radeloos over mijn rottweilerpup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:26

HolyPope schreef:
Je kan ook bij mij..... :o

In een doos? :P

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:28

Nuage schreef:
Zo vroeg steriliseren is op zich niet vreemd, dat wordt door de meeste dierenartsen aangeraden tegenwoordig, nog voor de eerste loopsheid als je er toch niet mee gaat fokken. Dan is de kans op tumoren e.d toch het kleinst. Andere dierenartsen adviseren eerst een loopsheid af te wachten.

Hoe dan ook, naar de dierenarts met die hond! :j

Ik heb altijd begrepen wachten tot eerste loopsheid, en niet gelijk al bij een puppy??? dat is toch erg jong. Natuurlijk is het beter te laten steriliseren ivm baarmoederproblemen vroeg of laat, dat weet ik wel, want heb ook zelf honden gehad.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:44

daantjuhhh schreef:
HolyPope schreef:
Je kan ook bij mij..... :o

In een doos? :P

Hmmm doos, doos, ach ja, waarom niet !!?

daantjuhhh

Re: radeloos over mijn rottweilerpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:47

Ja maar dan ga ik er niet echt op vooruit he?

Moet op zijn minst een verwaming in de doos zitten! ;-)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:48

Sorry, je vraagt tips op bokt. Maar je doet er geen reet mee, je probeerd het iedere keer over een andere boeg te gooien! 9 van de 10 mensen adviseren je om naar de DA te gaan omdat dit hoogstwaarschijnlijk iets medisch is.... En jij vraagt of dit niet door eventuele gedragsproblemen kan komen.... In mijn ogen als je echt om je beestje geeft sluit je eerst uit of het diertje geen pijn of iets medisch heeft, en dit kan ALLEEN de DA voor je doen....

Als mijn ouders zouden zeggen dat mijn hond er eerdaags uit moet omdat die alles steeds onder plast, nou dan had ik al bij de DA gestaan (al had ik persoonlijk eerder bij de DA op bezoek geweest) Of ik het geld nou zou hebben of niet.... Al zou ik het op afbetaling moeten afbetalen, mijn dier wordt onderzocht en indien nodig DIRECT geholpen!!

Dus niet zeuren over verzekering, geld, papa, vervoer of weet ik het wat, je hond aan de lijn en HUP naar de DA!!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:51

Ja lekker makkelijk, wel de lusten maar liever niet de lasten erbij.

Waarom help je m niet? je houdt toch van je hond en als je wat mankeert ga je toch ook naar je huisarts toe, nou precies ook net zo met je dieren als er wat is en anders aub neem dan maar ipv een knuffelbeest, doet niks verkeer en kost niks.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:52

Als het goed is, is vandaag de TS bij de dierenarts geweest, maar ze heeft nog niet weer gereageerd hier. :+

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:57

Ik geef het goeie voorbeeld en adopteer daantjuhhh en haar doos!
Als het nodig is ga ik met Daan naar de dierenarts op mijn kosten!!

Kan misschien iemand anders de hond van TS overnemen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:59

HolyPope schreef:

Hahaha... IK BEN GERED!!!! Yoehoe!! :D :D *\o/* *\o/*

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 02:54

marielle231 schreef:
Wat voor voer krijgt de rottie?
En drinkt ze ook veel?

Mijzelf maar even quoten :)
Want ook dit is belangrijk als je hond in huis plast :)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 03:32

Ze heeft al gemeld dat ze PP (pedigree pal) voert en dat de hond best veel drinkt, ze gaan of willen al ander voer gaan voeren! Daarom wijden veel mensen het aan een eventueel nierprobleem, komt vaker voor bij Rottweilers

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:34

ooh sorry niet gelezen..

Ik zou zeggen ga lekker barfen, smuldier of als het mogelijk is lotgering ( is goedkoper)
Of vers vlees kan natuurlijk ook nog maar daar kan ik weinig over vertellen.

Waarom ik dit zeg.

