Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:20

Wat een geweldig hondje die sjakie! <3 en is je zus inmiddels al gewend aan sjakie?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-12 17:21

Ze heeft ingezien dat Den Sjaak toch wel blijft. Dus ze zal het moeten accepteren, ze heeft geen keus :+.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:24

_San87_ schreef:
Ze heeft ingezien dat Den Sjaak toch wel blijft. Dus ze zal het moeten accepteren, ze heeft geen keus :+.

mijn broers deden ook zo flauw toen ik een hond mee had genomen, toen ze uiteindelijk ingeslapen moest worden stonden ze keihard te janken, komt vast goed :j

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:40

Wat leuk om te zien hoe zo'n asielhond terecht komt! Hij had het heel wat slechter kunnen treffen, lekker mee naar de stal, kussentje in de woonkamer.....

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 19:14

Leuke hond hoor , die Sjakie!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 19:06

Van de week was er op het asiel een bijeenkomst voor gastgezinnen :). Ons asiel heeft een stuk of tien gastgezinnen die rond de lente/zomer kittens opvangen die te jong zijn om bij ons goed verzorgd te kunnen worden (bijvoorbeeld 3 weken oude kittens waarvan de moeder dood is) of zo ziek dat ze bijna 24/7 hulp nodig hebben en meerdere keren medicatie op een dag.

Dit is in een asiel niet te bewerkstelligen. Maar dat snappen jullie. Dit jaar hebben onze gastgezinnen 370 kittens opgevangen, opgevoed, genezen en uiteindelijk geplaatst :D. Let wel, dit zijn alleen de gezinnen in Enschede :).

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:30

Voor een hond zou ik nog wel een gastgezin willen zijn (op voorwaarde dat manlief dat ook wil). We hebben onlangs ook nog een hondje weten te plaatsen.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:38

Wat een leuk topic ! Wij hebben 2 katten uit het asiel, Max en Angelo hebben allebij iets van 8 jaar in het asiel gezeten. Veel te lang natuurlijk maar wij hebben er twee leuke katten aan. Mochten zij er ooit niet meer zijn ga ik weer voor een "lange zitter".

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 19:40

Langcara schreef:
Voor een hond zou ik nog wel een gastgezin willen zijn (op voorwaarde dat manlief dat ook wil). We hebben onlangs ook nog een hondje weten te plaatsen.

Wij hebben ook een aantal gastgezinnen voor honden, echter hebben wij gelukkig dit jaar maar 2 keer een beroep op ze hoeven doen :).

Letsdunit schreef:
Wat een leuk topic ! Wij hebben 2 katten uit het asiel, Max en Angelo hebben allebij iets van 8 jaar in het asiel gezeten. Veel te lang natuurlijk maar wij hebben er twee leuke katten aan. Mochten zij er ooit niet meer zijn ga ik weer voor een "lange zitter".

Super :D. Ik vind het fijn dat er ook mensen zijn die voor de oudjes gaan :D.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:41

_San87_ schreef:
Langcara schreef:

Wij hebben ook een aantal gastgezinnen voor honden, echter hebben wij gelukkig dit jaar maar 2 keer een beroep op ze hoeven doen :).

Kun je eens vertellen hoe dat zat, waarom ze in een opvanggezin zaten?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 19:42

De hondjes bedoel je?

Beide pups waren nog te jong en moesten met de fles gevoerd worden om de 3 á 4 uur. Dat is in een asiel onmogelijk, daarom zijn ze naar een gastgezin gegaan :). De ene was een labrador pup die gedumpt is en de andere een kruising Shih Tzu x maltezer die gevonden is door iemand en naar ons gebracht.

Misty12Jarig

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:56

Was jij ook bij die bijeenkomst van de pleeggezinnen? Ikke nl wel, samen met mijn dochter. Tanja die veel administratie en baliewerk doet is mijn zus.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-12 19:57

Nee, maar een vriendin van mij wel :D. En die heeft me dat verteld. Ik ben zelf geen gastgezin, namelijk en heb daar dus niets te zoeken.

Ik wilde alleen even delen dat ze echt ontzettend goed werk hebben gedaan, weer :D.

