een da op een half uur rijden vindt ik al veels te ver voor een dier in nood!!
deze dierenarts heeft wel zijn plicht verzaakt en dient hier van de gevolgen te onder zien!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

M_D_H schreef:sorry hoor vogeltje, maar hier ben ik het absoluut niet met je eens
een da op een half uur rijden vindt ik al veels te ver voor een dier in nood!!
deze dierenarts heeft wel zijn plicht verzaakt en dient hier van de gevolgen te onder zien!!
Sita_ schreef:En gevoelens van verdriet projecteren? Ik hem voor de tuchtraad slepen? Tsjong, er weet hier iemand meer dan ik..
VogeltjeM schreef:Hier ben ik het niet mee eens. Een dier kan pas overlijden ten gevolge van de weigering, als er geen andere dierenartsen wachtdienst hebben in de wijde omtrek. In dit geval heeft de dierenarts (zij het op een heel onbeschofte, schandalige manier) doorverwezen naar hun eigen dierenarts. Als die gewoon bereikbaar was, dan is er niets aan de hand. Dan staat het die dierenarts vrij om door te verwijzen. Als er nou in de wijde omtrek geen andere dierenartsen (bereikbaar) waren geweest en iedere seconde telt (bijv. bij een maagtorsie) is dat een ander verhaal.
En wat betreft 'had ie een ander vak moeten nemen': ik geloof niet dat als je afstudeert als dierenarts, dat een vonnis is om de rest van je leven geen recht meer te hebben op een avondje vrij, zodra er mensen zijn die aanspraak willen maken op je diensten
Nikka schreef:Om eerst even op het laatste in te gaan: in hoeverre je elke avond dienst hebt is afhankelijk van hoe goed je je zaakjes regelt. Dus ga of bij een groepspraktijk of regel het goed in de omgeving.
Nikka schreef:dat is geen inschattingsfout, dat is gewoon geen zin.

Ze vond het onzin, ze zei ook dat ie nav onze beschrijving wel had kunnen nagaan dat het echt een spoedgeval was en dat we zsm geholpen moesten worden.