Britten maken jacht op zieke katkiller

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 13:47

Ik denk het feit dat deze man het op internet gezet heeft meer commotie veroorzaakt heeft dan hety feit dat hij een katje voert aan een python.
Helaas gebeurd dit met grote regelmaat dat kitten, kuikens, konijntjes en ratten geveord worden aan een slang.
Ook wij voeren muizen aan onze slang. Het blijft een natuurlijke reactie dat een slag zo'n grote prooi eet.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:12

Duhelo schreef:
het kitten met de slang vond ik niet zo erg. slang moet eten, kitten werd afgeleid en heeft het nooit beseft (itt tot de ratjes die in de terrarium gegooid wordt, de slang ziet, en ruikt, en dan na enkele minuten pas gepakt wordt, kitten heeft het nooit beseft.)
katje verzuipen vind ik wél sadistisch, dat is geen dood die een levend wezen zou moeten meemaken!

trouwens: voor allle mensen die tegen het levend voeren van dieren is. al eens gedacht hoe diepvries ratten aan hun einde komen? levend ingevroren worden, gestikt door gas, hmmm, ... of een vlugge dood door het breken van je nek door de slang? ik zou het wel weten hoor

Dat ie gewurgd werd, heeft ie niets van gemerkt? :?

Tuurlijk, dat zijn ook vreselijke manier op aan je eind te komen. Maar dat het ook zo nodig gefilmd moest worden en dat dier nog afgeleid moest worden? Nee, daar kan ik niet bij..

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:23

de foto in de tweede link daar gaat mijn hart van stil staan.
ik ben het eens met de mensen die zeggen dat een slang ook moet eten. ook met het feit dat het hypocriet is dat een muis of kuiken wel gevoerd mag worden maar een kitten niet...
maar het filmen, en dan vooral de manier waarop, geven aan dat je hier te maken hebt met iemand die ze niet allemaal op een rijtje heeft.
zo iemand moet toch via zijn ip adres te achterhalen zijn? f*ck privacy in zo'n geval....
wat een sicko

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:52

Fiffill schreef:
Nouja, goedgelovigheid... denk niet dat het veel had uitgemaakt als het katje minder tam was geweest eigenlijk. Ik snap wel wat je bedoelt, maar zelf denk ik niet dat het zoveel uitmaakt (behalve qua gevoel voor jezelf ;) )
Je kunt een slang ook diepvriesmuizen voeren natuurlijk maar ik ken ook slangen die dat voer weigeren :j het is toch anders dan een levend iets.

Dit formaat slang heeft niks aan muizen of ratten, daar moet toch minstens wel een konijn in. := Kitten blijf ik een vreemde keuze vinden.

Dat heeft niks met mijn gevoel te maken, een wilde kitten is een stuk wantrouwiger naar zijn omgeving en die had je in eerste instantie niet eens op dat bed kunnen planten. (ervaring zat met verwilderde katten en die kunnen nog gewoon uit gedomesticeerde lijnen komen net zo goed als een voermuis). Ik heb het niet over tam en een beetje tam, ik heb het over wild en tam. Dit is duidelijk een kitten die in handen is geweest. En dat maakt voor mij het argument dat dit natuurlijk slangenvoer is wat misplaatst. Verder heb ik het nergens over wat ik wel of niet zielig vind, dat doet er niet toe.
Ik vind dit gewoon niet kunnen omdat het niet eerlijk is naar het dier. Ongeacht of levend voeren in een hok wel of niet eerlijk is en alle andere dingen die je kan verzinnen, dit is voor mij een ander punt wat prima te vermijden zou kunnen zijn. Maar ik geloof dat ik nu mezelf aan het herhalen ben en er ook nog word gedacht dat ik slangen houden sielugh vind dus ik verkas maar weer ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 14:56

Prima, het blijft je gevoel waar ik op doelde, maakt ook niet uit verder :) ik heb het er niet over of je slangen houden zielig vindt of niet. Maar wel dat het voor die slang niet had uitgemaakt of het kitten wild was geweest of niet, dat was wat ik zei, hij krijgt hem toch wel te pakken ;)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 15:07

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:13

_Veronique_ schreef:
Duhelo schreef:
het kitten met de slang vond ik niet zo erg. slang moet eten, kitten werd afgeleid en heeft het nooit beseft (itt tot de ratjes die in de terrarium gegooid wordt, de slang ziet, en ruikt, en dan na enkele minuten pas gepakt wordt, kitten heeft het nooit beseft.)
katje verzuipen vind ik wél sadistisch, dat is geen dood die een levend wezen zou moeten meemaken!

trouwens: voor allle mensen die tegen het levend voeren van dieren is. al eens gedacht hoe diepvries ratten aan hun einde komen? levend ingevroren worden, gestikt door gas, hmmm, ... of een vlugge dood door het breken van je nek door de slang? ik zou het wel weten hoor

Dat ie gewurgd werd, heeft ie niets van gemerkt? :?

