Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:12

Yamcha schreef:
Ik lees prima. Ik lees een heel aantal vervelende insinuaties.
Dat jij je op je teentjes getrapt wordt, moet je zelf weten, dat je iets gebruikt om je tenen onder te schuiven en net doet alsof die mensen harteloze wezens naar hun honden en kinderen toe, vind ik rellerig.

Nee Yamcha, je leest niet, je concludeerd, dat mag jij helemaal zelf weten, vind je het niet erg als ik er niets mee doe? Heeft volledig geen waarde aan dit topic.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:14

Vienna2007 schreef:
Yamcha schreef:
Dat jij je op je teentjes getrapt wordt, moet je zelf weten, dat je iets gebruikt om je tenen onder te schuiven en net doet alsof die mensen harteloze wezens naar hun honden en kinderen toe, vind ik rellerig.

Nee Yamcha, je leest niet, je concludeerd, dat mag jij helemaal zelf weten, vind je het niet erg als ik er niets mee doe? Heeft volledig geen waarde aan dit topic.

Jij concludeerd net zo goed. Je concludeerd dat ik over kinderen hetzelfde zou denken als over huisdieren, je concludeerd dat ik maar beter geen kinderen kan krijgen...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:17

lijkt me toch wel een verschil dat je dier in en asiel zit waarbij het inderdaad dan niet op een uurtje/dag/week aankomt,óf dat mensen jou hond vasthouden en staan te wachten tot jij aankomt om de hond op te halen,zodat de vangers ook weer verder hun weg kunnen vervolgen..

kan je de hond niet meteen ophalen , líjkt het mij wel zo netjes dat te zeggen als je een telefoontje krijgt,kom op hey,een zinnetje als "we zitten momenteel in een moeilijke situatie om de hond op te halen" is nog geen 2 sec om te zeggen,en wel zo netjes toch...

op dat moment kunnen mensen die op de eigenaren staat te wachten óók een andere actie ondernemen.

mensen zomaar laten wachten savonds laat met jouw beest is gewoon asociaal...

maar aangezien hier ook paarden liefhebbers reageren,als je een telefoontje krijgt dat je paard gevangen is die los liep op straat zeg je dan ook "laat maar los hij vind de weg wel naar huis??" of ben je dan wél blij dat omstanders je beest vangen en vasthouden tot jij er bent?

overigens dat een hond 14 jaar is geworden die regelmatig een weg overstak is gewoon geluk hebben,een vriend van ons zijn hond was ontsnapt die woont aan een rustige dijk,maar zijn ene ontsnappingspoging was meteen dan ook de laatste,deze hond mocht maar 1 jaar oud worden....en het verdriet en schuldgevoel is er bij die vriend echt na maanden nog niet minder om geworden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:19

Vienna2007 schreef:
Yamcha schreef:

Ik lees prima.

Jíj bent hier degene die allerlei aannames over mensen doet, waar je dan vervolgens over valt, neem even jouw aanname over dat ik de dierenartskosten aan de vinders zou declareren. Dat schrijf ik nergens, dat fantaseer jíj erbij, en daar spreek ik je op aan. Het is een heel vervelende manier van (niet) communiceren.

Of de insinuaties en aannames naar Vjestagirl. Dat ze maar beter geen kinderen kan krijgen, bijvoorbeeld, vind je dat zelf nu netjes en beleefd?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:24

Pauline schreef:
Vienna2007 schreef:
Maar goed dat jij geen kinderen neemt. Het gaat niet om de waarde van een dier een kind of een mens, het gaat om de verantwoordelijkheid die je ooit aangenomen hebt voor een levend wezen.

Wat een vreemde conclusies trek je nu.

Hebben gebruikers van Bokt over het algemeen moeite met lezen, of schrijf ik zo onduidelijk? Ik trek de conclusie dat Vestanogwat beter geen kinderen kan nemen, of uberhaubt wensen, omdat ze een hond ook gerust laat zitten bij een vreemde als hij weggelopen is, omdat haar moeder op sterven ligt (Ik snap sowieso niet dat je met zulke argumenten een discussie moet lijden, want dan lijkt in het leven opeens niets meer belangrijk, maar goed, als Vestanogwat daarmee haar woorden beter kan bekrachten, vind ik dat prima, maar dan gebruik ik het voorbeeld zelf ook terug.

