Hond uit het asiel, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:38

Eeffii schreef:
Ik meld me ook hier!
Heb een kruising uit het asiel, hij was opgevangen via een gastgezin.
Ik heb hem gevonden via baasjegezocht.
Bij interesse kan ik wel een foto uploaden :)

Ja foto!

Ik ook via die website!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:46

hier ook asielhonden <3

whippet uit een belgisch asiel, 2 galgo's(waarvan helaas eentje inmiddels is overleden) en een spaanse mastin
allemaal heel verschillend van karakter
de whippet is juist heel dominant, het teefje galgo(RIP) was een schatje, de galgo reu was heeeeel bang maar nu een schoothond(formaat kleine dog := ) en de spaanse mastin teef is ook een heerlijke hond

leuk om al die enthousiaste verhalen te lezen :j
zo herkenbaar , die kriebel in je buik, gaan kijken en hopen dat de hond zo leuk is in het echt als op de foto's

bella, inmiddels 7 jaar oud en 6 jaar bij ons
Afbeelding

pipa, was 3 toen ze bij ons kwam en is 10 jaar geworden
Afbeelding

alma, was 2 jaar toen ze kwam en nu 2.5 jaar bij ons
Afbeelding

en javier, 6 jaar toen hij kwam en 3.5 jaar bij ons
Afbeelding
nog steeds bang voor vliegenmeppers en foto toestellen

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:30

ah, vliegenmepperangst, heel herkenbaar ;)
onze pleeghond Amy is er ook pa-nisch voor, ook recht op haar aflopen is not done... (al wordt het al wel beter)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:37

Afbeelding
Dit was kaj met de rest van het nestje toen hij klein was.
Afbeelding
Dit was afgelopen winter in het bos, hij wordt in april 2012, 4 jaar.
Kaj is bij ons terechtgekomen via baasjegezocht.nl als pup van ongeveer 10 weken oud.
Een man had allerlei honden die hij graag allemaal wou houden, alles wou hij mee naar huis nemen, alleen liet hij geen één hond steriliseren of castreren. De dierenbescherming heeft hem al die tijd in de gaten gehouden, tot dat dit nestje (uit een 2 jaar oude moeder) geboren werd. De dierenbescherming heeft toen alle pups inclusief mam weggehaald en de rest gesterilliseerd en gecastreerd, deze man mag ook geen nieuwe honden meer nemen.
De vader van kaj is zo groot geweest dat alle pups via keizersnede geboren moesten worden, helaas is dit voor de moeder zo zwaar geweest dat de keizersnede weer open is gegaan en ze haar vonden met 'alles' eruit. De moeder is toen met spoed geopereerd en de pups zijn in een gastgezin met de fles opgevoed. De moeder heeft het gelukkig overleefd en is nu bij een gezin met kinderen geplaats.
Heel lang verhaal dus, maar ben o zo blij met kaj, het is echt een lieve hond.
Heb nog veel meer foto's, ook van de moeder, maar weet niet hoeveel je er mag plaatsen?

A_nouk

Re: Hond uit het asiel, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:10

Eeffie wat voor een kruising/ras is Kaj, qau snoetje leuk hij wel op Simba :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:21

zal ik dan ook maar wat fotos plaatsen ;)

rambo; de witte boxer hadden we afgelopen juli 1 jaar en was 9 maanden toen we hem adopteerden; rocky; de bruine boxer hadden we afgelopen juli 2 jaar en was ong tussen de 6-10 maanden toen we hem adopteerden(vondeling)
wat fotos van begin tot nu;

fotos rocky begin;

fotos vd asielsite toen(is inmiddels geopereerd aan cherry eye)
Afbeelding

Afbeelding

paar dagen/weken bij ons
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij word steeds groter, breder en zwaarder
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

inmiddels uitgegroeid en uitgezwaard tot de prachtige hond die die nu is; en voor de oplettenden onder ons; het is echt dezelfde hond als vd beginfotos maar wel een die complete verandering qua uiterlijk is ondergaan ;)
Afbeelding

rambo toen die nog in het asiel zat;
bleek veel gezondheidsproblemen te hebben(huidproblemen en traanbuisverstopping) en was behoorlijk mager oftwel 10 kg ondergewicht
Afbeelding

net bij ons en al meteen vriendjes met rocky;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij gaat er steeds beter uit zien en is enorm gegroeid
Afbeelding

