Moeilijke beslissing: hond laten gaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:12

@ Kimmie; Sorry, maar dan heeft die vriend van jullie het al véél te ver laten gaan, en heeft hij heel wat signalen gemist/ niet willen zien!

Hulde voor Estera die hier wél haar verantwoordelijkheid in neemt!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 00:15

setteke schreef:
Goed zo, Estera en geniet van je vakantie.

Nog een vraagje, in de nacht heeft ze geen muilkorf om en dat gaat goed. Kan ze dan bij je andere hond?

Oh, even over je vraag heen gelezen.... ja in de nacht vanaf het moment dat ik naar mijn bed vertrek gaat het prima tussen die twee. 's Ochtends als ze me horen, liggen ze gezamenlijk onder aan de trap te wachten. Het zijn echt de eerder genoemde momenten waarop ze zo lelijk is tegen mijn reu, het is niet constant.
Laatst bijgewerkt door Estera op 13-11-11 00:24, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:17

nee hoor,die hond daar komen wij eigenlijk alleen maar bij en ons vind ie heel lief en geweldig,en die visite was ook iemand die helemaal gek was van honden en niet bang was en zei,laat hem maar komen hoor,nou dat deed ie dan ook...

die vriend is er vreselijk van geschrokken,daar hij deze hond alleen bij ons kent en bij ons is hij super blij en lief,zijn waarschuwing heeft ie dus ook gehad,en de hond zal weggedaan worden zodra er vreemd bezoek komt...

Estera

Re: Moeilijke beslissing: hond laten gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 00:22

@sunny: dank je voor de tip! Ik had inderdaad in gedachten om er nu dus nog mee te wachten en als ik het gevoel en de signalen heb dat het beter gaat, om mensen binnen te laten komen wanneer zij los, maar gemuilkorfd is, en idd met het principe: volkomen negeren.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:26

Estera schreef:
setteke schreef:
Goed zo, Estera en geniet van je vakantie.

Nog een vraagje, in de nacht heeft ze geen muilkorf om en dat gaat goed. Kan ze dan bij je andere hond?

Oh, even over je vraag heen gelezen.... ja in de nacht vanaf het moment dat ik naar mijn bed vertrek gaat het prima tussen die twee. 's Ochtends als ze me horen liggen ze gezamenlijk onder aan de trap te wachten.

Dan lijkt het mij, dat er wel een oplossing mogelijk moet zijn, het is dus niet tegen je reu gericht. Ik wens je heel veel succes met de moeilijke beslissing(en).

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:49

Kimmie wat kun jij ontzettend uit je nek ouwehoeren, dolkomisch maar het gaat werkelijk nergens over _O- Ga alsjeblieft door, bezorg me een goed weekend. :=

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 09:35

Ik vind het knap en heel eerlijk hoe je je beslissingen maakt.
Je kijkt vooral naar je hond en je neemt je verantwoording, CHAPEAU!!!
Ook vind ik het knap en dapper om toch te gaan proberen deze hond wat vertrouwen te gaan geven.
En ik weet zeker dat als het niet gaat jij weer je verantwoording draagt en een beslissing zal nemen.
Ik wens je veel succes, sterkte en wijsheid.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:06

Dit is mijn buffeltje. Die oren werken ook niet echt mee aan een vriendelijke blik. Ongelooflijk dat honden nog steeds deze mishandeling moeten ondergaan.
Pfff mensen, ik hoop zo dat mevrouw nog te sturen valt

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:12

Mooie hond is het!Wat me opvalt is dat ze triest uit haar ogen kijkt,maar wat wil je als je ook al zo veel hebt meegemaalt op jonge leeftijd..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:26

Bassenqua schreef:
Kimmie wat kun jij ontzettend uit je nek ouwehoeren, dolkomisch maar het gaat werkelijk nergens over _O- Ga alsjeblieft door, bezorg me een goed weekend. :=

:? dus als je je mening geeft prutsmuts je uit je nek,omdat je niet zegt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ TS wat ben jij goehoed zeg maak die hond morgen lekker dood ofzo??

nou ja,zoals mijn vriend al zei toen ik hem dit topic liet lezen,de helft van de mensen weten amper wat een hond is...denk dat daarmee genoeg gezegd is,en ik hoop echt dat de hond een heelgoed leven nog krijgt bij TS en dat alles goed komt...