Tuurlijk, dat zijn ook vreselijke manier op aan je eind te komen. Maar dat het ook zo nodig gefilmd moest worden en dat dier nog afgeleid moest worden? Nee, daar kan ik niet bij..

ik heb het filmpje niet bekeken (en ben dat ook niet van plan)
Maar uit ervaring met ratten weet ik dat het eruitziet alsof ze in een soort van shock gaan, de meeste kunnen zelfs niet eens meer met de achterpoten tegenstribbelen oid.
ik vermoed dat bij een wurgslang met wat ervaring, het dier direct in een zo knellende greep genomen dat ze direct in shock of in comateuze toestand gaan.
nu, ik ben zelf nog niet gegrepen geweest door een slang, dus ik weet niet hoe het voelt.

NatassJa

Re: Britten maken jacht op zieke katkiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:18

Ik word zo misselijk als ik die foto op de site van The Sun zie. Arme beest zit gewoon vast getaped..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 01:33

puma schreef:
Hebben jullie al ook het vervolg van dit verhaal gelezen??

Hier valt geen enkel begrip meer voor op te brengen, ziek ziek ziek .. :r

http://www.telegraaf.nl/buitenland/1105 ... toe__.html

dit getuigt gewoon dat het een gigantische dierenmishandelaar is :( :( :(

die man zou ik niet moeten tegenkomen, kan er totaal niet bij, dat mensen tot zoiets in staat zijn :( :(

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 01:37

Wat een drukte, terwijl er van deze site excursies worden georganiseerd naar een paardenslachthuis? 8)7
Verder weet ik nog dat voor ik lid werd van deze site, dat er een thread was over katten verdrinken?
(don't shoot the messenger, ik kan het ook niet meer terug vinden maar het was van een boerin die bijna in geuren en kleuren vertelde hoe ze last hadden van katten, en dat die werden afgemaakt of het vliegen waren)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 02:05

In_Black schreef:
Wat een drukte, terwijl er van deze site excursies worden georganiseerd naar een paardenslachthuis? 8)7
Verder weet ik nog dat voor ik lid werd van deze site, dat er een thread was over katten verdrinken?
(don't shoot the messenger, ik kan het ook niet meer terug vinden maar het was van een boerin die bijna in geuren en kleuren vertelde hoe ze last hadden van katten, en dat die werden afgemaakt of het vliegen waren)

Paarden die naar een slachthuis gaan, zijn daar met een reden. De excursies hebben een educatieve waarde..... ga me nou niet vertellen dat het filmen van een katje wat verdrinkt educatief is? :?

Verder vind ik dat die vend pas ballen zou hebben als hij het katje gewoon op bed had gezet, terwijl deze NIET afgeleid is, en zelf herkenbaar in beeld komt.

Men zal zien dat het katje er vandoor gaat ;) Dat de kitten afgeleid word is ingrijpen in de natuur....

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:10

Uh In_Black, een educatieve excursie naar een paardenslachthuis (om een goede afweging te kunnen maken tussen in slapen of laten schieten) of doelbewust een katje laten opeten door een wurgslang en een katje intapen en net zo lang onder water houden tot hij/zij verdrinkt en dit trots op internet zetten... is nou niet echt een vergelijking he 8)7
Tenzij je ook echt denk dat degene die op excursie naar Nijkerk gaan, dit doen omdat ze er op kicken om te zien hoe een paard geschoten en geslacht wordt 8)7

Dus die vergelijking slaat echt als een tang op een varken. :O

Verder is degene die dat op Bokt vertelde over katten, nou ook niet echt een zeer gewaardeerd lid van Bokt (is geloof ik ook al lang gebanned) en die verhalen werden haar ook (meen ik) niet bepaald in dank afgenomen.

Snap dus niet echt waar jij met je post naartoe wilt. :roll:

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:08

In_Black schreef:

sorry hoor maar dit is appels met peren vergelijken. Die excursie naar het slachthuis was en is niet omdat het "leuk" is om te zien dat paarden geslacht worden? Ik ben zelf mee geweest en ik ging mee omdat ik wou weten hoe het in productie ging, of de dieren leden en ook omdat het gewoon heel leerzaam is. Niet omdat het "leuk" is... Vind het behoorlijk triest dat je DIT, een kitten verdrinken puur voor aandacht, vergelijkt met paarden die geslacht worden met een reden en mensen dit gehele proces kunnen volgen om er wat van te leren.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:13

In_Black schreef:

En hoe sick was dat?!!
Ik heb toen nog aangeboden om ze allemaal op te komen halen want volgens haar werden er wekelijks wel dozen kittens gedumpt, maar nooit meer iets van gehoord.

Harmonie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:24

Dit soort dieren horen niet in huiskamers en/of op hobbyzolders , als ze ontsnappen vreten ze ook met gemak de Baby van de buren op.
Niet uit agressie of valsheid , maar gewoon omdat ie een natuurlijke honger heeft :Y) .

Gr M

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 19:59

marjolijn,

Jouw reactie raakt kant noch wal. je zegt het al : ALS ze ontsnappen.. nou een serieuze slangenhouder(ster) zorgt er wel voor dat ze niet kunnen ontsnappen..Lees: sloten op de terraria etc.

