Ontstoken oog konijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:52

H_Nalanta schreef:
Oke dan heb je een fijne DA top! +:)+

Maar kijk eens heel objectief naar je nijnen.. Kijk eens alsof ze niet van jou zijn.. Kijk eens niet met je hart maar met je verstand.. Geloof je echt nog dat ze het gaan halen???

De DA twijfel ik niet aan, daar heb ik alle vertrouwen in!

Bij Sieb, ik zal daar zo even een foto van uploaden, ben ik er vrijwel zeker van dat hij erdoorheen gaat komen..
Muffin is echt een twijfelgeval, maar zolang ze zelf nog wilt, ga ik door..
Ze zit nu op het dieptepunt.. Als ze hier doorheen komt, is de kans heel klein dat ze nog overlijdt..

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:53

Natuurlijk zeggen de meeste dierenartsen dat er nog hoop is. Dat willen namelijk de meeste mensen horen. Als er iets is met mijn dieren, dan vraag ik het als eerste of die het overleeft ja of nee. En dan is het gewoon inslapen. Klinkt erg hard, maar ik ga mijn dieren geen pijn laten lijden als er maar 1% kans bestaat.
Dat Sieb het nog zo goed doet, hoeft niet te betekenen dat hij niet ook de zelfde weg in gaat. Nu die anus gezwollen is, kan hij nog wel zijn ontlasting kwijt en als hij dat een keer niet meer kan, hoe ga je dan te werk?
Ik wens je in ieder geval succes met alles.

xJolien

Re: Ontstoken oog konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:56

Sieb gisteravond:
http://i372.photobucket.com/albums/oo16 ... G_0634.jpg

Kabwan, Sieb kan inderdaad nog diezelfde weg gaan bewandelen, maar ook dan zal ik hem met alle liefde verzorgen. Pijn lijden doen ze niet, en dat vind ik het belangrijkste.
Behalve zijn oogjes, heeft hij nergens last van..

Op de site van de dierenarts staan genoeg verhalen, positieve, maar ook negatieve. Hier heb ik uiteraard naar gekeken, en ik heb het ook doorgesproken met de dierenarts.
Hij zegt dat de ziekte (goed) te genezen is, alleen het kost veel, veel geld en veel tijd. Beide is geen probleem, ik heb het ervoor over.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:57

Sieb ziet er nog heel goed uit! :j Duimen dat het hierbij blijft. :j

Hoe weet je dat ze geen pijn hebben?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:00

Jeetje, ik schrik van de foto's.
Ik mag hopen dat je weet dat een konijn behoorlijke pijnen heeft met deze ziekte.
Ik zou mijn konijn dit leed besparen.
Een dierenarts gaat heel ver in behandelen omdat de eigenaar dit ook graag wil in veel gevallen.
Ik zou nog eens heel goed nadenken en je de nijnen eens goed bekijken.
1 is al dood (helaas) de ene gaat ook niet best, die ene wat wel nog goed gaat zou ik ook gewoon nog even aankijken.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:01

Ik vind Sieb er nog goed uit zien, Ik hoop voor je dat hij het haalt. Dan heb je een overlevende van die nare ziekte over gehouden en dat zou mooi zijn. Dan heb jij wel een positief verhaal.
Ik denk niet dat Muffin het haalt, hij ziet er heel slecht uit ;( . Maar de tijd zal het leren. Je bent in ieder geval een super baasje. +:)+

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:07

kabwan schreef:
Ik zou die ook in laten slapen, Ik kan voor 99% zeggen dat die het waarschijnlijk het niet overleeft. Als ik zulke konijnen tegen kom langs de kant van de weg, dan help ik ze het hoekje om. Ik snap dat tamme konijnen anders zijn dan wilde konijnen, maar myxomatose blijft myxomatose.

Wat bedoel je daarmee?

