Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
knuffeldier schreef:Jongens, jongens, wat zijn we weer hard.
Natuurlijk is het sneu voor de hond. Maar Ts heeft met de beste intenties gehandeld en wilde de hond een goed te huis bieden. Haar vader besliste anders. Ts heeft meerdere keren aangegeven dat zij de hond niet weg had gewild, maar dat het van haar vader perse moest. Erg fijn dat iedereen blijkbaar zulke liefhebbende ouders heeft, die altijd naar je zullen luisteren als je een dier wilt houden.... en altijd zullen zeggen, het is dan wel ons huis, maar we volgen lekker jouw regels want je bent nu tenslotte volwassen..... Toen ik 18 was en nog thuis zou hebben gewoond had ik toch ook echt mooi moeten luisteren als mijn ouders een huisdier weg hadden willen hebben, volwassen of niet, hun huis hun regels.
De hond paste niet in het gezin, maar dat je een inschattingsfout maakt kan gebeuren.
En wat betreft de snelle aankoop: Hoe vaak zie ik hier geen opknap paardjes of reddingsprojectjes voor bij komen en dan vind iedereen het o zo geweldig.En dit zijn vaak ook snelle aankopen om op die manier een dier een beter leven kunnen geven. Maar zodra het een keer wat minder goed uit pakt word de Ts gelijk afgebrand.
liekec schreef:Wil je niet een ander hondje nemen en dan van een zachtaardiger ras ofzo? En dan ermee op puppycursus, dan wordt het vast een superhondje!
Ik vind het wel jammer dat jouw omgeving je niet tegen het kopen van een hondje beschermd. Ik denk dat dat toch een beetje hun verantwoording is.
Ik zou zeggen, ga opzoek naar een nieuw hondje, en wat een voorgaande bokker ook al heeft gezegd, koop bijv. een labrador, die zijn zachter.
Succes!
JJenniferxxx schreef:Een paar weken geleden heb ik via marktplaats een hollandse herder gekocht, als vriendinnetje voor mijn andere herder.
Helaas was dit avontuur maar voor korte duur, want Tanja (zoals ze heet) beet overal in en liet ook ECHT niet meer los.
Ik heb haar vrijdag gehaald maar zondag had mijn vader toch echt besloten dat ze niet langer kon blijven.
Ze greep ons ook wel eens van speelsheid in de armen of benen en ook mijn andere herder heeft ze 2 keer toe gepakt, niet uit agressie maar gewoon uit speelsheid! maar mijn vader beweerde dat dat er niet uit te krijgen is. Uiteindelijk had mijn vader Tanja weer doorverkocht aan een beveiligster, zij zou er mee trainen en zou vaker met dit soort honden uit de bloedlijn getraind hebben.
Nu keek ik vandaag dus weer op marktplaats en zie ik dus dat ze weer te koop staat..
Ik voel me er vreselijk door want ik ben vanaf dag 1 van het hondje gaan houden en Tanja is een hartstikke knuffel die bij de eigenaar waar ik haar weer van kocht gewoon nooit regels heeft gekend. Ik zou haar zo graag terug halen maar ik weet dat dat gewoon niet kan.
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt met jullie dieren?
EDIT:
Omdat ik nu al negatieve reacties krijg dat ik hier zelf ook aan heb meegewerkt:
Deze hond moest met spoed naar een nieuw huis, ik wist niet dat ze zo was, althans niet zo erg!
Elke pup is speels, maar Tanja beet echt in alles en iedereen en liet echt niks los!!
Als ik dit had geweten had ik haar niet eens gekocht. daarnaast wist de nieuwe eigenaar dat ze zo beet en ze vertelde dol enthousiasten dat ze met deze bloedlijn ervaring heeft en er dus geen enkel probleem voor hun is. Ik had ook echt niet verwacht dat ze weer op MP zou staan.
JJenniferxxx schreef:Hallo,
Dit zal mijn laatste bericht in het topic zijn, ik wilde het topic verwijderen maar dit blijkt onmogelijk.
verder heb ik geen zin om nog een discussie te voeren, als je nog vragen hebt doe dit dan in PB.
liekec schreef:Eh, ja en dit keer een minder aggresief hondje, zo bedoelde ik het, het staat er idd een beetje scheef
HorseTopShop schreef:Ridge Backs zijn geen moeilijke honden. Evenals Hollandse Herders. Zolang je maar consequent bent en er tijd in steekt.
Ik kan er ook echt niet bij dat er na 3 dagen de conclusie wordt getrokken dat er niks te beginnen is met de hond en deze dan maar weer weg gedaan wordt.
Ik heb 4 Cane Corso's, waarvan 1 compleet gestoord was. Was ja. Een Molosser, een doder, die je met gemak op kan vreten. Na anderhalf jaar intensief trainen, hebben we er een geweldige hond aan. Al zullen we haar altijd goed in de gaten moeten houden.
Maar zoiets gaat natuurlijk niet vanzelf en zeker niet in 1 dag.
jus schreef:Die advertentie zeg , hond bijt overal in , en staat op de foto al hangend in een mouw , ik ben geen hondentrainster wel liefhebber maar een pup die 5 maanden oud is laten hangen aan een arm lijkt me niet echt gezond als het beestje bijtproblemen heeft.
Hopen maar dat iemand de hond neemt die hier mee om kan gaan.
maudenmarc schreef:Ik zeg, koop nooit een wat oudere hond, dan haal je andermans ellende in huis..
eowyn04 schreef:TS is een beetje op haar ziel getrapt denk ik (mogelijk door de borderline...)
maar reageren doet ze niet meer, zie haar laatste bericht.
Waarheid is hard dame! En met dit soort dingen zal je toch moeten leren omgaan.
Helaas zal er niet altijd in je straatje gekletst worden.
Wilawander schreef:De mensen voor wie zo\n hond geschikt is willen dit juist graag zien. Een hond uit werklijnen is geen hond voor gezinnen als bankhond en met kinderen. Die worden gefokt voor de IPO en KNPV. Die hebben veel hogere driften en bijten daardoor ook erg snel dat is er in gefokt. Niks mis mee in juiste handen. In niet juiste handen is het voorgeprogrammeerd dat dat mis gaat. Vindt het fout van zowel koper als verkoper die moeten beide weten wat past en wat niet.