Gebeten door hond; aangifte/vaccinatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 15:23

marianbv schreef:
hondenrassen zoals bijv pitbulls en steffers worden bestempeld als gevaarlij kmaar het probleem ligt niet bij de honden maar bij de bazen.
Mijn schoonzus heeft ook een steffer en een kindje van 18 maanden die heel goed samen gaan ze blijft er wel altijd bij en laat ze ook nooit zonder toezicht samen gewoon omdat het een dier is en kinderen soms dingen doen die niet horen.
Ik heb iemand gekend die had 8 pitbulls en die legde zo haar baby ertussen en ging een stukje verder op de plaats een goed boek lezen.
De dieren deden de aby niets maar owee als er een vreemde in de buurt kwam dan beschermden ze de baby.
Honden (deze vechthonden dus) worden agressief gemaakt voor een bepaald doel maar koop je een hond uit en goede lijn bij een erkend fokker dan zijn het hele lieve betrouwbare honden die voor je door het vuur gaan.
Het zijn inderdaad vooroordelen die mensen hebben.
Oh kijk dat is een vechthnd dus die is gemeen, nee dus het ras staat bekend als vechthond maar met de juiste opvoeding is het geen gevaarlijke hod

steffer is dat een Staffordshire? (ja flauw ik weet het)
Baby tussen 8 pittbuls en een goed boek lezen? Dat zegt dan genoeg over de eigenaar 8)7

Wat het imago van staffords, pittbulls ed niet echt goed doet is het volk dat je er de laatste tijd alleen nog maar mee ziet lopen. Lijkt wel of zo'n hond de nieuwe 'kijk mij eens stoer zijn pooierbakauto' is geworden. Ik ben in het geheel niet bang van honden, maar als ik zo'n 'type' met zo'n hond tegenkom ga ik toch een metertje opzij.

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:57

marianbv schreef:
hondenrassen zoals bijv pitbulls en steffers worden bestempeld als gevaarlij kmaar het probleem ligt niet bij de honden maar bij de bazen.
Mijn schoonzus heeft ook een steffer en een kindje van 18 maanden die heel goed samen gaan ze blijft er wel altijd bij en laat ze ook nooit zonder toezicht samen gewoon omdat het een dier is en kinderen soms dingen doen die niet horen.
Ik heb iemand gekend die had 8 pitbulls en die legde zo haar baby ertussen en ging een stukje verder op de plaats een goed boek lezen.
De dieren deden de aby niets maar owee als er een vreemde in de buurt kwam dan beschermden ze de baby.
Honden (deze vechthonden dus) worden agressief gemaakt voor een bepaald doel maar koop je een hond uit en goede lijn bij een erkend fokker dan zijn het hele lieve betrouwbare honden die voor je door het vuur gaan.
Oh kijk dat is een vechthnd dus die is gemeen, nee dus het ras staat bekend als vechthond maar met de juiste opvoeding is het geen gevaarlijke hod

Eindelijk realisme en brains!
Velen gaan het nooit begrijpen hoe het nu echt zit

marianbv

Re: Gebeten door hond; aangifte/vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 21:29

matharitje een hond word gevormd door zijn of haar baas.
Een hond (geen enkel dier) word niet vals geboren maar vals gemaakt.
En dan hoeft het niet eens om een vechthond te gaan.
Zelfs een teckel of dwergpoedel kun je vals maken.
Als een hond ondanks de juiste opvoeding vals word dan is er meestal eenmedische oorzaak.
Zoals een tumor in het hoofd of iets n die zin maar ik vind nog wel steeds dat als een hond niet vertrouwd is bij mensen omdat ze aanvallen of pakken het beter is vor de hond om hem in te laten slapen.
De honden waar ts het over heft zijn niet vals en gemeen maar weten geen maat te houden met bijte.
Ze doen het op een speelse manier maar bijtentoch te hard ook al is het spelen.
Een volwassene kan dan wel wat hebben maar wat als zo'n hond ineens een kind per ongeluk in het gzicht bijt spelende wijze.
Ik wil niet weten hoe het kind er dan uit ziet.
Daarom zou ik er niets op tegn hbben om zo'n hond achter een goed hek te houden of te muilkorfen in geval zo'n hond toch wer uit kan breken of aangelijnd houden.
Mocht een honddoor omstandigheden toch wel vals zijn (om wat voor reden dan ook ) danis het meetal voor zo'n hond gewoon beter om een spuitje te krijgen en ja het is niet eerlijk voor hem maar beter dan dat hij altijd opgesloten moet zitten en geen leven heeft.
Plus je maakt het vor de maatschappij een stuk veiliger.
Waarom denk je dat de meeste mannetjes vechthonden die ooit gevochten hebben ingeslapen worden???
Ze zijn nooit meer te vertrouwen omdat ze zo opgevoed zijn en ja het is niet eerlijk omdat de hond et due wrd maar altijd ineen kennel zitten is ookgeen leven en dan zijn ze meestal dood beter af dan levend (denk aan in een kennel zitten aan stress ronddraaien uit verveling nog valser worden door geen aadnacht)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 14:21

matharitje schreef:
marianbv schreef:

