Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:11

Ze ligt er nu rustig bij en het ziet er ook niet naar uit dat ze gaat bevallen binnen nu en een paar uur maar wie weet.

Anoniem

Re: Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:12

@ Mar: dat klopt niet hoor, kitten zit in het vlies, in het vruchtwater, en via de navelstreng haalt hij de voeding uit de placenta.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:14

Hahah. Precies!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:16

Vind het aan de ene kant heel sneu voor de kitten dat het geen leven heeft kunnen krijgen maar aan de andere kant wij kunnen echt geen katten erbij om ze op te voeden. :n Dus vind het ook niet heel erg maar vooral sneu.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:29

Tsja, bokt is een beetje meelullen, zachtjes aaien, overlopen van begrip en vervolgens verbolgen reageren als een dergelijk bericht vanaf de kant van de DB wordt gegeven "12 katten verwaarloost door niesziekte, spontane abortussen'.
Mensen wees reeël, lees de berichten terug. "Ze zijn allemaal gecastreerd, een paar en de rest niet". Een da die niesziekte niet behandeld, of een kat die net 1 geaborteerde kitten heeft gekregen en zich ziek voelt. Zijn jullie zo goedgelovig? Sorry, ik niet. Ik beschik over een gezonde dosis wantrouwen en realiteitszin.

De TS is 15, da's geen kind meer. Zo wil ze vast ook niet behandeld worden in het dagelijks leven en dat heeft dus ook nadelen. Als TS niet tegen haar moeder in durft te gaan prima, ik wil haar moeder wel dwingen tot actie.

@TS: 2000 euro uitgeven aan da kosten? Waaraan dan? Waarom niet castreren? Geen niesziekte behandelen? Waarom nu wachten met naar de da gaan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:30

Blacky schreef:
Vind het aan de ene kant heel sneu voor de kitten dat het geen leven heeft kunnen krijgen maar aan de andere kant wij kunnen echt geen katten erbij om ze op te voeden. :n Dus vind het ook niet heel erg maar vooral sneu.

En wat nou al deze poes nog zwanger is en er nog 4-5 jongen in heeft zitten?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:36

Wij weten zelf welke katten we wel of niet laten castreren omdat sommige sproeien en rijden zelfs tegen katers op en die laten we castreren en als kun katten van buiten af zwanger maken is dat die eigenaar hun probleem want dan moesten hun maar hun kan stelleriseren. En 2000 aan DA komt omdat, een van onze katten had een navelbreuk kosten 1000 andere kat poot door een wiel van een fiets nog eens 1000 en vorig jaar nog een kat overleden door een ongeval nog weer zoveel geld. En hoe kan er uit mijn berichten op gemaakt worden dat deze katten verwaarloosd worden ? Je hebt ze nog niet eens eens gezien oid. Heel makkelijk om via een computer te gaan beoordelen. Ik vroeg alleen wat er op de foto te zien was en verder niks. En JolliGirl als er nog wel kittens uitkomen gaan we daar natuurlijk gewoon voor zorgen en ze weg doen wanneer ze er klaar voor zijn. :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:42

Blacky schreef:
Wij weten zelf welke katten we wel of niet laten castreren omdat sommige sproeien en rijden zelfs tegen katers op en die laten we castreren en als kun katten van buiten af zwanger maken is dat die eigenaar hun probleem want dan moesten hun maar hun kan stelleriseren. En 2000 aan DA komt omdat, een van onze katten had een navelbreuk kosten 1000 andere kat poot door een wiel van een fiets nog eens 1000 en vorig jaar nog een kat overleden door een ongeval nog weer zoveel geld. En hoe kan er uit mijn berichten op gemaakt worden dat deze katten verwaarloosd worden ? Je hebt ze nog niet eens eens gezien oid. Heel makkelijk om via een computer te gaan beoordelen. Ik vroeg alleen wat er op de foto te zien was en verder niks. En JolliGirl als er nog wel kittens uitkomen gaan we daar natuurlijk gewoon voor zorgen en ze weg doen wanneer ze er klaar voor zijn. :)

En zoiets schiet bij mij verkeerd. Ik heb twee ex-katers, juist omdat ik zelf wil kunnen zeggen dat ik er aan meewerk om niet talloze jonge katjes de wereld in te helpen die gedoemd zijn te verwilderen, afgemaakt te worden oid. Juist dat stukje laat jullie insteek zien.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:47

Waarom de katers niet castreren? Sproeien gaan ze allemaal doen. Je hebt geen last meer van weglopers (doen volwassen katers ALTIJD), minder doodgereden katten en veel meer rust in je groep met katten. Castreren kost zo'n 40 euro, daarvoor hoef je het echt niet te laten. Enne, steriliseren kan ook als ze drachtig zijn, maar beter nog VOORDAT ze drachtig zijn.

