Thirty schreef:geef antwoord op vragen
Die dus niet voor jou bestemd zijn, tenzij je het natuurlijk over de vragen hebt om te stoppen met de opmerkingen die je maakt en die totaal niks van doen hebben met de vraag van de TS.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

hond bevuilt idd zijn slaapplek ook. Loopt gewoon altijd samen met mijn hond(ook reu) los in huis, slapen en spelen samen gaat altijd gooed. 
horsii schreef:mischien niet onbelangrijk, hondjelief heeft 70%van de tijd zn sjaakie erook uit.
en is dominant naar reuen, niet naar teven.
.
Wilawander schreef:horsii schreef:mischien niet onbelangrijk, hondjelief heeft 70%van de tijd zn sjaakie erook uit.
en is dominant naar reuen, niet naar teven.
Wat doet hij dan naar reuen? Mijn reu doet dat ook maar zeker niet uit dominantie.
Wildgirl schreef:Een pup van 7 maanden hoort in huis niet te grommen naar een oudere hond als deze langs zijn voerbak loopt.Punt.

Diablo schreef:Je wordt niet dominant over je hond door ze op de grond te laten liggen of het eerst door de deur te gaan, je moet het gewoon zíjn. Lichaamstaal zegt een hoop. Jij kan wel volgens de regeltjes handelen, maar als je lichaamstaal het niet uitstraalt, leest de hond dat haarfijn aan je af.
Onze honden stormen de deur uit, mogen allemaal op de bank liggen (en doen dat dan ook vaak) en twee er van liggen zelfs bij ons op bed, maar ze kennen hun plaats prima hoor.
. Onze nieuwe pup, een reutje, deed de eerste dag dat hij bij ons was gelijk op de voet van mijn vriend rijden.
Hebben hem weggehaald, heel hard foei gezegd(en ook heel boos), en hij heeft het nooit meer in zijn hoofd gehaald!
Ze weten gewoon goed wat ze wel en niet mogen, een hond wel of niet op de bank heeft niets te maken met "respect" en dominantie. 
Anders zou het misschien aandacht trekken kunnen zijn. Maar als je ook al zoveel met hem wandelt, lijkt me dit ook niet logisch.