Beestjes adopteren uit asiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beestjes adopteren uit asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:18

Onze donders krabben niet aan de bank. :D ze zijn zo dankbaar dat ze me nu met zn tweetjes ingebouwd hebben. Kan geenkant op :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:22

Die van mij vindt ook dat ze niet aan de bank krabt, ze heeft er alleen lekker snel mijn aandacht mee. Ze ziet het als een soort instant message.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:23

De onze timmeren op elkaars hoofd als instant message :+

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:32

Na het overlijden van mijn oudere kat in maart vorig jaar had ik eigenlijk al besloten dat er een maatje moest komen voor mijn andere kat. Na een tijdje besloten om er eentje van de kittenopvang vandaan te halen. Daar zitten de kittens bij gastgezinnen. Zij werken via het asiel. Ik wou perse een driekleurtje (vanwege het karakter), en ze hadden er daar maar eentje van en heb haar meegenomen. Het is een heerlijk diertje en we hebben dagelijks lol om haar capriolen :) Mijn volgende dier zal ook zeker uit het asiel komen :j Die dieren daar hebben ook recht op een goed tehuis.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:42

ironic__ schreef:
wij waren het derde gezin die hem een kans gaven
dus ze wisten donders goed wat voor vlees ze in de kuip hadden
anders zeiden ze ook niet als hij nu terug komt krijgt hij een spuitje..

Dan zou ik persoonlijk al gelijk op mijn hoofd hebben gekrabt of ik zo'n probleemhond zou willen hebben. Denk dat ik er met een grote boog om heen was gelopen. Een klein gedragsprobleem wat op te lossen valt met een beetje tijd dat is nog tot daaraan toe maar 2x teruggebracht en met de dreiging nogmaals terug dan een spuitje....Dan is het geen kattepis wat je in huis haalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:46

Jans schreef:
De onze timmeren op elkaars hoofd als instant message :+

Ze heeft helaas geen ander hoofd om op te timmeren :D.

Als ik weg ga doe ik altijd de tussendeur naar de gang dicht zodat ik niet over katten struikel als ik de voordeur open doe. Zodra ze door heeft dat ik de deur uit wil gaan, gaat ze voor de buitendeur zitten :D. Ze weet dus dat ik eerst haar weer naar binnen moet dirigeren en dat vindt ze belangrijk. Ze wordt ook boos als ik haar op wil pakken of de goede kant op wil duwen, echt lachen met dat beest :D.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:47

Instant message bij ons is eerst wat mieuwen bij de boekenkast of gordijnen, bij geen reactie springt ze er in. In de boekenkast heeft ze inmiddels een eigen plekje met een kattenmandje :') Helpt wel iets, we vinden niet standaard 2x per dag de helft van de boeken op de grond, maar nu is ze erachter gekomen dat ze ook op de kleren kasten in de slaapkamer kan komen := Geen idee hoe ze daar bij is gekomen... We zijn op zoek naar een eigen huisje, zodra we verhuisd zijn komen er speciale plekken voor de katten op goede hoogte (we kunnen nu weinig; onze huurwoning staat te koop, we huren tijdelijk, we gaan geen gaten boren etc). Maar nu heb ik het wel over mijn niet-asiel kat. De asiel kat is de braafheid zelve hoewel ze wel eens vanaf je rug mee kijkt als je het katteneten klaar aan het maken bent. Soms waarschuwt ze voordat ze springt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:49

Die van mij leest ook wel eens een boekje als ik weg ben, maar ze zet ze niet even terug in de kast :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:52

Ik heb mijn boeken nog niet in dit huis dus die zijn nogveilig :+

jacqueline_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:57

Ons 2e konijn komt ook uit het asiel, we zochten een maatje voor ons konijn aangezien ze alleen overgebleven was toen ons andere konijn ingeslapen moest worden. Het asiel deed aan matchen, wij namen ons konijn mee en werd uiteindelijk gematcht met een konijn uit het asiel. Eerste 3 dagen hebben ze snachts apart gezeten en daarna gewoon altijd samen gelaten, ging vanaf het begin super goed. Ze hebben dan ook een dubbel hok en de hele tuin om in rond te rennen, dus genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Nu zitten ze altijd samen helemaal tegen elkaar aan, zijn echte maatjes geworden! :D

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 15:45

ineke2 :
als er tegen mij gezegd word dat er niks aan mankeerd en dat hij alleen moeite heeft om even alleen te zijn
ga ik daarvan uit
ik was fulltime thuis
en alleen weg op momenten van de boodschappen op de hoek van de straat ook nog
maar hij kon dus geen minuut alleen zijn
anders was ik er toen ook inderdaad met een boog omheen gelopen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:12

Maar dat heet imo gewoon misleiding van het asiel als ze niet alle gebreken of de ernst ervan niet melden... Hoelang heb je die hond nog gehad?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 17:16

Citaat:
Helaas heb ik een slechte ervaring met een asielhond gehad. Ong twee jaar geleden besloten we een husky te adopteren uit het asiel, het was op zich een lief beest. Je kon hem helaas niet vertrouwen hij kon heel onvoorspelbaar zijn. Uiteindelijk is hij weggegaan omdat hij iemand gebeten had, en die was er bang voor geworden. Hond was gewoon veel te dominant. De hond had trouwens een slechte achtergrond, kwam uit Polen, was verkocht in een winkel veel baasjes gehad enz. Nu zijn we heel blij met onze hond die we gewoon vanaf puppy hebben :)
Meld dit bericht

Husky's zijn vrij lastige honden , zeker om ze hebben als huishond.
Maar kwam deze bij dutchy adoptions vandaan (uit een pools asiel Przyborowko)????

