kvv, recepten en bestellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: kvv, recepten en bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:53

Mijn 2 chartreux katten krijgen KVV van Tinlo, dat is het makkelijkst te verkrijgen hier en vind ik prettig verpakt. Ik ben een grotere miep dan de katten ;) Lotgering heb ik een keer geprobeerd bij een verkooppunt maar A die vroeg veel meer dan Lotgering zelf en B ik vond het niet prettig verpakt en ruiken....
Ben nu op eerlijkdierenvoeren.nl aan het neuzen en daar staat genoeg bij wat ik wel zou willen voeren, weet iemand hoe het bij hun zit met bezorgen??

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:33

Vandaag lekker 8 zalmkoppen + lichaam gescoord op de markt :D Mooi nieuw adresje voor de zalm

Mijn voornemen dit jaar is om mijn zus ervan te overtuigen dat het voor de kittens het beste is als ze van de brokken afgaan :o :P Al zal dat wel even gaan duren denk ik...ze vindt het idee nl zo vies

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:36

Ik heb eindelijk een 2e vriezer, helaas maar tafelmodel, dus enorm inslaan kunnen we niet, maar hij was gratis. Ga nu dus maar rondkijken wat ik waar ga bestellen. (En uitvogelen hoeveel er in een tafelmodel met 4 lades past :? )

Ze krijgt nu smuldier, lotgering wilde ze vorige keer niet? Maar misschien toch gaan proberen. Wat is nog meer leuk om te geven voor variatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:00

Een kip _O-

Kippennekken en zo, die kan ze ook wel binnen eten. Eens adviseer ik niet binnen :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:04

Yamcha schreef:
Een kip _O-

Kippennekken en zo, die kan ze ook wel binnen eten. Eens adviseer ik niet binnen :')

Zal ik beginnen met kippennekken? _O- Normaal eet mevrouw niks dat hard is, dat weet je toch ;) Zelfs jouw Lotgering was te min voor de koningin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:33

Ja ik weet. Ze móet nog maar wat eetlessen krijgen hoor :')

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:51

Jeetje wat gaan jullie ineens hard hier :=

Merel ik haal alles in rotterdam, en in een tafelmodel vriezer kun je best een hoop opslaan hoor :j zeker als je hem alleen voor zijn vlees gebruikt :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:52

Iemand bekend met het laten bezorgen van eerlijkdierenvoeren.nl??
Staat een hoop op wat ik wil proberen maar wil niet ophalen :)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:02

Nee die ken ik niet, ik ben ook afgestapt van al die bedrijfjes die alles langsbrengen. Ze kopen het op dezelfde plek als waar ik het koop en uiteraard moeten zij er dan ook nog aan verdienen..
Als je KVV voert kun je ook op http://www.shambhoshop.eu/ kijken. komen uit bergschenhoek en bezorgen ook thuis. ik bestelde eerst bij hun maar zij doen alleen nog KVV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:38

Marley schreef:

:j

ze is nu zwanger, dus dat komt na de bevalling weer, over 2 maanden :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:28

cheyentic schreef:
Jeetje wat gaan jullie ineens hard hier :=

Merel ik haal alles in rotterdam, en in een tafelmodel vriezer kun je best een hoop opslaan hoor :j zeker als je hem alleen voor zijn vlees gebruikt :j

Waar precies? :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:33

Yamcha schreef:
[***] schreef:

:j

ze is nu zwanger, dus dat komt na de bevalling weer, over 2 maanden :)

dat is jammer, dat duurt nog wel even dus..... vind het een prettige en uitgebreide site. Wilde van een heleboel even 1 of 2 stuks proberen omdat alleen Tinlo voeren wat eenzijdig wordt.... ik voer ook nog wel wat kipfilet, ei en andere stukjes vlees bij en soms een blikje of wat brokjes maar wil toch meer rauw bij voeren :)