en zo niet,dan be happy met het dood maken van deze hond..

auf touttie :wave:

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:31

Kimmie, jij vindt de post van Bassnequa wellicht niet zo leuk en aardig en je zegt zelf dat jij JOUW mening geeft maar als een ander dat doet dan weten, volgens jouw vriend, de helft van de bokkers niet wat een hond is? :? Dat vind ik ook best vreemd! En dan je zin dat ze happy moet zijn met het doodmaken van deze hond... Sorry, jij wil over doen komen of je er veel verstand van hebt? Ik vind je heel denigrerend. Ik heb juist een goed gevoel bij TS, ik denk dat zij er alles aan wil doen om deze hond te helpen maar als dat niet lukt of kan, neemt ze haar verantwoording!

Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:43

ik vind dat ik hier verder niemand op wat voor manier dan ook aangevallen heb,ik ben met voorbeelden en oplossingen gekomen,heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpele oplossingen zelfs,en als ik dan afgedaan wordt al "ouweho er ,en dolkomisch"ach rot op dan,ben ik er heel snel klaar mee...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:48

MamboBeach schreef:
Kimmie, jij vindt de post van Bassnequa wellicht niet zo leuk en aardig en je zegt zelf dat jij JOUW mening geeft maar als een ander dat doet dan weten, volgens jouw vriend, de helft van de bokkers niet wat een hond is? :? Dat vind ik ook best vreemd! En dan je zin dat ze happy moet zijn met het doodmaken van deze hond... Sorry, jij wil over doen komen of je er veel verstand van hebt? Ik vind je heel denigrerend. Ik heb juist een goed gevoel bij TS, ik denk dat zij er alles aan wil doen om deze hond te helpen maar als dat niet lukt of kan, neemt ze haar verantwoording!

Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen!

natuurlijk is het te prijzen dat TS van alles probeert.....maar het moet wel in je vermogen liggen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat TS er niet toe instaat is,dat weet ik dus niet.
Ik denk wel dat je heel wat in je mars moet hebben om een probleemhond goed te krijgen....een weekje ceasar milan kijken is niet genoeg ben ik bang.
Wel raad aannemen van mensen die vaker met probleemhonden te maken hebben gehad en ze nog steeds hebben en waarbij het goed gaat.(kimmie bijvoorbeeld)
Het is namelijk geen kunst om een hond met een slecht verleden te hebben...die vind je makkelijker dan een hond zonder verleden ;)
Ik heb er 6 lopen met een verleden....allemaal een ander verleden.
Wat ik wel merk is dat jezelf goed in balans moet zijn anders gaat het met nieteen dier lukken.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:51

Estera schreef:
De gedragstherapeut die er bij is geweest is een erkende gedragstherapeut met zeer veel ervaring, papieren, opleiding etc. en is notabene iemand die zelf de erkende opleiding geeft. Ik haal er niet zomaar iemand bij hoor!

Het gaat hier om territoriale agressie. Ik kan haar zonder problemen in een groep honden gooien, het gaat er juist om dat als zij iets als 'haar' bestempeld heeft, de agressie ontstaat. Het ras heb ik bewust niet genoemd. Uiteraard speelt dat een zeer belangrijke rol, maar allereerst is het een hond en ik laat me niet leiden door het ras. Ja, ik hou er rekening mee, maar laat me er niet door beïnvloeden. Ik ben bang dat de reacties hier niet voor de poes zullen zijn en daar heb ik eerlijk gezegd even geen zin in. Ik vind deze hele situatie echt al erg genoeg en het is dankzij ervaren hondenmensen die me prijzen voor wat ik aan het doen ben, dat ik mezelf niet een schuldgevoel aan het aanpraten ben.

