Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maurent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:35

Wij hebben een logeerhondje. De baasjes hadden verteld dat hij er als de dood voor was. Nou hij gaat voor het raam zitten tijdens het siervuurwerk. Hij wilt de hele avond om het uur uitgelaten worden en als we lopen kijkt hij niet om naar het vuurwerk. Alleen als hij illegaal vuurwerk hoort, wat hier af en toe voorkomt kijkt hij heel even om gaat stil staan maar loopt daarna weer verder. Hij kan alleen niet met andere honden.(Hij is zelf een oliebol? X? Maltezer? X? Etc. Maar valt gewoon een windhond, herder, rottweiler aan hij is waarschijnlijk vroeger mishandeld. Dus echt testen of hij bang is kunnen we niet echt.

pluklief

Re: Hoe reageren jullie dieren op vuurwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 03:54

Onze hond geeft er echt niks om. Ik kan het eigenlijk niet geloven, hij is namelijk opgegroeid met mijn hondje(overleden in juni) en die was echt als de dood. Maar hij is echt heel relaxed. Mijn paard is dit jaar voor het eerst inds ze bij ons is buiten gebleven en ook die stond net rustig te staan en de rest van de dag was ze ook heel rustig. Ze was nu wel iets warm dus misschien had ze toch een beetje de zenuwen rond 12 uur, maar met de vacht die zij heeft kan het ook gewoon zijn dat ze het warm heeft.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 11:27

Voor onze hond was het de eerste oud & nieuw, maar gelukkig reageerde ze nergens op. Tijdens het uitlaten vond ze het leuk om te kijken hoe het vuurwerk de lucht in schiet :+ en vervolgens wil ze er heel graag naar toe := Om 12 uur lag mevrouw te snurken onder het raam, terwijl wij buiten stonden :Z

Mijn katten vinden het ook niet eng, die zitten meestal op de vensterbank te kijken :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 13:37

Mijn hond is gister zelfs om 12 uur mee geweest naar buiten. Het is net alsof hij de knallen dood normaal vind := Hij had meer aandacht voor onze buurvrouw dan voor het vuurwerk.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 14:07

Onze hond (9 maanden oud) maakte zijn eerste oud en nieuw mee. 's Middags lekker wezen wandelen en langs het carbidschieten gekomen. Niks aan de hand, wel kijken enzo natuurlijk maar hij reageerde er verder niet echt op. Ook werd er af en toe om ons heen wel vuurwerk afgestoken, maar het leek goed te gaan.

Helaas had ik te vroeg gejuicht. We waren om 17.00 nog wel uit geweest en hij had allebei de behoeftes gedaan, maar toen we onze straat weer in zouden lopen werd er vlakbij siervuurwerk afgestoken, wat hij totaal niet leuk vond. Hij wilde terug, ging achter mijn lopen en ineens, toen we vlakbij huis waren, zette hij het op een lopen. Daarna reageerde hij binnen ineens heel erg op het vuurwerk. Later in de avond, toen het ff wat rustiger was met vuurwerk afsteken, is mijn vader weer een stukje met hem gaan lopen om even zijn behoeftes te laten doen. Maar hij ging keihard trekken en wilde meteen keihard naar huis rennen, en was dus ook te gestresst om zijn behoeftes te doen.

Dus nouja wij hem maar weer gewoon zijn gang laten gaan in de huiskamer, want in huis leek hij zich wel veilig te voelen en ging hij lekker liggen luieren (al was hij wel heel alert, maar geen gepiep of geblaf ofzo). Maar op een gegeven moment dachten we van ja nou moet hij toch echt wel weer even een keer plassen, we doen hem wel even buiten in de tuin(waar hij wel vaker plast). Eerst ging hij wel naar buiten maar zodra hij 1 knal hoorde zette hij het op een lopen naar de achterdeur, sprong tegen de achterdeur op om binnen te komen, beetje in paniek zeg maar. Daarna hebben we steeds wanneer het wat rustig was met vuurwerk geprobeerd om hem naar buiten te laten gaan, maar hij wilde echt niet.

Dus toen hadden we zoiets van we leggen wel kranten in de bijkeuken (waar hij snachts slaapt zeg maar), dan is het maar een keer zo dat hij in de bijkeuken plast, het is niet anders. Om 3.00 gingen we op bed.

Vanochtend om 5.20 kwam mijn moeder even bij hem kijken, had hij in de bijkeuken overgegeven. Dus mijn moeder dat gauw opgeruimd, en met hem naar buiten gegaan. Daar heeft hij gelukkig geplast én gepoept, dus was alles er weer uit. Toen is mijn moeder in de huiskamer op de bank gaan liggen en mocht onze hond ook in de huiskamer verder slapen. Ineens begon hij heel raar te doen en weer over te geven. Dus mijn moeder weer opgeruimd, en toen ging hij gelukkig weer rustig slapen.

Hij heeft dus van 17.00 's avonds tot 5.20 's ochtends zijn plas opgehouden, en was natuurlijk vreselijk gestresst. Erg jammer, want wij hebben hem daar helemaal geen aanleiding toe gegeven, we hadden gehoopt dat het wel mee zou vallen (omdat hij er dus eerst maar bijna niet op reageerde). Maarja wieweet is het volgend jaar wel heel anders.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:25

Mijn kat heeft O&N buiten overleefd!