Afbeelding

en dit zijn de laatste nieuwe fotos van onze vakantie afgelopen augustus; de honden waren toen met ons mee naar een midweek drenthe
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nou, het was een hele fotoreeks maar zo zijn de verschillen goed te zien ;)
wat vinden jullie van mijn 2 knappe boys ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:26

Wij hebben tot nu toe nog enkel stamboomhonden gehad (bordercollies) maar onze volgende gaat 'iets kleins' uit het asiel zijn. Wel iets stoers xJRT of xfox. Heel erg leuk om die verhalen zo te lezen. :)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 08:41

Wat zijn dat bofkonten allemaal :D

Prachtige boxers heb je!!! Wat een hemels verschil zeg!
Het straalt zo van jouw foto's af...hoe goed ze allebei overeen komen! Leuk om naar te kijken.
Wij hadden vroeger altijd honden uit het aziel, mijn huidige 2 honden heb ik als pup...ik wou gewoon eens van 'nul' beginnen...had nog nooit een pup gehad...ik heb gezworen dat ik volgende keer weer naar het asiel ga.
Gewoon het idee al van een hond te adopteren met als doel hem/haar een beter leven te kunnen geven is zalig ;)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:22

Fifteen schreef:
Eeffie wat voor een kruising/ras is Kaj, qau snoetje leuk hij wel op Simba :j

Dat durf ik niet te zeggen, moeder is ook een kruising, vader onbekend, kan straks eventueel wel een foto van de moeder oploaden? :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:27

Klein vraagje,waarom zoveel honden uit het buitenland halen. Volgens de media zitten hier toch ook de asiels vol.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:43

kohtje schreef:
Klein vraagje,waarom zoveel honden uit het buitenland halen. Volgens de media zitten hier toch ook de asiels vol.

daar ben ik het wel mee eens; asiels zitten in nl al overvol dus snap idd sommige mensen ook niet die dan ytoch ene hond uit het buitenland halen; tuurlijk in het buitenland zijn de asiels veel slechter dan hier in nl; maar toch

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:44

iana schreef:
Wat zijn dat bofkonten allemaal :D

Prachtige boxers heb je!!! Wat een hemels verschil zeg!
Het straalt zo van jouw foto's af...hoe goed ze allebei overeen komen! Leuk om naar te kijken.
Wij hadden vroeger altijd honden uit het aziel, mijn huidige 2 honden heb ik als pup...ik wou gewoon eens van 'nul' beginnen...had nog nooit een pup gehad...ik heb gezworen dat ik volgende keer weer naar het asiel ga.
Gewoon het idee al van een hond te adopteren met als doel hem/haar een beter leven te kunnen geven is zalig ;)

dank je; het heeft me heel veel bloed, zweet, tranen en geld en moeite gekost maar ben nu zo blij met mijn honden; echte toppers zijn het nu <3

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:07

tamarant het zijn prachtige boksers geworden, ook zo leuk dat het echte maatjes zijn

mijn paard komt uit Duitsland, mag dat ook niet omdat er hier zat paarden te koop staan?
zullen we Edward ook even zijn nieuwe aanwinst afnemen, beestje komt helemaal uit Zweden, fout fout, genoeg goede Nederlandse paarden
laten we alsjeblieft niet gaan discrimineren bij dieren

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:21

En laten we hier geen discussietopic van maken, ben juist zo blij dat dit een topic is vol positieve verhalen _/-\o_

Met onze aanwinst gaat het goed, zal kijken of ik vandaag wat foto's kan plaatsen!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:38

spatter schreef:
tamarant het zijn prachtige boksers geworden, ook zo leuk dat het echte maatjes zijn

mijn paard komt uit Duitsland, mag dat ook niet omdat er hier zat paarden te koop staan?
zullen we Edward ook even zijn nieuwe aanwinst afnemen, beestje komt helemaal uit Zweden, fout fout, genoeg goede Nederlandse paarden
laten we alsjeblieft niet gaan discrimineren bij dieren

_/-\o_

Mijn nieuwe vriend komt uit Spanje, ik ga voor de hond die mee aanspreekt en waar het mee klikt als ik hem zie. Beide waren bij het geval. Dus waarom niet? :)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:13