Dat ik adviezen krijg van mensen hier en dat er vraagtekens geplaatst worden, begrijp ik, had ik het maar niet op het forum moet gooien. Daarnaast sta ik voor veel dingen open. Deze hond gaat voorlopig helemaal nergens heen, ik wilde simpel mijn verhaal even delen en horen wat andermans ervaringen zijn.

wat doe je als je dit ziet?
zeg je nee,foei of iets? tja dat is fout je meot het gaan claimen et is van jou,etanasie vindt ik geen oplossing,je zult ook aan je zelf moeten werken,niet altijd ligt het probleem alleen bij de hond.
als de hond 1x een voordeur claimt bv en jij zget nee maar doet niks ja dan doet hij het de volgende keer 2x zo hard want ja er is toch niemand die mij afremt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:52

Kimmie, ik zeg ook niet dat jij iemand aan valt, jij geeft je mening, net zoals een ander in dit topic. Het is natuurlijk niet zo dat als TS haar hond laat inslapen dat als het echt niet meer kan en houdbaar is dat dat leuk is om hem in te laten slapen. Ik heb het gevoel dat je je zin erg door wil drukken omdat inslapen voor jou geen optie is, maar TS is jou niet en wil alles proberen maar niet ten koste van alles en wat er eventueel in de toekomst zou kunnen gebeuren. Dat dat jouw keuze niet zou zijn, dat kan maar die zin in je topic van, be happy met het doodmaken van deze hond vind ik erg ver gaan en eigenlijk heel erg kinderachtig...
Had ik ook nooit van jou verwacht als ik eerlijk ben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:57

geerke, ik ken kimmie niet dus kan daar ook geen uitspraken over doen wat probleemhonden aan gaat. Ik vind dat altijd zo knap om te oordelen over iets of iemand terwijl je diegene niet IRL kent, Kimmie heeft misschien de naam om met probleemhonden om te kunnen gaan maar ik weet niet hoe en waar zij woont. Wellicht dat als ik die manier zou zien het niet de mijne is, begrijp je wat ik bedoel? En dan de manier van wonen enz. iedereen moet die mogelijkheid wel hebben.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:35

Kimmie ga je eigen posten eens terug lezen, je doet alsof je verschrikkelijk veel van hondengedrag weet maar jij bent weer typisch iemand die van zichzelf vind dat die een gedragstherapeut is zonder daar een gedegen opleiding voor gevolgd te hebben. Toevallig werk ik al een jaar of 15 met grote groepen honden, veel herplaatsers hier gehad die gelukkig allemaal goed terecht gekomen zijn. Daarbij is de ene hond de andere hond niet en zul je per dier je aanpak aan moeten passen. Als jij ten koste van alles en iedereen alle dieren in leven wil houden dan zou ik zeggen...haal dat spul allemaal op en ga eens bewijzen dat jij het beter kan...durf je te garanderen dat het een slachtpartij wordt!

De reden waarom ik zo reageer is omdat jij totaal géén respect hebt waar TS mee bezig is en waar ze mee te dealen heeft, jij weet alles beter en de enigste goede mening is die van jou....kom op zeg, ben jij de Nederlandse Cesar Milan? Dan moet je nog verrekte veel leren meis want veel van je argumenten raken kant nog wal.

TS jij hoeft je voorlopig niet druk te maken, mocht je het ondanks alle moeite die je doet het niet voor elkaar krijgen dan heb je in ieder geval al een nieuw huis voor je buffeltje waarvan je zeker weet dat het weer goed komt, Kimmie zal dan ongetwijfeld een topic openen op bokt hoe verschrikkelijk goed ze wel niet is en dat jou Buffeltje toch echt géén probleemhond is. ;)

Mooie hond trouwens en ik wens je veel sterkte, ik hoop dat je het in goede banen weet te leiden.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:36

kimmie261 schreef:
hmmz ik zie anders menig paard hier op bokt waar heel veel mee getobt wordt ( en welke eigenlijk stuk zijn,maar waar vrolijk op doorgereden wordt) en als er paarden zijn die wegens karakter ingeslapen worden,worden er haast reddingakties georganiseerd..maar honden moeten maar dood als ze bijna natuurlijk ingefokt karakter tonen..

FF verlate reactie...
Onderzoek in 1999 heeft aangetoond dat 66,5% van de paarden tussen 2 en 7 die op het slachthuis worden aangeboden, dood moeten vanwege gedragsproblemen.
(3 keer raden waar die meestal vandaan komen)
Bokt is in dat opzicht bepaald niet representatief voor de werkelijkheid.

