Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: Waar zijn jullie dieren met oud&nieuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:24

Mijn konijnen lopen in de ren, paarden eten lekker hooi op stal, de katten slapen lekker op de bank en de hond gaat met ons mee :))

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:25

Hondje blijft lekker binnen, met de gordijnen dicht ook al kruipt ze daar wel onderdoor.
Ze is redelijk bang voor vuurwerk, maar meestal gaat ze bij oudjaar lekker in haar mand slapen.

Tammy_

Paard op stal, hond in de huiskamer :)

Sjors

mijn konijnen en vogels zitten inmiddels in de inloop kast van me moeder :+ :')
paarden staan gewoon buiten, vannacht op stal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:27

konjnen opgehokt (sorry konijntjes :P) en de katten lekker in huis , de bangste zit onder de bank

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:30

De kat zit nu al 2 dagen binnen, meestal onder de bank of de tafel. Zodra ik naar boven ga vliegt hij achter me aan en gaat onder m'n bureau tussen mn benen zitten. :P De kippen zitten gewoon buiten, die zitten nu op hun tak te slapen terwijl het vuurwerk hun om de oren vliegt. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:32

Mijn paard staat heerlijk in een wei, vrij ver van de bewoonde wereld, dus die heeft nergens last van. Mijn poezen zijn binnen deze dagen en ik moet zeggen, erg bang zijn ze niet gelukkig. Binnen heerst voornamelijk rust eigenlijk. En mijn twee nijnen zitten buiten in hun hok, waar ik dan wel een kleed overheen leg. Ze hebben weinig last van het vuurwerk nu, maar vannacht om 12 uur hou ik ze goed in de gaten. Gelukkig staan ze erg beschermd, dus het komt wel goed.

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:34

me paarden staan lekker op stal, de katten zijn waarschijnlijk binnen en de hond gaat vanavond wel nog even mee naar buiten met mij als ik nog een rondje langs de paarden loop. De konijnen blijven lekker ook buiten in de ren (met nachthok). Scheeld dat wij midden in de polder wonen waar we een stuk minder last van het vuurwerk hebben. We steken zelf ook niks af.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:35

Mijn kat zit binnen, maar ik schrik gewoon meer van de knallen dan hij haha. Hij is pas een keer van schrik van de vensterbank gesprongen en ligt nu lekker te slapen.

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:43

Onze kat vloog vanmorgen al onder het bed, en is daar nog niet weer onder vandaan gekomen. We hebben haar pas 2 maand dus wist ook niet hoe ze zou reageren.
Maar onder het bed zit ze redelijk rustig, dus mag ze voor 1 dagje op de slaapkamer.
Onze puppy was ook even afwachten wat ze zou doen, maar die geeft niks om vuurwerk. *gelukkig :j
De paarden (3 totaal) heb ik vandaag niet in de wei, maar in de binnenbak met wat bergen hooi. Straks gaan ze naar stal & radio aan.
De konijntjes zitten gewoon buiten, maar die vinden t ook niet eng.

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:51

Onze 8 katten zitten verplicht binnen, ze mogen niet in de ren en de met stroomdraad afgezette tuin, al willen ze wel, want het maakt ze niets uit. Maar elk jaar vind ik troep in de tuin, dus als ze het over de schutting gooien en het raakt 1 van mijn dieren dan vergeef ik het mijzelf nooit. De honden zijn ook helemaal niet bang, die zitten vanavond gewoon buiten voor de deur met ons te kijken :D ik denk dat het wel helpt dat wij regelmatig films kijken met veel geknal erin, dat maakt ze namelijk ook niets uit. Omze kittens waren ook altijd ' bulletproof' konden we rustig zeggen tegen de nieuwe eigenaren

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:55

Mijn kat zit verplicht op mijn kamer, met eten / drinken en zijn mandje.
Honden lopen gewoon rond in de woonkamer. En paard staat lekker op stal :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:05

De paarden staan binnen (bij de buren wordt carbid geschoten :(:) ) En de hond is op vakantie, en zit in Oostenrijk! Daar aanzienlijk minder geknal, beestje blij!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:07

Ik ben mn kat nu zoek... Wilde r uiteraard niet buiten maar vriendlief dacht toen het rustig was dat t wel even kon... Loop r nu al 3u te zoeken ;(
Binnen is ze er niet bang voor maar buiten denk ik wel..

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:22

Inderdaad best lastig, hoe je de huisdieren zo fijn mogelijk door oud en nieuw helpt..

