Maar nogmaals hij lijkt heel erg op een wei.
Moeilijk dit..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Seven schreef:am staff lijkt toch totaal niet op een weimeraner of lab.
Beschrijf de hond eens eens goed
oren: staand, hangend, roze oren
hangend, middelmaat
hoofd: breed, lang
breed
Neus: kort, lang, breed
kort, niet heel breed
Kleur:
leverkleur
vacht type: kortharig glad, lang harig, kortharig stock (zoals bij v lab of rottweiler dus met ondervacht) stockharig ruw
kortharig glad (glanzend leverkleurig)
Lijftype:
hoe bedoel je dit precies?
grote in cm geschat:
50-55 cm
andere opvallende kenmerken:

Minjon schreef:Dankjewel voor de reacties, hij lijkt het meest op een weimeraner maar het lijkt me niet dat dit een weimeraner was aangezien hij shows liep en ook titels behaald had. Maar hij was wel kleiner dan een lab, en leverkleurig.. Als het een wei zou zijn zou ie geen titels behalen neem ik aan?
Moeilijk dit..

Agossie schreef:Minjon schreef:Dankjewel voor de reacties, hij lijkt het meest op een weimeraner maar het lijkt me niet dat dit een weimeraner was aangezien hij shows liep en ook titels behaald had. Maar hij was wel kleiner dan een lab, en leverkleurig.. Als het een wei zou zijn zou ie geen titels behalen neem ik aan?
Moeilijk dit..
Waarom zou een Weimeraner geen titels kunnen winnen? Het zijn rashonden.
En er is kleurverschil in de Wei's. Ze zijn niet allemaal heel licht van kleur.
Succes!

Minjon schreef:Jette, ik ga zo even die site bekijken!
En ik denk dat ik me ook maar eens ga verdiepen en laat informeren over de Weimeraner.
Vind het hele leuke honden namelijk (vooral de een na laatste foto van loulou heeft me verkocht haha) maar het moet wel bij het gezin en ons thuis passen.
dierenfan schreef:Kuggur schreef:Selecteer op karakter/functie, niet op uiterlijk.
Nou ik vind uiterlijk toch net zo belangrijk. Karakter kan je nog een klein beetje beinvloeden met opvoeding e.d. maar ik ga geen hond nemen als ik het karakter helemaal uitmuntend vind maar het uiterlijk helemaal niets. Zo vind ik een engelse bulldog best een leuk karakter hebben maar qua uiterlijk en gezondheid moet ik er niet aan denken.
Staffords vind ik heel mooi maar hun gemiddeld karakter richting andere dieren vind ik niets dus zou er ook geen willen hebben.![]()
Qua rassen kan het zoveel zijn. Als je zeker weet dat het een NL erkend ras is zou ik kijken bij volg. link
http://www.raadvanbeheer.nl/rashonden/r ... denrassen/ succes!