En daarbij, ik geloof er niet in dat een slang een mens opvreet...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:07

een slang eet alles wat beweegt. en dieren ontsnappen soms wel eens (bv door gebrekkig materiaal, onoplettendheid van de mens, een foutje is rap gemaakt)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 20:09

SharonIndezz schreef:
marjolijn,

Jouw reactie raakt kant noch wal. je zegt het al : ALS ze ontsnappen.. nou een serieuze slangenhouder(ster) zorgt er wel voor dat ze niet kunnen ontsnappen..Lees: sloten op de terraria etc.

en toch kunnen slangen indd mensen opeten hoor.

(anaconda bv) :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:10

SharonIndezz schreef:
marjolijn,

Daar heb je een punt, maar het is altijd als, een mens maakt ook fouten. Jij kunt ook van je paard vallen en je nek breken. De kans is nihil maar is zeker aanwezig.
Waarom zou een slang, die er groot genoeg voor is, geen mens opeten? Ik denk zeker dat wij het makkelijkste voedsel zijn, dunne huid, zijn niet eens sterk. Een paard kan trappen, een aap is sterk, een kat heeft klauwen en een hond kan bijten. Maar wat kan een mens lichamelijk gezien? Iets slims bedenken waardoor het er mogelijk uit zou kunnen komen, maarja, dat gaat zo lastig als je gewurgd word..

Oke terug naar het onderwerp, jeetje wat een griezel. Ik hoop echt dat deze persoon snel gepakt kan worden, dat dit een tweede keer heeft kunnen gebeuren vind vrij frappant. Ik neem aan dat er een ip adres kan worden achterhaald?
Wat is het volgende wat deze persoon gaat doen, een baby verdrinken?
Ik vind dit een enorm verschil met een paardenslachthuis, dit is een persoon dat geestelijk ergens een kronkel heeft zitten. Dit is niet een kitten laten gaan omdat het beter is, nee dit is op een ijskoude manier om aandacht vragen waar dieren onder lijdden..

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:15

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:17

Ketaki schreef:
het is indd de natuur.

Het is de natuur niet. In de natuur eten roofdieren zélden andere roofdieren. Alleen als er geen ander eten is.
Kijk maar eens naar je eigen huiskat of -hond: een kat eet met smaak een veldmuis, maar laat een spitsmuis liggen - dat zijn nl vleeseters (eten insekten). Idem met mollen: ze worden wel gevangen, maar niet gegeten. Kennelijk smaakt een dier dat vlees eet ook niet zo lekker.

Het is dus bijzonder onnatuurlijk om een roofdier aan een roofdier te voeren. Het voeren van prooidieren (ratten, muizen, kuikens, of zelfs een jong lammetje/geitje, want daar weten pythons in het wild ook nog wel raad mee) is veel normaler. Dáárom hebben wij als mens het er moeilijker mee. Er zit toch nog een beetje instinct in onszelf.

(En ja, een rat eet ook wel eens een hapje vlees, een kip ook wel eens een wormpje - dus is het dieet hooguit omnivoor, maar daar zit kennelijk toch verschil in voor een roofdier)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:19

Maar een reiger eet met smaak mollen of spitsmuizen als hij de kans krijgt. Roofvogels zijn er ook niet zo rauwig om.

RamboBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:19

Kat, muis, kuiken of wat dan ook... Waarom in godsnaam levend voeren? Ook slangen moeten eten, maar er bestaat toch vast wel iets van een vervanging of dergelijke?

En waarom het dier niet eerst een korte, snelle, pijnvrije dood (als het dan toch PERSE nodig is) geven in plaats van smaakvol te gaan zitten genieten hoe bang zo'n dier is en hoeveel pijn die moet hebben?

Ik snap het echt niet.. Als je het niet erg vindt dat een muis of kuiken zo'n dood tegemoet gaat, waarom dan wel een ander dier als een paard of hond?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:22

Niet alle slangen eten dood voer. Sommige willen het gewoon echt niet aannemen, wat je ook probeert (vriend van me heeft er zo een).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 20:35

RamboBink schreef:
Kat, muis, kuiken of wat dan ook... Waarom in godsnaam levend voeren? Ook slangen moeten eten, maar er bestaat toch vast wel iets van een vervanging of dergelijke?

En waarom het dier niet eerst een korte, snelle, pijnvrije dood (als het dan toch PERSE nodig is) geven in plaats van smaakvol te gaan zitten genieten hoe bang zo'n dier is en hoeveel pijn die moet hebben?

Ik snap het echt niet.. Als je het niet erg vindt dat een muis of kuiken zo'n dood tegemoet gaat, waarom dan wel een ander dier als een paard of hond?

Omdat lang niet alle slangen dood voer accepteren. Er zijn zelfs soorten die je met de grootst mogelijke moeite er niet aan krijgt (veel boompythons bijvoorbeeld). Daarom wordt er levend gevoerd. De prooidieren zijn ook zo dood, trouwens.

Ik vind de hoedanigheid waaronder het filmpje geplaatst is heel naar, leuk muziekje erachter enz. dat klopt gewoon niet. Maar ik kan niet zeggen dat ik het nu zo zielig vind omdat het een kitten is ipv een konijn of rat. Een dier is wat dat betreft een dier.