De grasparkiet (sinds een maand weduwe) staat gezellig bij mijn valkparkieten in de kamer. Daar gaat de radio hard aan en zodra het donkerder wordt gaan de gordijnen dicht. De flitsen vinden ze ook doodeng. Na 9 uur 's avonds worden de kooien afgedekt met een doek, dan is het nog donkerder. De radio zal wel even hard aan gaan van 11 tot 1 's nachts. Vorig jaar waren we het vergeten en was er complete paniek!

De hond is wat lastig. Het 1e jaar is ze zelfs mee naar buiten gegaan, keek ze naar boven naar het vuurwerk en was alles prima. Een jaar later vond ze het juist doodeng. We laten haar zoveel mogelijk haar gang gaan, laten haar in huis zelf een veilige plek zoeken. Met uitlaten is het wel lastig, ze wil haar behoefte niet doen. Mijn vader is nu met haar de hei op, want ze had om 2 uur vanmiddag nog steeds niets gedaan {:)-:( . Ze krijgt geen pilletjes of iets dergelijks, in huis is het wel te doen namelijk.
Gelukkig geven de geiten en de kippen er niets om :') We lopen wel wat regelmatiger de stal in en uit, maar dat is ook om te checken of er geen vuurwerk binnen is gekomen (duren houden we ook dicht).

De paarden die ik rij staan aan huis bij iemand, die worden weggebracht naar een grotere stal die iets rustiger staat qua vuurwerk. De shetlanders worden dan uit de wei gehaald en in de boxen van die paarden gezet, dan raken ze minder in paniek en vliegen ze ook niet tegen het hekwerk op.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:26

Bij mij ;-)
Ik vertrek tegen 11 uur richting stal met mijn twee honden.De stalpoezen zijn hopelijk binnen.
Paarden staan buiten en krijgen een extra portie hooi.Waarna ik om 24 uur lekker tussen ze in sta zodat we samen naar het vuurwerk kunnen kijken van een verre afstand ;-)
Hopelijk is het droog :+

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:32

F_Orumster schreef:
Ik ben mn kat nu zoek... Wilde r uiteraard niet buiten maar vriendlief dacht toen het rustig was dat t wel even kon... Loop r nu al 3u te zoeken ;(
Binnen is ze er niet bang voor maar buiten denk ik wel..

Oei, F_orumster, ik hoop dat je haar snel vindt.

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:36

Ik heb de cats vandaag ook nog niet gezien.. hoop dat ze zo toch genoeg honger hebben om te komen (zit nog een Sanaltje doorheen geprakt).
Baal er echt van dat ze niet binnen te houden zijn.

F_Orumster: hopelijk vind je haar, zou er ook akelig van zijn..

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:39

konijnen gingen altijd de garage binnen met veel stro en kamille thee ipv water (vonden ze heerlijk)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:43

Hond en poes kunnen hier gewoon rondlopen in huis. Onze hond geeft niet zoveel om die knallen, en we zetten straks wel even een radio aan voor de poes. Ze hebben het allebei al vaak genoeg meegemaakt en het ging altijd goed.
F_Orumster, ik hoop dat je je kat weer kan vinden voor het donker wordt!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:48

Creatas schreef:
@Rianneke: Merken jullie eigenlijk veel verschil qua melkopbrengst de dag/dagen na O&N??

Nee! Dus dat is het teken dat ze gewoon een rustige en stressvrije oud en nieuw hebben gehad :D

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:50

Onze katten blijven overdag binnen en ´s nachts gaan ze naar de badkamer :')

Pippelinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:51

De paarden die gaan gewoon in de stallen alleen blijven de lampen aan.
De waakhonden van buiten die mogen de schuur in met een zacht muziekje
en het binnen hondje blijft in 1 ruimte met een lampje aan en een rustig muziekje.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:22

Alle beesten lekker onder dak. :) De hond in de bijkeuken samen met een kat en de rest zit verdeeld door huis. De pony's staan lekker met een lekkere bult kuil op stal, maar die trekken zich eigenlijk ook weinig aan van het geknal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 19:01

Mijn katten liggen binnen en schijnen er niet veel om te geven. Ik zorg gewoon dat alle deuren openstaan zodat ze vannacht hun eigen schuilplekje kunnen opzoeken.
Mijn cavia staat in de schuur en die dek ik straks even af met een paardendeken voor het geluid.

Rond een uur of 8 ga ik naar stal dan haal ik mijn paarden uit de wei en zet ik ze in een paddock met een bak vreten. Dit meer omdat ik weet dat ze zullen gaan rennen en zo het land omploegen. Gelukkig ligt de stal vrij afgelegen en dus een stuk minder last van het vuurwerk.