Chiwawa opgegeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:19

eenitraM schreef:
. Gewoon dom eigenlijk van dat mens.

Gemakkelijk he... mensen te veroordelen :7

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:20

Het zal je maar gebeuren dat verwacht je toch ook niet.. :oo
Erg sneu voor de eigenaar en de pup..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:20

Bramasole schreef:
Iedereen zou overstuur zijn wanneer het zijn of haar hond betreft, natuurlijk. En dat er geen verschil zit tussen een kikker, een rat of een pup is onzin. Natuurlijk zit er wel verschil in, voor mijn konijn voel ik wat anders als voor mijn hond. En ik ben gek op dat konijn maar de band die je met een hond opbouwt is niet te vergelijken.

:roll:

Gelukkig is dat maar een mening

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:22

liljebo schreef:
eenitraM schreef:

Gemakkelijk he... mensen te veroordelen :7

Boontje komt om zijn loontje is hier wel van toepassing. Een hondje met het formaat konijn… Tjah…

Is het zelfde als energieblikjes drinken zonder ooit je tanden te poetsen. En dan maar afvragen waar als die gaatjes vandaan komen _O-

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:27

Boontje komt om zijn loontje is hier wel van toepassing. Een hondje met het formaat konijn… Tjah…

Is het zelfde als energieblikjes drinken zonder ooit je tanden te poetsen. En dan maar afvragen waar als die gaatjes vandaan komen _O-[/quote]

Oke mag jij mij gaan vertellen hoeveel mensen er, als ze hun hondje uitlaten (formaat chihuahua etc) denken van goh misschien komt er dalijk wel een reiger die mijn hondje gaat opeten?
Het lijkt mij dat hier bijna niemand aan denkt?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:29

Boontje komt om zijn loontje is hier helemaal niet van toepassing. Alsof chihuahua eigenaren het op zichzelf afroepen dat hun hond opgegeten gaat worden en dat het dan hun eigen stomme schuld is. Even normaal doen aub.

Rinske

Re: Chiwawa opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:31

Nou Martine, dat mag wel wat minder. Mensen vragen er toch niet om dat hun hondje wordt opgegeten? Ik moest ook wel een beetje gniffelen bij het lezen van het bericht (omdat het zo vreemd is), maar daarna besef ik wel dat het iedereen kan overkomen. Dit is gewoon iets dat niet te voorzien is.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:32

eenitraM schreef:

Is het zelfde als energieblikjes drinken zonder ooit je tanden te poetsen. En dan maar afvragen waar als die gaatjes vandaan komen _O-

Jammer dat je zo laag denkt over andere mensen, geen empathie kunt opbrengen en de wijsheid in pacht meent te hebben.

Het is zo gemakkelijk om te oordelen over andere mensen, hen voor dom uit te maken en te lachen met de ellende die hen overkomt.
Vooral ook erg stoer...

Tja...

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:35

O wat erg! Dat had ik dus nou nooit verwacht van een reiger. Ik zou daar dus ook niet bij stil staan.
Wat sneu voor die mevrouw.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:36

Ik vindt de reacties van eenitraM ook erg stuitend...vraag me af of ze het leuk zou vinden als we haar heel hard zouden uitlachen omdat haar paard afgemaakt is, eigen rotschuld, moet je maar geen paard nemen, je weet dat dit kan gebeuren als je een paard neemt dus HAHA wat leuk.....

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:37

Het is verschrikkelijk wat die vrouw is overkomen. Ik zou me een hoedje schrikken! Maar het is algemeen bekend, net zo dat dolfijnen zoogdieren zijn en dat schapen niet vies zijn van een stukje vogel oid, dat reigers niet alleen van vissen houden.

