wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:26

GamblersCup schreef:
passieAppel: dan moeten de buren dure flessen vol van die dingen kopen om hun complete tuin te besproeien, zodat die katten er maar uit blijven? Geen oplossing dus.

Ehh, nee, TS :)
Aangezien ze zelf geen andere oplossingen heeft.
En zo duur is het niet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:28

passieAppel schreef:
GamblersCup schreef:
passieAppel: dan moeten de buren dure flessen vol van die dingen kopen om hun complete tuin te besproeien, zodat die katten er maar uit blijven? Geen oplossing dus.

Ehh, nee, TS :)
Aangezien ze zelf geen andere oplossingen heeft.
En zo duur is het niet.

Echt, de omgekeerde wereld. Dit soort instellingen doen mijn bloed koken.
Ignorant. Weet ff geen NL's woord ervoor.

Iedere 5 euro die ik aan andermans katten zou moeten besteden om ze uit mijn tuin te houden, is 5 euro te veel!!
Laatst bijgewerkt door Thirty op 11-10-11 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:28

TS = één van die buren, dus ja, de buren moeten dure riotzooi kopen en hun tuin daarmee behandelen om de katten eruit te houden. Wat wél duur is omdat het met één regenbuitje weer weg is, omdat je niet een tuin van 30 m2 met 1 flesje kan behandelen. En wat vaak ook nog stinkt zodat je niet relaxt in je eigen tuin kunt zitten. Dus géén oplossing.
De oplossing moet van de eigenaar komen.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:29

Wow, ladies, ik heb niet eens een kat! Het gaat mij erom dat jullie echt van een mug een olifant maken. Ik heb precies hetzelfde probleem, maar laat me niet zo opnaaien hoor. Als ik mijn tuin vrij wil houden van kattendrek, kan ik beter op het platteland gaan wonen en niet in een rijtjeshuis.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:30

Ik blijf erbij dat katten prima binnen de 4 muren van je eigen erf passen (hier in de buurt wordt dat succesvol grootschalig toegepast) en ik heb er een gruwel aan als ik die beesten weer hier in de tuin zie rondlopen (lang leve de hond die ze wegjaagt). Ook gruwel ik nog steeds van het feit dat er jaarlijks heel veel gewonde katten de dierenartsenpraktijken binnen komen omdat ze zo nodig buiten los moeten lopen.

Ik voel mijn bloeddruk alweer oplopen dus ik zal mij gedeisd houden.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:30

Precies die katten blijft gewoon een verschrikkelijk rotgedoe!!!!

Wij hier thuis hebben er ook last van, de katten van de buren poepen in de tuin, maar dat niet alleen,
ze liggen ook op me auto, zo komen die krassen wel ja.
en tot overmaat van ramp hebben ze ook nog onze diamantsteur kapot gemaakt, en voor er commentaar komt. We hadden al een net over de vijver gespannen maar de kat hing doodleuk aan de binnenkant van het net...

En dan ten slotte hebben we horren aan moeten schaffen om voor de ramen te doen omdat de katten anders ook nog doodleuk ons huis in komen!!

Dus je kunt wel zeggen koop iets voor in de tuin, maar daar los je het kattenprobleem niet mee op!
Zoals bokker GamblersCup zegt de oplossing moet van de eigenaar komen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:31

EllenB schreef:
Wow, ladies, ik heb niet eens een kat! Het gaat mij erom dat jullie echt van een mug een olifant maken. Ik heb precies hetzelfde probleem, maar laat me niet zo opnaaien hoor. Als ik mijn tuin vrij wil houden van kattendrek, kan ik beter op het platteland gaan wonen en niet in een rijtjeshuis.

Betalen de baasjes van de katten die overlast veroorzaken je torenhoge nieuwe hypotheek dan?

Zo nee, dan hebben ze hun beesten bij zich te houden.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:32

EllenB, dus als je in de stad gaat wonen, dan heb je maar te accepteren dat je tuin constant wordt volgescheten door katten van andere mensen??? Wow, jij hebt echt kromme gedachten... :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:33

Ga er dan een keer met een luchtbuks staan :+
En de tuin afschermen?
Maar dat zal al genoemd zijn :j :o

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:34

Maar wat is er dan mis mee om nogmaals met de buren om de tafel te gaan zitten?? Dat lijkt mij de beste oplossing. Misschien kan de TS dan wat tips meenemen uit het topic en voordragen :)
We weten niet hoe de buren precies gereageerd hebben ( dat horen we namelijk nu van 1 kant), dus oordelen is gewoon heel lastig.