Misty12Jarig

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:09

Ja het is inderdaad erg nuttig werk. En voor ons als pleeggezin heel dankbaar. Wij persoonlijk hadden dit jaar 20 kittens. eerst een nestje van 5. toen kwam er 1 bij. daarna een nest van 6 met hun moeder. toen 2 erbij (al wat groter van een ander pleegezin) en als laatste weer een nest van 6 met hun mama. De eerste kwamen op 20mei. De laatste is vertrokken begin januari. het is wel druk, maar toch ozo leuk. Ik denk elk jaar, misschien moeten we maar eens gaan denken over stoppen. Maar zodra de eerste kittens er weer zijn en ik krijg weer een belletje, dan denk ik van: ach laat ook maar komen. Wij zijn al pleeggezin vanaf 2000. dus al heel wat jaartjes en ook al heel wat kittens!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 16:34

Zo, vandaag weer een fijne dag gehad. De quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer is relatief rustig, dus we hebben veel aandacht aan de katten kunnen besteden. Ik had alleen mijn mobiel mee, dus wel een paar foto's, maar van lage kwaliteit. Jullie doen het er maar mee :+.

Gisteren zijn twee nieuwe katten binnengekomen op de quarantaine, Misty en Angel. Beide dames zijn 2 jaar oud, ontzettend lief, maar heel erg bang. De dames zijn gewogen en Misty is 2,7 kilo en Angel 3,5. Ze hebben vannacht niet gegeten, gepoept en geplast, daar wordt dus extra op gelet. Al is dit gedrag niet heel abnormaal bij bange katten.

Afbeelding

Dit is Angel. Ondanks dat Angel de beschikking heeft over een ligbak met schone handdoek (vanmorgen zat ze tegen de muur gedrukt), koos ze toch voor de kattenbak ondanks dat ik haar in haar ligbak heb gelegd.

Afbeelding

Dit is Misty. Misty zat vanmorgen toen ik de deur opendeed ineengedoken tegen de muur geplakt op haar plankje. Na het schoonmaken heb ik haar dus ook een ligbak gegeven met een schone handdoek erin, daar werd meteen dankbaar gebruik van gemaakt.

Naast Misty en Angel, heb ik nog drie katten (ze zitten alle vijf aan de rechter kant), Ingrid, Pluk en Dex. Pluk is een hele mooie en lieve kater, maar heel erg onzeker en bang. Wel is hij echt dol op aandacht. Als je zijn aandacht hebt getrokken, blijft hij maar kroelen en kopjes geven en fijn spinnen.

Afbeelding

Als je hem geen aandacht geeft, doet hij het zelf wel door het hok kopjes te geven en om te rollen en gek te doen, zodat je hem wel weer aait :D.

Afbeelding

Pluk is verder goed gezond en ik verwacht dat hij binnenkort ook naar de Lange Gang verhuist.

Pluks buurvrouw is Misty en haar buurvrouw is Ingrid. Ingrid is donderdag bij ons binnengebracht. Ontzettend smerig, bang en bebloed. Ze is zo goed mogelijk schoongemaakt en haar wondjes zijn bekeken, er wordt gedacht dat ze aangereden is (ze heeft geen enkele nagel meer) en de dierenarts heeft voor de komende dagen tolfedine voorgeschreven (2 tabletjes per dag, een 's ochtends en 1 's middags). Ze heeft verder niks gebroken of gekneusd.

Afbeelding

Ingrid in haar ligbak :D.

Afbeelding
Afbeelding

Aan haar kop te zien, denk ik dat ze een kruising met een Oosters ras is (Siamees of zo). Ze bleek echt dól op kroelen en wringt zich voor het juiste plekje echt in alle bochten. Ook gaat ze heerlijk op haar rug liggen zodat je haar buik kan kriebelen.

Afbeelding

Dit is Dex, de buurman van Ingrid. Dex heeft een gebroken poot gehad en is daaraan geholpen. Vorige week zat hij nog in het verband. Dit is er nu af en hij lijkt zijn poot goed te gebruiken en er geen pijn aan te hebben. De hechtingen zitten er nog, de wond is verder prachtig geheeld. Zodra de hechtingen eruit zijn en zijn haar weer wat is aangegroeid, mag ook Dex naar de Lange Gang.

