Vraagje wbt in huis plassen pup van 7 maanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:13

Thirty schreef:
geef antwoord op vragen

Die dus niet voor jou bestemd zijn, tenzij je het natuurlijk over de vragen hebt om te stoppen met de opmerkingen die je maakt en die totaal niks van doen hebben met de vraag van de TS.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:17

gedrags therapeut wordt ook niet uitgesloten. Eerst maar is castrere en dan eventueel een gedrags therapeut erbij halen. Eerst de operatie. Oké fijn mocht het nodig zijn kan ik eventueel daar een afspraak maken. Ben er denk ik ook zo rond die tijd want ga in de middag naar de opfok. Berichtje over de pup van 7maanden zie ik nu ook, zit op telefoon dus zag m over t hoofd. Bench gaat niet werke hier. Als we weg zijn daagt de andere m uit tot spelen. Geobserveerd door t raampje. T is echt een heel leuk lief hondje. Luistert ook goed. Puur t plassen en tikkeltje dominant.

daffie1986

Re: Vraagje wbt in huis plassen pup van 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:21

En kun je dan niet beide honden in een eigen bench zetten?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:23

ik ga die andere niet in de bench doen. Beestje ligt braaf op ze mat en die kleine ligt erbij. Ze kunnen prima alleen thuis zijn. Bench of los t plassen doet die toch wel

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:25

Okey.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:43

idd als hij slaapplaats bevuild heeft bench 0,0 waarde ;)
Hopelijk gaat het toch vlot over.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:54

@thirty: ik vind jou opmerkingen erg vervelend, zou je je mening mischien anders kunnen uiten ipv hoe je dat ni doet.

Hondje is ook van mmij, ben TS haar zus.
Hond luistert super goed naar de mens eb kan met alle honden overweg. Groot, klein, dominant onderdanig maakt niet uit. Hij mag ietsje minder dominant en het plassen is een probleempje. Ts heeft echter vanmiddagg telefonisch contact gehad met de DA en dat gaan we eerst proberen. En werkt het niet staan we voor een gedrags therapheut ook open. :) hond bevuilt idd zijn slaapplek ook. Loopt gewoon altijd samen met mijn hond(ook reu) los in huis, slapen en spelen samen gaat altijd gooed.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 20:58

mischien niet onbelangrijk, hondjelief heeft 70%van de tijd zn sjaakie erook uit.
en is dominant naar reuen, niet naar teven.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:02

horsii schreef:
mischien niet onbelangrijk, hondjelief heeft 70%van de tijd zn sjaakie erook uit.

Hier ook hoor bij onze hond (waarbj ik je eerder al die tip gaf;) ).
Zijn gevalletje hangt er ook vaker uit, dan bij menig ander reuen die ik in mij leven gezien heb.
Dierenarts (door 2 verschilende!) vertelde me dat het ook ontspanning was.
En dat het buiten het onzindelijk gedrag was/is.

@ Thirty, ben me kapot aan het ergeren aan jou. waar slaan jou reacties op?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:09

horsii schreef:

Wat doet hij dan naar reuen? Mijn reu doet dat ook maar zeker niet uit dominantie.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:09

@ TS.
Je vroeg hoe ik het bedoelde met ruimte kleiner maken ;) .
Ik doe/deed die van ons of in de keuken of in zijn Bench.
Gezien hij anders of sokken op at (in zijn geheel, en erg leuk (not!) om het weer tijdens het uitlaten terug te vinden), of hij begon te plassen.
Wij hebben rond 7-8 maanden achter het huis schuttingspanelen doormidden gezaagd, tot een hoogte van 90cm.
Met een gedeelte 'open' met gaaswerk ertussen.
Hij had binnen no-time door dat hij daar buiten zijn 'plekje' was om daar extra (vaak) zijn behoefte (urine) te doen.
Binnen een maand was dit verholpen, en kon hij zijn bench ook als 'eigen' zien.
De afrastering buiten, staat er nog steeds. Dit ook met oog op het voorjaar/zomer als ik met de paarden in de bak bezig ben, en hij lekker kan ravotten daar (zonder dat hij ineens de sloot over springt om met de hond van de buren te spelen).

