Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Emytje schreef:Dat is een lastige ja. Heb je al geprobeerd om de berging interessant voor haar te maken? Holletjes er neer zetten, kruikje op haar favoriete slaapplekje, speeltjes die overdag niet ergens voor haar liggen, kong gevuld met koekjes in de berging... Dat soort dingen. En ballonnen aan de deur? Die spray? De kattenverjager?

DromenLies schreef:De kattenverjager is een groot succes. Heb geen nacht meer last gehad van poes die aan de deur zat te hengsten
Werkt erg goed. Geen last meer van krabbende katten aan de deur. Echter.... ze weten hier precies wanneer dat ding niet aanstaat en ik vind dat dat ding batterijen vreet. Ik wilde em ook voor op het aanrecht gebruiken. Batterijen waren binnen 3 dagen leeg. Dus nu word ie alleen nog voor de deur van de slaapkamer gebruikt totdat we oplaadbare batterijen hebben.
)

en op wacht liggen achter de deur om ze dan heel hard te laten schrikken net zo min (we deden dit bijvoorbeeld door de stofzuiger aan te zetten met de kont tegen de deur aan, want ze zijn bang voor de stofzuiger, maar ze kwamen na een paar minuten gewoon weer terug!).
[***] schreef:Langcara schreef:Gewoon een halsband omdoen waardoor je steeds op een stroomknopje drukt als hij dt doet.
Ja, of gewoon geen eten meer geven, dan gaat 'ie vanzelf dood en doet hij het ook niet meer
[***] schreef:Langcara schreef:Gewoon een halsband omdoen waardoor je steeds op een stroomknopje drukt als hij dt doet.
Ja, of gewoon geen eten meer geven, dan gaat 'ie vanzelf dood en doet hij het ook niet meer
[***] schreef:Oh dat we dat overleven is zeker, maar het (stroom) zou zeker niet mijn oplossing zijn voor een probleem met een dier. Ik denk dat in veel van de probleem gevallen het "probleem" zit in het feit dat de katten niet naar buiten kunnen.
Je moet als eigenaar dan wel heeeeeel veel met ze spelen. En als je dat doet wil het nog niet zeggen dat ze 's nachts slapen. Katten slapen nou eenmaal niet alleen maar 's nachts. Net als paarden hebben ze geen dag/nacht ritme.
het dichte deuren syndroom, ha,ha, ja dat zou natuurlijk ook nog kunnen.
) en dan val ik wel weer in slaap (met een grijns op mn gezicht). Ben blij dat mijn beestjes zo tevreden zijn