Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Thirty schreef:Buiten dat, volgens mij is het niet eens wettelijk toegestaan.
). Een hond in een supermarkt of kledingwinkel vind ik not done. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, maar ik begrijp dat andere mensen daar niet op zitten te wachten. Eén van mijn ratten gaat, op mijn schouder of in mijn jaszak, wel eens mee naar de supermarkt hier om de hoek als ik snel even iets moet ophalen. Joanne1987 schreef:Thirty schreef:Buiten dat, volgens mij is het niet eens wettelijk toegestaan.
niet waar:
In de Warenwet staat vermeld dat op plaatsen waar voedsel wordt bereid geen huisdieren aanwezig mogen zijn. Een bereidplaats is bijvoorbeeld een keuken, maar niet een restaurant; tenzij er sprake is van een open keuken. Er zijn immers restaurants waar maaltijden ter plekke worden bereid. Supermarkten, warenhuizen en winkels zijn geen bereidingsplaatsen tenzij er een open slagerij of horeca-afdeling is.
Elevien schreef:Alleen de dierenwinkel gaan ze mee en onze witte herder bind ik wel eens vast voor de supermarkt (de franse bull durf ik niet buiten vast te binden, bang dat ie gestolen word). Een hond in een supermarkt of kledingwinkel vind ik not done. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, maar ik begrijp dat andere mensen daar niet op zitten te wachten. Eén van mijn ratten gaat, op mijn schouder of in mijn jaszak, wel eens mee naar de supermarkt hier om de hoek als ik snel even iets moet ophalen.
Thirty schreef:Joanne1987 schreef:
niet waar:
In de Warenwet staat vermeld dat op plaatsen waar voedsel wordt bereid geen huisdieren aanwezig mogen zijn. Een bereidplaats is bijvoorbeeld een keuken, maar niet een restaurant; tenzij er sprake is van een open keuken. Er zijn immers restaurants waar maaltijden ter plekke worden bereid. Supermarkten, warenhuizen en winkels zijn geen bereidingsplaatsen tenzij er een open slagerij of horeca-afdeling is.
de bakkerij is zo goed als altijd open
gohya schreef:Het is maar goed dat we niet weten wat de bakker of slager in de supermarkt allemaal voor 'vieze' dingen als hij brood maakt/bakt,vleeswaren snijd.Miss. peuterd hij wel in zijn neus,of zit uitbundig te krabben op zijn hoofd/huid.Laat hij zijn deeg of brood vallen,raapt het op en legt het in de schappen.
Een hond zit nergens aan in de winkel als je het goed doet.
Janine1990 schreef:gohya schreef:Het is maar goed dat we niet weten wat de bakker of slager in de supermarkt allemaal voor 'vieze' dingen als hij brood maakt/bakt,vleeswaren snijd.Miss. peuterd hij wel in zijn neus,of zit uitbundig te krabben op zijn hoofd/huid.Laat hij zijn deeg of brood vallen,raapt het op en legt het in de schappen.
Een hond zit nergens aan in de winkel als je het goed doet.
Hihi...
Als ik denk aan dat programma van Rob de Geus... Kan ik af en toe wel overgeven ja...

Kentaro schreef:Nooit.
En dan gaat het er bij mij niet om dat ik het vies vind. Persoonlijk vind ik het gewoon onzin dat iemand óveral zijn of haar hond mee naar toe moet nemen. Is niets mis mee als ze even thuis blijven.
Als je tijdens een wandeling even snel een winkel in wilt schieten, zou ik er totaal geen moeite mee hebben, want ik zou nooit m'n hond buiten een winkel achter laten!
Maar ik vind het gewoon zielig voor een hond als hij/zij bijvoorbeeld mee moet naar zo'n overvolle markt, waar iedereen tegen hem/haar aan loopt, omdat het baasje hem/haar niet even alleen thuis wil laten.
gohya schreef:Elevien schreef:Alleen de dierenwinkel gaan ze mee en onze witte herder bind ik wel eens vast voor de supermarkt (de franse bull durf ik niet buiten vast te binden, bang dat ie gestolen word). Een hond in een supermarkt of kledingwinkel vind ik not done. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, maar ik begrijp dat andere mensen daar niet op zitten te wachten. Eén van mijn ratten gaat, op mijn schouder of in mijn jaszak, wel eens mee naar de supermarkt hier om de hoek als ik snel even iets moet ophalen.
Iewlll een rat in de supermarkt!!!![]()
Nee hoor,grapje.Ratten zijn super schone beestjes.