Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:13

Jammer dat de hond al weg is maar ik had je aangeraden om eens te bellen met HappyTails. Goede hondenschool...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:26

knuffeldier schreef:
Jongens, jongens, wat zijn we weer hard.

Natuurlijk is het sneu voor de hond. Maar Ts heeft met de beste intenties gehandeld en wilde de hond een goed te huis bieden. Haar vader besliste anders. Ts heeft meerdere keren aangegeven dat zij de hond niet weg had gewild, maar dat het van haar vader perse moest. Erg fijn dat iedereen blijkbaar zulke liefhebbende ouders heeft, die altijd naar je zullen luisteren als je een dier wilt houden.... en altijd zullen zeggen, het is dan wel ons huis, maar we volgen lekker jouw regels want je bent nu tenslotte volwassen..... Toen ik 18 was en nog thuis zou hebben gewoond had ik toch ook echt mooi moeten luisteren als mijn ouders een huisdier weg hadden willen hebben, volwassen of niet, hun huis hun regels.

De hond paste niet in het gezin, maar dat je een inschattingsfout maakt kan gebeuren.

En wat betreft de snelle aankoop: Hoe vaak zie ik hier geen opknap paardjes of reddingsprojectjes voor bij komen en dan vind iedereen het o zo geweldig.En dit zijn vaak ook snelle aankopen om op die manier een dier een beter leven kunnen geven. Maar zodra het een keer wat minder goed uit pakt word de Ts gelijk afgebrand.

amen _/-\o_

er zijn zelfs goede hondentrainers hier op bokt die zo'n fout hebben gemaakt.
de vader van de ts traint zelf politiehonden en vond dit linke boel.

hond is verkocht naar een persoon die er mee ging trainen.
het is niet de ts dr schuld dat die persoon zijn woord niet heeft gehouden.

geef de ts liever advies wat ze nu moet doen ipv haar met de grond gelijk te maken.
al dat " maar ik heb... maar mijn hond....wat ik allemaal heb meegemaakt" sorry het gaat niet over jullie of jullie hond, maar over de ts en wat ze nu moet doen.
laat dat ego toch eens los, dat scheelt een hoop ruimte en gerel hier op bokt.

ts, ik snap dat je nu in tweestrijd staat.
overleg met je vader of deze hond misschien weer terug kan komen en hoe jullie het gedrag kunnen aanpakken. desnoods maak je een plan van aanpak, je vader is trainer dus die zal er vast wel kijk op hebben.
en anders, niet doen.

JJenniferxxx

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 21:40

Hallo,
Dit zal mijn laatste bericht in het topic zijn, ik wilde het topic verwijderen maar dit blijkt onmogelijk.

Ik heb zelf wel ervaring met herders, dus het heeft niks te maken met het verkeerde ras. ik heb zelf nog een duitse herder en er misschien niet goedoverna gedacht dat een hollandse herder toch net iets anders was, daarnaast heeft Tanja een bloedlijn voor politiehonden en is ze de eerste maanden in mijn ogen gewoon flink verpest, een pup mag bijten zeker weten, ook met 5 maanden, maar tanja beet hard, echt door je huid heen en liet echt niet los,maar dan ook echt niet!
De keuze dat de hond weg moest was ook niet de mijne nee dat heeft de huisbaas of te wel mijn vader besloten. Ik heb het er gelijk met hem over gehad vanmiddag, maar haar terug in huis halen is geen optie.
Mijn vader noemt het 'vragen om een bloedbad'. Het is geen optie om hier in ons huis zo'n hond toch te houden, dat is vragen om ellende. Ik woon niet op een boerdrij met een grote tuin en een villa van een huis, de honden scheiden betekent dus dat ik of Tanja of de andere 4 in de Banch moet doen, dat is toch ook niet leuk voor het dier? Mijn ouders zijn hier heel consuquent in, ze zijn gek op dieren maar het is ook goed mis als ze eruit gaan, want dan komen ze er in geen honderd jaar nog in.

verder heb ik geen zin om nog een discussie te voeren, als je nog vragen hebt doe dit dan in PB.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:53

Wil je niet een ander hondje nemen en dan van een zachtaardiger ras ofzo? En dan ermee op puppycursus, dan wordt het vast een superhondje!
Ik vind het wel jammer dat jouw omgeving je niet tegen het kopen van een hondje beschermd. Ik denk dat dat toch een beetje hun verantwoording is.
Ik zou zeggen, ga opzoek naar een nieuw hondje, en wat een voorgaande bokker ook al heeft gezegd, koop bijv. een labrador, die zijn zachter.
Succes!

