[Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:49

Ik vind idd dat ieder zijn ding moet doen, maar dan moet de hond wel opgevoed zijn. Als mijn pup straks ouder is, langer alleen thuis kan zijn, gaat ze ook niet meer mee naar de winkel.. Maar als het een keer niet anders is.. Ach, jammer dan. Doe ik haar in mijn jas, niemand die er last van heeft lijkt me. Ook een grote goed opgevoede hond hoor je mij niet over klagen..

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:51

Buiten dat, volgens mij is het niet eens wettelijk toegestaan.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:52

Waarom zou het verboden zijn honden mee te nemen naar de winkel :?. Staat nergens hoor. De winkelier bepaalt wat hij/zij wel of niet wil hebben in de winkel, heeft de wet niks mee van doen.

Daarbij, als je soms ziet wat voor smerige mensen er in de winkel rondlopen... Kan je beter een hond hebben :P.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:53

Thirty schreef:

niet waar:

In de Warenwet staat vermeld dat op plaatsen waar voedsel wordt bereid geen huisdieren aanwezig mogen zijn. Een bereidplaats is bijvoorbeeld een keuken, maar niet een restaurant; tenzij er sprake is van een open keuken. Er zijn immers restaurants waar maaltijden ter plekke worden bereid. Supermarkten, warenhuizen en winkels zijn geen bereidingsplaatsen tenzij er een open slagerij of horeca-afdeling is.

Tammy_

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:56

mijn hond gaat heel af en toe mee naar de dierenwinkel, verder blijft hij gewoon thuis. Hondje heeft niets te zoeken in een winkel, noch bind ik hem vast voor de winkel.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:03

Alleen de dierenwinkel gaan ze mee en onze witte herder bind ik wel eens vast voor de supermarkt (de franse bull durf ik niet buiten vast te binden, bang dat ie gestolen word :D ). Een hond in een supermarkt of kledingwinkel vind ik not done. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, maar ik begrijp dat andere mensen daar niet op zitten te wachten. Eén van mijn ratten gaat, op mijn schouder of in mijn jaszak, wel eens mee naar de supermarkt hier om de hoek als ik snel even iets moet ophalen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:04

Joanne1987 schreef:
Thirty schreef:

niet waar:

In de Warenwet staat vermeld dat op plaatsen waar voedsel wordt bereid geen huisdieren aanwezig mogen zijn. Een bereidplaats is bijvoorbeeld een keuken, maar niet een restaurant; tenzij er sprake is van een open keuken. Er zijn immers restaurants waar maaltijden ter plekke worden bereid. Supermarkten, warenhuizen en winkels zijn geen bereidingsplaatsen tenzij er een open slagerij of horeca-afdeling is.

de bakkerij is zo goed als altijd open ;)

Joanne1987

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:06

wie heeft het over de bakker >;) :?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:06

Oh, er zit vast geen bakkerij in jouw supermarkt?

Daar wordt brood afgebakken. Dat is ook bereiden.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:07

we hebben het toch over winkels in het algemeen, toch niet enkel over de supermarkt...

edit± tevens werd er in de post voor die van jou niets over supermarkt gezegd, vandaar dat ik die link niet meteen leg...
Laatst bijgewerkt door Joanne1987 op 04-02-12 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Elevien schreef:
Alleen de dierenwinkel gaan ze mee en onze witte herder bind ik wel eens vast voor de supermarkt (de franse bull durf ik niet buiten vast te binden, bang dat ie gestolen word :D ). Een hond in een supermarkt of kledingwinkel vind ik not done. Ik heb er zelf niet zoveel problemen mee, maar ik begrijp dat andere mensen daar niet op zitten te wachten. Eén van mijn ratten gaat, op mijn schouder of in mijn jaszak, wel eens mee naar de supermarkt hier om de hoek als ik snel even iets moet ophalen.

Iewlll een rat in de supermarkt!!! :r

Nee hoor,grapje.Ratten zijn super schone beestjes. :j

_San87_

Thirty schreef:
Joanne1987 schreef:

niet waar:

de bakkerij is zo goed als altijd open ;)

De broden en gebakjes worden doorgaans niet in de winkel bereid, maar in een gedeelte achter de winkel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:08

gohya schreef:
Het is maar goed dat we niet weten wat de bakker of slager in de supermarkt allemaal voor 'vieze' dingen als hij brood maakt/bakt,vleeswaren snijd.Miss. peuterd hij wel in zijn neus,of zit uitbundig te krabben op zijn hoofd/huid.Laat hij zijn deeg of brood vallen,raapt het op en legt het in de schappen.
Een hond zit nergens aan in de winkel als je het goed doet.

