Mijn hondje moet weg :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 02:27

zandvangers schreef:
wat een prachtig hondje heb je zeg .

je moeder heeft vaak late diensten en nacht diensten , dan kan ze toch zelf nog laat de hond uitlaten ?
na de late dienst , en nog voor dat ze de nacht dienst in gaat .
dat zou dan rond een uur of 11 zijn ?

echt zoals velen hier al schrijven , ga met je ouders om tafel om goede afspraken te maken .
het kan , kom op meid zet hem op *\o/*

UUh.. toen mijn vader nachtdiensten had ging hij om 8uur weg..
En was om half 7 smorgens thuis.
Late diensten kon hij wel de hond uitlaten.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:32

Thirty schreef:
Het kan ook wel. Maar of het zo leuk/comfortabel is voor de hond....mag er ook nog aan dat dier gedacht worden misschien?

Wat is dat nou voor veroordelende opmerking? In deochtend maken ze zelfs nog geen enkele aanstalten om uit te willen, die luilakken!
Als je overdag voldoende aandacht geeft en lekker meerdere keren wandeld en naar het park met ze gaat, dan is in de avond alleen even korte wandeling om hun behoefte te doen echt geen schande. Overdag is hier altijd iemand thuis en we hebben hele goede losloop mogelijkheden in de buurt om lekker te rennen, spelen en scharrelen, dus als er 2 verwende nestjes zijn die niks te kort komen, dan zijn zij het wel!

Sterkte TS, hopelijk kom je er met je ouders uit. Ik begrijp dat dat hondje echt heel belangrijk voor je is. Hopelijk ziet je vader dat ook in en kom je samen tot een oplossing.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 11:07

HalloDan schreef:
Als je overdag voldoende aandacht geeft en lekker meerdere keren wandeld en naar het park met ze gaat, dan is in de avond alleen even korte wandeling om hun behoefte te doen echt geen schande.

Ik denk dat dat voor TS een probleem gaat worden gezien ze nog op school zit.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:21

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

VillaNeusjes

Re: Mijn hondje moet weg :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:49

toen ik nog in de nacht werkte ging ik om 6 uur savonds weg en kwam ik om 6 uur sochtends thuis. dus dat is best lang.
mn moeder werkt van rond 3/4 uur tot ongeveer middernacht. Zij laat haar hond uit voor ze weg gaat en de hond kan wel de tuin in dmv een hondenklep maar doet daar eigenlijk nooit wat en wacht tot mn moeder terug is en haar uitlaat.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:52

ja, als je maar echt wil, is er altijd een oplossing, succes!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 15:30

Ik had een vriendin die nooit alleen met de trein mocht, en geheel niet met de trein mocht na 6 uur, of als het donker was. En dat meisje was 16 jaar en echt wel een flinke meid.. Ze had een zelfverdedigingscursus gehad (kon alles wat je probeerde zó afweren) maar toch mocht het niet. Dus van TS is nog een mild geval imo :o

Nu ik het zeg, misschien is dat een idee :j een zelfverdigingscursus! Of het daadwerkelijk nodig is is een tweede, het is in elk geval leuk en nuttig om te doen en je moeder laat je dan vast met een gerust hart over straat gaan 's avonds :j

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:06

HalloDan schreef:
Thirty schreef:
Het kan ook wel. Maar of het zo leuk/comfortabel is voor de hond....mag er ook nog aan dat dier gedacht worden misschien?

Wat is dat nou voor veroordelende opmerking? In deochtend maken ze zelfs nog geen enkele aanstalten om uit te willen, die luilakken!
Als je overdag voldoende aandacht geeft en lekker meerdere keren wandeld en naar het park met ze gaat, dan is in de avond alleen even korte wandeling om hun behoefte te doen echt geen schande. Overdag is hier altijd iemand thuis en we hebben hele goede losloop mogelijkheden in de buurt om lekker te rennen, spelen en scharrelen, dus als er 2 verwende nestjes zijn die niks te kort komen, dan zijn zij het wel!

Sterkte TS, hopelijk kom je er met je ouders uit. Ik begrijp dat dat hondje echt heel belangrijk voor je is. Hopelijk ziet je vader dat ook in en kom je samen tot een oplossing.