Maar het voorbeeld is geen aanval, want dat staat in mijn tweede zin ; "Het gaat niet om de waarde van een dier een kind of een mens, het gaat om de verantwoordelijkheid die je ooit aangenomen hebt voor een levend wezen."

Die kun je niet alleen verbruiken als je er zin in hebt, die moet je altijd op je nemen, daar heb je immers zelf voor gekozen.

Pauline schreef:
Ik lees hier mensen (vjestagirl oa) die gewoon goed voor haar dieren zorgt. Hoe kom je er dan bij om te zeggen dat ze haar verantwoordelijkheid niet nakomt?
Eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijk onrealistische kijk op de wereld om te verwachten dat je altijd en overal achter je hond of kind aan kunt draven.
Soms moet je dat uit handen geven (kinderopvang, school, hondenoppas) en als er dan wat gebeurd kún je niet altijd alles uit je handen laten vallen om weg te rennen. Dan moet je zorgen dat je een netwerk hebt die jou kan ondersteunen.

Geen idee, ik ken vestanogwat nieteens. Dus of ze nu goed voor haar dieren (als ze die uberhaubt heeft) is of niet, dat doet aan deze discussie geen orde. Ik lees wat ik lees in dit topic, en daaruit concludeer ik dat ze niet een bepaald dierenbaasje is zoals ik ze graag zie. Maar daarin heeft iedereen een andere mening. Ik ben wat dat betreft gewoon een muts, mijn dieren zijn onwijs belangerijk voor mij. Het is geen zwarte kijk, het is een verantwoordelijke kijk.. Maar volgens mij heb ik precies hetzelfde als jij gezegd een pagina hiervoor. Als ik niet kan, bel ik iemand die wel kan. Ik laat hem niet zitten. Of had je dat niet gelezen?

Pauline schreef:
Helaas zat ik op dat moment 30 kilometer van het asiel af én kwam er nog een noodtelefoontje binnen. Wat moet je dan doen? kijken wie er hulp nodig heeft. Hond was veilig, die zat in een asiel, dus ben ik eerst het andere gaan regelen en daarna naar het asiel gegaan om mijn hondje op te halen. :)
Dus blijf alsjeblieft een beetje redelijk kijken naar de wereld. Niet iedereen is meteen slecht omdat ze niet aan komen rennen indien nodig.

Ehh ja? Dat zei ik een pagina hiervoor ook al. Als ze in het asiel zit, en je geeft aan dat je het einde van de dag komt ipv direct, kun je dat toch gewoon aangeven?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:26

Yamcha schreef:
neem even jouw aanname over dat ik de dierenartskosten aan de vinders zou declareren. Dat schrijf ik nergens, dat fantaseer jíj erbij, en daar spreek ik je op aan.

Regels met een ? aan het eind zijn altijd vragen, zo dus ook de mijne, omdat je over dure brokjes van 100 euro begon. Het was een vraag.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 14:28

kimmie261 schreef:
lijkt me toch wel een verschil dat je dier in en asiel zit waarbij het inderdaad dan niet op een uurtje/dag/week aankomt,óf dat mensen jou hond vasthouden en staan te wachten tot jij aankomt om de hond op te halen,zodat de vangers ook weer verder hun weg kunnen vervolgen..

kan je de hond niet meteen ophalen , líjkt het mij wel zo netjes dat te zeggen als je een telefoontje krijgt,kom op hey,een zinnetje als "we zitten momenteel in een moeilijke situatie om de hond op te halen" is nog geen 2 sec om te zeggen,en wel zo netjes toch...

op dat moment kunnen mensen die op de eigenaren staat te wachten óók een andere actie ondernemen.

mensen zomaar laten wachten savonds laat met jouw beest is gewoon asociaal...