Eindelijk realisme en brains!
Velen gaan het nooit begrijpen hoe het nu echt zit

Je kind tussen 8 honden leggen getuigd niet bepaald van brains.... :n nooit doen dat soort dingen. Hoe goed je je honden ook vertrouwd. Je kind zou zelfs per ongeluk gebeten kunnen worden als een hond uithaalt naar een andere hond bijv, het hoeft helemaal niet met opzet te zijn - maar het is gewoon dom om je kind daar neer te leggen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 18:21

Ik zou mijn hond ook niet tussen 8 malteser leeuwtjes of tussen 8 teckels leggen.
Gewoon ALTIJD slecht plan.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:45

fiffil dit was ik niet he maar iemand die ik ken.
Ik zou dit zelf ook nooit doen.
Gaf alleen dit aan dat vechthonden die bekend staan al;s gevaarlijk niet altijd zo hoeven te zijn en dat het aan de opvoeding ligt.
Dus niet denken dat ik dat doe hoor

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 19:51

ik laat mijn kindje straks niet eens alleen bij 1 hond (of kat), laat staan meerdere!
Het zijn en blijven dieren, dus onvoorspelbaar, zeker door het gedrag van sommige kinderen.
Neemt niet weg dat een goede hond imo nooit zou mogen bijten, ook niet als het met een toeter op zijn hoofd geslagen wordt, imo moet hij dan piepen/blaffen/weggaan.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 21:25

marianbv schreef:
Gaf alleen dit aan dat vechthonden die bekend staan al;s gevaarlijk niet altijd zo hoeven te zijn en dat het aan de opvoeding ligt.

Weet dat jij het niet was hoor! :) Maar ik vind het niet slim. Niet omdat het vechthonden zijn, wat voor honden dan ook, een ongeluk zit in een klein hoekje.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:13

marianbv schreef:

Dat was duidelijk dat het jouw honden niet zijn. Maar als zo'n baas zo met zijn/haar eigen kind om gaat, heb ik mijn twijfels bij zijn/haar verstandelijke vermogens en stel ik ook mijn vraagtekens erbij dat zo iemand 8 vechthonden kan opvoeden. In mijn ogen een "bommetje" en een voorbeeld van hoe dergelijke honden in "verkeerde" handen komen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:56

marianbv schreef:

dat is dus gewoon dom,
ken hier ook een voorbeeld van en dat ging mis, heel mis.
kind was ouder en het was maar 1 hond.
maar ouders letten niet op kind krijgt een nietmacine te pakken en heeft in totaal ruim 100 nietjes in de oren van de de hond geschoten.
hond had een paar keer gepiept en was ergeens anders gaan liggen.
maar nog reageerde de ouders niet.
uit eindelijk werd de hond uit pure pijn en wanhoop zo vals dat het kindje de rest van zijn leven verminkt is in het gezicht.
hond werd naar de DA gebracht voor een spuit en was toen al ze ver heen van pijn dat hij ook naar de eigenaren en DA vals was.
met veel geweld hebben ze hem een muilkorf om gedaan en toen pas konden ze hem veilig in slapen.
de DA schrok zich rot toen hij ondekte hoe de oren van de hond er aan toe waren.

dit zegt meer over de ouders als over de hond.
de hond heeft heel veel overzich heen laten komen voor hij vals werd.

maar een dier en een kind kun je nooit alleen laten.
vergeet niet dat een kind heel gemeen kan zijn naar een dier.

en ook als je er altijd bij blijft kan het mis gaan.
mijn zoontje is door onze eigen hond ook gebeten omdat hij viel en met zijn gezicht boven op onze hond viel (hond sliep en schrok zich een ongeluk) gelukkig valt de schade mee

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 12:32

hier is geen nietjesmachine gebruikt he.
Het as een babyen niet een klein kind die dat kon.
Ze liet het kind ook niet uit het zicht he.
Ze zat een klein stukje verder met toezicht maar goed dan ook kan ervel gebeuren en het zou oo kniet mijn keuze zijn geweest.
En wat betrefd de opmerking over hoe zo iemand 8 vechthonden kan opvoeden nou geloof me dat klon ze want het waren de allerleifste honden die ik toen heb gekend.
Iemand die zoiets doet hoeft niet gelijk iets te mankeren nou.
Zij vertrouwde de honden blindelings en ja ze had het niet moeten doen mischien maar het is wel een teken in mijn gen dat de honden goed waren opgevoed.
Ze ging met alle acht tegelijk aan de lijn buitenlopen en ze waren goed afgericht.
Ze trokken niet aan de lijn bleven rustig als er andere honden waren en ze konden ook los spelen met andere honden.
DUs wat betrefd opvoeding van kind en dier bij har was echt niets mis mee.
Wou dat er meer mensen zo met hun dieren omgingen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 12:53