Zo, anders voel je je even aangesproken :')

11/12 uur voor de nacht is gewoon niet leuk voor de hond. Simpel. Dat jij dat die van jou zo hebt aangeleerd, moet je zelf weten. Maar ideaal is het niet. Bovendien, op het moment is het om 8 uur even donker als om 10 uur, en om 6 uur 's morgens nog steeds zo donker.
Dus dat maakt voor TS niets uit hoor.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:10

Om 6 uur 's morgens heb je meestal geen hangjongeren op straat :') Dat was het probleem meer.

En trouwens, het is wel een verschil al zou je je hond overdag 11/12 uur het laten ophouden of 's nachts. Dan slapen ze namelijk, is de spijsvertering trager en de blaas raakt minder snel vol. Wij mensen houden het toch ook makkelijk vol?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:15

Van 8 tot 8? Ik niet hoor. En mijn honden ook niet (geen van allen, en ik heb er 5).

Laat dat dier toch gewoon in de tuin, vind wel dat er hier een ontzettend groot probleem om niets gemaakt wordt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:19

Als ik een lange dag heb gehad en 10 uur slaap kom ik er tussendoor echt niet uit om naar de wc te gaan. En ik sta ook niet te springen ervoor en erna. [size=4En nee ik plas niet in bed := [/size]

Niet alle honden willen in de tuin hè? Vaak zien ze het toch als hun eigen gebied. Bovendien vind ik het vies :n Ik meen trouwens te hebben gelezen dat Ts's moeder alleen maar tegels in de tuin heeft - die van mijn vriend heeft geleerd niets op tegels/straatstenen te doen, misschien bij TS hetzelfde? (Zo ja: +:)+ )

KadySurkana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 17:25

heb je al overlegt met je ouders ??
ik hoop erg voor je dat je hem mag houden !!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 19:55

Thirty schreef:
Van 8 tot 8? Ik niet hoor. En mijn honden ook niet (geen van allen, en ik heb er 5).

Laat dat dier toch gewoon in de tuin, vind wel dat er hier een ontzettend groot probleem om niets gemaakt wordt.

Dus ook in dit geval: maar net wat je ze aanwent en wat je je zelf aanwent.
Ik doe het met gemak en mijn honden ook!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:03

Ik lees al even mee,maar ben het wel een beetje met nadita eens.
Het lijkt idd alsof je steeds weer met allerlei uitvluchten komt.

Dess schreef:
nadita schreef:

Dat zeg ik helemaal niet.Het komt nu over alsof je met allerlei uitvluchten komt.

Nee hoor, ik zeg gewoon hoe het is! Mijn moeder wil mij niet laat over straat hebben, en nee ik vind dat zelf ook niet prettig maar als het moet doe ik het!

En hier geef je het antwoord zelf al,dus zie het probleem eigenlijk niet meer zo :o

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:10

Thirty schreef:
van 8 tot 8 moeten ophouden is gewoon veel te lang. Tuin heb ik geen probleem mee, dat staat ook nergens ;)
Wel dat er hier voorgesteld wordt dat ie het dan maar van 8 tot 8 moet ophouden. Dat gaat gewoon nergens over.

En een hond is over het algemeen na een weekje ergens anders gewend hoor ;)

Dat klopt, 12 uur ophouden is te lang. Maar de mogelijkheid is dus in die tuin.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 20:13

is er geen buurman die ook hond uit moet laten zodat je samen kunt gaan als ie dan perse s'avonds nog uit moet want hij kan ook echt gewoon in de tuin zijn behoefte doen.
het is maar net wat je een hond aanleert, die van mij doet s'morgens vroeg een plas in de tuin en gaat daarna eten en daarna weer heerlijk slapen en wij gaan pas de 1e keer rond 10.30/11.00 uur uit.
en je hond is nou niet direct sint bernard of deense dog formaat, dus dat die urine stinkt (met alle regen die we hier hebben) slaat echt nergens op.
en is er geen uitlaatservice die je af en toe kunt inschakelen? als ie overdag te lang alleen zou moeten zijn want dat is natuurlijk wel heel zielig als ie t allemaal heel lang moet ophouden.
of als dat te duur is gewoon iemand die het leuk vindt af en toe een hond uit te laten?