:+ foei mirka1994, er zijn toch zat leuke nederlandse jongens? :+
maar serieus, als je een spaanse hond adopteert doe je dat omdat ie anders grote kans heeft aan een boom gehangen te worden om als prooi voor een pitbull-gevecht o.i.d. gebruikt te worden. Ook ophangen als je de hond niet meer voor de jacht kan gebruiken schijnt daar normaal te zijn. (en natuurlijk niet alle spanjaarden doen zoiets, godzijdank niet, maar er zijn er nog die het wèl doen). In nederland gaan de honden naar een asiel omdat de baas er geen tijd/zin/geld meer voor heeft, en die hebben doorgaans méér kans geadopteerd te worden. Dat is onze voornaamste reden voor adoptie uit het buitenland. ;)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:36

_l_amanda_l_ schreef:
maar serieus, als je een spaanse hond adopteert doe je dat omdat ie anders grote kans heeft aan een boom gehangen te worden om als prooi voor een pitbull-gevecht o.i.d. gebruikt te worden. Ook ophangen als je de hond niet meer voor de jacht kan gebruiken schijnt daar normaal te zijn. (en natuurlijk niet alle spanjaarden doen zoiets, godzijdank niet, maar er zijn er nog die het wèl doen). In nederland gaan de honden naar een asiel omdat de baas er geen tijd/zin/geld meer voor heeft, en die hebben doorgaans méér kans geadopteerd te worden. Dat is onze voornaamste reden voor adoptie uit het buitenland. ;)

Wij nederlanders kunnen ons inderdaad niet voorstellen hoet het in het buitenland gesteld is met de 'huisdieren' daar. Ze gaan daar gewoon heel anders met hun dieren om dan wij helaas.

Maar ik discrimineer niet hoor :o als hij nederlander was geweest was het ook goed :P .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:45

mirka1994 schreef:
_l_amanda_l_ schreef:

Wij nederlanders kunnen ons inderdaad niet voorstellen hoet het in het buitenland gesteld is met de 'huisdieren' daar. Ze gaan daar gewoon heel anders met hun dieren om dan wij helaas.

Maar ik discrimineer niet hoor :o als hij nederlander was geweest was het ook goed :P .

Kan ik me idd neit voorstellen. Maar.... is het probleem in het buitenland nu ook net zoveel kleiner geworden omdat er zoveel 'zielige' honden naar NL komen of zijn al die honden die nu in NL zitten vanuit de slechte buitenlanden daar alweer vervangen door idem hoeveelheid pups in dezelfde omstandigheden levende en rond dezelfde tijd gedumpt worden en weer naar NL kunnen komen zodat hun weer nieuwe kunnen nemen? Kijk als het problemen op lost dan is het al een andere zaak aan het worden. Heb echter nog niet het idee dat het probleem kleiner wordt en dat er nu hele gebieden zijn gekomen die geen zwerfhonden meer op straat hebben bijv.
Hier in NL los je namleijk wel wat op. Je helpt een hond aan een nieuw thuis en dus weer 1 minder die daar zit qua herplaatsing en daar wordt geen nieuwe voor gefokt. Wel nieuwe herplaatsers komen in het asiel terecht maar dat komt niet doordat jij er 1 uit haal.

Klinkt heel moeilijk en ingewikkeld maar hopelijk begrijpen mensen het.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:46

trouwens wat een pracht boxers vooral die gele!!! Lijkt wel boxer x am bulldog achtige. Wat een machtig mooie kop heeft die!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:45

Maar ik discrimineer niet hoor :o als hij nederlander was geweest was het ook goed :P .[/quote]

Kan ik me idd neit voorstellen. Maar.... is het probleem in het buitenland nu ook net zoveel kleiner geworden omdat er zoveel 'zielige' honden naar NL komen of zijn al die honden die nu in NL zitten vanuit de slechte buitenlanden daar alweer vervangen door idem hoeveelheid pups in dezelfde omstandigheden levende en rond dezelfde tijd gedumpt worden en weer naar NL kunnen komen zodat hun weer nieuwe kunnen nemen? Kijk als het problemen op lost dan is het al een andere zaak aan het worden. Heb echter nog niet het idee dat het probleem kleiner wordt en dat er nu hele gebieden zijn gekomen die geen zwerfhonden meer op straat hebben bijv.
Hier in NL los je namleijk wel wat op. Je helpt een hond aan een nieuw thuis en dus weer 1 minder die daar zit qua herplaatsing en daar wordt geen nieuwe voor gefokt. Wel nieuwe herplaatsers komen in het asiel terecht maar dat komt niet doordat jij er 1 uit haal.

