Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 15:55

VogeltjeM schreef:
Ik las deze post op een niet-sarcastische manier en toen was ik het er helemaal mee eens :)

Ik doelde op een post eerder.

Thirty schreef:
Overleeft ze vast wel :7

Vast wel ja maar nuttig was het niet. :)

Miepie77

Re: Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:01

@ts: ales wat je in je beginpost hebt neergezet zijn aannames, ik vind dit eigenlijk best brutaal, DierenBescherming gaat hier ook niets tegen doen, als het dier er goed uitziet en een mooi onderkomen heeft zullen ze ook niets kunnen doen, misschien houden ze de hond op een andere manier dan jij en ik zouden doen maar dat is niet aan jou en mij om te veroordelen, ken ook genoeg mensen die 4 keer per dag met de hond om hun eigen huizenblok in 5 minuten lopen en dan gaaat ie de bench weer in, vind ik ook niet normaal maar hier kan je helaas niets tegen doen, hij word immers uitgelaten en krijgt netjes te eten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 16:44

Jis_ schreef:

Zeker wel. Het is beter als TS zich druk maakt om belangrijkere dingen dan een hond die niets, of iig niet veel, tekort komt. :j

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:02

Thirty schreef:
Jis_ schreef:

Zeker wel. Het is beter als TS zich druk maakt om belangrijkere dingen dan een hond die niets, of iig niet veel, tekort komt. :j

:) Hmm, een duidelijk en serieus advies zou dan handiger zijn lijkt me.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 17:09

Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Het leven van mijn eigen honden (dieren) eens goed tegen het licht houden en dát verbeteren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:41

Ik ken 2 gezinnen hier uit de buurt met honden die nooit buiten komen en waar ik ook mee gesproken heb.
Verder weet ik er nog een aantal die volgens mij hun hond nooit uit laten, maar dat zijn slechts vermoedens.
Op zo'n moment sta je wel machteloos. Het is hun dier en jij kunt het wel heel rot vinden, maar je kunt er geen invloed op uitoefenen. In mijn geval zeggen beide gezinnen: 'Het zijn geen wandelhonden, het zijn tuinhonden.' En daar ben ik het logischerwijs niet mee eens. :P Maar kan er verder ook niets aan doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 08:53

Iris82 schreef:
In mijn geval zeggen beide gezinnen: 'Het zijn geen wandelhonden, het zijn tuinhonden.' En daar ben ik het logischerwijs niet mee eens. :P Maar kan er verder ook niets aan doen.

´Logischerwijs´??
Twee honden in een tuin hebben een práchtleven vergeleken bij een het grootste deel van de dag solitair levende sofa-aardappel die een half uur per dag buiten komt en dát is de modale NL hond :)*

Zoals ík dat zie ben jij een bemoeial die op basis van het eigen heel beperkte referentiekader een ander jouw incorrecte norm van hoe het voor een hond hoort op wil leggen.

Líepen alle honden in NL maar met zijn tweeën in de tuin de hele dag *\o/*
De hele dag in de tuin is aanzienlijk meer ´buiten´ dan dagelijks een blokje naar de postbus :j

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:03

De tuin is anders net zo saai als de huiskamer , alleen niet overdekt , waarom neem je een hond om hem in de tuin te gooien en het verder maar uit te zoeken ?
Een hond zoekt genegenheid , aandacht , liefde en bezigheden .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:07

Huertecilla schreef:
´Logischerwijs´??
Twee honden in een tuin hebben een práchtleven vergeleken bij een het grootste deel van de dag solitair levende sofa-aardappel die een half uur per dag buiten komt en dát is de modale NL hond :)*

Zoals ík dat zie ben jij een bemoeial die op basis van het eigen heel beperkte referentiekader een ander jouw incorrecte norm van hoe het voor een hond hoort op wil leggen.

Heej, mind your words meneer HC. >;)

A) heb ik ergens gezegd dat de betreffende honden uit mijn buurt met zijn 2en waren?
B) heb ik ergens gezegd dat de honden uit mijn buurt de hele dag buiten liepen?
C) heb ik ergens gezegd hoe groot de afmetingen waren van de betreffende tuintjes

Ik wens niet aangesproken te worden met bemoeial.
Ik heb me nergens mee 'bemoeid'. Het enige wat ik gedaan heb in die 2 gevallen is mijn vermoeden bevestigd door in gesprek te treden met die betreffende eigenaren, ZONDER waardeoordeel over hun doen en laten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:16

Iris82 schreef:
Ik heb me nergens mee 'bemoeid'.
Het enige wat ik gedaan heb in die 2 gevallen is mijn vermoeden bevestigd door in gesprek te treden met die betreffende eigenaren, ZONDER waardeoordeel over hun doen en laten.