Laten we vooral rustig blijven... de ziektekosten zijn al duur genoeg tegenwoordig ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:34

ellenB: ik hoop dat je nooit kleine kinderen zult hebben die lekker in je tuin rommelen... Lijkt me gezond tussen ANDERMANS kattenstront.. Of dat je zwanger wordt en gaat tuinieren en de kans hebt om toxoplasmose op te lopen doordat anderen geen verantwoordelijkheid nemen...

PassieAppel: moet ik mijn tuin afschermen? Hoop dat je bedoelt dat de katteneigenaar zijn tuin moet afschermen...

youngster: voor de 100ste keer, TS heeft al geprobeerd te praten maar eigenaren zijn het daar niet mee eens.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:35

Thirty schreef:
EllenB schreef:

Betalen de baasjes van de katten die overlast veroorzaken je torenhoge nieuwe hypotheek dan?

Zo nee, dan hebben ze hun beesten bij zich te houden.

Dat hoeft dus niet, want ik blijf gewoon in dat rijtjeshuis en ruim bij het tuinieren de kattendrek even op. Lig ik niet wakker van. Is de goedkoopste, snelste en minst stressvolle oplossing. Al die ergernis doe ik mezelf niet aan *D .

Mijn ouders hebben trouwens wel een loslopende kat en hebben met de buren afgesproken om de tuin vrij te houden van kattenpoep. Lijkt me een aardige deal. Kost ook niks en je houdt de relatie met de buren prettig.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:35

secricible schreef:
ellenB: ik hoop dat je nooit kleine kinderen zult hebben die lekker in je tuin rommelen... Lijkt me gezond tussen ANDERMANS kattenstront.. Of dat je zwanger wordt en gaat tuinieren en de kans hebt om toxoplasmose op te lopen doordat anderen geen verantwoordelijkheid nemen...

PassieAppel: moet ik mijn tuin afschermen? Hoop dat je bedoelt dat de katteneigenaar zijn tuin moet afschermen...

youngster: voor de 100ste keer, TS heeft al geprobeerd te praten maar eigenaren zijn het daar niet mee eens.

Uhm, die heb ik. Maar die hebben meer last van hondenpoep...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:36

youngster schreef:
Maar wat is er dan mis mee om nogmaals met de buren om de tafel te gaan zitten?? Dat lijkt mij de beste oplossing. Misschien kan de TS dan wat tips meenemen uit het topic en voordragen :)
We weten niet hoe de buren precies gereageerd hebben ( dat horen we namelijk nu van 1 kant), dus oordelen is gewoon heel lastig.

Laten we vooral rustig blijven... de ziektekosten zijn al duur genoeg tegenwoordig ;)

Dat heeft TS toch allang gedaan...zonder succes :)* Het maakt niet uit hoe de buren gereageerd hebben, ze willen er niets aan doen, dus tja, wat moet je dan?

Zelf van je tuin een kooi maken? 8)7

secricible

EllenB: in je tuin? Hoe komt er hondenpoep in je tuin?
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

secricible schreef:

Voor de 101ste keer, ik zeg toch NOG een keer ;)
Waarom moet er altijd gelijk zoveel agressie bijkomen als het met 1 keer praten niet direct lukt.
En nee dit is niet persoonlijk, maar dat valt me tegenwoordig veel op met mensen.

liekevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:37

passieAppel schreef:
Ga er dan een keer met een luchtbuks staan :+
En de tuin afschermen?
Maar dat zal al genoemd zijn :j :o

afschermen helpt niet.
wij hadden een net over de vijver hangen straks gespannen,
kat gaat er gewoon onderdoor en diamantsteur kapot gemaakt.
de kat hing nog aan de onderkant van het net toen we gingen kijken omdat we geluid hoorde.

luchtbuks goed idee, of vergif haha

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:38

EllenB schreef:
Dat hoeft dus niet, want ik blijf gewoon in dat rijtjeshuis en ruim bij het tuinieren de kattendrek even op. Lig ik niet wakker van. Is de goedkoopste, snelste en minst stressvolle oplossing. Al die ergernis doe ik mezelf niet aan *D .

