iklieftponys schreef:Ik denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft (gehad) met de scheiding van haar ouders,
daarbij nog verhuist (lijkt me ook niet makkelijk, al al helemaal op haar leeftijd niet) en moet nu misschien dan ook nog haar hondje gaan missen! Kom op bokt, laten we even reëel blijven en ons zelf even in haar situatie verplaatsen.
Nu niet te soft worden he? Op mijn 17e woonde ik gewoon op mezelf, voor het eerst in een stad en in de makkelijkst een huis te krijgen wijk (dus bepaald niet de veiligste wijk).... op anderhalf uur rijden van mams en drie uur rijden van paps (ook gescheiden ja) en ook nu zijn er nog zat jongeren die op kamers wonen op die leeftijd, daar worden ze echt niet slechter van.
Citaat:
De discussie over waar TS woont of het daar wel of niet veilig is is hartstikke zinloos,
ze is 17 en OVERAL in HEEL nederland lopen mensen rond die verkeerde bedoelingen hebben,
en ook in het "o zo veilige" dorp waar de TS woont kunnen deze mensen voorkomen,
leef je even in in de moeder: wil je dat je kind dan nog buiten loopt?
een meisje van 17 is niks tegen een grote brede man in haar eentje in het donker. Nu denk ik even in een erg scenario maar het kan gebeuren, dit wil je als moeder niet. het is je kind en ja daar ben je bezorgd om.
Mensen die verkeerde bedoelingen hebben komen statistisch gezien meestal uit de familie- of directe vrienden en kennissenkring...
Bovendien; een dader kan een angstig slachtoffer van mijlenver herkennen. Het is dus zaak om je kind voldoende zelfvertrouwen en levenservaring mee te geven om te leren situaties assertief in te schatten en verantwoorde keuzes te maken... een vrouw van 40 en 60 kilo doet immers ook niks tegen een grote brede man maar heeft geen prettig leven als ze de deur niet uit durft.