maybe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:14

typische bokt zoals er hier op ts gereageerd wordt.
ik geloof niet dat zij dit met opzet heeft gedaan,het is uit veiligheids overwegingen dat de hond weer weg moest,je weet nooit hoe een hond precies is wat betreft karakter.en dat het hondje nu alweer op marktplaats staat is natuurlijk niet de schuld van ts.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:28

liekec schreef:
Wil je niet een ander hondje nemen en dan van een zachtaardiger ras ofzo? En dan ermee op puppycursus, dan wordt het vast een superhondje!
Ik vind het wel jammer dat jouw omgeving je niet tegen het kopen van een hondje beschermd. Ik denk dat dat toch een beetje hun verantwoording is.
Ik zou zeggen, ga opzoek naar een nieuw hondje, en wat een voorgaande bokker ook al heeft gezegd, koop bijv. een labrador, die zijn zachter.
Succes!

de omgeving moet haar beschermen tegen het kopen van een hondje, en daarna moet ze op zoek naar een nieuw hondje? :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:30

Eh, ja en dit keer een minder aggresief hondje, zo bedoelde ik het, het staat er idd een beetje scheef :D

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:35

Jammer dat je hem gelijk weg heb gedaan. 3 dagen is niet echt iets eens kans geven.. Met een basiscursus alleen was je al ver gekomen. Dus tja.. Je wil het niet horen maar op deze manier blijven honden dus afgedankkt worden zonder dat ze de kans hebben gehad om ergens te wennen en uberhaupt te luisteren. Weet die hond veel wat je van hem verwacht als je er geen tijd in steekt?
Ik hoop dat je de volgende keer eerst een paar keer gaat kijken, of eerst gaat kijken wat je eraan kunt doen voor dat ie maar weer op MP gepleurd word.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 11:36

Oh zo haha, maar herders hoeven niet agressief te zijn, wij hebben ook een holl. herder in het asiel en die doet precies hetzelfde, is alleen al 1jaar en zal waarschijnlijk wat harder bijten als deze hond. Pakt alles en iedereen en laat dan niet los, die hond is niet agressief want is hierin wel te corrigeren ( als je erg streng bent ) maar verveeld zich daarom gaat deze holl. herder naar schiphol en word opgeleid om dadelijk explosieven op te gaan speuren. We brengen daar vaak herders heen omdat deze graag willen werken, wanneer je daar niks mee doet worden ze dus zo als het hondje van ts, gewoon helemaal gefrustreerd.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:16

in 3 dagen kan je echt niet bekijken of er van een jonge hond niks te maken is.

En voor de hond is het constant verhuizen 1 grote stress. Doodzonde vindt ik zoiets.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:27

En ik geef jouw vader groot gelijk. Ik heb hier zelf 2 kids van 7 en 10 en mooi dat ik NOOIT mijn kinderen bloot zou stellen aan een hond die ik niet vertrouw. De vader (zo te lezen met genoeg verstand van honden) voelt aan dat dit wel eens fout kan aflopen en daarbij een pup van 5 mnd die nu al vast houdt tot bloedens toe? Nee die zou bij mij OOK weggaan vanwege de veiligheid voor mijn kinderen.

TS dacht een goed tehuis te hebben gevonden maar blijkbaar dus neit. Dat doet pijn, dat snap ik goed. Wat je zou kunnen doen is de mevr bellen om te vragen waarom het dier weer weggaat. Het is sneu absoluut, maar ik begrijp je vader heel erg goed. Al is het nog zo erg voor de hond in kwestie, ze leven gelukkig wat meer in het nu dan in het verleden. En als TS haar zusje op een dag gepakt had geworden had Bokt geroepen: waarom hebben jullie hem neit weggedaan toen hij al zo hard in de bek bleek te zijn?

Veiligheid van kinderen gaat nog altijd VOOR op de hond.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 12:34

Veiligheid gaat idd wel voor, maar als je een gezin hebt zou ik van te voren toch iets meer tijd nemen om een geschikte hond te vinden. Jammer dat het zo gelopen is, hopelijk vind het dier snel een baasje waar ze wel mag blijven.

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:17

JJenniferxxx schreef:
Een paar weken geleden heb ik via marktplaats een hollandse herder gekocht, als vriendinnetje voor mijn andere herder.
Helaas was dit avontuur maar voor korte duur, want Tanja (zoals ze heet) beet overal in en liet ook ECHT niet meer los.
Ik heb haar vrijdag gehaald maar zondag had mijn vader toch echt besloten dat ze niet langer kon blijven.

