Probleem met kat 's nachts

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Probleem met kat 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:30

Dat is een lastige ja. Heb je al geprobeerd om de berging interessant voor haar te maken? Holletjes er neer zetten, kruikje op haar favoriete slaapplekje, speeltjes die overdag niet ergens voor haar liggen, kong gevuld met koekjes in de berging... Dat soort dingen. En ballonnen aan de deur? Die spray? De kattenverjager?

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:39

Emytje schreef:
Dat is een lastige ja. Heb je al geprobeerd om de berging interessant voor haar te maken? Holletjes er neer zetten, kruikje op haar favoriete slaapplekje, speeltjes die overdag niet ergens voor haar liggen, kong gevuld met koekjes in de berging... Dat soort dingen. En ballonnen aan de deur? Die spray? De kattenverjager?

Ze gaat nu een week bij mn ouders logeren omdat ik op vakabtie ga, dus wil nu niet heel veel gaan veranderen voor haar om zo min mogelijk stres te creeeren. Maar ga wel die spray aanschaffen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:47

ik moest net ineens aan dit topic denken toen ik dit filmpje zag:

of deze

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 11:43

Haha, zo te horen ben ik dus echt niet de enige met dit probleem. Ik moet zeggen dat de spray wel goed werkt, de afgelopen paar nachten heeft hij ons maar 1x wakker gemaakt :D Hoe staat het ervoor met de kattenverjager?

@ellepel: Haha, het zou inderdaad net Fred in die filmpjes :=

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 18:30

De kattenverjager is een groot succes. Heb geen nacht meer last gehad van poes die aan de deur zat te hengsten :)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 20:54

Filmpjes zijn geniaal! Ga morgen de verstuiver aanschaffen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:59

DromenLies schreef:
De kattenverjager is een groot succes. Heb geen nacht meer last gehad van poes die aan de deur zat te hengsten :)

Hij is inderdaad echt geniaal! :)) Werkt erg goed. Geen last meer van krabbende katten aan de deur. Echter.... ze weten hier precies wanneer dat ding niet aanstaat en ik vind dat dat ding batterijen vreet. Ik wilde em ook voor op het aanrecht gebruiken. Batterijen waren binnen 3 dagen leeg. Dus nu word ie alleen nog voor de deur van de slaapkamer gebruikt totdat we oplaadbare batterijen hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:17

iemand een tip tegen een kat die me iedere ochtend om 6 uur wakker maakt, dit volhoud tot ik opsta en dan gaat slapen?
(wakker maken in de zin van: we wonen op een appartement met 2 slaapkamers, de onze, en een kamer ingericht als pc/kattenkamer, kat uit slaapkamer houden lukt niet want dan miauwt ze de hele nacht door, als we de deur openlaten zwijgt ze min of meer, maar begint om 6 uur met het volgende:

in de kamer komen en op bed springen
op mij komen lopen, staan snorren en kneden,
van bed afspringen en vlug weglopen (over parket klinkt het als een galopperend trekpaard :D)
op mijn hoofd komen liggen
van bed afspringen en vlug weglopen
met haar gezicht op 2 cm van het mijne komen, en keihard MIAUUUUUW roepen :D
van bed afspringen en vlug weglopen

dit afgewisseld met gewoon miauw, weg en weer crossen, etc, net zolang tot ik opsta, en dan gaat ze ergens gaan liggen en gaat de hele dag slapen.
we proberen ze savonds wat moe te maken door ermee te spelen, maar om 6 of ten laatste om 7 uur is ze daar ...

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 10:55

Fijn dat de kattenverjager zo'n succes is, dan heeft dit topic niet alleen mij wat opgeleverd :D

@Emytje: Haha, ja helaas zijn dus ze slimmer dan je denkt. Wel balen dat de batterijen zo hard gaan, dat is wel een nadeel.

@Duhelo: Tja, goeie vraag.. Ik zou toch eens proberen de deur dicht te houden en dan wat trucjes proberen die in het topic zijn geopperd, want ik denk niet dat er een oplossing is met de deur open. Of wellicht kun je de deur toch open laten en dan de kattenverjager voor de deur zetten, zodat ze niet elke keer de kamer in komt crossen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:49

de laatste dagen is ze wat rustiger (heb ze iedere keer als ze in men gezicht kwam miauwen van het bed afgezet en verder genegeerd, en als ze stil kwam bij me liggen aandacht gegeven,)
maar nu heeft ze iets nieuws, ze gaat in de gang of andere slaapkamer gewoon keihard zitten miauwen, 5 minuten aan een stuk, met een tussenpauze van een paar minuten, net zolang tot we opstaan (vanochtend dus ruim 2 uur)
ik zit momenteel in een erg drukke en lange werkweek, en slaap zo al slecht, dus kan dit eigenlijk er niet bij gebruiken ...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:03

heb niet het hele topic doorgelezen, plaats alleen even ons verhaal hier.
wij hebben 3 katten en hebben deze periode ook meegemaakt in ons vorige huis, van alles geprobeerd en niets hielp :7
We hebben zelfs rubbermatten tegen de de slaapkamerdeur aangezet als we gingen slapen, zodat het krabben geen herrie zou maken, maar dan sprongen ze daar bovenop of molden ze en krabden dan alsnog aan de deur. Deurklink was uiteraard al omgedraaid, dus deur openen of eraan hangen deden ze niet.
Peper, kattenspray, plantenspuit en alu-folie geven onze katten niets om :roll: en op wacht liggen achter de deur om ze dan heel hard te laten schrikken net zo min (we deden dit bijvoorbeeld door de stofzuiger aan te zetten met de kont tegen de deur aan, want ze zijn bang voor de stofzuiger, maar ze kwamen na een paar minuten gewoon weer terug!).
Uiteindelijk hebben we de katten snachts in de hal gedaan, daar een paar lekkere slaapplekjes gemaakt en ze daar eten gegeven als we gingen slapen en dan gingen ze daar heerlijk liggen en voila, we hadden weer nachtrust :D

