Grooot Konijnenras gezocht.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:57

Brainless schreef:
De Duitse Reus wordt nog groter:
Afbeelding

Woow wat een groot konijn! Nog groter als mijn hond

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 14:52

Nou het is niet te geloven....mijn man belde me net op dat we jonge konijntjes hebben....
Er was er dus al 1 drachtig toen we ze kregen......
Ik kan niet wachten tot ik thuis ben....
*\o/*

Dus als er nog iemand een vlaam wil!!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:04

Wat leuk zeg. Maar ik denk niet dat ik mijn moeder kan overhalen (van de week is het namelijk nog ter sprake geweest en binnen een half jaar komen er geen konijnen.)

Futurefox

Re: Grooot Konijnenras gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 15:10

mmmm Jammer
Is wel een goed voornemen...begin het jaar met een nieuw konijn!!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:17

Mizora schreef:
Wat leuk zeg. Maar ik denk niet dat ik mijn moeder kan overhalen (van de week is het namelijk nog ter sprake geweest en binnen een half jaar komen er geen konijnen.)

Ahhh half jaar is zo om en dan vertroetel je jezelf met 2 buns :D

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:15

Dat vraagt om foto's! :D
Maar blijkbaar toch niet zo'n fijne fokker dan, als de konijnen in kleine hokken zaten en 1tje ook nog eens zwanger blijkt te zijn...
Maar ze zijn erg leuk! Heb je 2 dames?
Wil je alle jongen wegdoen of ga je proberen eentje te houden? :D

Weet iemand of je zo'n groot konijn ook bij een konijn kan houden van maar 2 kg?

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:12

Temeraire schreef:
Weet iemand of je zo'n groot konijn ook bij een konijn kan houden van maar 2 kg?

Formaat van de konijnen ten opzichte van elkaar maakt niks uit hoor, of het klikt, dat is wel belangrijk, en de ruimte/geschikt verblijf ofcourse ;)

Dat konijn op die foto, die zogenaamde ''Duitse reus'' is btw ook een Vlaamse hoor, Duitse bestaan niet alleen Duitsers noemen alles nou eenmaal graag Duits ;)

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-12 19:09

Ik heb ze net geteld (teminte voor zover dat ging, je mag ze niet aanraken...) en ik zie er 9!!!!! Ik heb er al 2 en nog 2 franse hangoren dus 9 erbij dat weet k ook niet.....Ik moet maar een plekje gaan zoeken denk ik....

quote: Maar blijkbaar toch niet zo'n fijne fokker dan, als de konijnen in kleine hokken zaten en 1tje ook nog eens zwanger blijkt te zijn.. idd ja!!!!

En hij deed haar weg omdat ze niet goed voor haar jongen zou zorgen en hij er niet mee kon fokken.....????
Nou hoop ik maar dat het goed gaat anders moet ik ze met t flesje groot brengen....
Wat een gedoe die kleine wurmpjes.....

Ik kon geen foto maken moet werken tot 17.00 en om meteen de flitser dr op e zetten vond ik ook zo sneu....

Zaterdag maak ik foto's!!!! Echt snoeperds hoor!!!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:58

9 is veel zeg!
Hopelijk zorgt ze nu wel goed voor haar jongen!
Veel succes en ik zie het wel als je foto's hebt :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:40

Temeraire schreef:
Dat vraagt om foto's! :D
Maar blijkbaar toch niet zo'n fijne fokker dan, als de konijnen in kleine hokken zaten en 1tje ook nog eens zwanger blijkt te zijn...
Maar ze zijn erg leuk! Heb je 2 dames?
Wil je alle jongen wegdoen of ga je proberen eentje te houden? :D

Ja, dat kan. Hier zit een groot Lotharinger samen met een kleurdwerg van nog geen kilo, dikke mik die twee. Wel is de Lotharinger de man in dit geval en de kleurdwerg de dame. Ik koppel niet hele grote dames aan kleine heren, tenzij de dame geholpen is anders gaan ze namelijk vaal lopen rijden.

@ Futurefox
Dat is ook wat... Ik zou aanraden als je kan een ram te houden en te laten castreren, want met 2 dames blijft het straks toch weer afwachten hoe dat gaat.
De hangoren zijn niet frans he :) Franse hangoren is namelijk ook een heel groot ras.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 02:30

Wat een leuke konijnen! En wat een mooi hok heb je voor ze, zoiets zou ik mijn nijn ook wel gunnen. Al heeft die ook een mooie ren. Maareuh was het die van 13 kilo wat is bevallen? Dat zou wel het gewicht verklaren := . Hoop dat je een leuk huisje voor ze vindt maar dat kan nog wel eens moeilijk worden ben ik bang. Zijn niet veel mensen die zo'n konijn kunnen houden..