Ze greep ons ook wel eens van speelsheid in de armen of benen en ook mijn andere herder heeft ze 2 keer toe gepakt, niet uit agressie maar gewoon uit speelsheid! maar mijn vader beweerde dat dat er niet uit te krijgen is. Uiteindelijk had mijn vader Tanja weer doorverkocht aan een beveiligster, zij zou er mee trainen en zou vaker met dit soort honden uit de bloedlijn getraind hebben.

Nu keek ik vandaag dus weer op marktplaats en zie ik dus dat ze weer te koop staat..
Ik voel me er vreselijk door want ik ben vanaf dag 1 van het hondje gaan houden en Tanja is een hartstikke knuffel die bij de eigenaar waar ik haar weer van kocht gewoon nooit regels heeft gekend. Ik zou haar zo graag terug halen maar ik weet dat dat gewoon niet kan.

Hebben jullie dit wel eens meegemaakt met jullie dieren?

EDIT:
Omdat ik nu al negatieve reacties krijg dat ik hier zelf ook aan heb meegewerkt:
Deze hond moest met spoed naar een nieuw huis, ik wist niet dat ze zo was, althans niet zo erg!
Elke pup is speels, maar Tanja beet echt in alles en iedereen en liet echt niks los!!
Als ik dit had geweten had ik haar niet eens gekocht. daarnaast wist de nieuwe eigenaar dat ze zo beet en ze vertelde dol enthousiasten dat ze met deze bloedlijn ervaring heeft en er dus geen enkel probleem voor hun is. Ik had ook echt niet verwacht dat ze weer op MP zou staan.

Ja ik heb dit toevallig ook meegemaakt.
Mijn mopshond had ik vanaf puppy vanuit de fokker sinds vorig jaar januari. Januari dit jaar ben ik gaan samenwonen en ging ik verhuizen. Hij zou hierdoor langer alleen thuis zijn. Vrienden van ons vroegen of hij niet naar hun kon, waren altijd thuis en waren zo gek op hem.
Ik dacht er alleen maar goed aan te doen, omdat ik er toch wel mee zat dat hij langer alleen thuis zou zijn dalijk, dat ik hem aan hun heb gegeven op de voorwaarde dat als zij hem niet meer wilden/konden houden dat hij terug naar ons zou komen.

Vervolgens is hij na een maandje via marktplaats door hen te koop gezet en aan de eerste beste verkocht. (Kwam ik later achter, zijn uiteraard ook geen vrienden meer van ons)
2 maanden later (2 weken terug) werd ik door inmiddels eigenaar nummer 8!!! gebeld met wat vragen. Ik schrok mij rot vond het enorm triest. Hij was er heel blij mee en Enzo zou nooit bij hem weggaan dit dat... Ik heb hem gevraagd met mij contact op te nemen mocht hij om wat voor reden hem weg willen doen omdat ik niet wil dat hij weer op marktplaats zou komen te staan. Ja tuurlijk is goed zei hij.

Afgelopen donderdag kijk ik op marktplaats en wat zie ik tot mijn verbazing mijn lieve hondje ALWEER op marktplaats. Heb die man gebeld en heb hem donderdagavond meteen opgehaald en teruggekocht voor nog een flink bedrag. (hoe triest dan ook ik had hem gratis weggegeven met al zijn spulletjes, maarja hij heeft er ook voor betaald)
Hij is nu weer bij mij en gaat never nooit meer weg. Gelukkig mag hij overdags lekker bij mijn schoonzus, zij is altijd thuis dus al met al komt het weer helemaal goed.

Mijn hond heeft dus in ongeveer 3 maanden tijd 8 nieuwe baasjes gehad. Vind het erg triest hoe mensen maar zo makkelijk een hond aanschaffen en weer weg doen alsof het een pakje boter is. Kan er enorm boos om worden :( . En ja, ik had hem in eerste instantie ook weggedaan, maar dat deed ik (dacht ik) in zijn voordeel, voel mij nog steeds er schuldig om. Merk dat hij enorme verlatingsangst heeft ontwikkeld, maarja dat is niet zo gek ook.

Hoe dan ook, mijn hondje is gelukkig weer terug en blijft bij ons de rest van zijn leventje en gaat nooit meer weg !

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:26

JJenniferxxx schreef:
Hallo,
Dit zal mijn laatste bericht in het topic zijn, ik wilde het topic verwijderen maar dit blijkt onmogelijk.

verder heb ik geen zin om nog een discussie te voeren, als je nog vragen hebt doe dit dan in PB.

