Billy schreef:Mijn mening is anders. Als een dier hapt, kan die de situatie niet aan, dus moet je hem daar niet in brengen.
Precies! Maar mijn hond is in mijn huis. En die is daar vrij. Mijn honden vallen niet aan en ze bijten overigens niet. Maar mocht het zo zijn dat ze niet aangehaald zouden willen worden, dan verzoek ik de mensen om dat niet te doen. En dan moeten ze dat niet doen, heel simpel. Iets vergelijkbaars: ik wil bijvoorbeeld óók niet dat ze mijn hond chips of chocola voeren. En dan moeten ze dat óók niet doen. Mensen moeten mijn wensen in mijn huis respecteren, dat is fatsoen.
Dus mijn honden zijn in mijn huis in hun eigen thuis. Daar laat ik ze vrij want dat is de enige plek waar ze volledig zichzelf mogen zijn. Ik ga ze niet opsluiten bijvoorbeeld omdat ze zouden happen omdat iemand ze persé wil aanhalen. HEt wordt anders als ze inderdaad agressie vertonen en iemand benaderen om te happen. Dan verwijder ik ze uit de ruimte.
Billy schreef:Maar goed, ik ga met jou verder niet in discussie, dat heeft totaal geen zin, want jij ziet alleen maar je eigen geweldigheid en iedereen die het daar niet mee eens is schiet je af.
In feite beschuldig je mij van wat je zelf doet: jij bent degene die oordeelt en anderen corrigeert. Niet ik.
Billy schreef:Verder heb ik TS mi nergens veroordeeld, ik heb alleen gevraagd waarom ze een nieuwe hond in een situatie bracht met een andere net aangeschafte hond die niet stabiel was.
Nou die andere hond bleek van dr vader te zijn, dus daar heb je mij niet meer over gehoord.
Nee, je zei ook nog iets over de manier waarop ze haar hond corrigeerde. Dat deugde niet in jouw ogen. Ik zei daar niets van, want ik pretendeer niet te kunnen oordelen of ze er wel of niet goed aan doet.