In ons nieuwe huis hebben we de katten in de hal/overloop en dat grenst aan onze slaapkamerdeur maar ze zitten eigenlijk nooit meer te zeuren. Waardoor het komt weet ik niet, maar we wonen hier nu alweer 2 jaar en ze zitten nooit aan de deur te krabben of te zeuren!
Voeren gebeurt nog steeds op dezelfde manier/tijden (3x daags krijgen ze versvlees) dus behalve het huis is er niets verandert.
Fingers crossed dat het zo blijft want anders moeten we ruilen met de honden (die in de woonkamer slapen) en dat hebben we liever niet ivm evt. krabben aan de bank).

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:14

Gewoon een halsband omdoen waardoor je steeds op een stroomknopje drukt als hij dt doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 13:52

Langcara schreef:
Gewoon een halsband omdoen waardoor je steeds op een stroomknopje drukt als hij dt doet.

Ja, of gewoon geen eten meer geven, dan gaat 'ie vanzelf dood en doet hij het ook niet meer :D

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-12 00:02

[***] schreef:
Langcara schreef:

Ja, of gewoon geen eten meer geven, dan gaat 'ie vanzelf dood en doet hij het ook niet meer :D

:')

@opisop_shop: Ik heb toevallig eergister een wollig kussensloop op de grond gelegd in de keuken voor de hond, zodat hij in het zonnetje kon liggen. Nu blijkt dat Fred het ook een heerlijk plekje vindt om 's nachts te slapen, dus ideaal in combinatie met de Keep Off spray; ik heb al een aantal heerlijke kat-loze nachten achter de rug *\o/*

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 10:58

[***] schreef:
Langcara schreef:

Dierenbeul!
:D
Nee maar zonder gekheid. Wij mensen krijgen ook wel eens een klap stroom op onze donder. Paarden ook, honden ook. Overleven we allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 11:58

Oh dat we dat overleven is zeker, maar het (stroom) zou zeker niet mijn oplossing zijn voor een probleem met een dier. Ik denk dat in veel van de probleem gevallen het "probleem" zit in het feit dat de katten niet naar buiten kunnen.

Je moet als eigenaar dan wel heeeeeel veel met ze spelen. En als je dat doet wil het nog niet zeggen dat ze 's nachts slapen. Katten slapen nou eenmaal niet alleen maar 's nachts. Net als paarden hebben ze geen dag/nacht ritme.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 00:07

Ik ga mijn kat echt geen stroomstoot geven, ik vind dat echt van de zotten.

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 13:58

[***] schreef:
Oh dat we dat overleven is zeker, maar het (stroom) zou zeker niet mijn oplossing zijn voor een probleem met een dier. Ik denk dat in veel van de probleem gevallen het "probleem" zit in het feit dat de katten niet naar buiten kunnen.

Je moet als eigenaar dan wel heeeeeel veel met ze spelen. En als je dat doet wil het nog niet zeggen dat ze 's nachts slapen. Katten slapen nou eenmaal niet alleen maar 's nachts. Net als paarden hebben ze geen dag/nacht ritme.

Ik zou inderdaad stroom ook niet de oplossing vinden.

Op zich ben ik het wel met je eens over dat het binnen zitten vaak het probleem is, maar als ik naar mijn eigen situatie kijk is dat niet zo. Toen Fred nog bij mijn moeder woonde ging hij gewoon elke nacht naar buiten, maar als hij dan naar binnen wilde haalde hij precies hetzelfde geintje uit bij de achterdeur. Voor hem is het dus echt een soort dichte-deuren-syndroom lijkt het wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:03

:D het dichte deuren syndroom, ha,ha, ja dat zou natuurlijk ook nog kunnen.

Het is jammer, maar ik zou helaas echt geen oplossing voor je weten. Zoals ik al eerder schreef hebben wij het gewoon geaccepteerd, dat ze af en toe midden in de nacht door de slaapkamer racen. Ze kunnen dus alleen door slaapkamer naar buiten 's nachts. Ik vind het wel gezellig en vaak duurt het gesjees niet langer dan een minuut of 5, soms 10 (want als echte kat zijnde ben je daarna moe en ga je slapen :) ) en dan val ik wel weer in slaap (met een grijns op mn gezicht). Ben blij dat mijn beestjes zo tevreden zijn +:)+ .

Ik hoop dat er iemand met een diervriendelijkere oplossing voor je komt dan stroom :?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:45

dichte deuren syndroom: mijn poes was erg lief vanochtend, heeft lekker bij me komen liggen, niet luid gemiauwd, zaalig!
sta ik op, had vriend de deur naar living opengelaten ... zou het dan toch?
(durf die eigenlijk niet open te laten, hebben een hamster met een buizenkooi, en ze probeert er soms op te kruipen, ben bang dat buizen loskomen en hamster weg is of erger, opgegeten ...

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-12 12:54

@[***]: Op zich heb ik nu een redelijke oplossing gevonden, die Keep Off spray werkt best aardig. Hopelijk ga ik over niet al te lange tijd verhuizen en dan kunnen ze gewoon naar buiten en is het hele probleem uit de wereld :D

@Duhelo: Inderdaad, wie weet heeft jouw poes daar ook last van! Kan me voorstellen dat je het toch wel een beetje spannend vindt met die hamster, ik zou ook niet weten of ik dat een heel fijn idee zou vinden als de kat daarbij kan..