Verhaal van de kind met de nietmachine is een broodje aap (niet waar dus) er zijn echt 100 versies van :Y)

Het blijft gewoon niet slim om je kind tussen 8 honden te leggen. Of het nou vechthonden of labradors zijn en of ze nou goed opgevoed zijn of niet. Ze hoeven maar één keer naar elkaar te happen (al is het speels) en als dat kind er per ongeluk tussen zit... het hoeven geen valse of onopgevoede honden te zijn om iets mis te laten gaan. Dat soort dingen moet je gewoon niet opzoeken.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:13

Fiffill schreef:
Verhaal van de kind met de nietmachine is een broodje aap (niet waar dus) er zijn echt 100 versies van :Y)

Het blijft gewoon niet slim om je kind tussen 8 honden te leggen. Of het nou vechthonden of labradors zijn en of ze nou goed opgevoed zijn of niet. Ze hoeven maar één keer naar elkaar te happen (al is het speels) en als dat kind er per ongeluk tussen zit... het hoeven geen valse of onopgevoede honden te zijn om iets mis te laten gaan. Dat soort dingen moet je gewoon niet opzoeken.

:j heel broodje aap als het bekende van me waren ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 14:15

Nou het gaat al jaren heel internet over als broodje aap verhaal... dus ja, het leek/lijkt me sterk ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:16

kan wel zijn, maar is echt gebeurt bij kennisen van ons.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 14:17

Da's wel heel toevallig dan. Tenzij je het met je eigen ogen hebt gezien, heb ik er nog steeds mijn twijfels bij :D
Er is volgens mij zelfs een oude fabel die er sterk op lijkt :j alleen dan is het kind dood, en wordt de hond gedood daarna.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 14:21

ik was toen 5, dus zelf gezien nee,
maar ik ken het kindje waar het omgaat wel.
en ik weet dat het geen broodje aap verhaal is.
en een verhaal wordt zo vaak verdaaid dat het vanzelf niet meer echt lijkt ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 14:24

Nou goed, ik vind het toch net wat te toevallig voor zo'n bekend broodje aap verhaal :) maar maakt niet uit verder, wel/niet waar gaat het hier in het topic niet over. ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:27

marianbv schreef:

Op zich mee eens maar je zegt het zelf eigenlijk al, als je je hond maar uit een goede lijn en bij een erkende fokker haalt.
Agressie kan er in gefokt worden.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 15:47

Zo, dit topic dwaalt lekker af!

Ik ben zelf ooit gebeten door de buurhond, buuf had nog slagroom nodig en dat kwam ik brengen.
Ze doet de deur open en de hond springt naar buiten en beet; dacht eerst dat het zijn nagels waren van het opspringen, maar hij had me dus in m'n kont gebeten!
Niet door de broek heen, die was nog heel, maar tandafdrukken waren duidelijk te zien met toch een klein wondje, dus ik moest een nieuwe tetanus-prik.
De HA lag in een deuk, moest ook in m'n kont prikken.
Aangifte? Neu, nooit aan gedacht.
De hond kende mij niet goed, beschermde zijn vrouwtje, deed waar ie voor was.
Maar als ik het baasje had getroffen had de hond niet zo gedaan.
Er zijn dus omstandigheden waarom een hond reageert zoals ie doet, voelt of is.
Leuk was het niet, maar zag er ook geen aangifte in.
Dit was trouwens een Sharpei...

