Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

. Wat betreft de vraagprijs ik geloof dat wij destijds 350 euro hebben betaald zonder stamboom maar wel met paspoort,voer etc. erbij.. xSaarSaar schreef:Clouwdy schreef:Ik vind het ook erg triest als ik hondjes op 3 beentjes zie lopen omdat ze afwijkingen hebben omdat mensen zo nodig voor de hobby een nestje willen fokken.. Al zouden ze dezelfde kleur hebben.. dan zijn ze nog niet raszuiver.. want er wordt simpelweg niet gefokt met honden die aan het rasstandaard voldoen. Dan kan je er nog zo goed voor zorgen.. dan zegt helemaal niets.. Heeft dus niets met een Jack Russell te maken maar met bastaardhondjes.. En dan zijn er ook nog mensen die dan weet ik hoeveel meer vragen omdat ze een hondje met een bijzondere kleur hebben gefokt... 9 van de 10 black en tan hondjes die ik gezien heb zijn veel feller dan Jack Russells.. laat ik het dan nog niet agressief noemen..
Zoals TS al schrijft.. ze ziet al genoeg hondjes in de kliniek die moeten lijden..
Rashondjes hebben vaak meer afwijkingen dan niet raszuivere hondjes die vaak sterker zijn.
Ik snap het belang van het fokken van gezonde rashonden, maar om dan nu zo meteen uit te vallen tegen mensen die voor de hobby een gezond nestje hebben... Hondjes komen goed terecht en hebben niets te klagen.
Jack-Russel was naar mijn weten trouwens toch geen officieel erkend stamboek? Dit was een paar jaar geleden iig zo.
xSaarSaar schreef:Ik zeg niet dat ik de raskenner ben hier, maar toevallig weet ik wel dat ze bij elles9 gezonde nestjes hebben, en dan weet ik meer dan jij vanachter je computerscherm daarover kunt zeggen.
Daarom lijkt het me ook niet terecht om haar hier in dit topic er over aan te vallen.
niet alleen van de ouders maar ook graag voorouders anders weet je nog niets eigenlijk. Liefst ook nog nestgenoten...... Snackie schreef:Echte jackrussel fokkers? terwijl een jackrussel eigenlijk een mix schijnt te zijn van meerdere soorten?
Mij maakt het niet uit.
Afgelopen jaar heb ik een nestje gefokt,
Mijn teefje is 21cm,en het reutje (na lang zoeken gevonden) was 22cm, kleiner vind je ze haast niet.
Goed naar de bouw gekeken etc.
Resultaat? 3 schitterende pups. En als ik ze (met regelmaat) zie en bezoek, dan ben ik elke keer weer trots.
Ze zijn mooi klein en fijn gebleven,en geen scheve gewrichten, zoals 9 van de 10 die op mp staan.
@ Ts, ik hoop dat je een geschikt hondje vind.
Gewoon gaan kijken,en als je het niet 100% vertrouwd, dan gewoon weggaan.
Bij mij zijn de mensen 3x komen kijken, vanaf week 1 al.
Ze konden ze helemaal zien opgroeien,en dat was erg leuk.
Oh en de mijne heeft beide oren rechtop.
jesito schreef:Ik heb ook al zat gehoord van mensen met peperdure rashonden, die zouden ook allerlei tests hebben gehad en ook die krijgen wel eens problemen.
Ook die hondjes kunnen net zo goed ziek worden, zo'n testpapiertje blokt echt niet alles af.
Ik ben niet tegen het fokken volgens het boekje met allerlei tests en shows, ik vind juist als je een ras goed wil houden dat dit belangrijk is.
Maar ik ga niet zoveel geld voor een hond betalen, ik ben zo'n gek die een kat zonder staart uit een asiel haalt juist omdat die anders geen kans krijgt en ook een hond, ik zou zo de grootste fokfout van het asiel meenemen.
Waar ik een beetje moeite mee heb is dat iedereen die niet aan dat hele officiele gedoe meedoet meteen afgeschilderd word als broodfokker.
Er zijn ook mensen die echt wel kijken naar kwaliteiten voor zover dat kan.
Alleen er wordt wel teveel maar lukraak gefokt, het heeft dus voor mij meerdere kanten.
jesito schreef:Het komt niet in mij op om een hond van 800 euro te gaan kopen terwijl de asielen kotsvol zitten.
Billy schreef:De advies pupprijs van een Jack is nu 750 euro, met stamboom, geteste ouders etc.
Als jij 500 euro betaald hebt voor eentje zonder stamboom ben je flink afgezet.
Wendy Komen heeft het over Whippets, als je goed leest.
xSaarSaar schreef:Billy schreef:De advies pupprijs van een Jack is nu 750 euro, met stamboom, geteste ouders etc.
Als jij 500 euro betaald hebt voor eentje zonder stamboom ben je flink afgezet.
Wendy Komen heeft het over Whippets, als je goed leest.
Wie zegt dat die van mij geen stamboom heeft.
We hebben hem voor die prijs gekocht compleet met stamboom, dierenarts/gezondheidsverklaring etc.
Verder is het onzin dat ik glashard zit te liegen over dat kruisingen dikwijls gezonder dan rashonden. Inteelt maakt nu eenmaal zwakker.
Dat jij nu toevallig pech hebt gehad met je honden wil niet zeggen dat het maatgevend is.
tenzij ik die neem uit (wat ik in laatste post uitlegde) neem uit kruising van goede, geteste en gezonde stamboomhonden.
--> http://www.parson-jack-russell.cz/ misschien weet ze wel iemand in NL... vinos schreef:Ik weet op t moment een Jack Russell terriër herplaatser, een reu.
hier kun je 'm vinden: http://www.jack-russells.nl/ onderaan onder het kopje 'news'.
Hij heet Sepp