Onze hond is ook op cursus, al sinds hij 9 weken is.
En we blijven ook de uitdaging aangaan, voor onszelf, maar ook omdat we zien dat hij erg snel leert..

je mag me rustig Pb sturen ;)
x

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:12

Wilawander schreef:
horsii schreef:

Wat doet hij dan naar reuen? Mijn reu doet dat ook maar zeker niet uit dominantie.

ik neem hem regelmatig mee naar de 2 reuen van mijn ouders (beide ook niet geholpen).
En hij is daar wel druk (mede door zijn leeftijd), maar vertoont wel onderdanigheid.
Ouders hebben een (uit de kluit gewassen) engelse bulldog, en een franse bulldog.

Mijn zusje heeft een reu (westie), en die is geholpen, maar enorm dominant.
Bespringt onze reu en bijt regelmatig.
Die van ons is zo rustig dat hij gewoon blijft liggen, en het negeert.
Dit gezien wij jonge kinderen hebben en wij niet willen dat hij evt. ook naar de inderen 'uit begint te halen'.
Wordt het hem teveel, dan snauwt hij even opzij, en is het ook klaar..

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:14

VWB het grommen tijdens het eten:

Die van ons begint er ook ineens mee.
Wij hebben 4 katten, en die aten normaal met hem mee (tegelijk) uit zijn bak.
Nu wil hij dit niet zo vaak meer, dus even grommen, en dreigen.
Maar zodra de kat er met zijn kop toch in de voerbak gaat, eet de hond ineens rustig verder.

Wij kunnen ook de voerbak zo wegpakken (zelfs de kinderen).

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 21:15

Wij hebben een open keuken dus dat gaat niet werken, en ook bench vervuilt die, maar wel bedankt voor je nuttige reactie, zitten zeker tips in :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:33

Wildgirl schreef:
Een pup van 7 maanden hoort in huis niet te grommen naar een oudere hond als deze langs zijn voerbak loopt.Punt.

Iedere hond mag zijn eten verdedigen. Hoe de ranghogere daarop reageert, is dan maar weer de vraag.

Ik heb hier een Stabij, een onderdanig ding en het laagst in rang van de honden hier, maar kom niet bij zijn eten in de buurt, want dan is het net een tijger. En terecht.

Wij hebben ook een Cane Corso van nu acht maanden en die heeft ook lang in huis geplast. Het werd wel langzamerhand minder, maar ik dacht wel eens dat hij nooit zindelijk zou worden. Is wel goedgekomen hoor, en zonder castratie. Denk ook niet dat castratie hier een oplossing is.
Een hond die plast omdat hij de keuken uitgestuurd wordt...lijkt me niet echt dominantie, eerlijk gezegd.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:37

ik zou zowieso je honden eens van de bank af halen en die alle 2 een rangorde lager zetten dan jij zelf ik vermoed stiekem hier dat de hond de baas in huis aan het worden is en daarom dus overal plast (markeert)
jij bent de baas (en je moeder?) eerst jij de deur uit dan je hond dat zijn alles van die kleine dingen waaraan je kan merken wie de baas is in huis..
Hier in de ieder geval niet de hond die ligt braaf op de grond waar ze thuishoort ;)

Het zijn echt die kleine details..
die die plasjes waarschijnlijk veroorzaken
met casteren zou ik persoonlijk ook nog even mee wachten dat kan straks altijd nog..

Hoe straf jij je honden eigenlijk af?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:42

Je wordt niet dominant over je hond door ze op de grond te laten liggen of het eerst door de deur te gaan, je moet het gewoon zíjn. Lichaamstaal zegt een hoop. Jij kan wel volgens de regeltjes handelen, maar als je lichaamstaal het niet uitstraalt, leest de hond dat haarfijn aan je af.
Onze honden stormen de deur uit, mogen allemaal op de bank liggen (en doen dat dan ook vaak) en twee er van liggen zelfs bij ons op bed, maar ze kennen hun plaats prima hoor.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 22:45

ze mogen hier op de bank, wanneer er geen plek voor ze is moeten ze eraf, wordt dan gezegd plaats en dan gaan ze ook gelijk op hun plaats liggen.
ze kennen het woord plaats heel goed en luisteren hier keurig naar.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 22:49

Diablo schreef:
Je wordt niet dominant over je hond door ze op de grond te laten liggen of het eerst door de deur te gaan, je moet het gewoon zíjn. Lichaamstaal zegt een hoop. Jij kan wel volgens de regeltjes handelen, maar als je lichaamstaal het niet uitstraalt, leest de hond dat haarfijn aan je af.
Onze honden stormen de deur uit, mogen allemaal op de bank liggen (en doen dat dan ook vaak) en twee er van liggen zelfs bij ons op bed, maar ze kennen hun plaats prima hoor.