Aan de andere kant zit Lisa (linker kant). Lisa is een poes van 9 maand en ontzettend mooi. Ze heeft een heel apart patroon in haar vacht en een hele mooie kleur. Roestbruin met grijs als basiskleur en zwarte strepen. Echt een mooi Cypersje.

Afbeelding
Afbeelding

Op haar voorpootjes heeft ze echt duidelijk tijgerstrepen. Ze is een heel mooi poesje om te zien. Volgende week wordt zij gecastreerd en geënt.

Goed nieuws vandaag *O*! Mickey is geadopteerd! De kat die we een paar maand geleden zo ontzettend ziek hadden heeft een huisje :D.

Vandaag is er ook iemand geweest die kwam kijken naar Diva, Binky en Genji (de eerste twee staan niet op de site) resp. een American Staffordshire terriër, een Amerikaanse Bulldog en een American Staffordshire terriër. Uiteindelijk zijn de mensen het meest geïnteresseerd in Genji en komen volgende week terug met hun eigen hondjes om te kijken of het klikt.

Tevens hebben wij twee Noorse Boskat kruising zusjes, Jut en Jul. Ze zitten in een gastgezin omdat een van de dames astma heeft. Ze zijn echt prachtig, rood met een wit befje. Jut is kortharig, Jul is langharig met een dikke plofstaart.

In de quarantaine hangt het volgende bordje:

Afbeelding

Deze wilde ik toch graag met jullie delen omdat ik het heel mooi vind :).

Marnaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 22:59

Wat een leuke update weer. En wat heerlijk dat Mickey een nieuw huis heeft. *\o/*
Toch vraag je je dan af wat er met die katten gebeurt is he. Als ze toch eens konden praten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 08:29

Ik denk dat een aantal de gruwelijkste verhalen kan vertellen... Saw is er niks bij :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 10:19

Denk dat je dat soms niet móet willen weten. Mensen kunnen echt beesten zijn soms.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 20:26

Mooi bordje San!
MOgelijk dat ik ook ooit zoiets doe in mijn testament. Ik heb geen kinderen die ik iets te vererven heb. Dan zijn er wel goede doelen waar ik het aan zou kunnen doneren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 16:59

Vandaag weer een fijne dag gehad in het asiel. Op twee cavia's na, zijn alle caafjes geadopteerd en het konijn dat in de kantine zat, heeft ook een fijn huisje gevonden.

Genji blijft nog bij ons, het is niet mogelijk hem mee te nemen naar Spanje. Tevens hebben wij een aantal nieuwe honden in de quarantaine zitten, twee shar pei's, Loes (Zwart) en Yang (Blond) en Riga een kruising rottweiler teefje. De honden zullen binnenkort vast ter adoptie komen.

Ook heb ik vandaag een nieuwe kat binnen gekregen op de quarantaine. Een witte kater met zwarte vlekken, ik vermoed dat hij heeft gevochten met een andere kat, want hij heeft kleine nagelwondjes in zijn gezicht, waaronder eentje bij zijn oog. Daar heeft hij zalf voor, welke wij vier keer per dag op zijn oog doen. Hij ziet er heel ruig uit met die krassen en een roodomrand oog (de vacht om zijn oog is rood van het bloed). Siepi (uhuh :') ) is een erg lieve kater, hij heeft geen chip, maar is wel gecastreerd, dus we hebben de hoop dat hij verdwaald is en dat zijn baasje hem op komt halen binnenkort.

Het totaal in de quarantaine staat nu op 11 katten. Waarvan er 3 maandag naar de Lange Gang gaan en dus adopteerbaar worden. Het gaat om Dorus, Dirk en Chica. 2 katten worden volgende week gecastreerd/gesteriliseerd, als zij daarvan hersteld zijn, kunnen ook zij naar de Lange Gang.

Op de ziekenboeg hebben wij momenteel nog zes katten (1 is vandaag geadopteerd). De katten zijn in principe helemaal gezond, maar de ontlasting is nog niet helemaal goed, toch gaan er een aantal katten naar de Lange Gang. In de kittenkamer zitten er nog vier, als zij de komende week een schoon hok houden, mogen ze alle vier naar de Lange Gang.

Ik heb vandaag ook nog wat foto's gemaakt, o.a. van een prachtig jong katje. Echt een pracht diertje :+:.