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:00

Ineke2 schreef:
Maar dat heet imo gewoon misleiding van het asiel als ze niet alle gebreken of de ernst ervan niet melden... Hoelang heb je die hond nog gehad?

pfff geen idee het is al 22 jaar geleden
maar het slopen was de eerste ochtend nadat we uit bed kwamen raak dat weet ik nog heel goed
2 lampen had hij uit de muur getrokken in de tussengang en een houten kandelaar en een hoek vloerbedekking
ik dacht dat ik gek werk
klopt dat het misleiding is woonde toen nog in den haag
maar daarna hetzelfde in rotterdam
ben helemaal klaar met een asiel
zelfde met de stichting beterhondenleven dikke bagger
zoveel ellende nee nooit en nooit meer
maar goed dit zijn mijn ervaringen
een ander kan dan net geluk hebben

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:05

Lovely schreef:
Katten zijn hele dure dieren, met een beetje pech heb je af en toe een nieuwe bank nodig of nieuwe stoelen omdat het beestje niet kan kiezen tussen de krabpaal of de bekleding van de meubelen.

Hier hebben ze het snel begrepen dat ze niet aan de meubels moeten komen en de krabpaal die vinden ze geweldig tegenwoordig. Kwestie van consequent neen te zeggen als ze aan iets krabben dat niet mag, ze oppakken en op de krabpaal zetten. Dat hebben snel begrepen hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:21

Diva92 schreef:
Lovely schreef:
Katten zijn hele dure dieren, met een beetje pech heb je af en toe een nieuwe bank nodig of nieuwe stoelen omdat het beestje niet kan kiezen tussen de krabpaal of de bekleding van de meubelen.

Hier hebben ze het snel begrepen dat ze niet aan de meubels moeten komen en de krabpaal die vinden ze geweldig tegenwoordig. Kwestie van consequent neen te zeggen als ze aan iets krabben dat niet mag, ze oppakken en op de krabpaal zetten. Dat hebben snel begrepen hoor :j

NIet als ze hard wegdribbelt als je op staat :D. En als ik adem haal is ze heel blij dat ik iets tegen haar ga zeggen :D. In geval van nood is er altijd nog de plantenspuit :D.

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:32

NIet als ze hard wegdribbelt als je op staat :D. En als ik adem haal is ze heel blij dat ik iets tegen haar ga zeggen :D. In geval van nood is er altijd nog de plantenspuit :D.[/quote]

Dan kan je er nog altijd achter gaan, pakken en op de krabpaal zetten, op den duur snappen ze dat wel hoor :P

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:32

Dan kan je er nog altijd achter gaan, pakken en op de krabpaal zetten, op den duur snappen ze dat wel hoor :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:22

Diva92 schreef:

Mijn kitten (oke inmiddels alweer 1,5 jaar) had dat spelletje snel door die ging gewoon naar plekken rennen waar ik er niet gemakkelijk bij kon om haar te pakken. Als ik haar dan had was het effect al weer weg... :roll:

Mijn herplaatser krabt niet aan de bank alleen als ie een gekke bui heeft of ruzie heeft met mijn andere kat wil hij er nog wel is overheen rauzen compleet met nagels uit...Een boze hee is dan genoeg om hem op te laten houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 13:52

Die van mij krabt ook keurig aan de paal hoor, maar eventjes je nagels in de bank is wel goed om de aandacht te trekken.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:04

Zijn dieren niet voorspelbaar en de mens onvoorspelbaar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:07

Voor mijn kat ben ik enorm voorspelbaar en volgens mij vindt zij dat heel fijn.

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:12

Ik heb ook twee asielkatten! Een asielkat is nagekeken, ontvlooit, ontwormt, ingeent etc... En dat is gewoon prijzig. Mensen die zeggen dat asielkatten te duur zijn hebben geen idee wat een kat kost en zouden al helemaal niet aan huisdieren moeten beginnen!

Een kat gratis van Marktplaats plukken kan natuurlijk, maar je moet dan wel rekening houden met bijkomende kosten.. Ik heb als vrijwilliger gewerkt in het asiel hier in Zoetermeer. Katten en honden worden goed verzorgt en hebben gedurende de periode die ze in het asiel verblijven alles wat ze nodig hebben!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:13

Onze pozebeesten komen ook uit t asiel en kostte 90 en de ander 110, heel vreemd maargoed. Je kreeg er wel een grote zak eten bij. De een zat nog in een gstgezin (t poesje) de ander was net terug uit t gastgezin en zat echt in het asiel (t katertje). Het lijkt veel geld, maar daarvoor krijg je wel een onvlooid, gechipt en geent katje. We mochten terug komen voor de herenting en om ze gratis te laten helpen zodra ze er oud genoeg voor waren. (dat hebben we dan ook braaf gedaan) Normaal ben je daaraan al meer kwijt.
Inmiddels zijn ze al 1,5 jaar bij ons en we hadden ons geen leukere katten kunnen wensen! *\o/*
T poesje heeft aan t katertje geleerd de krabpaal te gebruiken en daar hebben ze er 3 van (waaronder een zo'n mega geval met hangmat en hokje om in te liggen) die intensief gebruikt worden. Ons bankstel blijft zo gespaard... al wordt er soms iets te enthousiast op en af gesprongen als ze aan het apporteren zijn. (Dat spelletje hebben ze zelf verzonnen. Ze denken af en toe hond te zijn.. kunnen ook zit, voetje, high-five, hoog, kom en wachten).

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 14:38

dat vindt een dier idd fijn maar er werd geschreven dat een hond onvoorspelbaar was maar vaak is het toch de houding van de mens.
Dus een dier is voorspelbaar en vaak is de mens onvoorspelbaar maar dus niet alle mensen.
Zo dan?