HolyPope schreef:Je kan ook bij mij.....
In een doos?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nuage schreef:Zo vroeg steriliseren is op zich niet vreemd, dat wordt door de meeste dierenartsen aangeraden tegenwoordig, nog voor de eerste loopsheid als je er toch niet mee gaat fokken. Dan is de kans op tumoren e.d toch het kleinst. Andere dierenartsen adviseren eerst een loopsheid af te wachten.
Hoe dan ook, naar de dierenarts met die hond!

Citaat:het is heel simpel eigenlijk,vlees bestaat zo'n 70% uit water,brok voor nog geen 12% ,dus een hond die brok eet moet veel meer drinken als een hond die vlees eet,plus ik weet niet hoe de nieren( nierfunctie) zijn van Kyona ,brok is en redelijke aanslag op de nieren ( en het hele spijsverteringssysteem van honden) ,als haar nieren niet helemaal goed werken zal ze ook meer gaan drinken..
ik ben bang dat je dit met allerlei soorten brok zal blijven houden.
Ragdollcat schreef:Nuage schreef:Zo vroeg steriliseren is op zich niet vreemd, dat wordt door de meeste dierenartsen aangeraden tegenwoordig, nog voor de eerste loopsheid als je er toch niet mee gaat fokken. Dan is de kans op tumoren e.d toch het kleinst. Andere dierenartsen adviseren eerst een loopsheid af te wachten.
Hoe dan ook, naar de dierenarts met die hond!
Ik heb altijd begrepen wachten tot eerste loopsheid, en niet gelijk al bij een puppy??? dat is toch erg jong. Natuurlijk is het beter te laten steriliseren ivm baarmoederproblemen vroeg of laat, dat weet ik wel, want heb ook zelf honden gehad.
lichtere hond kost minder aan anesthesie!!!! en operatie risico is dus iets kleiner. daantjuhhh schreef:HolyPope schreef:Ik geef het goeie voorbeeld en adopteer daantjuhhh en haar doos!
Als het nodig is ga ik met Daan naar de dierenarts op mijn kosten!!
Kan misschien iemand anders de hond van TS overnemen?
Hahaha... IK BEN GERED!!!! Yoehoe!!![]()
![]()
![]()
Iris82 schreef:Nou dat hoeft niet per se. Ik betaal nooit wat voor consult zonder dieren.
sorry, wordt ondertussen sarcastisch van dit topic) Langcara schreef:Afgezien van het sterilisatieverhaal en zindelijkheid, ik lees ook dat ze veel sloopt buiten de bench.
Ik denk dat de hond gewoon nog veel meer behoefte heeft aan prikkels. Prikkels in de zin van iets met de hond doen, trainen, laten rennen en spelen met andere honden, etc. Het is een stukje frustratie en verveling om dingen te slopen.
Overigens is mijn dierenarts er dus geen voorstander van om vóór de eerste loopsheid te steriliseren. Ze ziet liever de hond fysiek geheel volwassen worden zodat het klaar is met de ontwikkeling en dan pas te steriliseren
Utrolig schreef:en moet meer mee gedaan worden dan 4 x per dag een rondje. Dan had je een oudere hond uit het asiel moeten halen...
Langcara schreef:Een probleempje: ik zit hier heerlijk comfortabel op de bank, en ze kijken mij aan dat ze naar buiten willen.... en het is zo'n beroerd weer, ik moet helemaal moed verzamelen.......