Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Hondenbezitters....... zoooo frustie......

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:44

tja, ik kan het ergens wel begrijpen.
Het zou niet de 1ste keer zijn dat een hond wordt aangevallen met ernstige wonden.

Als ik met mijn honden ga wandelen en er komt een vreemde hond op mijn honden af kan hij ook een schop krijgen.
Liever dat dan dat ik erna honden uit elkaar kan halen met de nodige verwondingen :n

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:51

TS waar liep je in Leusden? Ik liep 2 1/2 jaar geleden in het Lockhorstenbosch samen met mijn toen nog pup van 4 maanden. Zo vrolijk als ze was, liep ze naar een echtpaar toe. Ze sprong helaas tegen die man aan (kon het niet voorkomen, was zelf te laat)schopt die man zo in de maag van mijn hond. Mijn hond gillen. Zo hard. Ik was zo boos op die man, ik kon hem wel wat. Heb hem voor alles en nog wat toegewenst. Kijk ze had niet tegen hem op mogen springen, maar joh kom op het is een pup.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 19:57

tessyke schreef:
tja, ik kan het ergens wel begrijpen.
Het zou niet de 1ste keer zijn dat een hond wordt aangevallen met ernstige wonden.

Als ik met mijn honden ga wandelen en er komt een vreemde hond op mijn honden af kan hij ook een schop krijgen.
Liever dat dan dat ik erna honden uit elkaar kan halen met de nodige verwondingen :n

Dus als mijn drukke puber hond op je hond afkomt krijgt hij een schop ? Ik vind het wat hoor, zomaar een schop ?

Als je dat bij mij hond doet sta ik niet voor mezelf in :(

Iedereen moet met zijn of haar poten afblijven van een ander mans dier...

Wat zou jij doen als je paard om mij afkomt en ik dan eens hem/haar een flinke schop geef ? Hoe zou je dat vinden ?

Sorry, maar sommige reacties zijn echt te erg.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:29

ja, je moet je hond maar onder controle houden :)

Als mijn paard op je afkomt is een andere zaak vrees ik.
Mijn maakt het niet uit dat je op die moment een schop aan haar geeft maar mijn merrie kennende geeft ze er wel een paar terug :')

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:39

In een los loop gebied loopt hij los, is niks mee dat hij naar anderen los lopende honden gaat. Is een sociale puber !! Geloof dat wij ruzie krijgen als we elkaar tegen komen ;)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:49

maar als je op voorhand weet dat de hond die op die moment er ook loopt niet met jou hond om kan, dan hou je er toch rekening mee?

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 20:51

ik had haar zonder pardon ook een schop verkocht !!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 21:55

xsenny schreef:
ik had haar zonder pardon ook een schop verkocht !!

Pardon?

Je kan zien dat sommige mensen veel om dieren geven. sjonge.. }:0

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:10

tessyke schreef:
maar als je op voorhand weet dat de hond die op die moment er ook loopt niet met jou hond om kan, dan hou je er toch rekening mee?

Als je dat weet wel, maar als ik zoals ik veel doe, een rondje bos loop, kom ik veel honden tegen, die van mij los, en de anderen ook. Ik ken hem goed, weet en zie en ken zijn lichaamstaal. Hij doet niks.

Dus waarom dan schoppen ? Leg mij uit !

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:28

anderen kennen jou hond niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:30

Toen ik een brutaal 10 jarig kind was schopte ook iemand mijn hond, omdat hij op het gras rende. In een losloopgebied. Ik heb die man onder zijn knieschijf getrapt, boos dat ik was. := Naja, mijn hond jankte en liep mank daarna, misschien dat ik daarom overstuur was ofzo. Als ik nu 4 jaar later terugkijk had ik beter kunnen gaan gillen. :')

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:32

tessyke schreef:
anderen kennen jou hond niet?

En dat is een reden om een hond te schoppen ??

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:32

als ik zie dat er gevaar is voor mijn eigen hond wel ja ;)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:35

Dan hoop ik van harte dat de hond jou terug pakt. Je gaat toch niet op die manier een hond schoppen!!!!!!

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:37

boeit me op dat moment niet, ik heb liever dat een hond zijn tanden in mijn been zet dan in die van mijn honden.
Die zijn net iets breekbaarder...
en bovendien, als een hond bijt kan hij er nog een grotere rotschop bovenop krijgen...

Ik snap het hier eerlijk gezegd niet...
Als een hond op jou hond afkomt en je vreest voor een beet, wat doen jullie dan?

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:38

TLNLSDB schreef:
Ach het gaat hier om een voorbeeld, actie reactie.. mocht het zich voor doen dat een ander iemand mijn hond schopt, krijgt de desbetreffende persoon een punter onder zn reet.. wat er dan gebeurd gebeurd dan maar.

En daarbij, als je na een losgooigebied gaat neem dan je hond mee als hij sociaal is, istie dat niet houd hem dan lekker aangelijnd op een plek waar geen honden los lopen denk ik dan.