Wat de hele verdere discussie betreft... Ik krijg bij TS het gevoel dat ze heel erg goed weet wat ze doet en een weloverwogen beslissing neemt. Daar heb ik, in tegenstelling tot jou, alleen respect voor.Zij is nl de enige die de hond werkelijk kent.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:47

tja,je kan je soms vergissen he in mensen,als ik nu met elke uitspraak rekening moet gaan houden of ik wel aan ieders verwachtingen ga voldoen, gaat het een dagtaak worden,en moet ik elke post 20x nalezen of ik daarmee iedereen wel tevreden stel...

ik druk verder mijn zin niet door,alleen de makkelijke weg van dan slaap ik maar in ,daar kan ik werkelijk met mijn hele verstand niet bij,zeker niet omdat op zo'n werkelijk meesterlijk eenvoudige wijze 90% van de problemen op te lossen is,kan ik me heel pissig maken als zo'n hond dan om een reden die zo eenvoudig voorkomen had kunnen worden ingeslapen wordt..

maar blijkbaar ben ik hier met nog een paar anderen de enige in...

oww en je mag langskomen hoor,ik woon vrijstaand,en mijn honden leven in en rondom huis,daar waar ik ben zijn mijn honden,heel erg simpel,alleen ik had hiervoor 2 argentijnen die buiten geleefd hebben,die hadden een groot slaaphok en een tuin van 300M2 voor zichzelf ter beschikking..en 1 daavan was een angstbijter,als er visite kwam gingen ze samen in een stal,gewoon weg bij de mensen houden,verder konden zij niet vooraan de weg komen,leefde hier achter in de tuin,dus was ook onmogelijk dat iemand zomaar bij hun in hun terrein konden komen,maar dat is ook hoe ik het zou oplossen bij zo'n hond als de TS heeft,pas als de hond genoeg vertrouwen heeft,dat ze haar plekje heeft gevonden( wat is in hemelsnaam nu 3 maanden bij iemand wonen,als je in een jaar 6 eigenaren hebt gehad,en al als onzeker hond uit een asiel bent gehaald?? ) , dan zie je wel verder in de toekomst.
door de hond een eigen plek op een terrein te geven waar ze geen mensen kan blokken,snappen,of eng naar kan kijken ben je van dat probleem af,plus dat je een hoop gevechten met de reu voorkomt omdat ze zich niet zo opnaait op een voorterrein waar ze heel veel prikkels heeft en deze dus afreageerd op de reu...

of je maakt bv het voorhek zo dat mensen niet zomaar naar binnen kunnen lopen,dan kan je je hond wegdoen voordat je ze binnen laat,djee is dat nu echt zo moeilijk???

enige wat ik zeg is dat ik niet snap waar het probleem nu precies ligt bij deze dood eenvoudige oplossing...echt niet,maar ik schijn hiermee te ouweho eren en zelfs dolkomisch te denken...zeg het maar...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:54

Bassenqua schreef:
TS jij hoeft je voorlopig niet druk te maken, mocht je het ondanks alle moeite die je doet het niet voor elkaar krijgen dan heb je in ieder geval al een nieuw huis voor je buffeltje waarvan je zeker weet dat het weer goed komt, Kimmie zal dan ongetwijfeld een topic openen op bokt hoe verschrikkelijk goed ze wel niet is en dat jou Buffeltje toch echt géén probleemhond is. ;)

.

ik moet je hierbij teleurstellen...ik hoef die hond niet,ik probeer alleen een oplossing aan te bieden,maar dat schijnt meteen over te komen alsof ik een nederlandse cesar milan ben :D :D

enne ik heb hier zoveel hondjes een goed huis gegeven ( of gezorgd dat ze een goed huis gekregen hebben),hoeveel topics heb je daar al over gelezen dat ik mezelf daarmee op de borst klop??als je ze vind,wil je deze dan ook even aan mij mededelen,kan ik ze ook ff nalezen :) :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:48

Ik bedoel het niet aanvallend hoor Kimmie, ik bedoel juist te zeggen dat iemand anders die mogelijkheid qua wonen, indelen enz. niet heeft. Ik geloof wel dat jij vrijstaand woont en de ruimte hebt, dat trek ik juist helemaal niet in twijfel. Ik bedoel juist te zeggen dat dat wellicht wat makkelijker is dan iemand die een tussenwoning heeft en (haast) geen tuin.

