dag voor minstens een half uur uit. Ook kleine,zgn. schoothondjes, dat zijn nl ook honden, al worden ze vaak niet zo behandeld. Als je daar geen tijd voor ebt kun je een hond niet bieden watíe nodig heeft, moet je je afvragen of je wel een hond moet nemen.

Tot slot, hondjes en paarden (en kinderen :D ), ze zijn alles voor mij, over de opvoeding van allen heb ik een mijn eigen mening en ik vind ook dat ieder recht heeft op een eigen mening als het welzijn van het dier (en kind) maar in orde is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:01

Tja castreren of niet castreren.. ik zou het zelf wel doen omdat ik niet denk de ongecastreerde reu in se hand te kunnen houden. Maarja, hè, ik heb ook al gemerkt dat teefjes mij meer liggen :+ dus ik hoef me er niet druk om te maken ook.
Ik snap wel dat dierenartsen het adviseren . Die weet natuurlijk niet of jij er wel om mee kan gaan, en het is niet alsof we te weinig honden hebben ofzo :+