Onze pups kregen altijd een baasje maar wij hebben ook gezegd; mochten wij een pup opvangen en hij/zij vind geen baasje blijft hij bij ons!
Never nooit dat we hem dan naar een asiel zouden brengen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Never nooit dat we hem dan naar een asiel zouden brengen.
Maar ooooooh, wat hebben wij een geluk met onze stinkie
Wij hebben hem inmiddels al 8,5 jaar en genieten nog dagelijks van hem. Onze oppas wilde hem in het begin eigenlijk het liefst houden omdat hij zo makkelijk is
Langcara schreef:Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Griekenland en Spanje, waar honden lukraak op straat geboren worden, gedumpt worden, en gevangen en gedood worden? Is dat zoals het hoort? Daar moet gewoon iets aan veranderen en het lijkt erop dat dat daar niet van binnen uit gebeurt in die landen. Daar is mentaliteitsverbetering voor nodig en dat is dus óók iets waar die stichtingen aan bijdragen: voorlichting geven op scholen (jong geleerd is oud gedaan), maar ook de mentaliteit van de plaatselijke bevolking verbeteren en laten zien hoe het wel kan, en natuurlijk castratieprojecten opzetten. Want niet geboren laten worden is veel beter dan later af maken. Je helpt zo'n stichting door daar een hond te adopteren, en zo hoop je dat het daar ooit beter wordt.
Het zou mooi zijn als het dan in de toekomst niet meer nodig is in die landen om honden naar het buitenland te laten adopteren.
Zodat daar ook aan gewerkt wordt... Maar ik denk niet dat een hond die in levensnood verkeert, een boodschap heeft aan 'de mentaliteit die in stand blijft als hij niet wordt geholpen'. Ik vind het oké dat honden naar NL gehaald worden, zolang de stichting ten allen tijden de verantwoordelijkheid blijft nemen (zodat honden niet worden doorverkocht/in het asiel belanden) en ook in het land van herkomst aan een betere toekomst werkt. 

Zoolgangster schreef:Thirty schreef:Dat kan ook bij een buitenlands hondje dat hier al in een gastgezin verblijft.
En dan is er dus wéér een hond hierheen gehaald met een onzekere toekomst, kandidaat voor een langdurig verblijf in een asiel... Of wil dat gastgezin die hond eventueel blijvend een tehuis bieden?
odilia schreef:Hebben jullie al eens in een asiel in het buitenland gekeken hoe het er daar uit ziet? en sterker nog, hier in Hongarije worden alle asiels gesloten, alleen de dodings worden nog gefinancierd..... Mijn motto is, elke hond is er 1.
Voor een buitenlandse hond het asiel in Ned. als een hotel. En een veel grotere kans op adoptie.
Yamcha schreef:Denk je echt dat de mentaliteit daar zal veranderen door de honden naar NL te halen?
't Is niet dat we hier geen honden hebben die een nieuw huis zoeken.......
Yamcha schreef:Ik ken ook buitenlandertjes en ik ben zo blij dat die hier wonen, maar toch......
Ik vind het erg dubbel.
annebe schreef:Dit geld ook voor een aantal nederlandse asielen.
) Een stichting die ik echt kan aanraden is http://www.arcanoah.eu/index2.php?scrh=768&scrw=1024 ,mijn podenco komt via een kleine stichting die de probleemgevallen red die de gewone stichtingen hopeloos achten, ze heeft ookwel een aardige gebruiksaanwijzing maar daar heb ik bewust voor gekozen, bij de arc van noah zijn gewoon hele leuke honden en ze zijn heel eerlijk over hoe de hond is, ook pups. Veel succes! Yamcha schreef:Langcara schreef:Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Griekenland en Spanje, waar honden lukraak op straat geboren worden, gedumpt worden, en gevangen en gedood worden? Is dat zoals het hoort? Daar moet gewoon iets aan veranderen en het lijkt erop dat dat daar niet van binnen uit gebeurt in die landen. Daar is mentaliteitsverbetering voor nodig en dat is dus óók iets waar die stichtingen aan bijdragen: voorlichting geven op scholen (jong geleerd is oud gedaan), maar ook de mentaliteit van de plaatselijke bevolking verbeteren en laten zien hoe het wel kan, en natuurlijk castratieprojecten opzetten. Want niet geboren laten worden is veel beter dan later af maken. Je helpt zo'n stichting door daar een hond te adopteren, en zo hoop je dat het daar ooit beter wordt.
Het zou mooi zijn als het dan in de toekomst niet meer nodig is in die landen om honden naar het buitenland te laten adopteren.
Denk je echt dat de mentaliteit daar zal veranderen door de honden naar NL te halen?
't Is niet dat we hier geen honden hebben die een nieuw huis zoeken.......

Wilawander schreef:Waarom zou je een hond uit het Buitenland halen terwijl je daar een hoop gevaar loopt een zieke hond te nemen? dan ook nog eens de honden in NL hier aan blootstelt. De laatste jaren komen tekenziektes die normaal alleen in de warmere landen voorkomen hier ook steeds meer voor. Dat heeft ook zeer zeker te maken met de honden die allen naar hier heen komen. Het klinkt allemaal zo goed maar helaas is dat vaak helemaal niet zo en ook nog eens voor zo weinig geld dat testen helemaal niet uit kan. Ik vraag me dan echt af of die honden daadwerkelijk getetst zijn.
Wilawander schreef:Waarom zou je een hond uit het Buitenland halen terwijl je daar een hoop gevaar loopt een zieke hond te nemen? dan ook nog eens de honden in NL hier aan blootstelt. De laatste jaren komen tekenziektes die normaal alleen in de warmere landen voorkomen hier ook steeds meer voor. Dat heeft ook zeer zeker te maken met de honden die allen naar hier heen komen. Het klinkt allemaal zo goed maar helaas is dat vaak helemaal niet zo en ook nog eens voor zo weinig geld dat testen helemaal niet uit kan. Ik vraag me dan echt af of die honden daadwerkelijk getetst zijn.