Aparte diersoorten?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:43

Ja ik vind opposums hele grappige en schattige dieren om te zien.

paatie

Berichten: 260
Geregistreerd: 18-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:58


Dani

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:39

nadine_yvana schreef:
@DaniBanani: Wat een leuke slangetjes. Ik ben normaal niet zo enorm fan van slangen, maar dat komt ook omdat ze prooi eten en daar heb ik persoonlijk moeite mee, want ik ben ook een knaagdierliefhebber enzo. Maar wat eten deze slangetjes als ik vragen mag? Die baby is echt heel klein ^)


Ze zijn viseters. Ze krijgen voornamelijk spiering (uit de diepvries), al doen ze het ook prima op runder- of kippenhart of visfilet. Maar spiering is het beste. Als ze volwassen zijn kunnen ze ook best muisjes eten, maar dat hoeft dus helemaal niet. :)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:46

Maud_82 schreef:
Opossums zijn absoluut goed als huisdieren te houden, zo lang je je maar goed verdiept in hun voeding en leefwijze en dergelijke, maar dat geldt voor alle dieren die je houdt.
Opossums zijn zelfs tam te maken (de vrouwtjes gemakkelijker dan de mannetjes); het vrouwtje zat regelmatig op mijn schouders bij het verschonen en voeren van alle dieren.


Ik ben echt fan van opossums <3 maar waar had je die vandaan dan? Wist niet dat die in Nederland te krijgen waren.
Was dat zo'n kortstaartopossum? Ik vind die virginiaanse opossum (moest even de naam opzoeken :+ ) wel leuker, maar die zijn een stukje groter :+

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:59

E_Nalanta schreef:
Het is wel duidelijk dat een kat en een hond niet meer voldoen.... _O-

Ja, en om dat nou positief te noemen... :+

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:10

"Niet meer"? Kat en hond heb ik nooit gehad, gewoon niet zo mijn ding denk ik. Zat andere leuke dieren (en die hoeven echt niet allemaal exotisch te zijn ;) ) iedereen zijn smaak toch? :)

Brittol

Berichten: 5499
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:13

Fiffill schreef:
Maud_82 schreef:
Opossums zijn absoluut goed als huisdieren te houden, zo lang je je maar goed verdiept in hun voeding en leefwijze en dergelijke, maar dat geldt voor alle dieren die je houdt.
Opossums zijn zelfs tam te maken (de vrouwtjes gemakkelijker dan de mannetjes); het vrouwtje zat regelmatig op mijn schouders bij het verschonen en voeren van alle dieren.


Ik ben echt fan van opossums <3 maar waar had je die vandaan dan? Wist niet dat die in Nederland te krijgen waren.
Was dat zo'n kortstaartopossum? Ik vind die virginiaanse opossum (moest even de naam opzoeken :+ ) wel leuker, maar die zijn een stukje groter :+

Moet ik er 1 vanuit Australiƫ naar je toe sturen? We hebben ze hier elke avond over de fence heen lopen _O-

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:17

Past 'ie in een envelopje? :))
Nee, ik vind het leuke dieren, maar vrees dat de (half)wilde versie niet zo geschikt is als huisdier, het moet wel realistisch blijven. Weet niet eens zeker of die soort opossum wel gefokt wordt als huisdier.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:37

Het waren inderdaad kortstaartopossums :). Het is alweer een tijdje geleden, volgens mij kwamen ze van een beurs in Houten, iets van een knaagdierenbeurs (weet de benaming niet meer exact). Deze beurs vond altijd tegelijkertijd plaats met de reptielenbeurs in Houten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:53

Ik heb africaanse reuzenslakken gehad en waar ik ook naar heb zitten kijken zijn mara's ofwel: patagonische hazen :) Axolotl's staan ook op mijn lijstje maar daar wil ik eerst meer info over hebben.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 09:31

Leuk dat dit topic weer 'her-opent' wordt! Afrikaanse reuzenslakken zijn idd erg gaaf! En de mara's worden deze als huisdier gehouden? Heb ze weleens gezien bij ons in de dierentuin, maar wist niet dat deze ook als huisdieren worden gehouden, ze zijn echt heel mooi.

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 09:35

The virginia opossum <3

Afbeelding

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 09:39

Mara <3

Afbeelding

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:44

Kwam erachter dat m'n eigen diertje nog niet in dit topic staat. Hier is 'ie:

Afbeelding

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 09:48

Wow fiffill, wat een prachtige foto! Wat een schatje zeg <3 <3 <3 Staat ook nog op mijn lijstje, prachtig.
Deze staat ook nog op mijn lijstje, de kameleon:
Afbeelding

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 09:48

Helmoni schreef:
Ik heb africaanse reuzenslakken gehad en waar ik ook naar heb zitten kijken zijn mara's ofwel: patagonische hazen :) Axolotl's staan ook op mijn lijstje maar daar wil ik eerst meer info over hebben.


Volgens mij zijn mara's nou niet echt geschikt als huisdier... de eerste hit als je erop zoekt is zelfs al 'Problems Keeping the Patagonian Mara as an Exotic Pet'

nadine_yvana

Berichten: 1115
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Emmen

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-13 10:12

Oh dan lijkt dat me ook niet echt geschikt als huisdier. Je mag ook wel een heel groot buitenverblijf hebben dan denk ik als je ze al als 'huisdier' wilt houden. In de dierentuin bij ons lopen ze in een soort woestijnachtige ondergrond, zijn soms net hertjes vind ik. Grappig om te zien.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 10:21

Ja, misschien als je heel veel ruimte hebt buiten (en binnen) maar misschien heeft Helmoni dat ook wel. :P

Solleke_Noah

Berichten: 11130
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Aparte diersoorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 11:52

Die Mara's heb ik wel eens op een dierenbeurs gezien, capibara's worden in Amerika ook als huisdier gehouden. ik vind het wel heel coole dieren maar laat ze maar beter in het wild...

'k heb wel axolotls, wat wil je weten? Dit is ook een informatieve sites over het houden van salamanders als huisdier in het algemeen: http://www.salamanders.nl/forum/