maar aangezien hier ook paarden liefhebbers reageren,als je een telefoontje krijgt dat je paard gevangen is die los liep op straat zeg je dan ook "laat maar los hij vind de weg wel naar huis??" of ben je dan wél blij dat omstanders je beest vangen en vasthouden tot jij er bent?

overigens dat een hond 14 jaar is geworden die regelmatig een weg overstak is gewoon geluk hebben,een vriend van ons zijn hond was ontsnapt die woont aan een rustige dijk,maar zijn ene ontsnappingspoging was meteen dan ook de laatste,deze hond mocht maar 1 jaar oud worden....en het verdriet en schuldgevoel is er bij die vriend echt na maanden nog niet minder om geworden....

Ja precies. Blij te horen dat er toch nog mensen zo denken, begon al aan mezelf te twijfelen :z

Het is erg vervelend dat je dom in het donker aan de straat staat te wachten terwijl je in de auto je eigen honden hebt zitten en graag naar huis wilt omat je de volgende dag weer vroeg eruit moet om te werken.

Hier aan huis, woon aan een drukke 100km straat vang ik ook met regelmaat honden, meestal van boeren die er niet op letten. Vaak hebben deze geen halsband met nummers of een chip. enz. (heb een chipaaparaat hier) Dan bel ik de politie die regelen dan dat de hond door een instantie opgehaald wordt en dat dat niet altijd gelijk acuut kan, kan ik begrijpen. Dan zorgen we ook voor een oplossing. Of breng hem zelf want met 3 honden kan ik niet zomaar even een vreemde hond hier houden.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:28

Vjestagirl schreef:
Jij concludeerd net zo goed. Je concludeerd dat ik over kinderen hetzelfde zou denken als over huisdieren, je concludeerd dat ik maar beter geen kinderen kan krijgen...

Juist, omdat je aangeeft dat je prioriteiten ergens anders liggen.

Is toch prima voor jou?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:29

Sommigen doorgeslagen :?............ :j

(overigens: mijn mening ;) )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 14:31

Vienna2007@ Kan je reactie goed begrijpen. je hebt die verantwoording nou eenmaal ook al ligt je moeder in het ziekenhuis. Is er niemand die de hond kan halen? wil diegene die hem gevangen heeft dat je hem gelijk ophaalt ? ja dan zul je dat moeten doen. Jij wilde de hond dan neem ook die verantwoording.

Ik ben ook gek met mijn dieren en nee ik heb geen kinderen. En ik zou mijn hond wanneer dan ook, en in wat voor situatie dan ook ophalen, laten ophalen of die mensen vragen of er andere mogelijkheden zijn daar ik in een rotsituatie zit. en in zo'n situatie zou ik die mensen dat ook eerlijk vertellen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:41

Vienna2007 schreef:
vestanogwat

Vjestagirl. Niet zo moeilijk om te schrijven, als je het niet weet (wat nogal raar is want degene die jij quote heeft mijn naam er nog instaan) getuigt het iig van respect om het eventjes op te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 06-10-11 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:43

Vienna2007 schreef:
Yamcha schreef:
neem even jouw aanname over dat ik de dierenartskosten aan de vinders zou declareren. Dat schrijf ik nergens, dat fantaseer jíj erbij, en daar spreek ik je op aan.

Regels met een ? aan het eind zijn altijd vragen, zo dus ook de mijne, omdat je over dure brokjes van 100 euro begon. Het was een vraag.

Dan denk ik dat als je je vragen op een open manier zou stellen, je een heel andere reactie zou krijgen.

Bijvoorbeeld hier:

Vienna2007 schreef:
Yamcha schreef:
Idd waar, als iemand mijn Raphi brokken zou voeren, zijn dat brokjes van minimaal 100 euro, want ik kan daarna naar de DA, omdat hond zich stukkrabt en bijt van de jeuk.....
Raphi heeft een flinke glutenallergie namelijk.

Dus dan geef je de redders van jouw Raphi een rekening van 100 euro?

Ten eerste is het geen open vraag, want er is eigenlijk alleen maar een keuze tussen ja en nee.