Je houd zoiets toch wel in je achterhoofd. Natuurlijk sta je raar te kijken als je pas gekochte aanwinst van honderden euro’s wordt meegenomen door een of andere vogel die normaliter vissen eet. Maar het is niet vreemd.. Iig niet voor mij! Het is een lesje wat deze dame in kwestie nu heeft geleerd.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:46

ooh jeetje wat verschrikkelijk :o
Tuurlijk kan dit wel! mijn chi woog met 10wk 500gr en ze was even klein als een baby konijntje (kleiner nog)
hier in de buurt zijn ook genoeg verhalen over roofvogels en kleine hondjes.
gelukkig zijn die van mij nu volwassen..

dit lijkt me zo erg om mee te maken!!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:48

Mindfields schreef:
Ik vindt de reacties van eenitraM ook erg stuitend...vraag me af of ze het leuk zou vinden als we haar heel hard zouden uitlachen omdat haar paard afgemaakt is, eigen rotschuld, moet je maar geen paard nemen, je weet dat dit kan gebeuren als je een paard neemt dus HAHA wat leuk.....

Omdat eenitraM blijkbaar getemd heeft op dit bericht omdat ik haar persoonlijk aangevallen zou hebben, hierbij nog even ter verduidelijking: Ik vroeg hoe zij het zou vinden als iemand dat tegen haar zou zeggen. Het was dus hypotethisch.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:49

eenitraM schreef:
Het is verschrikkelijk wat die vrouw is overkomen. Ik zou me een hoedje schrikken! Maar het is algemeen bekend, net zo dat dolfijnen zoogdieren zijn en dat schapen niet vies zijn van een stukje vogel oid, dat reigers niet alleen van vissen houden.

Je houd zoiets toch wel in je achterhoofd. Natuurlijk sta je raar te kijken als je pas gekochte aanwinst van honderden euro’s wordt meegenomen door een of andere vogel die normaliter vissen eet. Maar het is niet vreemd.. Iig niet voor mij! Het is een lesje wat deze dame in kwestie nu heeft geleerd.

Niemand beweert dat het vreemd is, maar je reacties zijn op zijn zachts gezegd kwetsend en vernederend en op die manier ga je niet met mensen om.
De betreffende vrouw heeft niet gedacht aan mogelijke reigers die haar hondje konden aanvallen. Hoeveel mensen zouden daar wel aan denken?
Ongelukken gebeuren met dieren en dat is altijd zeer triest voor de eigenaar. Zelfs de meest zorgvuldige eigenaar kan niet alles van te voren inschatten of iets doen waarvan het later verkeerd blijkt uit te pakken.

Het laagste wat je dan kunt doen is zoiets hilarisch te noemen of over dommigheid te spreken.
Dat getuigd van een compleet gebrek aan empathie.

Jammer. Erg jammer.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:51

Mindfields schreef:
Mindfields schreef:

Omdat eenitraM blijkbaar getemd heeft op dit bericht omdat ik haar persoonlijk aangevallen zou hebben, hierbij nog even ter verduidelijking: Ik vroeg hoe zij het zou vinden als iemand dat tegen haar zou zeggen. Het was dus hypotethisch.

Dan nog houd ik in mijn achterhoofd dat het ooit over kan zijn. Daarnaast.. Ik voel er niets bij. Ik heb onderhand wel ergere leed gezien in de wereld..

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:51

Sabinee__ schreef:
Maar als ik googel op internet dat komen er wel meerdere stukken boven dat Reigers niet aanvallen, geen puppy's eten (Reigers kunnen overduidelijk zien dat het GEEN vis is..)

Tuurlijk zal dat heus wel gebeuren.

Reigers eten toch ook wel pulletjes, kikkers ect.
Waarom geen "lekker" hapje als pupje ?

Wel vervelend zeg voor die vrouw.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:54

liljebo schreef:
eenitraM schreef:

Niemand beweert dat het vreemd is, maar je reacties zijn op zijn zachts gezegd kwetsend en vernederend en op die manier ga je niet met mensen om.
De betreffende vrouw heeft niet gedacht aan mogelijke reigers die haar hondje konden aanvallen. Hoeveel mensen zouden daar wel aan denken?
Ongelukken gebeuren met dieren en dat is altijd zeer triest voor de eigenaar. Zelfs de meest zorgvuldige eigenaar kan niet alles van te voren inschatten of iets doen waarvan het later verkeerd blijkt uit te pakken.