Klinkt heel moeilijk en ingewikkeld maar hopelijk begrijpen mensen het.[/quote]

Ik denk dat het probleem nooit opgelost gaat worden. De mentaliteit van die mensen is gewoon anders dan bij ons.. En helaas kan je ze niet allemaal 'redden'. Maar ik ga mijn nieuwe spaanse vriend vanavond ophalen wetende dat hij een goed thuis je krijgt en dat is mij toch veel waard :-)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:26

Mirka die mening deel ik met je !
Laten we in dit topic niet gaan discussieren over waarom je geen dier uit het buitenland moet nemen, het welzijn van alle dieren staat bij ons voorop en niet waar het dier vandaan komt :)

Simba is gisteren voor de 2de keer mee naar de heide geweest en we hadden vorige keer al het idee dat hij ooit met een stok is geslagen. Wanneer je een tak of stok vast pakt schrok ie helemaal weggedoken weg :(:) Arm dier.

Gisteren ging het al een heel stuk beter, eerste keren nog wat angstig maar toen hij de gaten kreeg waarom we de stok weggooiden fleurde hij helemaal op en was door het dolle heen.
Onze hond weer nu ook wat het is om een stok te halen en te brengen :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:16

Onze Chiro is aardig angstig... Binnen gaat het nu wel gelukkig! Hij heeft al snel gekozen dat de plek tussen de bank en de tafel zijn plekje is haha. Dus heb zijn kussen die eigenlijk voor in de bench was daar ook maar neergelegd (voor voorlopig). Hij is nu al wat gewend, ik kan hem nu aaien en bij hem gaan zitten zonder dat hij zielig kijkt, of in elkaar duikt. Vroeg me maandag ook af waar we aan begonnen waren, vond het zo zielig dat hoopje angst op de grond. Maar hij komt nu uit zichzelf begroeten door te ruiken en beetje te likken.. Hij gaat niet van zijn plek op onderzoek uit ofzo.. Alleen als hij mee naar buiten gaat maar ook dat gaat niet nog niet van harte.. Dan loopt hij trillend stapje voor stapje mee.. Vanochtend toen ik mijn jas aantrok kwam hij wel rennend mee. Maar dat rennen was meer omdat hij het laminaat eng vind volgens mij.. Heeft een schuiver gemaakt dinsdag ochtend waardoor hij met moeite het laminaat opging.. Maar we gaan weer wat vooruit.. Ik zie hem wel steeds wat realxter worden binnen gelukkig. Maar buiten loopt hij nog met zijn staart tussen zijn benen en zijn kont aangspannen. Arm ding.. We hebben geduld en doen alles stapje voor stapje en zullen zien hoe hij zich verder ontwikkeld.. Hoe gaat het bij julie honden?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:31

Mirka, rot is dat het als je ziet dat zo'n beestje angst heeft. Gelukkig zie je al wat verbetering.

Die van ons is al helemaal zichzelf, meneer begint nu aan te geven wat hij wel en niet leuk vind :)
Afgelopen week met de hond van mijn ouders lekker met hem naar de hei geweest en daar leeft hij zich dan helemaal uit.

Enige 'slechte' dat hij heeft is dat hij achter auto's aan rend/ toe rend.

Een ander nieuwtje is dat wij mede dankzij Simba er voor gekozen hebben ons appartement te koop te zetten, en te gaan verhuizen naar een groter huis in een rustiger dorp waar we lekker dicht bij het bos en de meren zitten. Het nieuwe huis hebben we ook al op t oog, nu alleen ons eigen appartement nog verkopen :)

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:38

Boris is hier nu ook 2 weken, morgen is zijn proeftijd afgelopen. Hij was eigenlijk meteen al helemaal zichzelf, maar hij is nu in huis ook wat relaxter. Hij weet nu dat hij niet mee naar boven mag en dat scheelt ons weer met de trap afzetten 's nachts.

Dus morgen gaan we naar het asiel om hem definitief 'te nemen', zogezegd. Het is echt bizar hoe het is gelopen en hoe goed hij bij ons past. Ben er echt van overtuigd dat toeval niet bestaat!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 10:55

Onze proeftijd is inderdaad zaterdag ook afgelopen, maar denk er niet aan om dat beestje terug te brengen :) Ik heb echt precies hetzelfde als jij Jibbel, deze hond hoort bij ons !