Ten tweede suggereer je hier met het woordje 'dus' dat ik de redders van mijn hond een rekening zou presenteren, wat uitermate ondankbaar zou zijn uiteraard.

Ik begrijp dat je het niet verkeerd bedoelt, maar dan zou je kunnen schrijven: Ik begrijp dat je daar niet blij mee zou zijn. Hoe bedoel je dat van die 100 euro? Wil je dat uitleggen?

Dan is de vraag open, en dan kan ik uitleggen dat ik met die opmerking slechts wil illustreren waaróm je niet zomaar een dier kunt voeren. En dat ik niet de redders van mijn hond een rekening wil presenteren of iets dergelijks, omdat het mij daar niet om gaat met deze opmerking.

Snap je me, dan is de vraagstelling heel anders, en dat levert een veel minder defensieve, en veel meer open houding op.

Vienna2007

Re: Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:57

Eerlijk gezegd vind ik het de moeite niet waard om hier over te discussieren omdat het volledig off topic is. Bovendien kun je een vraag op papier maar net zo op vatten als in de bui dat je op dat moment verkeerd.. Daar kan de schrijver niets aan veranderen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:58

Eh.... laat maar.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:09

Zo heb ik samen met een vriend onderweg naar stal een labrador van een 80km weg geplukt die daar lekker over rondsjokte.... Automobilisten reden er toeterend voorbij, maar niemand stopte om die hond daar weg te halen. Auto in berm gezet en de riem van mijn hond gepakt die op de achterbank zat. Een zijweg in gelopen en daar rond gevraagd van wie die hond was. Een buurman herkende de hond en wees me het huis aan. Eenmaal daar aangekomen stond het elektrische hek een stukje open, en er stonden een aantal auto's voor de deur. Met aanbellen deed niemand de deur open. Vriend van mij is naar de andere buurman gelopen en daar kreeg hij het verhaal te horen dat die hond een paar keer per week over de 80km weg liep. De eigenaren waren praktisch nooit thuis en keken niet naar de honden om. Honden liepen los over hun erf en was er dus eentje die telkens het terrein afliep. De andere hond bleef wel op het erf. Ik heb maar even een briefje door de bus gedrukt met wat er gebeurt was met die hond en dat het misschien wel handig was dat ze het hek moesten maken. Daarna heb ik die hond niet meer op die weg gezien, maar was behoorlijk perplext dat mensen zo met hun honden om gaan als dit al een paar keer per week gebeurde! Ze wisten ervan notabene.....

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:10

Gaat een bakje chips halen, tjonge wat een toestand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 15:12

Wat mij betreft ook..... laat maar......

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:30

Vienna2007 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik het de moeite niet waard om hier over te discussieren omdat het volledig off topic is. Bovendien kun je een vraag op papier maar net zo op vatten als in de bui dat je op dat moment verkeerd.. Daar kan de schrijver niets aan veranderen.

Het is de toon die de muziek maakt vaak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 16:51

Juist :j

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 18:55

knap hond moet uren lopen om bij jullie te kunnen komen en het is 10 minuten rijden......................
Maar in elk geval gelukkig dat de eigenaar nu wist waar hij/zij de hond af kon halen zodra ze kon komen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:05

Moderatoropmerking:
Laten we allemaal de toon van onze berichten in de gaten blijven houden, zodat de sfeer ook gezond blijft. Het zou zonde zijn als dit topic de verkeerde kant op gaat. Dank jullie voor de medewerking.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 19:06

dierenfan schreef:
knap hond moet uren lopen om bij jullie te kunnen komen en het is 10 minuten rijden......................
Maar in elk geval gelukkig dat de eigenaar nu wist waar hij/zij de hond af kon halen zodra ze kon komen.

Jeetje Lezen is ook echt een vak appart :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:14

TS je kan zulke berichten veel beter negeren.Oke discuseren moet kunnen,maar het loopt bij vele gewoon uit op ruzie en boosheid.Ieder heb zijn/haar eigen mening over het verhaal van TS,respecteer die mening.
Ik zou het anders hebben gedaan dan TS w.b.t die hond,maar respecteer wat TS gedaan heeft voor/met die hond.