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:31

Mijn hond zat verbaasd voor 't raam naar die rare lichtflitsen te kijken (heb hem ook zonder problemen uit kunnen laten), de kat lag bijna de hele avond uitgebreid te slapen en de paarden kon het ook weinig schelen.
De kat van m'n ouders daarentegen vond het hele vuurwerk-gebeuren minder geslaagd en heeft vanaf 6 uur 's avonds zich in de boekenkast achter de boeken verstopt. Gelukkig was 't om 1 uur alweer stil bij m'n ouders, toen durfde ze weer tevoorschijn te komen, en heeft ze weer rustig kunnen slapen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:32

Rowina, jullie hond is nog zo jong. Daar zou ik persoonlijk niet mee wachten tot volgend jaar oud en nieuw, maar een hondenschool opzoeken die vuurwerktraining geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:32

Mijn konijnen en cavia's eigenlijk niet: ze staan in de achtertuin, en zoveel vuurwerk is er bij ons niet :)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:32

Needje schreef:

Hij is dus gelukkig weer thuis , *\o/*

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:39

Onze hond is dol op vuurwerk.
Ik vind het alleen vervelend dat hij naar vuurwerk toe rent dus,
Dan moet hij altijd even naar binnen en zodra het rustiger is mag die weer
naar buiten vuurwerk kijken.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:35

tootje71 schreef:
Needje schreef:

Hij is dus gelukkig weer thuis , *\o/*

Jaaaaaaaaaa dat was het beste nieuws vanmorgen! *\o/*

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:40

Hier heeft niemand erop gereageerd eigenlijk :)
Een van de hondjes heeft even naar het vuurwerk geblaft, en is daarna weer bij mij in de zetel komen liggen net als de rest.
De katten deden gewoon net als anders, en ook de konijntjes waren rustig.
En de paarden vonden hun hooi interessanter ^^

Ik moet wel zeggen dat hier niet zo veel vuurwerk wordt afgestoken. Je hoort wel veel knallen, maar als je buiten gaat staan zie je amper vuurwerk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 18:44

MightyJoe schreef:
Mijn hond is gister zelfs om 12 uur mee geweest naar buiten. Het is net alsof hij de knallen dood normaal vind := Hij had meer aandacht voor onze buurvrouw dan voor het vuurwerk.

De mijne gaat ook altijd mee naar buiten. Geweldig vindt ze het, alles beweegt en flitst en maakt geluid. Allemaal speelgoed in haar ogen :D

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:47

Hij is er niet bang voor, loopt ook vrolijk z'n rondje maar die felle knallen die in de lucht uiteen spatten vindt ie wat minder geslaagd. Hij schrikt dan en blijft even dicht naast me lopen maar loopt even later weer gewoon verder. :j
Tijdens de jaarwisseling blijft hij binnen bij mij en ligt dan gewoon tegen me aan naar het vuurwerk te kijken. :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 20:10

Kat was rustig gisteren tot in de avond.. en kwam er vanochtend achter dat hij lekker op mn kamer heeft zitten pissen op mn trui die rondslingerde.. Die ligt nu dus in de kliko (de trui, niet de kat :') )
Hij is nu weer rustig, net als de honden :)
Paarden nog wel in paniek bij elke knal :(:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:17

We waren dit jaar der niet bij, maar hebben hem de keuze gemaakt om in de huiskamer te blijven en hij kon gewoon naar boven (op 2 slaapkamers).
En we waren rond een uur of 15:00uur weg, en om 02:15 weer thuis, en hij heeft daarna onze oren van het hoofd gemiauwd.. :')
Hij was zo blij dat we terug waren, maar de jaren daar voor ging ie altijd in de trapkast zitten of onder de bank/kast.

Lulychellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 19:23

Wij moeten elk jaar naar mn moeder toe te logeren met onze drie honden omdat ze er zo bang voor zijn das niet normaal meer daarom kijken wij ook altijd erg tegenop als het weer zover is.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:14

Kat James vindt de lichtflitsen van het vuurwerk echt super om naar te kijken. Poes Lotje kijkt helemaal nergens naar. Die heeft dekking gezocht onder de bank :(:)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:20

Mijn hondje was echt heel erg bang.
Andere jaren was hij ook wel angstig maar dit jaar was het wel heel erg. Hij durfde niet naar buiten en wist zich totaal geen houding te geven. Uiteindelijk zat hij te trillen in z'n mandje en uiteindelijk moest hij zelf overgeven... arm beest. Volgend jaar dus maar een kalmeringspilletje.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 22:25

Mijn hond was altijd heel erg bang, nu heeft ze een aantal weken terug een hersenbloeding gehad en gaf ze er dit jaar niets meer om. Kat is wel heel bang, heeft dagen onder m'n bed gelegen.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:37

Onze ene kat is doodsbang voor vuurwerk en pist overal tegenaan, onze andere kat vindt het helemaal te gek en staat de hele nacht met d'r voorpootjes op de vensterbank naar de flitsen te kijken. :+