Ah, dus op grond van vermoedens in gesprek treden over wat een ander in joúw beleving niet goed doet is niet je ergens mee bemoeien?
Dan hebben we een verschil van mening over de inhoud van ´bemoeien´.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:41

Iris82 schreef:
Ik ken 2 gezinnen hier uit de buurt met honden die nooit buiten komen en waar ik ook mee gesproken heb.
Verder weet ik er nog een aantal die volgens mij hun hond nooit uit laten, maar dat zijn slechts vermoedens.
Op zo'n moment sta je wel machteloos. Het is hun dier en jij kunt het wel heel rot vinden, maar je kunt er geen invloed op uitoefenen. In mijn geval zeggen beide gezinnen: 'Het zijn geen wandelhonden, het zijn tuinhonden.' En daar ben ik het logischerwijs niet mee eens. :P Maar kan er verder ook niets aan doen.

Zoals al eerder in het topic vermeld, onze honden lieten we ook niet uit omdat ze anders de hele buurt terroriseerde. Ze hadden een eigen deel van de tuin tot hun beschikking en er was nagenoeg altijd iemand thuis om ze buiten te laten wanneer zij dat wilde. Ik weet zeker dat deze honden een zeer gelukkig leven hebben gehad. Ze zijn niks te kort gekomen in geen enkel opzicht. Ondanks dat hun wereld misschien ''beperkt'' was naar jullie mening, hebben ze elkaar gehad en alle ruimte die ze nodig hadden.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 09:44

Ow ja, maar ik wijs niet naar gebruikers in dit topic eigenlijk. Ik ben me er wel bewust van dat iedere situatie anders is. Mijn schoonouders laten de hond ook meestal maar 1 keer per dag uit. Maar die hebben wel een perceel van 1000 m2. En ik ken ook geen gelukkigere hond dan die.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:02

Citaat:
Zoals al eerder in het topic vermeld, onze honden lieten we ook niet uit omdat ze anders de hele buurt terroriseerde

Kon je ze niet opvoeden dan ?
Ik laat echt niet gebeuren dat mijn hond de buurt terroriseert hoor

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 22:05

sjonnie48 schreef:
Citaat:
Zoals al eerder in het topic vermeld, onze honden lieten we ook niet uit omdat ze anders de hele buurt terroriseerde

Kon je ze niet opvoeden dan ?
Ik laat echt niet gebeuren dat mijn hond de buurt terroriseert hoor

Sommige honden hebben nu eenmaal een verleden.
Mijn reu bv, hij kan niet met andere reuen, en omdat veel mensen helaas hun hond los hebben lopen (op plekken waar het niet mag) kan ik dus daar niet met mijn hond lopen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 09:32

Ja dat ken ik ook , en dan zeggen , "als je hem loslaat gaat het goed , mijn hond doet niks " :+ , en omdat idd sommige mensen niet reageren , als je vraagt of ze hun hond bij zich willen roepen , verjaag ik die hond dan zelf , ~~}> .
Zit niet op knokpartij te wachten , maar ga ook om die reden mijn hond niet binnen houden .

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:25

sjonnie48 schreef:
Ja dat ken ik ook , en dan zeggen , "als je hem loslaat gaat het goed , mijn hond doet niks " :+ , en omdat idd sommige mensen niet reageren , als je vraagt of ze hun hond bij zich willen roepen , verjaag ik die hond dan zelf , ~~}> .
Zit niet op knokpartij te wachten , maar ga ook om die reden mijn hond niet binnen houden .

Nu ben ik verhuisd, dus heb ik dat probleem niet meer.

Maar mijn hond heeft dus 1x een reu te pakken gehad (in de woonwijk, met aanlijn verplichting).
Mijn hond was vast, andere hond kwam op de mijne af en de eigenaar... de mijne doet niks hoor.
Tja helaas de mijne wel. Kosten voor mij, de eigenaar van die hond zou evt alleen een boete (voor het loslopen) kunnen krijgen. Mijn hond was nl de gene die aangevallen had.

Les: ik ging daar niet meer met mijn hond heen... en die eigenaar heeft nog steeds zijn hond loslopen.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:48

De kosten voor je eigen hond mischien voor jou , wat ik ook al vreemd vind , maar als de andere hond wat had , hoef jij niet te betalen , zou wel heel vreemd zijn , ik zou erg boos op dat baasje zijn geworden , veel eigenaren roepen hun hond niet eens , omdat hij toch niet luistert . Vaak van die oversociale ongeleide projectielen van labradors , en dan zeggen ze nog "Hij wil alleen maar spelen "
Leer je hond toch dat hij niet op elke andere hond af mag gaan , alleen als je toestemming geeft .
Mijn hond kent "doorlopen , en "ga maar ",niemand heeft last van mijn honden , ik wil dat ook niet van andere honden , maarja :+

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 11:59

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom zoveel mensen hier in de aanvalsmodus reageren??

TS maakt zich zorgen over een hond waar (schijnbaar) nooit mee gewandeld wordt. Ik vind het alleen maar te waarderen dat ze zich druk maakt over het welzijn van dieren, ondanks dat het merendeel van de mensen het hier nog goedpraat ook als een hond eenzaam moet leven en niets te doen krijgt. Ik denk dat de wereld een stuk beter zou kunnen zijn als mensen verder kijken dan hun eigen dier of tuin en zich ook bekommeren om het welzijn van anderen. Dat heeft niets met bemoeien te maken en hoeft helemaal niet op een rot manier, maar kan ook op een adviserende wijze gebeuren. TS vraagt tenslotte: Wat zou jij doen?