Heb niet alles gelezen, heb daar ook geen zin in.
Maar dit zijn wel de reacties die je kan krijgen als je zo'n verhaal op bokt zet! Mee eens of niet. Helaas zijn dat de consequenties en heeft het geen zin om je terug te trekken. Beetje hand in eigen boezem steken....

Het enige wat ik kwijt wil:
Wie is er weer de pineut, de hond!! ;(

Wie zijn schuld is het, dat laat ik maar in het midden. Heb alleen medelijde met de hond.

(even wel mijn verhaal, wij hebben onlangs ook een hond "geadopteerd"via marktplaats.
Mogelijk een halve riche-back, dus ook neit de makkelijkste honden. Weg gedaan ivm allergie, wij nemen hem mee, tuurlijk geen allergie, maar grommen. Doormiddel van consequent zijn en laten zien we die baas is kan je een end komen. We hebben een super lieve hond eraan, maar ook nog steeds erg stout, maar dat is niet erg, ze hoeven geen dooie te zijn, als je maar wel duidelijk je grenzen stelt, daar is iedereen mee gebaat).

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:41

Die advertentie zeg , hond bijt overal in , en staat op de foto al hangend in een mouw , ik ben geen hondentrainster wel liefhebber maar een pup die 5 maanden oud is laten hangen aan een arm lijkt me niet echt gezond als het beestje bijtproblemen heeft.
Hopen maar dat iemand de hond neemt die hier mee om kan gaan.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:43

Ridge Backs zijn geen moeilijke honden. Evenals Hollandse Herders. Zolang je maar consequent bent en er tijd in steekt.
Ik kan er ook echt niet bij dat er na 3 dagen de conclusie wordt getrokken dat er niks te beginnen is met de hond en deze dan maar weer weg gedaan wordt.

Ik heb 4 Cane Corso's, waarvan 1 compleet gestoord was. Was ja. Een Molosser, een doder, die je met gemak op kan vreten. Na anderhalf jaar intensief trainen, hebben we er een geweldige hond aan. Al zullen we haar altijd goed in de gaten moeten houden.
Maar zoiets gaat natuurlijk niet vanzelf en zeker niet in 1 dag.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:56

Ik adviseer om gewoon geen hond meer te nemen zolang je thuis woont.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:08

liekec schreef:
Eh, ja en dit keer een minder aggresief hondje, zo bedoelde ik het, het staat er idd een beetje scheef :D

Ik lees ergens in de berichten dat TS borderline heeft. Dan zou ik een huisdier helemaal niet aanraden, ook niet als hij zo lief zou zijn. Typerend bij veel mensen met borderline, is dat ze vaak heel impulsieve acties hebben. Een lief braaf hondje kan ook een week later weer de deur uit zijn omdat er wel een reden gevonden kan worden waarom het nu net weer niet kan lukken. Helaas is het hondje er in dit verhaal de dupe van geworden. Ik herinner me hier op bokt wel personen met borderline die om de haverklap een ander huisdier in huis hadden, dan dan weer even snel weg was.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:25

HorseTopShop schreef:
Ridge Backs zijn geen moeilijke honden. Evenals Hollandse Herders. Zolang je maar consequent bent en er tijd in steekt.
Ik kan er ook echt niet bij dat er na 3 dagen de conclusie wordt getrokken dat er niks te beginnen is met de hond en deze dan maar weer weg gedaan wordt.

Ik heb 4 Cane Corso's, waarvan 1 compleet gestoord was. Was ja. Een Molosser, een doder, die je met gemak op kan vreten. Na anderhalf jaar intensief trainen, hebben we er een geweldige hond aan. Al zullen we haar altijd goed in de gaten moeten houden.
Maar zoiets gaat natuurlijk niet vanzelf en zeker niet in 1 dag.

Horse, idd je zegt het goed.
Maar het kunnen moeilijke, zelfs gevaarlijke honden zijn als je niet consequent bent, en ik merk bij deze halve dat dan de richeback overheerst en consequentie komt hier echt om de hoek zeilen.
Maar in principe is consequentie voor elke hond natuurlijk noodzakelijk.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:26

Maar iedereen valt nu over TS (en ook wel begrijpelijk naar mijn mening) maar die vader van TS, met al z'n 'hondenkennis' en zeggenschap over wat er wel of niet in huis gehaalt wordt, is dus akkoord gegaan met het feit dat TS voor een hond is wezen kijken en niet eens vaker dan 1 x is gegaan. En heeft dus ook niet voorgesteld om de eigen honden mee te nemen om te kijken of het wel of niet met de andere honden klikte.
Hij vond het dus prima dat TS de eerste de beste pup in huis haalde en kan dus met al zijn kennis al na 3 dagen zien dat deze pup van 5 maanden oud een garantie voor een "bloedbad" betekend en dat de pup dus net zo snel weer het huis uitknikkerd wordt als dat hij er in gehaald wordt zonder er verder mee te oefenen of te trainen... Daar val ik dus over.

