Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
troi schreef:Interessant trouwens dat zonet duiven als hobby genoemd werd. Wat vinden de mensen hiervan dan? Die poepen ook de hele bende onder namelijk (vogelpoep op je schone was, yuk!). Die ook binnen houden? Of aan een tuigje? Of simpwelweg verbieden?
Of misschien accepteren dat je nu eenmaal niet alles onder controle hebt en als je als mensen dichter bij elkaar leeft dit nu eenmaal dingen zijn waar je tegenaan kan lopen???
)
troi schreef:Interessant trouwens dat zonet duiven als hobby genoemd werd. Wat vinden de mensen hiervan dan? Die poepen ook de hele bende onder namelijk (vogelpoep op je schone was, yuk!). Die ook binnen houden? Of aan een tuigje? Of simpwelweg verbieden?
Of misschien accepteren dat je nu eenmaal niet alles onder controle hebt en als je als mensen dichter bij elkaar leeft dit nu eenmaal dingen zijn waar je tegenaan kan lopen???
Ze zijn slim genoeg om niet voor auto's te rennen. troi schreef:Interessant trouwens dat zonet duiven als hobby genoemd werd. Wat vinden de mensen hiervan dan? Die poepen ook de hele bende onder namelijk (vogelpoep op je schone was, yuk!). Die ook binnen houden? Of aan een tuigje? Of simpwelweg verbieden?

vuurneon schreef:Jaa daar is het appels met peren vergelijk weerde eerste kat die formaat golden retriever heeft moet ik nog tegenkomen.
Katten begraven hun poep, honden schijten rustig op de tegels. Mijn kat heeft hooguit 1 keutel per dag, de meeste honden echt wel meer![]()
En honden kun je nog leuk aanlijnen en mee wandelen, katten kunnen zich daaraan ophangen of wurmen zich alsnog er zo uit.
Je kan geen kat met een hond vergelijkendat zijn 2 verschillende dieren.
bliksempie schreef:Mijn kat is echt een buitenkat, als zij binnen moet blijven breekt ze alles af. Wij hebben wel een enorm grote tuin en weilanden omheen waar ze gelukkig blijft. Op 16 november was mijn kater aan de weg aan het spelen en is voor mijn ogen doodgereden Vreselijk en kapot was ik ervan maar hij heb wel een fantastisch kort leventje gehad.
Firegirl schreef:Langcara schreef:Daar zit zo'n katteneigenaar echt niet mee hoor! als die kat maar los kan lopen want 'anders is hij zo zielïg".
Die fijne baasjes die hun katten zo nodig buiten moeten hebben, hebben me al een total losse auto opgeleverd en een trauma doordat ik op ongeveer dezelfde plek en paar weken later een kat onder de auto kreeg..... Arm dier om zo aan z'n einde te komen.
Ayasha schreef:Als ik een kat zie lopen en ik zie ook iemand in mijn achteruit kijk spiegel die redelijk dicht zit kan de kat maken dat ze weg is of ze heeft pech. Ik riskeer mijn lichaam, noch de achterkant van mijn auto niet voor het dier van iemand die het overduidelijk ook niet boeit. Anders hielden ze het beest wel van straat. Jammer maar helaas.

). Meestal komt hij niet veel veder dan de tuin of onze straat. Al is hij toen we hier heen verhuisde wel 4 keer terug gelopen naar het oude huis (Paar kilometer veder, met een groot park ertussen, geen idee hoe hij dat heeft te vinden) 
bliksempie schreef:Ik vraag me ook af hoe die automobilist hem over het hoofd heeft gezien. Het was een enorme grote zwarte kater. Ik was er al heen aan het lopen maar was te laat.
Mensen denken vaak; 'ah die springt wel weg of ah die blijft wel zitten.'
Ik trap altijd vol op me rem als er een beestje langs de weg zit. Al is het een konijn kat of hond of een muis.
Air schreef:Daar ben je als bestuurder toch echt zelf verantwoordelijk voor. Vooruit kijken leer je tijdens je rijlessen al. Niet voor niets. Wat had je gezegd als het een eend was geweest? Wie had je dan de schuld willen geven? En als je een kind aanrijd, dan ben jij ook de schuldige, niet de ouders van dat kind.
Als je geen stront in je tuin wil moet je op een flatje gaan wonen, stront voorkom je niet. Vogels, egels, marters etc.
Air schreef:Als je later kinderen hebt worden ze binnen gekluisterd mag ik aannemen? En je paarden heb je in een ministal staan zodat ze niet kunnen bewegen en zich niet kunnen blesseren? Buiten zijn is uit den boze, want je houd niet van je dieren of kinderen als je ze buiten laat.