Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Paintlinger schreef:We dwalen wel een beetje af geloof ik.....maar misschien ook weer niet.
Ik ben het er absoluut mee eens dat veel hondenrassen compleet kapot gefokt worden.
Zo'ook de duitse herder.............tuurlijk zijn er nog goede honden.
Maar er zijn vreselijk veel honden met ernstig HD.
Maar dat geldt voor heel erg veel rassen die met enorm veel HD en ED te kampen hebben, vergeet ook de knieproblemen niet.
Maar wat ik bij bijvoorbeeld de Duitse herder, de franse bullen en bullterriers het meeste schandelijke vind is dat het zo gefokt wordt omdat MEN het mooi vind.
Auto's worden ook steeds verder verbeterd en aangepast, maar een auto heeft als hoofddoel dat hij funtioneerd.
Maar dat schijnt kennelijk bij honden niet altijd een vereiste te zijn.

Kasztanka schreef:@Krips, als je op mijn post reageert, ik heb gereageert op wat ik hieronder gequoted heb:Myrddin schreef:rashond is beter? Krijg nog buikpijn van de herders op de crufts show. Zo moet een hond toch niet zijn. Of de spaniels met te grote hersenen.
.
En moets je het nog niet snappen, ik vergelijk die "zakken" die menen sommige rassen te moeten verbeteren, maar daardoor alleen maar zielepoten creêren zoals duitse herders die zo doorzakken vanachter dat die als konijnen lopen en honden die hun hersenen te groot zijn voor hun kleine hoofdjes en aan syringomyelia lijden zoals King Charles Spaniels, cockers en nog andere rassen, dus die zakken vergelijk ik met die andere zak die in Duitsland in de oorlogsjaren het menselijk ras dacht te verbeteren (Hitler dus)
Paintlinger schreef:Klopt WW.
Ik vind het super dat jij goede honden hebt hoor
En het is fijn dat ze er nog zijn.
Maar ik bedoel te zeggen met mijn verhaal: Er worden heel erg veel rassen kapot gefokt puur en alleen om wat men MOOI vind.
Tis totaal niet functioneel............Het is in die gevallen absoluut geen rasverbetering.
Myrddin schreef:Kan iemand mij dan uitleggen waarom er geen honden uit het buitenland mogen komen omdat de asielen vol zit en men wel mag fokken met rashonden met buitenlandse lijnen. Zouden deze mensen dan ook niet een asiel hond moeten nemen want er zijn al genoeg honden of het nu rashonden, pretnestjes of buitenlanders zijn.?
Maar het komt er dus op neer dat ik mijn buitenlander maar moeten laten inslapen en er eentje van hier moet nemen.?
Kan je zeggen dat ik dan ruzie krijg met heel veel mensen.
Langcara schreef:Wat betreft de honden uit andere landen die zogenaamd ziektes hierheen halen, allemaal uitspraken gegrond op egoistme en onverschilligheid, en vooral op onwetendheid. Want die uitspraken zijn zéér ongefundeerd!
GamblersCup schreef:Langcara schreef:Wat betreft de honden uit andere landen die zogenaamd ziektes hierheen halen, allemaal uitspraken gegrond op egoistme en onverschilligheid, en vooral op onwetendheid. Want die uitspraken zijn zéér ongefundeerd!
Nou ja, een gevalletje hondsdolheid in Amsterdam door een pup uit Marokko, 3 weken terug bijvoorbeeld...
GamblersCup schreef:Het lijkt mij persoonlijk beter die honden in die landen te houden, en dáár een goed onderkomen voor ze te creeeren. Bij mensen thuis (maar dat wordt lastig denk ik, ze lopen dara niet voor niets over straat) of een stichting opvang ofzo. Hier zijn inderdaad genoeg dieren in het asiel die een plekje nodig hebben en inderdaad, ik ben dan wel zo "eigen land eerst". En dat hoeft niet te betekenen dat je de honden uit die landen hoeft te vergeten, ik denk zelfs dat je er méér mee bereikt met een opvang dan een paar honden hier heen halen.

