Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Duhelo schreef:het kitten met de slang vond ik niet zo erg. slang moet eten, kitten werd afgeleid en heeft het nooit beseft (itt tot de ratjes die in de terrarium gegooid wordt, de slang ziet, en ruikt, en dan na enkele minuten pas gepakt wordt, kitten heeft het nooit beseft.)
katje verzuipen vind ik wél sadistisch, dat is geen dood die een levend wezen zou moeten meemaken!
trouwens: voor allle mensen die tegen het levend voeren van dieren is. al eens gedacht hoe diepvries ratten aan hun einde komen? levend ingevroren worden, gestikt door gas, hmmm, ... of een vlugge dood door het breken van je nek door de slang? ik zou het wel weten hoor
Fiffill schreef:Nouja, goedgelovigheid... denk niet dat het veel had uitgemaakt als het katje minder tam was geweest eigenlijk. Ik snap wel wat je bedoelt, maar zelf denk ik niet dat het zoveel uitmaakt (behalve qua gevoel voor jezelf)
Je kunt een slang ook diepvriesmuizen voeren natuurlijk maar ik ken ook slangen die dat voer weigerenhet is toch anders dan een levend iets.
Dit formaat slang heeft niks aan muizen of ratten, daar moet toch minstens wel een konijn in.Kitten blijf ik een vreemde keuze vinden.
_Veronique_ schreef:Duhelo schreef:het kitten met de slang vond ik niet zo erg. slang moet eten, kitten werd afgeleid en heeft het nooit beseft (itt tot de ratjes die in de terrarium gegooid wordt, de slang ziet, en ruikt, en dan na enkele minuten pas gepakt wordt, kitten heeft het nooit beseft.)
katje verzuipen vind ik wél sadistisch, dat is geen dood die een levend wezen zou moeten meemaken!
trouwens: voor allle mensen die tegen het levend voeren van dieren is. al eens gedacht hoe diepvries ratten aan hun einde komen? levend ingevroren worden, gestikt door gas, hmmm, ... of een vlugge dood door het breken van je nek door de slang? ik zou het wel weten hoor
Dat ie gewurgd werd, heeft ie niets van gemerkt?
Tuurlijk, dat zijn ook vreselijke manier op aan je eind te komen. Maar dat het ook zo nodig gefilmd moest worden en dat dier nog afgeleid moest worden? Nee, daar kan ik niet bij..
puma schreef:Hebben jullie al ook het vervolg van dit verhaal gelezen??
Hier valt geen enkel begrip meer voor op te brengen, ziek ziek ziek ..![]()
http://www.telegraaf.nl/buitenland/1105 ... toe__.html
In_Black schreef:Wat een drukte, terwijl er van deze site excursies worden georganiseerd naar een paardenslachthuis?
Verder weet ik nog dat voor ik lid werd van deze site, dat er een thread was over katten verdrinken?
(don't shoot the messenger, ik kan het ook niet meer terug vinden maar het was van een boerin die bijna in geuren en kleuren vertelde hoe ze last hadden van katten, en dat die werden afgemaakt of het vliegen waren)
In_Black schreef:Wat een drukte, terwijl er van deze site excursies worden georganiseerd naar een paardenslachthuis?
Verder weet ik nog dat voor ik lid werd van deze site, dat er een thread was over katten verdrinken?
(don't shoot the messenger, ik kan het ook niet meer terug vinden maar het was van een boerin die bijna in geuren en kleuren vertelde hoe ze last hadden van katten, en dat die werden afgemaakt of het vliegen waren)
In_Black schreef:Verder weet ik nog dat voor ik lid werd van deze site, dat er een thread was over katten verdrinken?
SharonIndezz schreef:marjolijn,
Jouw reactie raakt kant noch wal. je zegt het al : ALS ze ontsnappen.. nou een serieuze slangenhouder(ster) zorgt er wel voor dat ze niet kunnen ontsnappen..Lees: sloten op de terraria etc.
En daarbij, ik geloof er niet in dat een slang een mens opvreet...
SharonIndezz schreef:marjolijn,
Jouw reactie raakt kant noch wal. je zegt het al : ALS ze ontsnappen.. nou een serieuze slangenhouder(ster) zorgt er wel voor dat ze niet kunnen ontsnappen..Lees: sloten op de terraria etc.
En daarbij, ik geloof er niet in dat een slang een mens opvreet...
Ketaki schreef:het is indd de natuur.
RamboBink schreef:Kat, muis, kuiken of wat dan ook... Waarom in godsnaam levend voeren? Ook slangen moeten eten, maar er bestaat toch vast wel iets van een vervanging of dergelijke?
En waarom het dier niet eerst een korte, snelle, pijnvrije dood (als het dan toch PERSE nodig is) geven in plaats van smaakvol te gaan zitten genieten hoe bang zo'n dier is en hoeveel pijn die moet hebben?
Ik snap het echt niet.. Als je het niet erg vindt dat een muis of kuiken zo'n dood tegemoet gaat, waarom dan wel een ander dier als een paard of hond?