Hond en Oud&Nieuw... iets kalmerends geven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:27

Alprazolam (naam blijft leuk) hier nu een aantal keren in gebruik nu. En het heeft wel effect moet ik zeggen. Ook bij al redelijk agressief en fel door geknal. We hebben 2 keer 1 testdag gehad om te kijken welke dosering voor hem werkt. Hij mag 4 keer per dag 7 tabletten maar we moesten starten met 3.

De eerste keer gegeven bij de eerste knallen 3 tabletten. Daarvan was hij binnen een uur rustig. De 2e keer bij de eerste knallen 2 tabletten en na een uur er nog een halve bij. Dat was voldoende.

Vanmiddag waren ze hier al continue aan het knallen. begonnen met 2,5 en na een uur er nog 1 bij. Hij is niet helemaal kalm, reageert nog wel op geknal als hij niet onder ons kan liggen. Het heftige agressieve geblaf is bijna over. Hopelijk werkt dit voldoende tot morgen laat in de middag het geknal weer begint.

Dan alleen voor de avond geven. En dan zaterdag willen we vroeg de eerste 3 geven en in de avond 4 zodat hij vrij rustig 12 uur ingaat.

Maar net wel uit geweest. Niet geplast maar in ieder geval niet overstuur of paniekerig.

Iris82

Re: Hond en Oud&Nieuw... iets kalmerends geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:07

Mooi mooi. Ik heb ze gisteren gehaald. Bij ons heeft het vandaag enorm geregend dus is er bijna niet geknald. Ik ga morgen beginnen met eens wat proberen en ik mag 2 tot 4 tabletjes per keer, 2 tot 4 keer per dag. Ik heb een hele doos meegekregen van de DA dus als er nog mensen willen hebben, dan mogen ze het zo op komen halen (gratis).

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:50

Even opletten met de dosering wel he: er is een dosering van 0.25 mg per tablet en een van 0.5 mg per tablet!!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:13

Wij hebben de 0,25 mg maar hond is ruim 40 kilo. Inmiddels zijn we wat uren verder er wordt flink geknald en zijn laatset blafje is van anderhalf uur geleden. Hij ligt nu heerlijk ontspannen op de bank zonder reactie.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:18

Citaat:
Dosering hond: 0.02-0.1 mg/kg 2 tot 4dd PO
Aanvangsdosering: 0.05 mg/kg: te geven 1 uur
tot 15 minuten voor het verwachte geluid of
angstmoment

Dan kun je toch veel meer geven eigenlijk?

Jij geeft je hond op dit moment dus 3x0.25 = 0.75 voor 40 kg = 0.018 mg/kg.
Das wel echt een lage dosering?

Ik dacht eigenlijk met 0.05 mg/kg = 2 tabletjes van 0.5mg te beginnen (hond is 20 kg).
Maar als dit al zo'n effect heeft bij jou, dan ga ik wellicht wel lager beginnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:35

Ik mag tot 4 keer per dag 7 tabletjes. Maar witte herders reageren vaak erg gevoelig op medicijnen dus op aanraden van DA en gedragsjuf beginnen we met deze lage dosering.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:39

Interessant. Ik begin morgen ook laag. Omhoog kan altijd nog. Daarnaast is mijn hond ietwat onvast in de achterhand dus wil ik een goede 'balans' vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:45

Chivas wordt er niet slap van. Alleen iets misselijk de dag erna bij een hogere dosering (lees 3 pillen) kan ook toeval zijn geweest. Dat merken we morgen wel. Hij heeft nu de tot nu toe hoogste dosering op (3,5 pil).

Ons is gezegd begin laag, merk je na een uur nog te weinig dan steeds per halve of hele omhoog tot maximaal de dosis die hij mag hebben. en dan de volgende dosering pas gerekend vanaf de laatste keer bijgeven.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:39

nowornever schreef:
amigootje schreef:
Trainen, maar daar ben je nu te laat mee, voor volgend jaar, bij de eerst knal gaan spelen, en zo volhouden, zo hebben we onze vorige hond ook geholpen, die liep uit eindelijk rond 12 uur heerlijk in de ronte met haar floss touw.

Nu mijn 14 maanden mormel reageerd niet, die vind het wel prima allemaal.

Denken we niet te veel voor de hond, en maken we ons niet te veel zorgen ??

Dat trainen was dat naar mij bedoeld?? Want wij zijn al sinds vorig jaar met hem bezig samen met gedragstherapeuten.

Niet persoonlijk naar iemand, ik ken de situatie niet, dus kan niet oordelen, was in algemeen bedoeld, als je b.v nu een jonge hond hebt, kan je er goed mee bezig gaan.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 01:42

Mijn hond krijgt met oud en nieuw een advocaatje, heeft ze ook eens een verzetje.
Ze vind het heerlijk en is er met haar 14 jaar niks minder van geworden.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:53

Een thundershirt werkt bij onze border collie niet.
Wij geven haar nu al een week bach bloesem, Dit helpt wel wat en wil ze teminste nu nog buiten lopen met af en toe wat knallen (normaal kwam ze de deur anders niet uit).
Morgen zal ze denk ik ook alleen maar onder de tafel liggen.
En zal ze waars. alleen uitgelaten worden is wanneer het rustig is met de knallen want ze komt anders niet onder de tafel vandaan.
Ik ben benieuwd hoe ze morgen is met de bach bloesem

Onze andere 2 honden zijn totaal niet bang en lopen nog vrolijk verder (het liefste erop af)

maar alle 3 de honden gaan overdag gewoon mee naar de winkel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:58

Hond heeft eerste 1.5 pil Alprazolam op.
Merk nog geen effecten (ze is op dit moment ook niet angstig oid, maar gewoon zichzelf).

