Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Thirty schreef:En niet om het een of het ander, maar in je profiel heb je zo'n leuke banner dat paarden niet lang op stal horen te staan etc etc. Beetje hypocriet als je vind dat je je hond wel lang op kan sluiten, nietwaar? Of dat nou in een bench is of in een kamertje, het hoort gewoon niet.
Overdag een uur of 8/9, plus een uurtje of 8 slapen, dat maakt toch al minimaal 16 uur dat de hond alleen zit.
Elke hond is zeuren om aandacht af te leren. Al is het alleen maar door haar naar haar plaats te sturen.
Al mijn honden kennen 'MOVE' en dat betekent zoiets als 'uit de weg en opgedonderd en kom maar weer als ik je roep'.
Bovendien, als je hond graag zoveel aandacht wilt, komt ie misschien wel chronisch aandacht te kort door zolang alleen te zitten![]()
Maar goed, ik laat dit topic links liggen voor nu. Ik heb nog altijd medelijden met de honden waarvan de baasjes zo verschrikkelijk onbegrijpend zijn.

Miracle_ schreef:Thirty schreef:En niet om het een of het ander, maar in je profiel heb je zo'n leuke banner dat paarden niet lang op stal horen te staan etc etc. Beetje hypocriet als je vind dat je je hond wel lang op kan sluiten, nietwaar? Of dat nou in een bench is of in een kamertje, het hoort gewoon niet.
Overdag een uur of 8/9, plus een uurtje of 8 slapen, dat maakt toch al minimaal 16 uur dat de hond alleen zit.
Elke hond is zeuren om aandacht af te leren. Al is het alleen maar door haar naar haar plaats te sturen.
Al mijn honden kennen 'MOVE' en dat betekent zoiets als 'uit de weg en opgedonderd en kom maar weer als ik je roep'.
Bovendien, als je hond graag zoveel aandacht wilt, komt ie misschien wel chronisch aandacht te kort door zolang alleen te zitten![]()
Maar goed, ik laat dit topic links liggen voor nu. Ik heb nog altijd medelijden met de honden waarvan de baasjes zo verschrikkelijk onbegrijpend zijn.
Aparte conclusie, want waar zie jij staan dat ik mijn hond 8/9 uur alleen laat, of het goed keur?
Mijn hond kent ook af, maar enthousiasme ga ik niet afstraffen.
Goed dat je vanachter een beeldscherm kan concluderen dat mijn hond chronisch aandacht te kort komtMooi talent zeg.
.
. RoMaReToFel schreef:Wist je dat nog niet dan, Thirty heeft verborgen talenten. Ook al bij een eerder hondentopic kwam dit naar voren.
Het is vanachter je PC makkelijk zeggen dat je honden heel goed luisteren en gehoorzamen. Niemand die het kan controleren.
.
Er staat overigens nergens dat ze goed luisteren
Maar de dingen die ze moeten kennen, doen ze wel. RoMaReToFel schreef:Wist je dat nog niet dan, Thirty heeft verborgen talenten. Ook al bij een eerder hondentopic kwam dit naar voren.
Het is vanachter je PC makkelijk zeggen dat je honden heel goed luisteren en gehoorzamen. Niemand die het kan controleren.
Ik werk bewust parttime vanwege de hond. Die keus hebben wij gemaakt en het kan ook financieel.
Mocht mijn financiele situatie dusdanig veranderen ( het is per slot van rekening crisis) , dat ik ineens fulltime moet gaan werken, dan ga ik wel naar oplossingen zoeken.
1) kan mijn hond mee naar het werk nemen of op andere tijden werken zodat de hond niet hele dagen alleen zit?
2) kan ik mijn hond ergens onder brengen? ( de uitlaatservice bij ons kost 9 euro en dan wordt je hond s'ochtends opgehaald en is bij haar in huis de hele dag, gaat 2 x lang lopen in een groot losloopgebied. ).
3) Zowieso in mijn vrije uren lekker lang met de hond wandelen, zoals ik nu ook doe. Lekker laten spelen en rennen. Ook trainen zoals ik nu doe op de hondeschool en ook thuis, zodat je lekker met de hond bezig bent.
Je situatie kan altijd ineens veranderen, we zijn allemaal mensen van de dag.
Alleen als je van te voren al weet dat je geen tijd hebt voor een hond, dan moet je er niet aan beginnen. Eeen leuke optie kan dan zijn om bij het asiel te helpen met uitlaten. Asielhondjes ook blij.

Nikka schreef:@ Paddenpad Dat zeggen ze van paarden ook. Jaren terug stonden die van mij ook vrijwel de gehele dag binnen en dat ging prima. Nu ze aan het leuke leven gesnuffeld hebben, willen ze dat niet meer.
Maar mijn honden lopen de hele dag met me rond en zijn zeer actief. Als ik zit gaan ze wel even liggen, maar zo gauw als ik in de benen kom sjouwen ze graag met me mee. Sowieso zijn ze met zijn vijven en dat vinden de meeste honden ook wel prettig om in ieder geval een maatje te hebben. Het is wat een hond gewend is, maar het feit dat hij zo enthousiast als hij mee kan naar stal geeft wel aan dat hij ook heel graag met je op pad wil. Een hond is sowieso een roedeldier en zal er niet snel voor kiezen om grotendeels solitair te leven mocht hij de keuze hebben.
Thirty schreef:En niet om het een of het ander, maar in je profiel heb je zo'n leuke banner dat paarden niet lang op stal horen te staan etc etc. Beetje hypocriet als je vind dat je je hond wel lang op kan sluiten, nietwaar? Of dat nou in een bench is of in een kamertje, het hoort gewoon niet.
Citaat:Ik vind persoonlijk dat een hond het niet noodgedwongen een hele dag zou moeten ophouden.
Miracle_ schreef:Thirty schreef:En niet om het een of het ander, maar in je profiel heb je zo'n leuke banner dat paarden niet lang op stal horen te staan etc etc. Beetje hypocriet als je vind dat je je hond wel lang op kan sluiten, nietwaar? Of dat nou in een bench is of in een kamertje, het hoort gewoon niet.
Aparte conclusie, want waar zie jij staan dat ik mijn hond 8/9 uur alleen laat, of het goed keur?
Mijn hond kent ook af, maar enthousiasme ga ik niet afstraffen.
Goed dat je vanachter een beeldscherm kan concluderen dat mijn hond chronisch aandacht te kort komtMooi talent zeg.
.
, of je koopt gezellig er twee. hebben ze altijd een maatje.