Heb zelf een sharpei van 7 maanden.
Kreeg als pup smuldier, maar kon ze niet tegen.
Ben toen overgestapt naar brok ( farmfood, Prins, biofood) maar telkens veel drinken en dus plassen in huis.
een maand geleden kreeg ik 4 pups in huis en omdat deze smuldier kregen, deed ik dit met mijn eigen honden ook weer.
En Kyona ( de sharpei) plaste gelijk niet meer in huis, al was dit niet gelijk gelinkt met het voer maar met de pups op dat moment.
Ben later toch maar weer over gegaan op de brok, want door bepaalde kosten kon ik het even niet meer verder voeren en jahoor daar Ging Kyona weer.
Plassen in huis, en tja toen dacht ik dus wel aan het brok = veel drinken/plassen, vlees niet.
Dus voor Kyona alleen vlees gehaalt en vanaf de dag dat ze weer vlees kreeg geen druppel meer in huis gevonden :)

Ook ik had deze vraag gesteld op een forum en kreeg dit ook nog als antwoord

Citaat:
het is heel simpel eigenlijk,vlees bestaat zo'n 70% uit water,brok voor nog geen 12% ,dus een hond die brok eet moet veel meer drinken als een hond die vlees eet,plus ik weet niet hoe de nieren( nierfunctie) zijn van Kyona ,brok is en redelijke aanslag op de nieren ( en het hele spijsverteringssysteem van honden) ,als haar nieren niet helemaal goed werken zal ze ook meer gaan drinken..

ik ben bang dat je dit met allerlei soorten brok zal blijven houden.

dus het is te proberen!
succes,

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 14:00

HolyPope schreef:

Ja hoor, de rottweilerpup is welkom :) Maar ik denk niet dat TS daar al aan toe is :+

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:31

TS is bij de dierenarts geweest zonder hond en heeft niks meer terug laten horen...vreemd... :?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:41

Ragdollcat schreef:
Nuage schreef:
Zo vroeg steriliseren is op zich niet vreemd, dat wordt door de meeste dierenartsen aangeraden tegenwoordig, nog voor de eerste loopsheid als je er toch niet mee gaat fokken. Dan is de kans op tumoren e.d toch het kleinst. Andere dierenartsen adviseren eerst een loopsheid af te wachten.

Hoe dan ook, naar de dierenarts met die hond! :j

Ik heb altijd begrepen wachten tot eerste loopsheid, en niet gelijk al bij een puppy??? dat is toch erg jong. Natuurlijk is het beter te laten steriliseren ivm baarmoederproblemen vroeg of laat, dat weet ik wel, want heb ook zelf honden gehad.

Dat is ondertussen zwaar achterhaald.
Tegenwoordig heel normaal castreren voor de 1e loopsheid.
Voordelen, hond vaak minder zwaar (lees, vooral minder vet), daardoor organen makkelijker te zien en vinden in plaats van in modder vette hond.
Hond nog niet loops geweest, baarmoeder en eierstokken nog niet zo groot, makkelijker af te binden.
(beide bovenstaande zorgen ervoor dat operatie risico eigenlijk kleiner is, dan bij moddervette hond die ook nog eens net loops is geweest,
vandaar castreren dan bij loopsheid, pas 3 maanden na de loopsheid, dan zijnd de bloedvaten weer geslonken.)
Bijkomend voordeel voor de eigenaar *\o/* lichtere hond kost minder aan anesthesie!!!! en operatie risico is dus iets kleiner.

Maand of 6 is mooie leeftijd, voor castratie.

Waar is TS??

daantjuhhh schreef:
HolyPope schreef:

Hahaha... IK BEN GERED!!!! Yoehoe!! :D :D *\o/* *\o/*

Gelukkig nog iemand gerede vandaag!

Iris82 schreef:
Nou dat hoeft niet per se. Ik betaal nooit wat voor consult zonder dieren.

Dat is wel aardig, want soms kan een eigenaar zonder dier net zo veel tijd kosten als 1 met (denkt aan TS....... :+ sorry, wordt ondertussen sarcastisch van dit topic)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:47

Afgezien van het sterilisatieverhaal en zindelijkheid, ik lees ook dat ze veel sloopt buiten de bench.
Ik denk dat de hond gewoon nog veel meer behoefte heeft aan prikkels. Prikkels in de zin van iets met de hond doen, trainen, laten rennen en spelen met andere honden, etc. Het is een stukje frustratie en verveling om dingen te slopen.