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 09:33

marianbv schreef:
matharitje een hond word gevormd door zijn of haar baas.
Een hond (geen enkel dier) word niet vals geboren maar vals gemaakt.
En dan hoeft het niet eens om een vechthond te gaan.
Zelfs een teckel of dwergpoedel kun je vals maken.
Als een hond ondanks de juiste opvoeding vals word dan is er meestal eenmedische oorzaak.
Zoals een tumor in het hoofd of iets n die zin maar ik vind nog wel steeds dat als een hond niet vertrouwd is bij mensen omdat ze aanvallen of pakken het beter is vor de hond om hem in te laten slapen.
De honden waar ts het over heft zijn niet vals en gemeen maar weten geen maat te houden met bijte.
Ze doen het op een speelse manier maar bijtentoch te hard ook al is het spelen.
Een volwassene kan dan wel wat hebben maar wat als zo'n hond ineens een kind per ongeluk in het gzicht bijt spelende wijze.
Ik wil niet weten hoe het kind er dan uit ziet.
Daarom zou ik er niets op tegn hbben om zo'n hond achter een goed hek te houden of te muilkorfen in geval zo'n hond toch wer uit kan breken of aangelijnd houden.
Mocht een honddoor omstandigheden toch wel vals zijn (om wat voor reden dan ook ) danis het meetal voor zo'n hond gewoon beter om een spuitje te krijgen en ja het is niet eerlijk voor hem maar beter dan dat hij altijd opgesloten moet zitten en geen leven heeft.
Plus je maakt het vor de maatschappij een stuk veiliger.
Waarom denk je dat de meeste mannetjes vechthonden die ooit gevochten hebben ingeslapen worden???
Ze zijn nooit meer te vertrouwen omdat ze zo opgevoed zijn en ja het is niet eerlijk omdat de hond et due wrd maar altijd ineen kennel zitten is ookgeen leven en dan zijn ze meestal dood beter af dan levend (denk aan in een kennel zitten aan stress ronddraaien uit verveling nog valser worden door geen aadnacht)

Ja dat probeer ik dan ook duidelijk te maken dat de mens de schuldige is en niet de hond.
En Natuurlijk moet de BAAS zijn verantwoordelijkheid opnemen.
Maar het ziet er naar uit dat alles in orde komt.
Ik vind het gewoon zo erg dat het overgrote merendeel vindt dat de hond de schuldige is.
Dat is alles.
En enerzijds snap ik wel dat je aangifte wil doen, maar anderzijds...tegenwoordig zijn er voor alles aangiftes en rechtzaken...

Ik ven ook al enkele keren gebeten geweest.
Omdat ik te enthousiast was als kleintje en op onbekende honden afstormde. Mijn oma zei toen: niet blijten, wij hebben je geleerd dat je eerst moet vragen of je er mag aankomen of niet. Dat heb je niet gedaan...
En ook enkele keren dat het niet mijn fout was. Maar... ik maak daar ook geen drama rond eigenlijk...Zelfs niet toen het bloed uit mijn hand gulpte of toen mijn broek stuk was of... Net hetzelfde met paardenongelukjes... Dat gebeurt nu eenmaal af en toe als je veel tussen de dieren zit.

Vandaar dat ik de Post van Marvan Tom ook wel fijn vind.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 09:42

Volgens mij weet iedereen wel dat het in de meeste gevallen bij het baasje ligt ;) sterker nog, ik zie hier niemand die vindt dat de hond de schuldige is. Je gaat er wel een beetje ver over door vind ik, volgens mij heeft iedereen het wel begrepen (lees: iedereen met gezond verstand kon het sowieso zelf wel bedenken)

En leuk voor jou dat je er geen "drama" om maakt, maar ik wil het niet op mijn geweten hebben dat straks een kind gebeten wordt. Dit zijn honden die los lopen terwijl er niemand bij is, en de eigenaar geeft er weinig om - tsja, dan maar een melding maken. Ik heb geen aangifte gedaan overigens.
MarvanTom haar situatie is ook niet te vergelijken, die hond zit binnen. Dit zijn honden die ten alle tijden hun erf af kunnen rennen zonder dat iemand het ziet. Je moet wel aan de situatie denken, als die beesten hadden gebeten terwijl ik op het erf liep bijv is het al anders.

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:46

Ho wat zijn we weer vriendelijk en open minded.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 16:04

Dit heeft echt niks met open minded te maken dat slaat echt helemaal nergens op. :') Wat is nou precies het probleem? Want je herhaald eindeloos hetzelfde (dat het niet de schuld van de hond is) terwijl de rest dat al lang begrepen heeft, dus wat wil je nou horen, want het voegt niks toe om telkens te blijven herhalen :) Ik bedoel het overigens niet vervelend, maar het voegt gewoon echt niks toe en is alleen maar vermoeiend :o

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:38

Fifill, je hebt prima gehandeld met je aangifte :j De honden zullen er wss geen zware gevolgen door hebben enkel hun baasje zal erop gewezen worden dat dit gedrag niet kan. Is wss al diverse malen gebeurd maar daar hebben ze geen les uitgeleerd. Dan maar via de politie. Mocht er ook ooit een zwaarder incident uit volgen dan heb jij je verantwoordelijkheid iig genomen en kan de politie betreffende baas nòg zwaarder aanpakken.

En dat zgn "waar" gebeurde broodje aap verhaal? :n Lachertje.... een kind van 5 zou dat niet eens lukken .....