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:09

Dat ik ze dan de dood in help. Ja er komen konijnen doorheen die sterker worden daardoor. Maar als ze op 30cm van de straatkant zitten dan stap ik uit en 'help' ze even.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:13

xJolien, ik heb werkelijk alle respect voor jou ! Als een dierenarts zegt dat er hoop is dan is er hoop, klaar ! Ik heb jarenlang bij een dierenarts gewerkt en ik moet de 1e nog tegenkomen die een dier laat lijden omdat er geld aan te verdienen zou zijn. Wat ik echter wel veel tegen gekomen ben zijn de eigenaren die er niet altijd het geld voor over hebben, dat is ieder zijn keus maar nogmaals ik respecteer jou enorm omdat jij het geld en alle tijd er wel voor overhebt. En inderdaad er zijn konijnen die deze ziekte te boven komen en dan mag jij trots op jezelf zijn en jouw konijnen mogen superblij zijn met jou als baasje. Ik steek alle kaarsjes vanavond in huis aan voor jouw konijnen en ik hoop dat ze er bovenop komen ! Zet hem op xJolien *\o/*

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:13

kabwan schreef:
Dat ik ze dan de dood in help. Ja er komen konijnen doorheen die sterker worden daardoor. Maar als ze op 30cm van de straatkant zitten dan stap ik uit en 'help' ze even.

Dan kun je ze beter wat verder het bos in zetten, want als mensen ze blijven doden verdwijnt die r*tziekte nooit.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 20:15

kabwan schreef:

Bij wilde konijnen is dat denk ik ook het beste. :j

Muffin is ook mijn zorgenkindje momenteel, ik hoop zo hard dat ze het haalt...
Sieb is gewoon even afwachten, of het erger wordt of dat het hierbij blijft..

Deze site heb ik trouwens veelal gebruikt, is ook de dierenkliniek die ons probeert de konijnen te 'redden'.
http://www.dierenkliniekwilhelminapark. ... nezen.html

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 20:16

maras schreef:
xJolien, ik heb werkelijk alle respect voor jou ! Als een dierenarts zegt dat er hoop is dan is er hoop, klaar ! Ik heb jarenlang bij een dierenarts gewerkt en ik moet de 1e nog tegenkomen die een dier laat lijden omdat er geld aan te verdienen zou zijn. Wat ik echter wel veel tegen gekomen ben zijn de eigenaren die er niet altijd het geld voor over hebben, dat is ieder zijn keus maar nogmaals ik respecteer jou enorm omdat jij het geld en alle tijd er wel voor overhebt. En inderdaad er zijn konijnen die deze ziekte te boven komen en dan mag jij trots op jezelf zijn en jouw konijnen mogen superblij zijn met jou als baasje. Ik steek alle kaarsjes vanavond in huis aan voor jouw konijnen en ik hoop dat ze er bovenop komen ! Zet hem op xJolien *\o/*

Jeetje, jouw berichtje brengt me weer in tranen!

Maar heel erg bedankt voor je berichtje, dat geeft me toch weer een beetje 'hoop'!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 20:17

saskiakefie schreef:
kabwan schreef:

Dan kun je ze beter wat verder het bos in zetten, want als mensen ze blijven doden verdwijnt die r*tziekte nooit.

Mag ik vragen waarom het beter is ze het bos in te zetten?
Pijn besparen lijkt me een stuk beter?

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt, bedoel het dan ook absoluut niet onvriendelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:17

saskiakefie schreef:
kabwan schreef:

Dit volg ik ff niet..
Nu kan er geen dier meer worden besmet? :)

Edit;
Je was mij al voor..

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:19

Ik ga ze niet verder het bos in zetten, als ze met dichte ogen, bek en anus langs de kant zitten dan valt daar niks aan te doen. Ze eten dan niet, ze bewegen niet en zullen het ook niet overleven. Ik ga niet door een bos wandelen en daar alle konijnen die verschijnselen hebben dood maken, dat heb ik ook niet gezegd.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:22

Suvival of the fittest.