Grappig is dat altijd. Als je kritiek heb oordeel je te snel vanachter een pc. Maar gek genoeg als je het met de TS eens bent doe je dat niet. Zo'n flauw en slap excuus altijd, die ook omgedraaid kan worden. Als jij ergens verslag van doet en vraagt om info, moet je zorgvuldiger zijn in je vraagstelling
.
Mijn conclusie dat ze verwaarloosd zijn, is dat ze allemaal niesziekte hebben. Dat ze er ziek van zijn en snotteren. Er 12 katten zijn, die allemaal buitenlopen en niet worden behandeld. Dat heb ik niet verzonnen, maar jij geschreven. Ook nu, wie gaat er met deze 'moeder'poes nou niet naar de da? Je schrijft zelf dat ze er heel zielig bij zit. Gezonde, goed verzorgde katten hebben geen niesziekte. En als ze het al wel hebben, wordt er iets aan gedaan en in de toekomst voorkomen.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:48

fanci_mike schreef:
Blacky schreef:
Wij weten zelf welke katten we wel of niet laten castreren omdat sommige sproeien en rijden zelfs tegen katers op en die laten we castreren en als kun katten van buiten af zwanger maken is dat die eigenaar hun probleem want dan moesten hun maar hun kan stelleriseren.

Juist dat stukje laat jullie insteek zien.

Juist dat laat zien dat ts nog maar een meisje is met ook de onvolwassen ideeen en niet aangevallen moet/ kan worden op een beslissing van haar moeder.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:50

Fijn 10 (of 12?) katten houden en ze er maar op los laten gaan want ja, laat een ander zijn kat maar steriliseren :)

En och ja, sneu voor je kat nu, maar ook niet érg.

Fijne fijne baasjes!

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:52

Dat sneu voor mijn kat had ik over de overleden kitten niet over de poes zelf. ;)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:53

Maar ze mag er wel op gewezen worden zodat ze er over gaat nadenken toch? Zeker met 15 jaar kan dat best wel. Ik val haar niet aan, en Marion ook niet, wij geven aan dat de mening die bij TS in huis geld niet per definitie de mening is van iedereen. Mijns inziens gebeurt dit op een redelijk respectvolle doch duidelijke manier.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 16:54

En er is nog een andere reden waarom wij onze katten niet meer laten helpen maar als je dat echt wilt weten kan dit via pb. ;)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:56

Mijns inziens zijn daar weinig goede redenen voor maar doe mij dan maar zo'n pb.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:57

Kunnen we nu weer on topic gaan reageren? :D

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 16:59

Captain schreef:

Volgens mij, doen we niet anders.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:00

Fanci_mike je hebt pb! :j

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:05

Naar om zoiets te vinden. Ik hoop maar dat je poes niet nog meer kittens draagt, en dat je snel met haar naar de DA kan met haar.

Je katers niet castreren omdat 'anderen hun poezen maar moeten laten steriliseren' vind ik geen reden.
Mag ik ook een pb?

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:08

fanci_mike schreef:
Maar ze mag er wel op gewezen worden zodat ze er over gaat nadenken toch? Zeker met 15 jaar kan dat best wel. Ik val haar niet aan, en Marion ook niet, wij geven aan dat de mening die bij TS in huis geld niet per definitie de mening is van iedereen. Mijns inziens gebeurt dit op een redelijk respectvolle doch duidelijke manier.

Goed verwoord Fanci. Thankx!
@TS, ik val je ook niet aan. Snap ook heel goed dat toen je dit topic opende je een ander idee daarvan had dan je nu hebt. Ik ben ook 15 geweest, en dat niet vergeten. Jouw mening telt wel degelijk. Ook jij kunt je moeder op andere gedachten brengen. Praat er met haar over, denk er zelf over na en als je later zelf katten hebt, doe het dan in elk geval anders dan je moeder nu. Dat ze goede bedoelingen heeft, wil ik best geloven. Ze pakt het alleen niet goed aan en doet daarmee de katten te kort!
Ik hoef geen pb. Daarmee verandert voor jullie katten niks en dat is wel waar het mij omgaat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:09

Marion71 schreef:
Captain schreef:

Volgens mij, doen we niet anders.

Nee, er wordt hier over dingen gedramt die nu even niet aan de orde zijn. Alleen maar om iets te zeuren te hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:10

Ik hoef geen pb, ik zie niet in welke GOEDE reden er zou kunnen zijn.
En om nog eens 5 pb's te verspillen aan iets waarin je mij toch niet overtuigd, nah.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:11

Nouja ik zou geen pb's sturen als ik geen goede reden zou hebben en dat heb ik wel degelijk. ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:11

Navelbreuk €1000,- Dat vind ik apart. Mijnes had ook navelbreuk, is geregeld bij castratie en heb geen cent extra hoeven betalen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:12

Captain schreef:
Nee, er wordt hier over dingen gedramt die nu even niet aan de orde zijn. Alleen maar om iets te zeuren te hebben.

Ben benieuwd wat je dan bedoeld. Over offtopic gesproken trouwens.