Mijn hanen worden geslacht!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:50

Orchid schreef:
Tja als je kippen fokt dan krijg je ook hanen. En per koppel hennen kun je er maar 1 haan op na houden, dus ik denk dat je dit van tevoren ook had kunnen bedenken eerlijk gezegd. Jammer dat het zo patsboem aankomt omdat ze wegens overlast weg moeten, als je je er al aan gehecht hebt, dat is natuurlijk wel vervelend voor je. Maar het overschot van haantjes is bij veel kippenhouders het geval, als je er een huis voor zoekt beland er wel weer een ander in de pan }:0 Ook niks mis mee, ze hebben een prachtig leven gehad.

Precies, dit is hoe het is! :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:51

MaritAriel schreef:
Ailill schreef:
Waarom moet je dit hier posten?

Waarschijnlijk om te laten zien dat het helemaal niet zo erg is wat hier gebeurd, voor haar mischien emotioneel, maar dan had er beter na moeten worden gedacht over het fokken met die kippen.

Even relativeren

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:52

MaritAriel schreef:
Ailill schreef:
Waarom moet je dit hier posten?

Waarschijnlijk om te laten zien dat het helemaal niet zo erg is wat hier gebeurd, voor haar mischien emotioneel, maar dan had er beter na moeten worden gedacht over het fokken met die kippen.

Heb je haar vorige berichten gelezen? Imo zit ze gewoon willens en wetens een meisje van 15 extra de grond in te stampen met zulke verhalen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:53

Wat een humor hebben sommige hier zeg, echt laag.

Als jullie die discussie fijn ergens anders voortzetten, kan dit topic openblijven, en misschien dat de haantjes van TS dan wel een goed huisje vinden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:54

Nogmaals, ik weet ook echt wel wat ze met kippen en andere dieren doen die tot 'last' zijn. Sterker nog vanuit dat perspectief mogen deze hanen inderdaad van geluk spreken. . . maar moeten er dan echt mensen van 20+! zijn die jonge meiden zo moeten stangen?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:54

Wat jammer dat niet voor iedereen een leeftijd gepaard gaat met wijsheid. Wát een frusto's hier zeg.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:55

Ailill schreef:
Heb je haar vorige berichten gelezen? Imo zit ze gewoon willens en wetens een meisje van 15 extra de grond in te stampen met zulke verhalen.

Een meisje van 15 kan al best na denken op die leeftijd. Dat dit zou gebeuren is gewoon heel voorspelbaar. Je kan geen 8 hanen houden tenzij je een groot land heb met 8 verschillende hokken en 8 verschillende groepen kippen buiten een woonwijk. Maar dat is hier overduidelijk niet het geval want dan was er geen overlast geweest. Al was hier van te voren beter over na gedacht had ze dit hele probleem niet gehad.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:56

nee hoor, wil haar wel bewust maken van 't feit dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren. Wellicht realiseert ze dan ook dat haar hanen iig een prettig leven hebben gehad. En dat het dus niet zo erg is als ze geslacht worden
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 26-02-12 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:57

Ik weet nog hoe vreselijk ik het vond dat onze kippen (toen nog twee kippen) waren gepakt door een das. Eén van die twee heb ik twee weken lang gevoerd dmv een spuitje.

Ts, nogmaals, heel veel sterkte! :(:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:57

Maartje1990 schreef:
nee hoor, wil haar wel bewust maken van 't feit dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren. Wellicht realiseert ze dan ook dat haar hanen iig een prettig leven hebben gehad.

Maartje serieus, dit is noch de plek noch de tijd om dat te doen. Ik heb nog nooit getwijfeld aan je empathisch vermogen maar nu wel. Wat val jij me tegen zeg.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 16:59

MaritAriel schreef:
Ailill schreef:

Een meisje van 15 kan al best na denken op die leeftijd. Dat dit zou gebeuren is gewoon heel voorspelbaar. Je kan geen 8 hanen houden tenzij je een groot land heb met 8 verschillende hokken en 8 verschillende groepen kippen buiten een woonwijk. Maar dat is hier overduidelijk niet het geval want dan was er geen overlast geweest. Al was hier van te voren beter over na gedacht had ze dit hele probleem niet gehad.

