Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:17

heb haar uit polen gehaald....en er 21 mnd op moeten wachten....

dit is het 1e nestje van de fokker.

ewa osuch, http://www.bugari.com

Afbeelding

op foto vader quinkin astra canina en moeder: va bene joyride
Kon hier in nederland geen mooie teef vinden waar ik een pup van wilde..

en ik vond deze teef vooral heel mooi,...en bindi lijkt er ook wel op..

ik houdt ook van een donkere hond....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 17:24

Libera schreef:
Ik heb er ook eentje! Was alleen even wat verward door topic titel, hier heten ze namelijk Queensland Heelers!

Heb nog niet het hele topic gelezen, maar kan je alvast vertellen dat de onze nu 7 is, en nog steeds alleen luisterd als het hem toevallig zo uitkomt :o
Foto:
Afbeelding

Zal nu de rest even door gaan lezen :)

ze doet me op deze foto denken aan :

Afbeelding

:o :D

fanci_mike

Re: Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-11 13:00

Haha! Ik wilde net zeggen dat íe zo lekker enthousiast omkijkt!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 03:48

Haha, ja Dude (Hubby heeft naam destijds bedacht :') ) doet niks rustig!! Ze zitten overdag vaak buiten, vinden ze leuker dan binnen, en als ik ze dan 's avonds naar binnen roep komt ie vaak zo hard naar binnen rennen dat ie met vloerkleed en al tegen de muur aanvliegt _O-
Alleen geen idee hoe ik 'm dat nou afleer... Heb al vanalles geprobeerd :')

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 07:26

anti slip matje onder vloerkleed helpt ook niet?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 08:11

Wat een leuke naam, Dude! Tsja, ik zou ook niet weten hoe je dat moet afleren, misschien eerst roepen tot aan de deur, daar zitten en dan naar binnen "begeleiden" zeg maar? Toch wel grappig dat de meeste cattles dus toch wel in meer of mindere mate last hebben van overenthousiasme!

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 16:57

sigrid1182
Wauw jij hebt echt de mooiste cattle die ik ooit heb gezien :j

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:51

Jantine_ schreef:
sigrid1182
Wauw jij hebt echt de mooiste cattle die ik ooit heb gezien :j

dank je!!! vind ik zelf ook... :o :D :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 11:05

Nou, Knuckie is ingeschreven voor een cursus elementaire gehoorzamheid, begin eind februari. Het probleem met andere honden is niet zelf op te lossen door gebrek aan meewerkende mensen/honden, zo ook het enthousiasme probleem naar mensen toe. Ik probeer hem momenteel zo veel mogelijk mee te nemen als ik vrij ben, waardoor we steeds meer mensen tegenkomen die weten dat ze hem maar het beste kunnen negeren, dat werkt vooralsnog best goed. Op stal wordt hij (gelukkig!) ook al veel rustiger. Verder is hij gewoon nog steeds zijn vrolijke zelf, waarbij de hormoontjes lagzaamaan beginnen te werken.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:38

fanci_mike schreef:
Nou, Knuckie is ingeschreven voor een cursus elementaire gehoorzamheid, begin eind februari. Het probleem met andere honden is niet zelf op te lossen door gebrek aan meewerkende mensen/honden, zo ook het enthousiasme probleem naar mensen toe. Ik probeer hem momenteel zo veel mogelijk mee te nemen als ik vrij ben, waardoor we steeds meer mensen tegenkomen die weten dat ze hem maar het beste kunnen negeren, dat werkt vooralsnog best goed. Op stal wordt hij (gelukkig!) ook al veel rustiger. Verder is hij gewoon nog steeds zijn vrolijke zelf, waarbij de hormoontjes lagzaamaan beginnen te werken.

Die van mij werd juist gek van de gehoorzaamheidstraining, zij vond namelijk dat het allemaal te makkelijk was voor haar :') . Saffie is juist niet geïnteresseerd in vreemden en zelfs andere honden. Enkele die ze kent vanuit haar puppietijd daar doet ze heel lief en onderdanig tegen, maar vreemde honden interesseren haar gewoon niet. Ook kan ze opdringerige honden niet hebben, die zet ze snel genoeg op hun plaats ~~}>

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 16:58

ruilen?? :D

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:22

moos is inmiddels 6 maanden en we zijn een stukje verder in het traject richting hulphond. Ik heb een positieve indicatie van de ergotherapeut gekregen en alle stukken van de ergotherapeut en hulphond Nederland zijn naar de verzekeringsmaatschappij doorgestuurd. Nu is het afwachten...maar we zitten niet stil ik ben ondertussen al begonnen met een aantal vaardigheden te trainen. En wat is Moos knap ze leert zo makkelijk en ze vindt het naar mijn mening erg leuk om te doen. Het tweede gedeelte van het filmpje toont onze vorderingen tot nu toe.

Ik zit alleen met een heel groot probleem, ze reageert erg heftig op andere honden. Ze heeft dan totaal geen aandacht meer voor mij. Naar mijn idee heb ik alles al geprobeerd, maar het lukt me niet alleen. Ik heb een hondengedragtherapeut laten komen en hij annaliseerde het volgende. Moos wil graag controle houden (ik ook dit kan geen toeval zijn?? :bs: ) Andere honden geven haar stress als ze aan de lijn is, dit compenseert ze door woest te blaffen...

Dit gedrag moeten we zien temperen anders komt ze niet eens in aanmerking om het traject voor hulphond te mogen starten.