Als jij je hond keurig onder appel hebt, en hij direct naar je toekomt als je hem roept begrijp ik niet waarom je je nu zo druk loopt te maken _/-\o_
Heb je hem niet onder controle is die voor mijn, of mijn honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:39

Die hond is niet van porselein, die verdedigd zich wel. En anders loopt hij er met een boog omheen (de meeste mensen met écht agressieve (grote) honden lijnen ze wel aan hier.)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:40

Kijk, als mijn hond echt zou hebben gebeten, vind ik het een normale reactie dat je je eigen hond wilt beschermen en dus als reflex de hond een tik of schop geeft (alhoewel ik het nog niet prettig zou vinden). Maar zoals TS al zei heeft haar hond niemand gebeten. Ja, dan vind ik de reactie van de mevrouw volkomen onterecht. Maar misschien had zij het anders gezien... Dat weet ik niet. Ik was er niet bij.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:41

tessyke schreef:
boeit me op dat moment niet, ik heb liever dat een hond zijn tanden in mijn been zet dan in die van mijn honden.
Die zijn net iets breekbaarder...
en bovendien, als een hond bijt kan hij er nog een grotere rotschop bovenop krijgen...

Ik snap het hier eerlijk gezegd niet...
Als een hond op jou hond afkomt en je vreest voor een beet, wat doen jullie dan?

Roep dit niet te hard zeg. Ik ben zelf door een hond gebeten en geloof mij dit wil je niet, echt niet. Je kan er wel zo makkelijk over doen, maar zou jij op die manier mijn hond schoppen. Bijt mijn hond je en zou ik zelf het ook niet bij woorden laten.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:43

Adamootje schreef:
Kijk, als mijn hond echt zou hebben gebeten, vind ik het een normale reactie dat je je eigen hond wilt beschermen en dus als reflex de hond een tik of schop geeft (alhoewel ik het nog niet prettig zou vinden). Maar zoals TS al zei heeft haar hond niemand gebeten. Ja, dan vind ik de reactie van de mevrouw volkomen onterecht. Maar misschien had zij het anders gezien... Dat weet ik niet. Ik was er niet bij.

TS geeft aan dat haar ene hond wel een commando negeerde

Als andere eigenaar is dat voor mij een alarmbel naar mijn eigen honden toe.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:45

een vrouw had van mij een grote bek gekregen. het liefste nog een schop onder d'r eigen reet maar denk niet dan ik daar het lef voor heb :')

Hier heeft hond ook eens een trap gekregen. hond liep in een losloopgebied en er komt een man en een vrouw langs lopen met een hondje. hun kwamen net de hoek om terwijl ik de bal weggooide voor de hond.hond gaat z'n bal halen en komt langs het hondje en wil bij hem gaan kijken. stond op een meter afstand en vrouw begint te gillen en tilt het hondje op. de man begon schopbewegingen te maken naar mijn hond :(
waar ik het gore lef vandaan haalde om die hond los te laten? en hij wilde grijpen en hij luisterde niet en meer bla bla. dus ik riep hem bij me en zei dat er niets aan de hand was. hond stond op een afstand verdwaast naar het hondje te kijken. meer niet. en hij luisterde super. ik riep hem en hij rende meteen naar me toe maar moest langs die man die hem vervolgens weer wilde schoppen en hem bij z'n halsband wilde grijpen. dus geschreeuwd dat hij met z'n gore poten van m'n hond af moest blijven. ik moest maar komen dan zou ik een paar klappen voor m'n bek krijgen en als hij me daar nog 1x met die hond zag dan zou hij hem beetpakken en in de rivier erachter verzuipen :n
ben er nooit meer geweest :o

m'n ouders hebben jaren terug een duitse herder gehad die ook altijd losliep. hij stond te snuffelen in het gras en er kwam een man voorbij fietsen die hem onderweg een trap gaf -:(-
voordat m;n vader er wat van kon zeggen had de hond het zelf al opgelost ~~}>

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:51

Ik vind haar reactie iets overdreven, maar ik begrijp heel goed dat ze het vervelend vindt dat jij je hond niet bij je hield. Je avatar is een herdershond zie ik, ik weet niet of de hond ik kwestie ook een herdershond is, maar ik ben zelf ook bang voor herders, niet voor andere rassen. Deels door ervaringen, deels omdat het karakter van een herder niet zo goed bekend staat. In paniek zou ik ook best een trap kunnen uitdelen.

Ik was er niet bij, ken de honden niet, situatie niet, maar ik zou je aanraden om voortaan je honden bij je te houden. Sommige mensen zijn er niet van gediend, en jij bent verantwoordelijk.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:57

tessyke schreef:
Adamootje schreef:

TS geeft aan dat haar ene hond wel een commando negeerde

Als andere eigenaar is dat voor mij een alarmbel naar mijn eigen honden toe.

Daarom zei ik: Misschien heeft de andere hondenbezitter het anders gezien, dat kan. Misschien schrok de mevrouw gewoon van de reactie van de hond. Ik kan me dan best voorstellen dat je dan als reactie een schop geeft.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 23:59

Alleen pag. 1 gelezen.

Maar daarom houd je dus gewoon je honden bij je. Je weet niet wat andere mensen doen.
Kun je wel agressief om worden, maar als je je honden gewoon bij je had gehouden had dit topic hier nu niet gestaan ;)

Geen idee wat voor hond die andere hond was. Maar als er een herder aan mijn fifi kwam snuffen was ik ook niet vrolijk.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 00:20

Ik snap echt niet dat er zoveel mensen blijkbaar een schop zouden geven UIT ANGST VOOR (wat eventueel komen gaat).
Je geeft toch pas een schop op het moment dat het fout gaat? Je gaat toch niet preventief schoppen want die herder ziet er zo eng uit én hij heeft (OH MY GOD) een keer een commando genegeerd?
Kennen er dan zo weinig mensen de lichaamstaal van de hond, dat ze blijkbaar niet verder kunnen kijken dan enge herder/vreemde hond?