Overigens is mijn dierenarts er dus geen voorstander van om vóór de eerste loopsheid te steriliseren. Ze ziet liever de hond fysiek geheel volwassen worden zodat het klaar is met de ontwikkeling en dan pas te steriliseren

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:49

jammer dat TS zich niet meer heeft laten horen
ik ben benieuwd hoe het nu met de pup gaat en wat de DA gezegd heeft

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:56

jiperdepip schreef:
jammer dat TS zich niet meer heeft laten horen
ik ben benieuwd hoe het nu met de pup gaat en wat de DA gezegd heeft

Hier nog een.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:59

TS: misschien is je potje wel op voor de DA, maar bij veel Da's is er wel een betalingsregeling te treffen als het nodig is. Dus toch gewoon je hond laten onderzoeken, duidelijk melden dat je graag een betalingsregeling wilt en zorgen dat je duidelijk krijgt wat er met je pup is. Want zo is het ook niets natuurlijk. Klinkt echt als een blaasontsteking of evt nierprobleem.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 15:59

Door sterilisatie vallen er hormonen weg wat van invloed is op de sluitspier van de blaas.

Bel je da en je krijgt waarschijnlijk Propalin voorgeschreven (na uitsluiten van een Blaasontsteking!). Binnen 2 dgn al effect!

succes!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:01

Langcara schreef:
Afgezien van het sterilisatieverhaal en zindelijkheid, ik lees ook dat ze veel sloopt buiten de bench.
Ik denk dat de hond gewoon nog veel meer behoefte heeft aan prikkels. Prikkels in de zin van iets met de hond doen, trainen, laten rennen en spelen met andere honden, etc. Het is een stukje frustratie en verveling om dingen te slopen.

Overigens is mijn dierenarts er dus geen voorstander van om vóór de eerste loopsheid te steriliseren. Ze ziet liever de hond fysiek geheel volwassen worden zodat het klaar is met de ontwikkeling en dan pas te steriliseren

Het is het beste om voor de 1 e loopsheid te steriliseren ivm terug dringen evt tumoren ed op later la=eeftijd. Verder is het denk ik ook goed dat de hond uitgroeid.

ps. een pup van 7 mnd zit nog in een puberfase en moet meer mee gedaan worden dan 4 x per dag een rondje. Dan had je een oudere hond uit het asiel moeten halen...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:05

Utrolig schreef:
en moet meer mee gedaan worden dan 4 x per dag een rondje. Dan had je een oudere hond uit het asiel moeten halen...

Dit geldt voor de meeste honden in Nederland hoor. Dat rondje aan het lijntje doet echt niet veel voor een hond. Honden zijn energieke dieren die prikkels nodig hebben en hun energie kwijt moeten. Dat gaat niet aan het lijntje. Honden zijn wat dat betreft stumperds, want de wet gunt ze niet anders. Ze mogen immers bijna nergens los. En de baasjes die zich aan die regel houden, doen hun hond daarmee wel te kort. Daarom zijn er zoveel te dikke en gefrustreerde honden (die bijvoorbeeld vernielzuchtig zijn).

Die van mij laat ik lekker los lopen en die rennen en springen elkaar achterna, duikelen over elkaar heen.... Daarmee hou ik ze vrolijk en in vorm.

Een probleempje: ik zit hier heerlijk comfortabel op de bank, en ze kijken mij aan dat ze naar buiten willen.... en het is zo'n beroerd weer, ik moet helemaal moed verzamelen.......

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:11

Langcara schreef:
Een probleempje: ik zit hier heerlijk comfortabel op de bank, en ze kijken mij aan dat ze naar buiten willen.... en het is zo'n beroerd weer, ik moet helemaal moed verzamelen.......

Hier is dan weer het grappige, dat als mijn hond zijn neus dat buiten de deur steekt je hem ziet denken, gatsiejakkesbahbahbah...
Terwijl hij met liefde de goorste sloot in springt, maar oh oh oh, als het regent!!!! :+
Met sneeuw ben ik dan wel weer tot bevroren tenen veroordeeld, want volgens hem is er geen mooier weer, dan iets wat een pak sneeuw opleverd.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:28

Pff ik hoop ook echt van harte dat TS met haar hond naar de DA gaat of is geweest... Het lijkt mij toch wel iets medisch, wellicht in combi met nog niet helemaal zindelijk zijn.

En ook ik heb van die honden die rustig de zee in jumpen, maar als het regent oh, oh, oh bij voorkeur gelijk rechtsomkeert naar huis haha. *kijkt naar buiten, jeej het is droog!* Ik ben honden uitlaten!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:30

en hoe gaat het met de puppelewup ts?
al bij de dierenarts geweest met der?