Wat TS ook al eerder heeft aan gegeven is dat haar neefjes of nichtjes straks een leeftijd krijgen die wellicht over het hek klimmen enz. Dan kun je natuurlijk heel makkelijk zeggen dat je ze dat moet leren maar ook dat blijven kinderen en hetzelfde als met volwassenen. Een ongeluk kan in een klein hoekje zitten en je moet je af vragen dat als er iets zou gebeuren, of je dat wil, of dat het waard is.
Weet je, waarschijnlijk als er een verhaal op bokt komt en TS zegt dat de hond een kind of een andere hond heeft gepakt, dan komt het hypocriete mens naar boven. ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:03

daarom zeg ik en schrijf ik dat mijn advies ( en wat IK zou doen,dus gewoon mening zeg maar ) zou zijn het terrein zo af te zetten dat de hond echt niet meer daar kan komen waar mensen zomaar naar binnen kunnen lopen,al is het dan maar overdags in een kennel of afgezet terrein,of bv dat je de helft van je voorterrein zo afzet dat niemand daar kan komen en zij ook niet bij mensen/kinderen kan komen...

dus dit hele risico verder niet lopen zeg maar,maar dan schijn ik uit mijn nek te lüllen,en de TS schrijft zelf dat ze ruimte bezit en zelfs al een kennel heeft staan..

Estera schreef:
. Als deze hond ergens een kans heeft, dan is het hier. Ik woon buiten, ze heeft de ruimte, ik woon alleen en tot op heden gedraagt ze zich naar mij. .

maar laat maar verder,ik ben er klaar mee,ik lül enorm uit mijn nek,en nogmaals ik heb zelfs een aantal keer geschreven dat het niet tegen TS bedoeld was wat ik schreef en haar wat mij betreft dus daarin wel respecteerde,maar ik denk dat mijn posten anders gelezen worden als dat ik schrijf..

wat mij betreft kan ik niets anders zeggen tot wat ik nu heb gedaan,en wens verder de TS veel succes en wijsheid toe met haar hond(en),en hoop dat alles goed komt !!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 14:20

Goed dat je het dier een kans geeft en nogmaals al je opties onderzoekt.... hopelijk met de juiste veiligheidsmaatregelen voor jezelf en anderen...

En wat inslapen betreft? Ik sta daar wat genuanceerder in. Een dier dat altijd in die staat van alertheid is, zich nooit veilig voelt, altijd onrust heeft, is geen gelukkig dier.
Het is de vraag of het dier kan 'veranderen'.
Mijn ervaring tot nu toe is dat er met de jaren een 'laagje' overheen komt, maar zodra zich een stressvolle/ vervelende situatie voordoet is het gedrag in 1 klap weer terug, precies wanneer je het niet verwacht... het zit er zo diep in geprogrammeerd.
Sowieso moet je met dieren niet denken in maanden maar in jaren wanneer je een wezenlijk verschilt wilt maken/ zien.
9 uit 10 problemen die Bokt voorbij komen zijn ontstaan door het ongeduld van mensen.... dieren moeten te snel, met blessures of gedragsproblemen tot gevolg.

In alle eerlijkheid vraag ik me soms wel af waarom zoveel mensen aan dergelijke 'heftige' rassen beginnen... Het is wel degelijk 'een trend'... je ziet het steeds meer.
Ik denk dat het overgrote deel van de bezitters van deze honden niet voldoende kennis in huis heeft om er goed mee om te kunnen gaan.
Ik vraag me wel eens af wat een aantrekkingskracht nu precies is...

ts: succes!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:50

Kimmie, ik heb nooit gezegd dat je uit je nek banketstaaf hoor...

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:31

kimmie261 schreef:
ik vind dat ik hier verder niemand op wat voor manier dan ook aangevallen heb,ik ben met voorbeelden en oplossingen gekomen,heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpele oplossingen zelfs,en als ik dan afgedaan wordt al "ouweho er ,en dolkomisch"ach rot op dan,ben ik er heel snel klaar mee...

je hebt mij hier wel mee aangevallen !! wij hadden ook zo'n hond en die hebben we maandag een week geleden in moeten laten slapen omdat hij opeens mijn vader aanviel die alleen de deur voor onze andere honden open wilde doen. Dus echt een hele leuke opmerking met je als jij er happy van wordt om een hond in te laten slapen !!!! daar krijg ik echt kots neigingen van !!!