Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
One_Love schreef:VERANTWOORDING IS WAT ANDERS ALS SCHULDIG ZIJN In dit geval is de TS wel verantwoordelijk voor de schade maar is maar deels schuldig aan de schade aan de hond. Als haar honden losliepen was ze wel schuldig.
Nu is de eigenaar van de andere hond deels schuldig ( liep los), en de TS deels verantwoordelijk want haar honden horen simpelweg niet te bijten. Ook als een hond zelf wordt aangevallen horen ze voor zichzelf op te komen maar niet in deze mate.
Dat was de enige aanvulling die nodig was.
dat is ook wat
One_Love schreef:Ik zie hier veel dingen staan die niet kloppen. Ik heb dit helaas zelf meegemaakt ( met een stafford, de mijne) en weet hoe het werkt.
De RAD wet is idd afgeschaft maar gemeentes mogen nu zelf bepalen wat hun als "vervangende" wet aannemen. Dat betekend dus dat in bepaalde gemeentes staffords/ pittbuls etc nog steeds afgemaakt kunnen worden na incidenten ( zoals deze dus). Het ligt er maar net aan wat de regels van de TS haar gemeente zijn. Hier bijvoorbeeld wordt je niet afgemaakt na een bijtincident behalve als deze dodelijk was of zeer veel schade aan een mens is aangericht.Elke gemeente heeft er andere regels voor. Daarbij zeggen jullie wel dat TS niet verantwoordelijk is maar dat is ze wel. Je bent altijd verantwoordelijk voor de schade die je dier aanricht!
VERANTWOORDING IS WAT ANDERS ALS SCHULDIG ZIJN In dit geval is de TS wel verantwoordelijk voor de schade maar is maar deels schuldig aan de schade aan de hond. Als haar honden losliepen was ze wel schuldig.
Nu is de eigenaar van de andere hond deels schuldig ( liep los), en de TS deels verantwoordelijk want haar honden horen simpelweg niet te bijten. Ook als een hond zelf wordt aangevallen horen ze voor zichzelf op te komen maar niet in deze mate.
Daarbij werken de rassen van haar honden ook niet mee want als je een "gevaarlijk" ras hebt zien mensen je sowieso al als de schuldige.
Iris82 schreef:En de mate van eigen schuld is nog van tig andere factoren afhankelijk en wordt bepaald door de verzekeringsmaatschappij.Dat was de enige aanvulling die nodig was.

meissielief schreef:Ik vind niet dat je schuldig bent, je had je honden aangelijnd. Die man had zijn hond loslopen. Je bent helaas wel in het nadeel met het ras van je honden! Je kan wel een melding maken bij de politie van het gebeuren.
Ik zou ook zeker niet blijven als de eigenaar van de andere hond zo asociaal reageert. Jammer dat de hond er de dupe van is geworden, als de eigenaar beter oplet had dit niet hoeven gebeuren.
cinn87 schreef:One_Love schreef:Ik zie hier veel dingen staan die niet kloppen. Ik heb dit helaas zelf meegemaakt ( met een stafford, de mijne) en weet hoe het werkt.
De RAD wet is idd afgeschaft maar gemeentes mogen nu zelf bepalen wat hun als "vervangende" wet aannemen. Dat betekend dus dat in bepaalde gemeentes staffords/ pittbuls etc nog steeds afgemaakt kunnen worden na incidenten ( zoals deze dus). Het ligt er maar net aan wat de regels van de TS haar gemeente zijn. Hier bijvoorbeeld wordt je niet afgemaakt na een bijtincident behalve als deze dodelijk was of zeer veel schade aan een mens is aangericht.Elke gemeente heeft er andere regels voor. Daarbij zeggen jullie wel dat TS niet verantwoordelijk is maar dat is ze wel. Je bent altijd verantwoordelijk voor de schade die je dier aanricht!
VERANTWOORDING IS WAT ANDERS ALS SCHULDIG ZIJN In dit geval is de TS wel verantwoordelijk voor de schade maar is maar deels schuldig aan de schade aan de hond. Als haar honden losliepen was ze wel schuldig.
Daarbij werken de rassen van haar honden ook niet mee want als je een "gevaarlijk" ras hebt zien mensen je sowieso al als de schuldige.
Het maakt niet meer uit of je stafford/pitbull etc hebt. Ze kijken nu naar alle honden die agressief zijn, ongeacht het ras.
Heb nog nooit gehoord dat de gemeente een vervangende wet mag aannemen voor agressiefe honden. De rad wet was landelijk dus lijkt me zelf erg sterk dat elke gemeente daar dus maar een variant op mag verzinnen?
One_Love schreef:Macs schreef:Ik hoop heel erg dat jou honden hier niks aan over houden qua gedrag..
HAAR honden? Het gedrag wat ze vandaag hebben vertoont is sowieso al niet normaal maar echt vals. Bijna elke hond komt voor zichzelf op maar in deze mate is dat zeker niet normaal!
En vergeet niet dat er 2 tegen 1 aan het vechten waren. lageveld schreef:Iris82 schreef:En de mate van eigen schuld is nog van tig andere factoren afhankelijk en wordt bepaald door de verzekeringsmaatschappij.Dat was de enige aanvulling die nodig was.
Is dat niet een beetje beroepsdeformatie
De verzekeringsmaatschappij zou wellicht een compromis kunnen voorstellen waar partijen mee akkoord kunnen gaan. Maar bepalen? Nee, daar is toch echt de rechter voor.

One_Love schreef:Macs schreef:Ik hoop heel erg dat jou honden hier niks aan over houden qua gedrag..
HAAR honden? Het gedrag wat ze vandaag hebben vertoont is sowieso al niet normaal maar echt vals. Bijna elke hond komt voor zichzelf op maar in deze mate is dat zeker niet normaal!