Ik kan me ook niet zo heel druk maken over andermans katten in mijn tuin (want die zitten er nooit lang :D ), maar ik vind wel dat een eigenaar oplossingen moet bedenken bij overlast en het niet op de schouders moet leggen van degene die er last van heeft. Dat is de omgekeerde wereld.

Hier is sinds 1 oktober ook hondenbelasting afgeschaft, maar we moeten nu zelf de hondenpoep opruimen, nou eh... doe mij maar hondenbelasting hoor! Graai niet zo graag in poep, vind een strontluier van mijn zoontje al erg genoeg.

Thirty

Ik snap werkelijk waar niet dat sommige mensen het normaal vinden dat anderen je tuin (JOUW tuin) komen vervuilen. En er dan zo laconiek over doen. Dan zit er toch een draadje los ergens daarboven??

Wacht maar tot de dag dat een van mijn honden tegen een auto opspringt en er dan met zijn nagels een kras opmaakt. Wat een drama kan je dan verwachten. Maar een kat die elke nacht meer krassen op iemands motorkap moet maar worden geaccepteerd, want 'katten horen buiten'.
Na ja zeg.

youngster

liekevb schreef:
afschermen helpt niet.
wij hadden een net over de vijver hangen straks gespannen,
kat gaat er gewoon onderdoor en diamantsteur kapot gemaakt.
de kat hing nog aan de onderkant van het net toen we gingen kijken omdat we geluid hoorde.

luchtbuks goed idee, of vergif haha

ha ha... dat heeft ooit iemand bij mijn kat gedaan.. Leuk joh je kat zo terug vinden en vervolgens kan laten inslapen.
Wie gaat dat dan betalen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:39

Ik had al gedacht dat TS het had opgegeven dat de eigenaren het deden :+
Maar goed.. vergif :=

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:39

Dat is je eigen schuld. Moet je je kat maar niet zonder toezicht los laten lopen, want je weet nooit wat voor gekken je kat tegenkomt.

Je weet wat voor risico's eraan vast zitten aan je kat los laten lopen, dus dan neem je die maar op de koop toe. En vooral niet achteraf komen zeiken of miepen als je kat aangeschoten, vergiftigd of aangereden is en een langzame, pijnlijke dood sterft.
Daar is er maar een schuldig aan en dat ben jijzelf.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 11-10-11 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:40

hier zit het allebei Quellian. Moet het opruimen en betaal 111 euro per jaar. Tweede hond is 175 euro...

Als tip kan ik je de poopscoop zakjes adviseren: Een kant is hard karton, de rest is afbreekbaar papier. Je hoeft er dus niet in de graaien!
https://www.wesdijk.nl/uploads/tx_comme ... 216646.jpg

http://www.dursydog.nl/product/308/429/ ... es/276006/
ze zijn overigens een stuk goedkoper te krijgen en (dat moet wel gezegd worden) hier worden ze bijvoorbeeld gratis uitgedeeld (wel maar per 10, dus dan blijf je wekelijks langs het stadsdeelkantoor rijden, dus koop ze meestal en dan per 100)

050206051012

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:43

Ah kijk Secricible, dat maakt het al prettiger dan boterhamzakjes ;) Hier betaalden we 75 euro per hond en dat beviel me prima. We wonen aan een hondenuitlaatveld zonder prullenbakken, dus je moet de poep mee naar huis nemen. Op sommige plekken staan wel speciale prullenbakken, maar dat is minstens een kwartier lopen... Beetje overdreven voor een plasje 's morgens. Maar dat is lekker offtopic :D

Thirty, vergiftigen en afschieten enzo is natuurlijk wel het andere uiterste, maar ik kan me voorstellen dat het mensen tot waanzin drijft. Het is jammer dat de maatschappij steeds meer 'ikke ikke ikke' wordt en dat er steeds minder bespreekbaar is.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:45

Ik zou toch nog een keer met je buren gaan praten en aangeven dat er geen verbetering is sinds het vorige gesprek en dat je het graag zou willen oplossen.
Anders zou je op hun kosten ook zo een geluid apparaatje kunnen kopen, ik weet niet hoe dat precies heet maar mijn vroegere buren hadden dat want die hadden een hekel aan katten.