Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MamboBeach schreef:Hoe weet jij dat de dieren het prettig vinden als ze gekoppeld worden aan een soortgenoot?
Ik wil er geen dieren meer bij dus zo is het en niet anders. En dat je dat egoistisch vindt, daar kan ik niets aan doen, dat is jouw probleem.
WinSel schreef:MamboBeach schreef:Hoe weet jij dat de dieren het prettig vinden als ze gekoppeld worden aan een soortgenoot?
Ik wil er geen dieren meer bij dus zo is het en niet anders. En dat je dat egoistisch vindt, daar kan ik niets aan doen, dat is jouw probleem.
Dat zie je, geloof me, ik heb heel wat konijnen gekoppeld en je ziet echt hoe gelukkig ze dan zijn
Samen eten, likken, tegen elkaar aan liggen, samen rennen, spelen enz
saskiakefie schreef:Mambobeach: Ten eerste wil je even quoten tegen wie je het hebt, want vond het een beetje verwarrend.
Ik snap niet waarom je niet 1 ram bij 1 voedster zet en 2 voedsters bij elkaar houd? ( de cavia's laat ik er even buiten)
Ik had het ook niet echt tegen iemand.
WinSel schreef:Het is belangrijk dat ze onbeperkt hooi heeft, brokken is echt niet de hoofdzaak
Geloof me, 25 gram per kilogewicht is genoeg
loversyl schreef:Dat kan ze er zelf uithalen.
Maar jullie zeggen dat je ze koppelt maar hoe weet je nou dat ze samenhoren, ze kunnen daar leuk doen en elkaar thuis vermoorden.
Als ik er uberhaupt weer 1 bij neem doe ik er sowieso gaas tussen
aan de houding/gedrag van de konijnen. Als het zonder agressie is kun je ervan uitgaan dat het ook thuis goed gaat 
WinSel schreef:Jou konijn kan veel meer eten dan 25 gram per kilogewicht, waarom voer je onbeperkt ?
Wij eten toch ook neit onbeperkt ???
En als je er gaas tussen houd, kun je net zo goed niet een 2e erbij halen, met gaas er tussen zitten ze alsnog niet samen.
In een opvang weten ze karakters van de konijnen die er zitten, zij zoeken een match uit en kijken of je konijn het daar mee eens is, als het in de opvang al goed gaat, gaat het vaak thuis ook goed, als je het iig goed doet... Mocht het niet goed gaan, kun je altijd nog ruilen met een andere
Maar zoals ik al zei, met gaas er tussen heeft het weinig zin
Denk eens aan de wilde soortgenootjes. Die hebben ook niet brok hoor
Die hebben grassen enz. Tamme konijnen geven we daarom hooi, maar omdat konijnen in het wild veel soorten planten eten geven we brokjes als aanvulling voor de vitaminen net zoals we groentes geven als aanvulling. WinSel schreef:Hahah nou pas daar maar mee op
Ik zou echt veel minder brok in je bak doen, maar goed je moet het zelf weten
Ik zou het jammer vinden voor je konijn om hem alleen te laten, ook dat moet je zelf weten
Ik geef alleen mijn mening