Hond eet slecht/kieskeurig

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-11 17:44

ja zo kan ik wel meer honden,beter een te dunne hond dan een te dikke hond .voral als je er mee wilt sporten.en hoe kunnen andere mensen dan zeggen dat hij erg dun is als hij lang haar heeft.ik zou me er zeker niet teveel van aantrekken.en kijken naar een gezonde voeding sommige honden eten enkel wat ze nodig hebben,endan is het wel zo fijn als je goede voeding voert.succes en maak je er niet te duk om.
xSCWx schreef:
Haha keona, op een foto lijkt ze niet zo dun. Het is een langhaar. Je mag wel langskomen, dan kan je het goed voelen. Haar ribben zijn duidelijk te voelen, en de botten bij haar kont ook.

xSCWx

Re: Hond eet slecht/kieskeurig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 07:12

Mijn woorden worden verkeers begrepen. Ik sport niet met haar, en ben ook niet van plan dit te gaan doen. Goed lezen aub! Je ziet wel als ze dunner wordt, maar dan zou ik een vergelijkingsfoto moeten opzoeken. Je ziet van bovenaf dat ze smaller wordt, en ze krijgt een ingevallen gezicht. Ik weet wel wanneer een hond te dun is! Laat ik dat duidelijk maken.
En nee, een nestje gaat niet voor de gezondheid van mijn hond. Maar ik neem aan dat ze wel weer normaal gaat eten.
Nu krijgt ze 3 pakjes smuldier op een dag en ongeveer 2 tot 300 gram brokken. Dit gaat goed *afkloppen* dus ik hoop dat ze weer lekker aankomt.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:00

denk er wel aan dat smuldier,ook minder kwaliteit is,niet erg hoor.maar jou hond moet aankomen dan zou ik eerder kijken naar carnibest aktif of lotgering wat hier voor bij komt.word ze dus niet dikker van de smuldier,dan even naar een vettere kijken.succes hoop dat het goed komt maar zo te horen wel,alleen snap ik de brokjes niet die je nu geeft?
xSCWx schreef:
Mijn woorden worden verkeers begrepen. Ik sport niet met haar, en ben ook niet van plan dit te gaan doen. Goed lezen aub! Je ziet wel als ze dunner wordt, maar dan zou ik een vergelijkingsfoto moeten opzoeken. Je ziet van bovenaf dat ze smaller wordt, en ze krijgt een ingevallen gezicht. Ik weet wel wanneer een hond te dun is! Laat ik dat duidelijk maken.
En nee, een nestje gaat niet voor de gezondheid van mijn hond. Maar ik neem aan dat ze wel weer normaal gaat eten.
Nu krijgt ze 3 pakjes smuldier op een dag en ongeveer 2 tot 300 gram brokken. Dit gaat goed *afkloppen* dus ik hoop dat ze weer lekker aankomt.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:37

Dat is omdat ik het zonde vind om weer een zak weg te gooien ;) het is nog 3kg dus is er binnen 2weken doorheen. Carnibest lustte ze helemaal niet, en lotgering is gewoon lastig ivm. Vriezer ruimte, maar als ze inderdaad niet aankomt moet ik wel wat verzinnen zodat ik het kwijt kan.

pris87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:26

er zijn ook tussen personen die dozen lotgering verkopen met verschillende diersoorten. Ik zie dat je in rotterdam woont? Ik in ridderkerk en heb er toen d'r tijd een aantal gevonden hier in de omgeving die dat leveren.
Dan heb je niet veel ruimte nodig en toch de afwisseling van de diersoorten.
Ik laat ook om de aantal weken weer wat afgooien echt ideaal.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:44

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 20:25

Bedankt :) gisteren at ze alle 3 de pakjes smuldier op, maar nu laat ze er weer 1 staan. Dat bedoel ik dus, dan is het niet meer interessant en eet ze het niet meer. Maar als ik het even in de magnetron zet gaat het stinken en wordt het warm, dan eet ze het hopelijk wel. Zometeen proberen, ze heet nu haar 2e maaltijd gehad.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 15:22

Dan zou BARF misschien best een uitkomst kunnen bieden. Je geeft dan elke dag verschillende dingen, (kippennek met eendenspiervlees en runderorgaan met gepureerde groente bijv,) dus nooit saai!

Wat betreft het smuldier niet meer willen eten: ik doe het altijd zo als ze iets niet willen eten:

Dag 1: Gewoon 'plain'. Geen interesse binnen 15 min? Gaat het weer weg.
Dag 2: Klein beetje lekkers erbij. Na 10 min. geen interesse? Gaat het weer weg.
Dag 3: Nog meer lekkers erbij (nu heb je 50/50). Na 5 min. geen interesse? Gaat het weer weg.
Bij mij is er nog geen enkel dier wat op dag 3 niet at. (Kat, fret, hond)

Klinkt een beetje banketstaaf, maar elke dag krijgt ze meer honger én wordt het lekkerder. Daarbij gaat het ook sneller weg, dus steeds minder tijd om te mieren.

Heeft ze het op dag 3 bijv. weer gegeten, geef je de dag daarna weer als dag 2 en dan weer als dag 1. (We blijven het niet voor altijd opleuken hè.)