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 21:51

@nientje78 Zo bedoel ik dat toch niet! Ik bedoel als mijn moeder het goed vond, had ik het wel gedaan ookal vond ik het zelf ook eng!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 22:24

Heb je nu al met je moeder overlegt?
Over weekend bij paps en de rest bij mams en dan 's avonds in de tuin?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 17:40

Thirty schreef:

Mee eens !
en tja dan maar even wat op ruimen uit de tuin
zo zou ik het ook doen

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:03

Marsdijk is één van de beste wijken van Assen. Ik vind dat je moeder zich misschien eerst even in de wijk moet verdiepen voor je hond weg moet om één of ander waanidee dat ze in de Millinxbuurt in Rotterdam (was een paar jaar terug de gevaarlijkste wijk van Nederland :) ) is komen wonen. Je kunt 's avonds makkelijk over straat hier. En ja, ik kan het weten, ik woon ook in Marsdijk ;)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:58

iklieftponys schreef:
Ik denk dat TS het al moeilijk genoeg heeft (gehad) met de scheiding van haar ouders,
daarbij nog verhuist (lijkt me ook niet makkelijk, al al helemaal op haar leeftijd niet) en moet nu misschien dan ook nog haar hondje gaan missen! Kom op bokt, laten we even reëel blijven en ons zelf even in haar situatie verplaatsen.

Nu niet te soft worden he? Op mijn 17e woonde ik gewoon op mezelf, voor het eerst in een stad en in de makkelijkst een huis te krijgen wijk (dus bepaald niet de veiligste wijk).... op anderhalf uur rijden van mams en drie uur rijden van paps (ook gescheiden ja) en ook nu zijn er nog zat jongeren die op kamers wonen op die leeftijd, daar worden ze echt niet slechter van.

Citaat:
De discussie over waar TS woont of het daar wel of niet veilig is is hartstikke zinloos,
ze is 17 en OVERAL in HEEL nederland lopen mensen rond die verkeerde bedoelingen hebben,
en ook in het "o zo veilige" dorp waar de TS woont kunnen deze mensen voorkomen,
leef je even in in de moeder: wil je dat je kind dan nog buiten loopt?

een meisje van 17 is niks tegen een grote brede man in haar eentje in het donker. Nu denk ik even in een erg scenario maar het kan gebeuren, dit wil je als moeder niet. het is je kind en ja daar ben je bezorgd om.

Mensen die verkeerde bedoelingen hebben komen statistisch gezien meestal uit de familie- of directe vrienden en kennissenkring...

Bovendien; een dader kan een angstig slachtoffer van mijlenver herkennen. Het is dus zaak om je kind voldoende zelfvertrouwen en levenservaring mee te geven om te leren situaties assertief in te schatten en verantwoorde keuzes te maken... een vrouw van 40 en 60 kilo doet immers ook niks tegen een grote brede man maar heeft geen prettig leven als ze de deur niet uit durft.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 21:30

@Sallandval. Ik begrijp je wel.
Maar niet iedere 17 jarige is het zelfde.

Bovendien is TS woonachtig onder het dak van der moeder.
En dan moet je aan de regels van je ouders houden.

Ik vraag mij echter wel af of ze al met der moeder overlegt heeft wat betreft het uitlaten in de tuin als mams er niet is.

Dess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-12 18:33

Hee,
Sorry voor de later reactie, maar ik heb goed nieuw :)
Ik heb met mijn vader gebeld, en die zegt dat Roxy niet weggaat, dat hij haar ook niet kan missen, en dat hij haar zo veel mogelijk meeneemt naar het werk, of naar een collega brengt.
En dat hij het mij ook niet wil aandoen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:35

Dat is super nieuws *\o/* .

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 18:39

Dess schreef:
Hee,
Sorry voor de later reactie, maar ik heb goed nieuw :)
Ik heb met mijn vader gebeld, en die zegt dat Roxy niet weggaat, dat hij haar ook niet kan missen, en dat hij haar zo veel mogelijk meeneemt naar het werk, of naar een collega brengt.
En dat hij het mij ook niet wil aandoen..

Super! Mooi dat je pa het jou niet wil aandoen. Dat vind ik nog het beste argument!