Die uit Berschenhoek vind ik niet zo uitgebreid, en wat meer op honden gericht? nu zijn mijn katten bijna honden (nog geen jaar oud en bijna 7 kilo := ) maar wil toch kattenvoer voeren hahaha en wat meerdere soorten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:38

Heb je al op lupa gekeken Marley?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:40

Nadeel van Lupa vind ik dat ze pas komen als je voor 75 euro besteld en dan zijn de bezorgkosten nog 15,50 ook. Pas vanaf 125 euro is dat gratis. Bij Caroba word er wel al vanaf 25 euro gratis bezorgd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:47

Ohja, Caroba heb je ook nog, daar hebben ze ook veel katten eten geloof ik? :j

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:49

Dat vind ik dan ook wel een groot nadeel van Lupa inderdaad, 15,50 daar kun je nog flink wat vlees van kopen :)) en 75euro aan vlees kan ik niet echt kwijt denk ik. Ik heb maar 1 lade vrij voor vlees en meer kan ik echt niet vrijmaken helaas.... een vriezer erbij is ook geen optie, zou niet weten waar ik die moet laten haha.
Ga eens op Caroba kijken....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:50

Dan hoef ik ook niet bij Lupa te bestellen. Denk niet dat ik zoveel erin kwijt kan?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:51

in 4 lades kun je flink wat kwijt, maar zou zo gauw echt niet durven zeggen of je voor 125euro kwijt kan ;)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 17:59

Ik denk niet dat dat gaat lukken. Al ligt het er natuurlijk wel aan wat je koopt. ;) Als je alleen kwartels, duiven, muizen, hamsters enzo besteld, kom je gauw aan dat bedrag en dat moet op zich ook wel passen. Wil je kvv kopen word het waarschijnlijk krap, maar met karkassen, nekken, spiervlees en orgaan gaat het je niet lukken.

Lupa heeft vind ik wel leuke dingen, echter zijn ze bij veel dingen veel duurder dan andere shops en ik kan niet alles bij ze kopen. Vandaar dat ik eigenlijk alleen wat bij Lupa bestel als ik met anderen mee kan bestellen. De konijnkarkassen zijn namelijk wel erg mooi.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:28

soooo mijn bestelling is op dus nu had ik even een paar worsten van carnibest gehaald heeeere me tiet die zijn duur!! :Y)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:32

@merel, Hier haal ik het http://www.slagerij-islamcentrum.nl/producten/node/6 je kunt via de site al bestellen en dan vraag ik altijd of ze de ribben vast in stukken zagen, anders ben ik er heel lang mee bezig en het is voor hun zo gebeurt.
@marley heb er niet bij stil gestaan dat ze weinig katteneten hadden, kijk altijd alleen voor de hond _O-

voor 125euro kan ik denk wel 6mnd voeren _O-

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:33

Is dat een beetje van goeie kwaliteit cheyentic? Rotterdam is ongeveer naast de deur hier, dat red ik nog wel om af en toe heen en weer te rijden :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:34

ja dat is goede kwaliteit renee, ik ken iemand die barft die daar haalt

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:37

Oh dank es :) eens even kijken wat ik daar dan eens kan bestellen aan hapjes voor Ol :P

Vind het zo jammer dat ie zo ruk reageert op kip. Tenminste, in de aktief van CB (ja die zijn idd reteduur, zeker vergeleken met lotgering :P ) zit naast rund ook kip, en dat verdraagt ie juist heel goed, maar na een kippennekkenfeest heeft ie de volgende dag altijd wat dunnere ontlasting, en na CB-Kip ook, dus ik vermoed toch echt dat het 'm in de kip zit...

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:47

heel goede kwaliteit, de geitenribben zijn alleen wel erg vet.
Je kunt er ook gewoon heenrijden en daar uitzoeken wat je wilt, alles ligt netjes in de koelingvitrine, en je wordt netjes geholpen. Wel zorgen dat je contant geld meeneemt, ze hebben geen pin (schijnt iets islamitisch te zijn geloof ik)