marianbv schreef:hondenrassen zoals bijv pitbulls en steffers worden bestempeld als gevaarlij kmaar het probleem ligt niet bij de honden maar bij de bazen.
Mijn schoonzus heeft ook een steffer en een kindje van 18 maanden die heel goed samen gaan ze blijft er wel altijd bij en laat ze ook nooit zonder toezicht samen gewoon omdat het een dier is en kinderen soms dingen doen die niet horen.
Ik heb iemand gekend die had 8 pitbulls en die legde zo haar baby ertussen en ging een stukje verder op de plaats een goed boek lezen.
De dieren deden de aby niets maar owee als er een vreemde in de buurt kwam dan beschermden ze de baby.
Honden (deze vechthonden dus) worden agressief gemaakt voor een bepaald doel maar koop je een hond uit en goede lijn bij een erkend fokker dan zijn het hele lieve betrouwbare honden die voor je door het vuur gaan.
Het zijn inderdaad vooroordelen die mensen hebben.
Oh kijk dat is een vechthnd dus die is gemeen, nee dus het ras staat bekend als vechthond maar met de juiste opvoeding is het geen gevaarlijke hod
steffer is dat een Staffordshire? (ja flauw ik weet het)
Baby tussen 8 pittbuls en een goed boek lezen? Dat zegt dan genoeg over de eigenaar
Wat het imago van staffords, pittbulls ed niet echt goed doet is het volk dat je er de laatste tijd alleen nog maar mee ziet lopen. Lijkt wel of zo'n hond de nieuwe 'kijk mij eens stoer zijn pooierbakauto' is geworden. Ik ben in het geheel niet bang van honden, maar als ik zo'n 'type' met zo'n hond tegenkom ga ik toch een metertje opzij.
nooit doen dat soort dingen. Hoe goed je je honden ook vertrouwd. Je kind zou zelfs per ongeluk gebeten kunnen worden als een hond uithaalt naar een andere hond bijv, het hoeft helemaal niet met opzet te zijn - maar het is gewoon dom om je kind daar neer te leggen.
Maar ik vind het niet slim. Niet omdat het vechthonden zijn, wat voor honden dan ook, een ongeluk zit in een klein hoekje. 
heel broodje aap als het bekende van me waren

Wat is nou precies het probleem? Want je herhaald eindeloos hetzelfde (dat het niet de schuld van de hond is) terwijl de rest dat al lang begrepen heeft, dus wat wil je nou horen, want het voegt niks toe om telkens te blijven herhalen