Haha dit ken ik, onze honden liggen ook op bed. Lopen altijd los, denderen ook zo de voortuin/achtertuin in voor wij de deur uit gaan. Maar HIER is ook echt HIER. En lopen op commando braaf naast ons. Onze teef zal het niet in haar hoofd halen weg te lopen of dominant te worden, wanneer ze speelt en je zegt au gaat ze ook meteen likken <3. Onze nieuwe pup, een reutje, deed de eerste dag dat hij bij ons was gelijk op de voet van mijn vriend rijden. :+ Hebben hem weggehaald, heel hard foei gezegd(en ook heel boos), en hij heeft het nooit meer in zijn hoofd gehaald! *\o/* Ze weten gewoon goed wat ze wel en niet mogen, een hond wel of niet op de bank heeft niets te maken met "respect" en dominantie.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 22:52

rox inderdaad, ben het met je eens.
sem heeft toen die jonger was ook is gereden op me moeders voet, boos toegesproken en nooit meer gedaan, en nu inmiddels al bijna 1 jaar en 8 maanden.
wij zijn wel echt de baas over ze, dat is eht rpobleem niet.
boven komen ze niet, beneden is hun plek, trap mogen ze niet op.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:33

Mijn hond ligt ook op de bank als het van mij mag, gaat 9 van de 10 keer ook eerst door de deur(op mijn commando) en om het nog erger te maken ze krijgt ook haar eten voordat wij gaan eten. Wij wonen zelf gelijkvloers en ze mag niet in: de badkamer, slaapkamers en keuken komen. Als ze aan het spelen is en speeltje komt per ongeluk in de keuken komt ze op me af gerend en gaat dan beteuterd voor de keuken zitten kijken naar het speeltje. Heeft inderdaad helemaal niks met respect en dominantie te maken, ook wolven liggen op elkaars plek zodra de hogere in rang dit toestaat en als die zegt dat ie weg moet maakt de lager geplaatste meteen ruimte. Dus eigenlijk als je daar naar kijkt heeft de hond respect voor haar en is ie onderdanig, beetje zwart/wit niet? En respect krijg je niet zomaar van een hond, maakt niet uit of ie nu onderdanig of dominant is, dat moet je verdienen door regels en aandacht/geven en nemen dan pas zal je hond je vertrouwen en krijg je daarmee het gewenste respect en niet eerder.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:47

Ik heb het hele topic gelezen omdat ik het een interessant onderwerp vind, maar jezus, wat is mijn bloeddruk gestegen... De reacties van 1 bepaald persoon irriteren mij echt mateloos. En vele anderen denken hetzelfde volgens mij...

Zelf denk ik niet echt dat dit dominantie is. Dan lijkt het me logisch dat de hond zelf ook de confrontatie uitgaat tijdens wandelingen enzovoort, en ik lees nergens dat hij dat doet. Misschien voelt hij zich nog niet helemaal bij jullie thuis, aangezien hij gromt naar de andere hond. Omdat het een pup is ga ik ervan uit dat hij genoeg aandacht krijgt? ;) Anders zou het misschien aandacht trekken kunnen zijn. Maar als je ook al zoveel met hem wandelt, lijkt me dit ook niet logisch.

Ik denk dat je gewoon consequent moet blijven met straffen/belonen. Belonen desnoods met een brokje erbij. Straffen zelf kijken wat indruk op hem maakt, of proberen te voorkomen dát hij plast ook al is dat niet makkelijk. Pas met straffen wel op dat hij niet bang wordt, hij moet wel snappen wat de bedoeling is en hij zal het vast niet doen om jullie te 'pesten'.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 23:52

Doe hondensport met de honden en die liggen lekker bij me op de bank hoor. Niks geen dominantie. Ze weten precies hun plek.

Het vele plassen is bij zulke jonge honden 9 van de 10 keer onzekerheid. Zeker nadat TS verteld dat hij plast als ze hem wegstuurt. Hij weet duidelijk niet waar hij aan toe is maar op dat soort reacties reageert tS niet........

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 23:58

ik reageer er niet op omdat hij t niet altijd doet als hij wordt weggestuurd. Hij doet t op zoveel verschillende momenten, ook als die net is uitgeweest.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:03

Je reageert op veel goede tips niet. Of wilt dingen niet zien. Geloof dat reageren hier weinig zin heeft. Komt een beetje ondankbaar over als je om tips vraagt.