Hihi...
Als ik denk aan dat programma van Rob de Geus... Kan ik af en toe wel overgeven ja... :r

Thirty

Als je kon lezen, had ik het over de supermarkt ;)

barbar

ik werk in het restaurant van een groot warenhuis met open keuken.
bij ons mogen dus gewoon honden naar binnen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:09

Janine1990 schreef:
gohya schreef:
Het is maar goed dat we niet weten wat de bakker of slager in de supermarkt allemaal voor 'vieze' dingen als hij brood maakt/bakt,vleeswaren snijd.Miss. peuterd hij wel in zijn neus,of zit uitbundig te krabben op zijn hoofd/huid.Laat hij zijn deeg of brood vallen,raapt het op en legt het in de schappen.
Een hond zit nergens aan in de winkel als je het goed doet.

Hihi...
Als ik denk aan dat programma van Rob de Geus... Kan ik af en toe wel overgeven ja... :r

Nou das idd. al een bewijs dat niet elke winkel en of restaurant zo schoon en hychiënisch is.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:10

Thirty schreef:

Daar wordt niks bereid. Alleen afgebakken, komt geen hond bij. Niks aan de hand dus.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:10

Thirty schreef:

Nou nou nou, easy easy, het is maar een discussie op internet.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:11

uhm ja... ik kan best lezen, wil het feit niet dat je begin pagina 4 het laatst het woord supermarkt hebt gebruikt... tevens gaat dit topic niet specifiek over alleen supermarkten en uit je post kon niemand afleiden dat het bij jou op supermarkten was bedoeld

Kentaro

Nooit.
En dan gaat het er bij mij niet om dat ik het vies vind. Persoonlijk vind ik het gewoon onzin dat iemand óveral zijn of haar hond mee naar toe moet nemen. Is niets mis mee als ze even thuis blijven.
Als je tijdens een wandeling even snel een winkel in wilt schieten, zou ik er totaal geen moeite mee hebben, want ik zou nooit m'n hond buiten een winkel achter laten!
Maar ik vind het gewoon zielig voor een hond als hij/zij bijvoorbeeld mee moet naar zo'n overvolle markt, waar iedereen tegen hem/haar aan loopt, omdat het baasje hem/haar niet even alleen thuis wil laten.

Iris82

Ik neem de hond wel eens mee naar een kledingwinkel waar ze haar heel erg op prijs stellen. Ze gaat daar gewoon ergens in een hoekje liggen of truucjes doen voor de winkelmevrouw in ruil voor een (tarwe)koekje.
Ook gaat ze mee naar de dierenwinkel.

Wanneer ik langs de sigarettenwinkel loop maak ik haar los en loopt ze zelf naar binnen (automatische deuren) om tegen de toonbank aan te springen, dan krijgt ze een koekje en loopt ze weer naar buiten. Echt heel erg komisch om te zien. Ook weer aangeleerd door de mensen van de winkel zelf. :D

Verder gaat ze soms wel mee richting andere winkels maar dan moet ze wel buiten blijven wachten. Dat is gelukkig geen probleem.
Nu ik overigens een auto heb gaat ze eigenlijk nooit meer mee, loop liever een ander rondje met haar waar ze lekker kan rennen dan dat ze iedere keer bij winkels moet liggen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:13

Kentaro schreef:
Nooit.
En dan gaat het er bij mij niet om dat ik het vies vind. Persoonlijk vind ik het gewoon onzin dat iemand óveral zijn of haar hond mee naar toe moet nemen. Is niets mis mee als ze even thuis blijven.
Als je tijdens een wandeling even snel een winkel in wilt schieten, zou ik er totaal geen moeite mee hebben, want ik zou nooit m'n hond buiten een winkel achter laten!
Maar ik vind het gewoon zielig voor een hond als hij/zij bijvoorbeeld mee moet naar zo'n overvolle markt, waar iedereen tegen hem/haar aan loopt, omdat het baasje hem/haar niet even alleen thuis wil laten.

precies mijn mening.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:13

gohya schreef:
Elevien schreef:

Iewlll een rat in de supermarkt!!! :r

Nee hoor,grapje.Ratten zijn super schone beestjes. :j

*eist "verboden voor knaagdieren" bordje op de deuren :+

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:15

Mijn hondje is op vakantie een keer mee geweest naar een restaurant. Maar daar moest hij in het hoekje blijven en we zaten achterin. Ze was mee op vakantie en we konden haar natuurlijk niet in het huisje laten ivm verlatingsangst door haar verleden.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:16

Ik en mn hond? Me and my shadow!