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:52

de Calmex werkt super moet ik zeggen, had ik niet verwacht, binnen een half uur zag ik mijn Herder kalmer worden en hij ging liggen, moet nu wel soms dingen 2 keer zeggen voordat ie reageert, maar op de wandeling gaat het een heel stuk relaxter, hij kijkt wel met een knal, maar loopt rustig door ipv me zo snel mogelijk weg te willen sleuren van die plek, hij doet ook nog steeds keurig zn behoefte, vorig jaar heeft ie de laatste 2 dagen alles opgehouden op een megaplas na (dat kon ie niet meer tegenhouden)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 16:18

Wat sneu Miepie! Gelukkig heeft die van mij dat nooit gehad.

Ik moet zeggen dat het hier nog heel rustig is buiten. Zo nu en dan is een knal heel in de verte. Dan reageert hij heel even en dan is het klaar.
Geef dus nog helemaal niets. Pas op oudejaarsavond rond 22 uur ga ik beginnen (als het zo rustig blijft natuurlijk).

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:36

Ik heb vanmiddag diazepam gehaald.. (Alprazolam hadden ze niet helaas ) Nu staat er op dat ik 1 keer 1 tablet mag geven van 5mg en dat dan om een uur of 8 moet doen en daarna mag hij er nog eentje..
Mijn hondje weegt nog geen 7 kilo. Is dit niet erg veel ? Ben bang dat mijn hond straks dood neervalt ofzo :=

Ze wilde mij eerst ventraquil ofzo geven, maar dankzij dit topic weet ik dus dat ik die niet moet hebben.. Dus bedankt daarvoor dames ! Vooral namens mijn Diesel ;)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:47

Dosering/Toediening DIAZEPAM 5mg TABLET
Oraal. Hond: éénmalig, 0,5 - 1,5 mg diazepam per kg LG. Dit komt overeen met éénmalig 1 tablet Diazepam 5 per 3 - 10 kg LG. Kat: éénmalig, 1 - 2 mg diazepam per kg LG. Dit komt overeen met éénmalig 1 tablet Diazepam 5 per 2½ - 5 kg LG.

Ik heb dit gevonden op internet..
Dus het is maar 1 tablet geven van 5 mg.. Als ik die om 8 uur of 9 uur zou geven, zou dat voldoende moeten zijn ?
Of eerst een halve en dan kijken hoe hij het er op doet ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:20

Ik ben er helemaal geen fan van om het op het laatste moment te proberen.
Diazapam heb ik voorheen ook voor een paar dagen mee gehad zodat ik nog omhoog kon als het niet voldoende was. Hoeveel tabletten heb je?

0.5-2.0 mg/kg PO om de 4-6u. (dat vergeet je erbij)
Dus een dosering van 5 mg is prima voor een hond van 7 kg, dan zit je op de 0.71 mg/kg. Je zit dan zelfs nog aan de lage kant.

Ik zou zeker niet een halve doen. Bedoel je om 8u nou 20u of echt 8u sochtends?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:22

Nou mijn hond heeft 2 alprazolam op om te kijken hoe ze reageert, maar die lijkt nog drukker dan normaal :+
We zullen zien, volgens de verpakking moet ze morgen 4x 3,5 tablet dus dat is wel een groot verschil natuurlijk. Maar ze is iig niet overgevoelig ofzo :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:24

Grin. Die van ons lag lekker in haar mandje op anderhalf om 13u. Maar ze zijn nu achter in het gangetje kanonslagen af aan het steken en nu is ze wel bij de bank gaan liggen. Het heeft wel iets effect, maar mag nog wat omhoog. Straks om 19u 2 proberen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:28

die van mij krijgt morgen ook iets meer ipv 1.5--> 2, wilde eerst zien wat het deed

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 18:35

Nee Iris, maar een hond sederen zonder reden is ook zo wat, daarbij zie je het resultaat niet aangezien hij sowieso relaxed is.

Volgens mijn DA kan Diazepam geen kwaad Mieske! :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:38

IMJ schreef:
Nee Iris, maar een hond sederen zonder reden is ook zo wat, daarbij zie je het resultaat niet aangezien hij sowieso relaxed is.

Volgens mijn DA kan Diazepam geen kwaad Mieske! :)

Haha, nou ik doelde meer op vandaag beginnen. :)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:43

Nou, onze bobbes heeft al vandaag onder de tafel gezeten. Gelukkig had ik al met haar gelopen en ze bleef vlak bij mij lopen, terwijl ze normaal gesproken veel ondernemender is. De levensvreugde is er wel effe van af nu. En het wordt nog erger...

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:18

Ik heb 2 tabletten van 5 mg. En ik bedoel om 20 uur :j
Waarom zou je zoiets een paar dagen van te voren al moeten doen ?
Hij is nu niet angstig of wat dan ook.. En daarbij wil ik niet zomaar voor "niets" hem een pil geven.
Hier in de buurt is het best rustig nog wat vuurwerk betreft.
Ook is Diesel heel rustig van zichzelf, slaapt veel en doet niet zoveel haha, dus dan zou je ook geen verschil zien als hij er rustig van moet worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:20

Ik heb er net een bijgegeven. Hij zit nu op 4 ipv 3. Begon toch weer wat feller ( maar een stuk minder dan eerst) te reageren op het continue geknal. Ze zijn pal voor ons huis en achter aan het kloten met schelle knallen en veel flitsen. Radio staat nu wat harder op serious request. Heb zelf wel hoofdpijn maar ja is even niet anders.

Vanavond voor het slapen 3 en dan morgen daarmee verder gaan.