Langcara schreef:Moeten we dan ook alle mensenlevens redden? Waarom dan mensen in de derdewereld landen niet laten sterven? Ze hadden beter toch niet geboren kunnen worden en er is niet eens eten. Waarom laten we die dan niet sterven, er zijn al te veel mensen, en waarom moeten alle mensen dan persé gered worden?
Citaat:Hoever trekken we deze redenatie door?
Dat zou wel een goed excuus kunnen zijn om een stap terug te doen en niets meer doen om de wereld te verbeteren.
Ik vind dit topic het tegenovergestelde van idealisme: en dat is hopeloosheid, gelatenheid en passiviteit.
Citaat:Ik weet niet hoever we moeten gaan om een oude hond nog een oude dag te bezorgen. Ik weet wel dat ik mensen ken die dat wel hebben gedaan, en die hadden daar geen spijt van, en die honden ook niet want die hebben het toch nog even heel prettig gehad.

Citaat:Ik weet nog dat ik met al die mensen daar op het vliegveld stond te wachten met een hondenriem in de hand. Een hond via internet via een stichting uitgekozen. Allemaal idealisten.
En al die honden die voor al die mensen kwamen, die waren daarmee gered. Een druppel op een gloeiende plaat, zo lijkt het.
Citaat:aldaar zwerfdier vrij te krijgen door de mentaliteit te verbeteren van de mensen, castratieprojecten op te zetten, voorlichting te geven. Te laten zien dat het ook anders kan! Zij werken aan een goede en mooie toekomst!.
Citaat:Nee, dan al die mensen hier die aan de zijnlijn staan te zeuren en NIETS doen aan het dierenleed! Die vinden dat niet alle dieren gered moeten worden.... Die bieden soelaas in de toekomst, daar moet je het zeker van hebben...
zelfs de raskatten..Langcara schreef:Ik weet niet hoever we moeten gaan om een oude hond nog een oude dag te bezorgen. Ik weet wel dat ik mensen ken die dat wel hebben gedaan, en die hadden daar geen spijt van, en die honden ook niet want die hebben het toch nog even heel prettig
Langcara schreef:Wat betreft de honden uit andere landen die zogenaamd ziektes hierheen halen, allemaal uitspraken gegrond op egoistme en onverschilligheid, en vooral op onwetendheid. Want die uitspraken zijn zéér ongefundeerd!
Langcara schreef:Moeten we dan ook alle mensenlevens redden? Waarom dan mensen in de derdewereld landen niet laten sterven? Ze hadden beter toch niet geboren kunnen worden en er is niet eens eten. Waarom laten we die dan niet sterven, er zijn al te veel mensen, en waarom moeten alle mensen dan persé gered worden?
Hoever trekken we deze redenatie door?
Dat zou wel een goed excuus kunnen zijn om een stap terug te doen en niets meer doen om de wereld te verbeteren.
Ik vind dit topic het tegenovergestelde van idealisme: en dat is hopeloosheid, gelatenheid en passiviteit.
Langcara schreef:MAar een goed onderkomen aldaar creeeren lukt nog niet omdat er te veel straathonden zijn. En er zijn daar wel mensen die daar een hond opvangen en/of adopteren. MAar er zijn er te weinig.
Daardoor stroomt de opvang te vol. Er móeten dus hoe dan ook honden geplaatst worden, wil je die zwerfdieren op kunnen vangen.
Vang je de zwerfdieren niet op, dan blijft het zwerfhondenprobleem in stand want ze blijven zich dan voortplanten.
Langcara schreef:Of je kijkt verder dan je neus lang is.......En als je daar tegen bent en met onzin begint "eigen volk eerst", dan hou je niet werkelijk van honden. Want je houdt van honden of niet, niet alleen van nederlandse honden.
Zipporah schreef:Ik zal zo graag een actie willen opzetten. Geld inzamelen, deuren langsgaan en informeren, dieren sterriliseren / castreren, erkende fokkers mogen rashonden fokken - niet erkende mogen tenzij aanvraag bij bepaalde instantie niet zomaar mengelmoesjes fokken anders volgt boete. Zoiets. Vooral tot alles weer op pijl is.
Misschien moeilijk / niet haalbaar maar we hebben een overschot! Leuk dat je graag puppie wilt van eigen hond maar je kan heus wel een klik krijgen met een andere pup daarvoor hoef je niet een heel nest te fokken en één te houden. Pup uit het buitenland, tja dat kan als je 'valt' op zo een mengelmoes.. maar 'redden'.. dat kan alleen als er verder ook nog wat aan gedaan word.