kimmie261 schreef:lijkt me toch wel een verschil dat je dier in en asiel zit waarbij het inderdaad dan niet op een uurtje/dag/week aankomt,óf dat mensen jou hond vasthouden en staan te wachten tot jij aankomt om de hond op te halen,zodat de vangers ook weer verder hun weg kunnen vervolgen..
kan je de hond niet meteen ophalen , líjkt het mij wel zo netjes dat te zeggen als je een telefoontje krijgt,kom op hey,een zinnetje als "we zitten momenteel in een moeilijke situatie om de hond op te halen" is nog geen 2 sec om te zeggen,en wel zo netjes toch...
op dat moment kunnen mensen die op de eigenaren staat te wachten óók een andere actie ondernemen.
mensen zomaar laten wachten savonds laat met jouw beest is gewoon asociaal...
maar aangezien hier ook paarden liefhebbers reageren,als je een telefoontje krijgt dat je paard gevangen is die los liep op straat zeg je dan ook "laat maar los hij vind de weg wel naar huis??" of ben je dan wél blij dat omstanders je beest vangen en vasthouden tot jij er bent?
overigens dat een hond 14 jaar is geworden die regelmatig een weg overstak is gewoon geluk hebben,een vriend van ons zijn hond was ontsnapt die woont aan een rustige dijk,maar zijn ene ontsnappingspoging was meteen dan ook de laatste,deze hond mocht maar 1 jaar oud worden....en het verdriet en schuldgevoel is er bij die vriend echt na maanden nog niet minder om geworden....
Ja precies. Blij te horen dat er toch nog mensen zo denken, begon al aan mezelf te twijfelen
Het is erg vervelend dat je dom in het donker aan de straat staat te wachten terwijl je in de auto je eigen honden hebt zitten en graag naar huis wilt omat je de volgende dag weer vroeg eruit moet om te werken.
Hier aan huis, woon aan een drukke 100km straat vang ik ook met regelmaat honden, meestal van boeren die er niet op letten. Vaak hebben deze geen halsband met nummers of een chip. enz. (heb een chipaaparaat hier) Dan bel ik de politie die regelen dan dat de hond door een instantie opgehaald wordt en dat dat niet altijd gelijk acuut kan, kan ik begrijpen. Dan zorgen we ook voor een oplossing. Of breng hem zelf want met 3 honden kan ik niet zomaar even een vreemde hond hier houden.