En als jij Borderline hebt en dus zonder er goed over na te denken steeds zo makkelijk dieren in huis haalt, waarom begeleiden je ouders (of in ieder geval je vader met al z'n hondenkennis) jou hier dan niet in? Waarom is hij dan niet mee gaan kijken en met de andere honden gaan proberen of het wel klikt?

Ik hoop echt dat je volgende keer beter oplet welke hond je in huis haalt en dat dit eerst beter doorgesproken wordt met je ouders, aangezien zij beslissen welk dier er wel of niet in huis mag blijven (en enigzins begrijpelijk aangezien het hun huis is).

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:41

jus schreef:
Die advertentie zeg , hond bijt overal in , en staat op de foto al hangend in een mouw , ik ben geen hondentrainster wel liefhebber maar een pup die 5 maanden oud is laten hangen aan een arm lijkt me niet echt gezond als het beestje bijtproblemen heeft.
Hopen maar dat iemand de hond neemt die hier mee om kan gaan.

De mensen voor wie zo\n hond geschikt is willen dit juist graag zien. Een hond uit werklijnen is geen hond voor gezinnen als bankhond en met kinderen. Die worden gefokt voor de IPO en KNPV. Die hebben veel hogere driften en bijten daardoor ook erg snel dat is er in gefokt. Niks mis mee in juiste handen. In niet juiste handen is het voorgeprogrammeerd dat dat mis gaat. Vindt het fout van zowel koper als verkoper die moeten beide weten wat past en wat niet.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:19

TS is een beetje op haar ziel getrapt denk ik (mogelijk door de borderline...)
maar reageren doet ze niet meer, zie haar laatste bericht.

Waarheid is hard dame! En met dit soort dingen zal je toch moeten leren omgaan.
Helaas zal er niet altijd in je straatje gekletst worden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:45

maudenmarc schreef:
Ik zeg, koop nooit een wat oudere hond, dan haal je andermans ellende in huis..

Waarom niet? Je moet gewoon weten waar je aan begint. Als je een herplaatser in huis neemt moet je er op voorhand al wel rekening mee houden dat daar veel werk aan zit. Dan kan het achteraf alleen maar meevallen. :D
En dat moet je dan ook alleen doen als je daar tijd voor (over) hebt en niet verwachten dat een probleem zich zelf wel op lost in een paar dagen of als je net te druk bent met een verbouwing bv.

@Ts, jammer dat het zo gelopen is. Ben wel benieuwd waarom die vrouw de hond weg doet, toch ongeschikt voor pakwerk?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:56

eowyn04 schreef:
TS is een beetje op haar ziel getrapt denk ik (mogelijk door de borderline...)
maar reageren doet ze niet meer, zie haar laatste bericht.

Waarheid is hard dame! En met dit soort dingen zal je toch moeten leren omgaan.
Helaas zal er niet altijd in je straatje gekletst worden.

Misschien zou jij toch beter de rest van het topic doorlezen. Dame.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:57

Wilawander schreef:
De mensen voor wie zo\n hond geschikt is willen dit juist graag zien. Een hond uit werklijnen is geen hond voor gezinnen als bankhond en met kinderen. Die worden gefokt voor de IPO en KNPV. Die hebben veel hogere driften en bijten daardoor ook erg snel dat is er in gefokt. Niks mis mee in juiste handen. In niet juiste handen is het voorgeprogrammeerd dat dat mis gaat. Vindt het fout van zowel koper als verkoper die moeten beide weten wat past en wat niet.

Ook in juiste handen is dat best mogelijk. Mijn Mechel komt uit een echte werklijn: paps politiehond bij IJsselland, mams na dit nestje in Amerika, evenals haar broertjes, terwijl zij de meest dominante van het nest was. Toch is ze bij ons een echte gezinshond. Werkelijk de meest betrouwbare evenwichtige hond die iemand zich wensen kan. Zo hebben wij haar opgevoed, met respect voor haar eigenschappen. Zeker in haar jonge jaren werkte ze dolgraag en had alternatief pakwerk echt nodig. Daar moet je wel mee omkunnen gaan. Jammer genoeg bedachten de familieleden van TS dat pas later, evenals rekening te houden met de angst van TS' zusje voor grote honden. Hopelijk loopt het voor deze hond net zo goed af als het mopshondje van Steff__.