fanci_mike schreef:Nou, Knuckie is ingeschreven voor een cursus elementaire gehoorzamheid, begin eind februari. Het probleem met andere honden is niet zelf op te lossen door gebrek aan meewerkende mensen/honden, zo ook het enthousiasme probleem naar mensen toe. Ik probeer hem momenteel zo veel mogelijk mee te nemen als ik vrij ben, waardoor we steeds meer mensen tegenkomen die weten dat ze hem maar het beste kunnen negeren, dat werkt vooralsnog best goed. Op stal wordt hij (gelukkig!) ook al veel rustiger. Verder is hij gewoon nog steeds zijn vrolijke zelf, waarbij de hormoontjes lagzaamaan beginnen te werken.
Die van mij werd juist gek van de gehoorzaamheidstraining, zij vond namelijk dat het allemaal te makkelijk was voor haar
. Saffie is juist niet geïnteresseerd in vreemden en zelfs andere honden. Enkele die ze kent vanuit haar puppietijd daar doet ze heel lief en onderdanig tegen, maar vreemde honden interesseren haar gewoon niet. Ook kan ze opdringerige honden niet hebben, die zet ze snel genoeg op hun plaats