VogeltjeM schreef:Ik las deze post op een niet-sarcastische manier en toen was ik het er helemaal mee eens
Ik doelde op een post eerder.
Thirty schreef:Overleeft ze vast wel
Vast wel ja maar nuttig was het niet.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar kan er verder ook niets aan doen. Iris82 schreef:In mijn geval zeggen beide gezinnen: 'Het zijn geen wandelhonden, het zijn tuinhonden.' En daar ben ik het logischerwijs niet mee eens.Maar kan er verder ook niets aan doen.

Huertecilla schreef:´Logischerwijs´??
Twee honden in een tuin hebben een práchtleven vergeleken bij een het grootste deel van de dag solitair levende sofa-aardappel die een half uur per dag buiten komt en dát is de modale NL hond![]()
Zoals ík dat zie ben jij een bemoeial die op basis van het eigen heel beperkte referentiekader een ander jouw incorrecte norm van hoe het voor een hond hoort op wil leggen.
Iris82 schreef:Ik heb me nergens mee 'bemoeid'.
Het enige wat ik gedaan heb in die 2 gevallen is mijn vermoeden bevestigd door in gesprek te treden met die betreffende eigenaren, ZONDER waardeoordeel over hun doen en laten.
Iris82 schreef:Ik ken 2 gezinnen hier uit de buurt met honden die nooit buiten komen en waar ik ook mee gesproken heb.
Verder weet ik er nog een aantal die volgens mij hun hond nooit uit laten, maar dat zijn slechts vermoedens.
Op zo'n moment sta je wel machteloos. Het is hun dier en jij kunt het wel heel rot vinden, maar je kunt er geen invloed op uitoefenen. In mijn geval zeggen beide gezinnen: 'Het zijn geen wandelhonden, het zijn tuinhonden.' En daar ben ik het logischerwijs niet mee eens.Maar kan er verder ook niets aan doen.
sjonnie48 schreef:Citaat:Zoals al eerder in het topic vermeld, onze honden lieten we ook niet uit omdat ze anders de hele buurt terroriseerde
Kon je ze niet opvoeden dan ?
Ik laat echt niet gebeuren dat mijn hond de buurt terroriseert hoor
, en omdat idd sommige mensen niet reageren , als je vraagt of ze hun hond bij zich willen roepen , verjaag ik die hond dan zelf ,
.sjonnie48 schreef:Ja dat ken ik ook , en dan zeggen , "als je hem loslaat gaat het goed , mijn hond doet niks ", en omdat idd sommige mensen niet reageren , als je vraagt of ze hun hond bij zich willen roepen , verjaag ik die hond dan zelf ,
.
Zit niet op knokpartij te wachten , maar ga ook om die reden mijn hond niet binnen houden .
sjonnie48 schreef:De kosten voor je eigen hond mischien voor jou , wat ik ook al vreemd vind , maar als de andere hond wat had , hoef jij niet te betalen , zou wel heel vreemd zijn , ik zou erg boos op dat baasje zijn geworden , veel eigenaren roepen hun hond niet eens , omdat hij toch niet luistert . Vaak van die oversociale ongeleide projectielen van labradors , en dan zeggen ze nog "Hij wil alleen maar spelen "
Leer je hond toch dat hij niet op elke andere hond af mag gaan , alleen als je toestemming geeft .
Mijn hond kent "doorlopen , en "ga maar ",niemand heeft last van mijn honden , ik wil dat ook niet van andere honden , maarja
Beide dingen zijn namelijk totaal in strijd met het natuurlijke gedrag van een dier. Een paard zou zich buiten in een wei het prettigst moeten voelen, zo niet dan is dat (in mijn ogen!) een gedragsgestoord dier (met vaak de mens als oorzaak hiervan). leanneXXnona schreef:Dat vind ik dan ook volstrekt logisch hoorik pas me aan, aan mijn hond.
Eén van mijn honden is ook 13 jaar en kan niet meer zo veel, maar toen ze nog gezond en vlot was ging ze natuurlijk wel mee. De jonge hond is nog lekker fit en gezond. Maar het lijkt me logisch dat mijn opmerking geldt voor gezonde dieren