Afbeelding Afbeelding

Dit is Duke. Duke is een open katertje van 5 of 6 maanden oud. Jullie snappen vast waarom iedereen als een blok voor hem is gevallen. Hij zat in de ziekenboeg omdat hij last heeft van zijn pootje (duidelijk te zien), de dierenarts die hem onderzocht heeft, was zo weg van hem, dat hij vandaag met de arts is meegegaan om bij hem te komen wonen, als hij helemaal hersteld is, zal ook Duke gecastreerd worden.

Afbeelding

Dit zijn Sam (onder) en Nikkie, broer en zus van 8 maanden oud. Sam is vandaag geadopteerd door een jong gezin met een jong dochtertje, die helemaal weg is van hem. Nikkie wordt volgende week opgehaald. Beide diertjes zijn Europeese kortharen, maar hebben duidelijk oosters bloed, ze zijn erg lang, met een lange staart en een spitse kop en beide zijn erg mensgericht en vriendelijk.

Afbeelding Afbeelding

Nikkie.

Ook Lisa heb ik vandaag weer op de foto gezet. Deze negen maand oude dame blijft toch een apart poesje. Echt prachtig getekend:

Afbeelding

Lisa kan het heel goed vinden met haar buurman, Dirk. Dirk is een stevige rood grijze kater, doet het erg goed en is, net als Lisa, dol op aandacht. Lisa krijgt medicatie voor haar darmen, die zijn wat van slag, ze krijgt deze om haar darmperistaltiek te verbeteren, tevens krijgt ze speciaal voer (RC intestinal) en isogel door haar (RC intestinal) vlees.

Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Met Misty gaat het ook steeds beter (vergelijk met foto vorige week), ze is nog steeds erg bang maar kruipt steeds meer uit haar schulp. Ze eet nog wel minder goed. Misty en haar zusje (Angel) krijgen calm brokjes, dit lijkt erg goed te werken. Vlees willen ze minder goed eten, al heeft Misty vandaag de helft van haar verse vis op.

Afbeelding

En als laatste knuffelpoes Snoes :+:. Snoes is echt mijn lievelingetje, ze is zo ongelooflijk lief en aanhalig. Gelukkig mag ook zij over een weekje naar de Lange Gang, waar ze zeker weten snel een baasje vindt. Ik noem Snoes 'Japannertje' omdat ze hele kleine wat toegeknepen spleetoogjes heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 17:19

Zo een kat als Duke is heb ik op mijn werk 3 op de zolder lopen :) mama en papa van die katten waren aan komen lopen, zijn op de zolder gaan zitten en niet meer weggegaan. Toen kregen ze kittens die we allemaal gehouden hebben ;)

Blijf vooral updates posten, heerlijk om te lezen wat voor goed werk je doet!

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 18:57

Wat een schitterend mooie jonge poes!!!!!!

jolandapinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:49

ik heb alle pagina's in 1 keer doorgelezen en de foto's bekeken, wil je een groot compliment geven voor wat je daar doet, ik vind het er super schoon en netjes uitzien, dit heb ik weleens anders gezien in het asiel hier toppie hoor!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-12 22:33

Bedankt voor de complimenten :D. Vandaag kwam ook wat minder leuk nieuws binnen:

Afbeelding

RIP lieve, lieve Clair ;(.

Ze kwam bij ons als een ontzettend gemene, bange en kwade poes. Mager, vies en uitgedroogd. Helemaal opgeknapt, werd haar gedrag maar niet beter. De boosdoener bleek een tumor achter haar oogbol dat druk uitoefende op de hersenen. Sinds haar oog is verwijderd, deed ze het geweldig.

Van rotkat, naar kroelkat O+. Binnen een half jaar na de operatie, heeft ze een liefdevol huisje gevonden. Waar ze helaas maar kort heeft mogen genieten van haar luizenleventje.

Clair is gisteren ingeslapen nadat haar galblaas door een tumor is geknapt.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 23:23

wat een mooie katten allemaal, zijn dat allemaal vondelingen?
Ik zet tegenwoordig ook een extra kattenbak bij de bange/wilde katten, vinden ze erg fijn :j dus bedankt voor de tip :)
Sterkte met Clair, jammer dat ze maar zo kort van haar nieuwe thuis heeft kunnen genieten ;(