Inderdaad kan iemand van 15 heel goed zelf nadenken, maar imo is dit iemand die juist het beste voor haar dieren wil. . . nogmaals fokken was niet slim en deze situatie is verre van ideaal. Waarom moeten er dan mensen zijn die vanachter hun pc zo'n meid nog meer ellende bezorgen?

Of is dit in het kader van we reageren nu extra fel, dan zal ze de volgende keer wel 2 keer nadenken als ze al die schattige kuikentjes zelf wilt houden?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:00

Maartje1990 schreef:
dat weet ik.... die worden (levend!) in een hakselaar gegooit en leven max. 3 dagen

Wat ben jij ontzettend kinderachtig en sneu bezig zeg.
TS huilt omdat ze haar diertjes gaat verliezen. Of dat nou kippen, paarden of voor mijn part een Japanse huismier is. Het gaat om haar gevoel.
Je weet dat je eerste opmerking hier al niet lekker viel, en dan vooral doorgaan? Wat ontzettend gemeen.
Valt me echt heel erg van jou tegen. Ik krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte.

TS, heel veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-02-12 17:03, in het totaal 4 keer bewerkt

Jellebie

lieveli schreef:
Maartje1990 schreef:
nee hoor, wil haar wel bewust maken van 't feit dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren. Wellicht realiseert ze dan ook dat haar hanen iig een prettig leven hebben gehad.

Maartje serieus, dit is noch de plek noch de tijd om dat te doen. Ik heb nog nooit getwijfeld aan je empathisch vermogen maar nu wel. Wat val jij me tegen zeg.

Maar het is wel de waarheid!! Wat heeft ze er aan als er nu verteld word hoe erg het wel niet is en blablabla? Je kan haar toch beter duidelijk maken dat het goed geweest is zo, dat die hanen iniedergeval worden geslacht na een mooi leven? Ze hadden veel slechter te recht kunnen komen....

En denk eens vooruit... Hoe vaak ik wel niet heb mee gemaakt dat hier hele lieve mensen kwamen voor een haan/hen en dat ik later eens langs reed en die haan/hen alang geslacht was en dan nog niet eens te bedenken op welke manier. Dit is de realiteit, je loopt altijd risico op veel hanen met fokken en dat risico heeft ze zelf (of haar ouders) genomen en dit zijn de gevolgen daarvan.

Ik vind het ook heel banketstaaf voor der, maar wij kunnen daar nu nog weinig aan veranderen helaas! Hoe vervelend ook.....

Ik hoop natuurlijk dat ze nog een huisje voor ze vind.
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 26-02-12 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Maartje1990 schreef:
nee hoor, wil haar wel bewust maken van 't feit dat zulke dingen nu eenmaal gebeuren. Wellicht realiseert ze dan ook dat haar hanen iig een prettig leven hebben gehad. En dat het dus niet zo erg is als ze geslacht worden

Ik ga deze discussie verder niet aan, we verschillen sterk van mening betreffende dit onderwerp. . .

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:01

Maartje1990 schreef:

En waarom wil je dat zo graag? Ga je mening ergens anders opdringen. Ik vind dit zo hypocriet he.. Alsof iedereen maar moet weten dat de wereld zo slecht is. En als ze het wil weten, hoeft ze het toch niet van jou te horen? Dan vraagt ze daar wel om.
En niet zo erg dat ze geslacht worden, dat vind jij misschien, maar TS vind het wel erg. Een beetje inlevingsvermogen zou fijn zijn.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:03

dat het beter is dat de hanen geslacht worden oke, prima.
Maar man man man moet dat op deze manier verteld worden?
Met achterlijke grappig bedoelde opmerkingen?
Dat kind is verdrietig om haar beesten die dood gemaakt gaan worden.
Of dat nou een haan is of een een cavia, it's the same.
Een klein beetje nadenken voordat er wat gezegt word zou best op zijn plaats zijn.

Als er hier een topic geopend word omdat paard ingeslapen word, word er ook niet geroepen van ik
kom hem wel ophalen voor een lekker stukje paardenrookvlees toch?