Het laagste wat je dan kunt doen is zoiets hilarisch te noemen of over dommigheid te spreken.
Dat getuigd van een compleet gebrek aan empathie.

Jammer. Erg jammer.

En wat vind de TS wel niet!!!

Zij vond het schrikkelijk én lachwekkend!! Lees eens

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:54

de hond van mijn moeder werd als pup ook bijna uit de tuin meegenomen. De reiger vloog over en kwam ineens terug, dus hond snel naar binnen, hij kwam later nog even door de schuifpui bij de pup kijken...was een chihuahua x jack russel pup.

heel sneu.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 16:58

eenitraM schreef:
Bramasole schreef:
Iedereen zou overstuur zijn wanneer het zijn of haar hond betreft, natuurlijk. En dat er geen verschil zit tussen een kikker, een rat of een pup is onzin. Natuurlijk zit er wel verschil in, voor mijn konijn voel ik wat anders als voor mijn hond. En ik ben gek op dat konijn maar de band die je met een hond opbouwt is niet te vergelijken.

:roll:

Gelukkig is dat maar een mening

Het is inderdaad een mening, echter zonder de 'onderbouwende' oog draaiende smiley, gedrag dat je doorgaans bij pubers ziet.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:06

eenitraM schreef:

En wat vind de TS wel niet!!!

Zij vond het schrikkelijk én lachwekkend!! Lees eens[/quote]

Waarschijnlijk heb ik beter gelezen dan jij, want de ts vind het nergens lachwekkend. Ze vind het ellendig voor de betreffende vrouw.

Maar dat buiten beschouwing... dus als iemand anders op dergelijke wijze zou reageren is het ok om dat ook maar te doen?
Ik dacht toch van niet...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:11

eenitraM schreef:

Dat het niet vreemd is voor jou hoeft toch nog niet te betekenen dat iedereen er direct van uitgaat dat je hond kan worden opgegeten door een reiger ;) beetje inlevingsvermogen is kennelijk erg moeilijk om op te brengen.

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:14

Wij hebben een Jack Russel an 4,8 kilo en er zit hier een uil in de heg (hele hog) vh grote huis naast ons langs een fietspad. Die vloog vd zomer (in de avond) over toen ze zat te plassen langs het fietspad en kwam ook ineens terug met een boog en vloog bijna tegen mijn man zijn hoofd die ernaartoe rende. Dus alles kan.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:19

Om er toch nog even serieus op in te gaan...
Al enige jaren geleden vertelden ze bij mij al op de hondenschool dat een chihuahua als prooidier zou kunnen worden gezien. Vergelijkbaar met een konijn. Stel je maar eens voor hoe zo'n kleintje springt in hoog gras.
Nu ga je er uiteraard niet vanuit dat een reiger of roofvogel daadwerkelijk je pupje pakt.

Dus anticiperen in/op een soorgelijke situatie of er in ieder geval op verdacht zijn, is niet heel erg onwaarschijnlijk.
Laatst bijgewerkt door Meloen op 05-12-11 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:20

eenitraM schreef:

Ik vindt je echt triest reageren eenitraM!!!

Nogmaals, ook ik als behoorlijk ervaren dierenliefhebber heb dit nog nooit meegemaakt of uberhaut gehoord. Zie mijn vorige post hier.
Gelukkig kun je niet alles zomaar weten en blijft je je hele leven leren.

Echt respectloos en gevoelloos om zo te reageren.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:24

Er broeden (of broedpoging) trouwens zeearends in natuurgebied Lauwersoog.
Om deze reden lopen wij hier momenteel niet meer los met onze honden, zelfs aangeleid maar even niet.
En dan hebben wij volwassen Jack Russel en Boomertje.