Veel mensen zijn zich niet eens bewust van het feit wat wandelen voor en met een hond doet en hoe het de band tussen baas en hond kan versterken, dus een stuk voorlichting kan ook geen kwaad.

Je hoeft niet slecht over mensen te denken die het anders doen dan jij, maar je hoeft er ook niet je ogen voor te sluiten. Dus ik vind het bewonderenswaardig dat TS hier over nadenkt en ik hoop dat ze er op een positieve manier iets mee kan doen al is het maar het onderwerp bespreekbaar maken en houden.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:25

sjonnie48 schreef:
De kosten voor je eigen hond mischien voor jou , wat ik ook al vreemd vind , maar als de andere hond wat had , hoef jij niet te betalen , zou wel heel vreemd zijn , ik zou erg boos op dat baasje zijn geworden , veel eigenaren roepen hun hond niet eens , omdat hij toch niet luistert . Vaak van die oversociale ongeleide projectielen van labradors , en dan zeggen ze nog "Hij wil alleen maar spelen "
Leer je hond toch dat hij niet op elke andere hond af mag gaan , alleen als je toestemming geeft .
Mijn hond kent "doorlopen , en "ga maar ",niemand heeft last van mijn honden , ik wil dat ook niet van andere honden , maarja :+

Helaas dus wel.
Jawel, want mijn hond heeft schade toegebracht aan een andere hond.
Als die andere hond "begonnen" was met vechten, dan was het zelfverdediging geweest. Nu niet.
Gelukkig hoefde mijn hond niet voor een agressietest, want dat was ook een mogelijkheid geweest als de andere eigenaar aangifte had gedaan.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:42

Ik vind dit niet te geloven hoor , ik zou het weigeren te betalen , maar zou voortaan de naderende hond dan maar een rotschop geven en de baas ook .
Bovendien zeggen dat de andere hond begon , je moet wel liegen met zulke achterlijke regels .

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 15:48

ik laat mn hond ook niet dagelijks uit hoor. we hebben een grote tuin waar ze met zn 2tjes de hele dag beetje rondlopen en spelen. en als ze naar binnen willen gaan ze naar binnen, ik doe mijn hond geen plezier door met dr te gaan wandelen.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:01

Eerlijk gezegd vind ik het net zo erg om te horen dat een hond geen plezier gedaan wordt met wandelen, dan dat ik hoor dat een paard niet in de wei wil staan :\ Beide dingen zijn namelijk totaal in strijd met het natuurlijke gedrag van een dier. Een paard zou zich buiten in een wei het prettigst moeten voelen, zo niet dan is dat (in mijn ogen!) een gedragsgestoord dier (met vaak de mens als oorzaak hiervan).
Zo ook een hond die niet wenst te lopen. Een hond(enroedel) is veel in beweging. Sowieso om eten te bemachtigen en honden vinden het dan ook heerlijk om vóór het eten flink energie te verbruiken. Zo zijn ze na het eten ook vele malen rustiger en kunnen zij tevreden gaan slapen.
Het is dan ook niet voor niets dat er zoveel gedragsgestoorde honden in de westerse wereld leven. Die worden namelijk allemaal niet als hond behandeld.

En ja ik woon ook op een boerderij en mijn honden hebben ruimte zàt, maar ik ga ook wandelen en fietsen, dagelijks minstens een uur. Natuurlijk kun je ze gewoon laten lopen, maar als ik hier naar de overkant kijk, waar een hond losloopt waar niets mee gedaan word, dan kan ik je wel vertellen welke dieren het gelukkigst zijn.
Die hond heeft namelijk ook allerlei ondeugden en rare gewoontes. Hij moet zichzelf namelijk maar vermaken, wordt nooit door iemand uitgeput en moet maar wachten wanneer iemand hem over zijn bol aait of wat dan ook.

Dus ja ik ben van mening dat iedereen met zijn honden zou moeten bewegen! En ook ik deed het eerder allemaal anders maar mijn mening is fiks bijgesteld nu ik merk hoe een fijne honden ik heb.

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:12

het is niet dat ik niet met mn hond wil lopen de 1 wandel ik wel mee en met de ander niet. mijn berner sennen bijvoorbeeld loop ik erg weinig mee ze is al oud en heeft het na 20 meter wel weer gezien en wil weer terug, mijn stafford maak ik hele wandelingen mee en gaat ook naast de fiets, bij mij is het dus niet zo dat ik het niet wil ofzo, ik pas me aan, aan mijn hond.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:15

Wij laten onze honden ook niet iedere dag uit.
Ik vind dat ts ook te snel haar conclusies trekt, ze weet niks zeker van de situatie van de hond.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:34

leanneXXnona schreef:
ik pas me aan, aan mijn hond.
Dat vind ik dan ook volstrekt logisch hoor ;) Eén van mijn honden is ook 13 jaar en kan niet meer zo veel, maar toen ze nog gezond en vlot was ging ze natuurlijk wel mee. De jonge hond is nog lekker fit en gezond. Maar het lijkt me logisch dat mijn opmerking geldt voor gezonde dieren ;)