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:04

Rare opmerkingen Maartje1990! Misselijk makend wijf! Beetje nadenken voor je wat zegt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:04

MaritAriel schreef:
Maar het is wel de waarheid!! Wat heeft ze er aan als er nu verteld word hoe erg het wel niet is en blablabla? Je kan haar toch beter duidelijk maken dat het goed geweest is zo, dat die hanen iniedergeval worden geslacht na een mooi leven? Ze hadden veel slechter te recht kunnen komen....

En denk eens vooruit... Hoe vaak ik wel niet heb mee gemaakt dat hier hele lieve mensen kwamen voor een haan/hen en dat ik later eens langs reed en die haan/hen alang geslacht was en dan nog niet eens te bedenken op welke manier. Dit is de realiteit, je loopt altijd risico op veel hanen met fokken en dat risico heeft ze zelf (of haar ouders) genomen en dit zijn de gevolgen daarvan.

Ik vind het ook heel banketstaaf voor der, maar wij kunnen daar nu nog weinig aan veranderen helaas! Hoe vervelend ook.....

Ik hoop natuurlijk dat ze nog een huisje voor ze vind.

Fokken is en blijft gokken. . . altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Helaas zullen de slechte/zwakke dieren daar de dupe van zijn, maar dan nog is het niet nodig om iemand zo te kwetsen. En al helemaal niet als meerdere mensen laten blijken dat je absoluut te ver gaat. Waarom mensen dan vervolgens nog verder gaan is mij een raadsel.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:05

Ailill schreef:
Inderdaad kan iemand van 15 heel goed zelf nadenken, maar imo is dit iemand die juist het beste voor haar dieren wil. . . nogmaals fokken was niet slim en deze situatie is verre van ideaal. Waarom moeten er dan mensen zijn die vanachter hun pc zo'n meid nog meer ellende bezorgen?

Of is dit in het kader van we reageren nu extra fel, dan zal ze de volgende keer wel 2 keer nadenken als ze al die schattige kuikentjes zelf wilt houden?

Ik zie dit niet zo zeer als meer ellende bezorgen, ookal zouden sommige mensen best anders mogen reageren omdat ze het er overduidelijk erg moeilijk mee heeft. Toch denk ik dat het goed is om te laten zien dat de hanen een veel slechter leven hadden kunnen hebben voor de slacht. Deze hanen hebben geluk gehad bij haar en hebben een mooi leven gehad. Het zou fijn zijn als ze nog een huisje zou vinden, maar als dat niet lukt is dat niet anders en moet ze toch proberen het positieve ervan in te zien. En wie weet hoe sommige hanen terecht komen als ze een huisje zoekt. Mensen kunnen zich soms zo anders voor doen....

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:05

Zipporah schreef:
Rare opmerkingen Maartje1990! Misselijk makend wijf! Beetje nadenken voor je wat zegt.

Je verlaagd je nu zelf net zo ver als haar! Laten we het een beetje vriendelijk houden, dit gaat veels te ver! Eerst zelf nadenken voordat je dat van een ander verwacht!
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 26-02-12 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:06

Zipporah schreef:

Dit getuigd ook niet echt van diepgang voordat je iets neerzet :Y)

Al ben ik het wel met je eens dat ze beter na had moeten denken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:07

Miracle_ schreef:
Zipporah schreef:

Dit getuigd ook niet echt van diepgang voordat je iets neerzet :Y)

Al ben ik het wel met je eens dat ze beter na had moeten denken.

Zij zegt het, ik dacht het :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:07

Cayenne schreef:
Maartje1990 schreef:
dat weet ik.... die worden (levend!) in een hakselaar gegooit en leven max. 3 dagen

Wat ben jij ontzettend kinderachtig en sneu bezig zeg.
TS huilt omdat ze haar diertjes gaat verliezen. Of dat nou kippen, paarden of voor mijn part een Japanse huismier is. Het gaat om haar gevoel.
Je weet dat je eerste opmerking hier al niet lekker viel, en dan vooral doorgaan? Wat ontzettend gemeen.
Valt me echt heel erg van jou tegen. Ik krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte.

TS, heel veel sterkte.

Gemeen? Ze moet gewoon realistisch blijven.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:08

Ik snap ergens best dat zipporah die opmerking zo plaatste, want ik had mijn reactie geplaats en eerste wat ik dacht, gadver wat een misselijke reacties.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:08

Ik vraag me af wanneer het slotje komt....... :D