hondenjasjes. Wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:09

Mijn staf gaat graag mee naar stal maar bij gebrek aan een ondervacht, heeft hij het al snel koud. dus ja, die heeft nu ook een jas aan. Eerst had hij altijd de paardendeken-modellen, maar dan blijft zijn nagenoeg kale buik alsnog heel koud. Nu heeft hij een hele stoere jas met legerprint met goede bescherming voor de buik. Jas is voor hem noodzaak om het leuk te houden op stal, maar dat zijn jas er dan ook nog leuk uitziet, vind ik mooi meegenomen, daar ga ik niet om liegen. Normaal krijgt hij hem aan zolang ik bezig ben met de verzorging en moet hij hem inleveren zodra ik ga rijden, want dan loopt hij zich warm. Met dit weer mag hij hem aanhouden. Wat wel een probleem blijft, is dat de meeste kou van onder komt, dus koude voeten geeft al snel een koud lijf. Het beste middel om je hond warm te houden is dan ook schoenen aantrekken ipv een jas. Maar sorry hond, daar begin ik toch niet aan. ;)

Aukelizzy

Re: hondenjasjes. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:12

Het ligt aan de hond.. Ik kan me voorstellen dat je een hondje met een dunne vacht een jas aantrekt. Sommige hondjes zie je echt rillen van de kou. Denk alleen niet dat ik mijn Bouvier er een plezier mee doe maar die heeft ook een prima vacht.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:15

saskiakefie schreef:
Ik snap nooit waarom er zo'n taboe op jassen voor honden is hoor :n
Sommigen honden hebben gewoon weinig vacht zoals chihuahua's en honden die binnen leven maken dan ook weinig extra vacht aan. Beetje zielig om ze dan buiten te laten lopen zonder jas uit je principe terwijl ze lopen te trillen van de kou ;) Jij gaat toch ook niet in een t-shirt naar buiten als het zo koud is? :)

Ik heb zelf een Amerikaanse bull welke ook niet een gigantische dikke vacht hebben, ze ligt nu heerlijk naast de houtkachel waar het soms extreem warm kan zijn (mevrouw ligt er bijna in) en gaat zometeen lekker een eind wandelen. Verschil binnen/buiten voor haar is dan bijna 30graden, ondanks haar dunne vacht heeft ze het echt niet koud!
Mocht ze door ouderdom wel ooit een jas nodig hebben dan krijgt ze echt wel een dekentje, maar ik ben van mening dat driekwart van de (voornamelijk) chihuahua's een jasje aan heeft omdat het baasje het mooi vind en niet om medische redenen.'
Ik zie dit helaas van dicht bij dat meisje heeft een chi en maltezer, ze zitten met hun merk kleding in een wandelwagen, en als klap op de vuurpijl hebben ze ook wel eens een shirtje aan met de tekst I love my mommy, dat vind ik echt walgelijk, zij doet gewoon net alsof het haar kinderen zijn, als zij en haar zus eens een etentje hebben dan komt er zelfs iemand om op te passen voor een paar uurtjes.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:19

Fantast: Tja ik denk dat het verschillend per dier/hond is. Mijn katten bijvoorbeeld die hebben best een redelijke vacht maar zijn wel grotendeels binnen en als ze nu naar buiten gaan, zitten ze ook te trillen van de kou.. ;)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:21

Die van mij heeft gewoon een jas aan op stal hoor! Beestje zit vaak stil dus geen kou lijden hier!!

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:22

Ik ben inderdaad echt zeeeer tevreden over de jasjes van Dabo @ bokt (zie vorige pagina)

Ook mijn hondje heeft hem aan als ik bij de paarden bezig ben of als ze heel lang buiten in de tuin aan het scharrelen is.
Hou ook echt niet van barbie hondjes, maar dit is noodzaak!

Ze heeft nu een zwarte waterdichte jas, zie de laatste foto op de vorige pagina.
Wilde perse een zwarte zodat hij niet al te opvallend is.

ze vond het nogal "eng" om mee te lopen dus heb haar hem in de herfst al af en toe is aan getrokken om te wennen:

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:27

Er is een verschil tussen dit:
Afbeelding
taboe
en dit:
Afbeelding
geen taboe

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:29

dat had ik eerder moeten weten dabo!

ik vind hondejasjes spuuglelijk en zou er echt nooit 1 kopen als het niet nodig zou zijn.
laat ik nu net van het najaar een hondenjas gekocht hebben. :')
mijn hond heeft iets waardoor ze 2x per jaar [voor en najaar] al haar ondervacht kwijtraakt en soms zelfs 50% kaal word.
vind ik met deze koude dagen niet zo'n goed idee.
even uitlaten gaat ze gewoon zo mee en lijkt er geen last van te hebben maar.....ze wil ook altijd mee als hier de stallen uitgemest word.
ze gaat dan rustig midden in de sneeuw op haar bal liggen kauwen,prima maar wel met jas.

het was ook nog eens een ramp een jas in haar maat te vinden en dan ook nog eens zonder glitters,roze of bont.
maar het is gelukt,1 donker blauwe waterdichte jas met alleen wat reflector strepen. [dat gaat dan nog]

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:33

Saskiakefie, tuurlijk is het verschillend per dier, maar de honden die in mijn beleving de jasjes/truitjes dragen hebben ze meer voor het mooie dan voor het medische.

Onze vorige bull had bijvoorbeeld schoenen aan (ik schaamde me dood) maar bij hem bleef de sneeuw tussen de tenen zitten, hierdoor verkrampte zijn spier en kon hij niet meer lopen, en een hond van bijna 60kg til je niet naar huis ;). Onze huidige hond heeft het niet nodig dus die krijgt ze ook niet aan

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:35

Vre-se-lijk dat roze jasje.. Wat een onding voor het hondje.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:35

CaroLawson daar ben ik het 100% mee eens :j

mijn Jack Russell heeft geen jasje, maar omdat hij pijn aan zijn pootjes krijgt van de kou halen we morgen schoentjes := ik vind het afzichtelijk, maar hij loopt op zo min mogelijk pootjes tegelijk en het ziet er echt sneu uit. We smeren zijn pootjes nu in met vaseline maar het werkt lang niet genoeg. Dan maar schoentjes, maar het worden absoluut geen lacoste of nike's :))

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:37

Tammy_ schreef:
Dan maar schoentjes, maar het worden absoluut geen lacoste of nike's :))

Een paar mooi Uggs wil hij vast wel :o :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:38

Aukelizzy schreef:
Een paar mooi Uggs wil hij vast wel :o :D

een hond met schaapjes aan z'n pootjes... het moet niet gekker worden :))

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 23:30