Deze maand krijg ik een aantal privelessen, ik ben benieuwd.

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 17:37

Australian Cattle dogs zijn echt geweldige honden :)
Zeker weten een van mijn favorieten

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 18:43

Foxy was zeker toen ze nog geen half jaar was ook bovenmatig in andere honden geinteresseerd, dan luisterde ze niet meer. Dat is inmiddels, ze is nu anderhalf, helemaal over. Ik heb altijd hondensnoepjes bij me als ik ga wandelen. Af en toe roep ik de honden bij me en als ze snel komen krijgen ze een snoepje. Gisteren liep ik met de honden in het bos en ze waren een paar honderd meter voor me uitgelopen. Ik hoor vervolgens een hoop geblaf en gepiep (niet van mijn honden). Ik roep ze alledrie en Foxy komt als enige direct hard op me afgerend en bleef ook bij me.
Wat ik ook wel heb gedaan, bijvoorbeeld bij hardlopers, Foxy afgeleid met een snoepje in m'n hand. Inmiddels is ze de gehoorzaamste van mijn drie honden. Zo heb ik ze echt nog nooit in puberleeftijd meegemaakt.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 22:41

fanci_mike schreef:
ruilen?? :D

:D
nee, vind haar perfect zoals ze is, ze moet ook niet iedereen graag mogen :')

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 08:11

Nee dat zouden wij ook wel willen... :') Hoewel, gisteren visite en dat ging al een stuk beter. Hij was in het begin nog heel enthousiast maar ging wel braaf liggen toen wij dat wilden, dus best netjes van hem. :j

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 23:44

Wauw prachtig filmpje zeg !
Mijn Cattle Jack Jade is vorige maand op de gevoelige plaat vastgelegd door een prof fotograaf.
Ik ben zo blij met t rezultaat ze zijn geweldig ik zal er 3 zo zetten de rest linkjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prachtige koppie op de foto zo schuin als je roept :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZLYLP36X.jpg

Met de boerenpet op de kop :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMFWTE4M.jpg

Mooie kralen aan
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MBDY4TMQ.jpg

Met de boa om de nek
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UIULPBZN.jpg

Hallo Hawai :p
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CKM84PFB.jpg

En mijn kerstkaart voor volgend jaar heb ik al :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AXZRKWQD.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7RPIJ8F8.jpg

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 08:10

Quinzy die foto dat ze aan die roos snuft! Die vind ik echt geweldig! De rest is ook leuk, al hou ik persoonlijk niet zo van dat "dierenversieren", maar wel een hele leuke serie om van je hond te hebben lijkt me!

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:26

Hallo hallo,

wij hebben ook een cattle dog! Een oranje van nu 8 jaar oud.

Afbeelding
Afbeelding

Beetje een gevalletje apart, we hebben haar gekregen toen ze bijna een jaar was. Ze was toen heel bang en eenkennig doordat ze is verwaarloosd/mishandeld ed. Inmiddels gaat het wel goed en kan het gezin haar aaien en nog een stuk of 4 buitenstaanders met geluk.

Haha, dat heftig reageren op andere honden herken ik wel. Phoolan is zeer waaks en zodra er een andere hond of mens in de buurt komt begint het blaffen, alleen m'n vader krijgt haar dan met zeer strenge woorden weer bij hem.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 08:35

Jammer dat ze niet zo'n goede start van haar leven heeft gekregen. Mooi diertje wel, lekker zwemmen! Knuckie vind water nog steeds iets waar je toch erg achterdochtig tegen moet doen, soms spoelt het ineens over je kop als je lekker aan het rennen bent (in de branding dus niet zo handig,haha!).
Ik hoop dat we die heftige reactie een beetje controleerbaar gaan maken op de cursus, want nu is er niet fatsoenlijk mee te wandelen als je hem los wil laten lopen.
Maar leuk, er komen steeds meer cattles bij!!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 08:54

Dixie is gek op water, het liefst zo vies mogelijk. Moest een keer naar een demonstratie en ik zou haar meenemen, vlak voor vertrek neemt ze een duik in dat zwarte water wat je vaak bij een mesthoop ziet......
Dat ze daarna afgespoeld moest worden met de tuinslang was een stuk minder leuk :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 09:05

Hahaha! Ja dat zijn een beetje standaard grappen volgens mij, als je op je best wil overkomen dan zullen ze er wel even voor zorgen dat dat niet gebeurd! (hebben mijn paarden overigens ook een handje van...)

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:51

ik denk dat vies water iets is waar cattle dogs van houden want zo een hebben wij er dus ook haha. Altijd door de modder en dan als we thuiskomen niet netjes wachten, zoals moet, maar gelijk alles over de bank uitsmeren. heeeeeeeel leuk.... :P

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 12:09

Ja, over de bank uitsmeren doet het altijd leuk!!! Geld voor alle soorten van aan de vacht klevende viezigheid!! (zand, modder, mest, water, etc)
Gelukkig kan de bank ertegen <<)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:29

Hier nog een CD die gek is op water. ^) Als hondje in de zee gaat, staat baasje doodbang aan de kant dat er iets zou gebeuren. (Baasje is niet zo'n held met water :o )
Wat Saffie ook doet is rollen in allerlei soorten vettigheid, van paardenstront tot dode beesten (muizen van de kat) en dan komt ze doodleuk naast baasje op de zetel zitten. }>