Enkelen overleven en zij hebben antistoffen waardoor ze het overleven. Hun nakomelingen hebben alle kans dezelfde antistoffen in de genen te hebben. Aangezien konijnen zich snel voortplanten kan die resistentie snel toenemen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 20:25

saskiakefie schreef:
Suvival of the fittest.

Enkelen overleven en zij hebben antistoffen waardoor ze het overleven. Hun nakomelingen hebben alle kans dezelfde antistoffen in de genen te hebben. Aangezien konijnen zich snel voortplanten kan die resistentie snel toenemen.

Aah, vandaar :j Dankje voor je uitleg.

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:26

Ik denk dat het met myxomatose erg lang gaat duren voor je die resistentie er in hebt gefokt. Maar je hebt gelijk, de beste zullen overleven. Maar als er 1 al op zijn laatste ritje langs de weg zit, dan ga ik niet nadenken dat hij het wel haalt. Dan had hij nooit zo in elkaar gedoken langs de weg gezeten.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:30

kabwan schreef:
Ik denk dat het met myxomatose erg lang gaat duren voor je die resistentie er in hebt gefokt. Maar je hebt gelijk, de beste zullen overleven. Maar als er 1 al op zijn laatste ritje langs de weg zit, dan ga ik niet nadenken dat hij het wel haalt. Dan had hij nooit zo in elkaar gedoken langs de weg gezeten.

Hoezo niet? Die dieren worden er niet minder ziek van als ze het wel overleven.
Het zal zeker lang gaan duren, mensen hadden ook niet zo ongelooflijk dom moeten zijn en nu moet de natuur het maar weer oplossen...
Maarja er zit niks anders op.

beaniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:05

Is sieb het konijntje wat wel ingeent is? Dat zou de reden kunnen zijn waarom het bij hem/haar zoveel minder is als bij muffin. Mijn konijnen waren ingeent en die hadden het lang niet zo heftig als muffin.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 06:45

Sieb is ingeent voordat hij bij ons kwam, maar dat is ondertussen al meer dan een jaar geleden.
Het feit dat hij is ingeent, zegt dus helemaal niets meer, want volgens de DA is dit alleen uitgewerkt...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 06:49

2 keer per jaar moet een konijn worden ingeènt, in het voor en na jaar.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 06:50

marleen_usar schreef:
2 keer per jaar moet een konijn worden ingeènt, in het voor en na jaar.

Uiteraard weet ik dat.
Maar aangezien wij onvoldoende afwisten van de ziekte, geen oproep krijgen van de DA etc... Hebben we ze niet ingeent.
Alle konijnen die hierna zullen komen, worden WEL ingeent!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:22

Ik ben gisteren met mijn konijn naar de dierenarts geweest vanwege een ontstoken oogje en ik heb er zalf voor gekregen :)

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:27

Ik zag net je foto van je nijntjes. De mijne zag er ook zo uit, nog wel erger. En ik merkte best wel dat hij zich niet lekker voelde, maar zoals xJolien al zegt, ik had niet echt het gevoel dat hij pijn had. Hij bleef eten, werd broodmager en overal van die bulten. Als advies zou ik nog zeggen: als zijn (of haar) neus dicht zit, probeer voorzichtig te weken met warm water en spuit er een zoutoplossing in met zo'n spuitflesje neusdruppels, krijgt ie iets meer lucht. En echt, het is een vreselijk gezicht, en nu ik weet dat ze ook op zo'n vreselijke manier dood kunnen gaan twijfel ik soms, maar als ik nu mijn twee toen doodzieke kereltjes lekker zie rondlopen (nadat ze gecastreerd zijn) samen met mijn 2 vrouwtjes en de 3 caafjes, ben ik ZO blij dat ik ze heb geholpen! En die nare tijd zijn ze nu echt wel kwijt hoor!
Dus veel sterkte, ga zo door en vooral met veel aandacht en liefde kom je een heel eind.

Oh ja, ik denk zeker dat de onwetendheid bij dierenartsen ze ook vaak doet besluiten tot euthanasie. Mijn dierenartsen hebben stomverbaasd mijn verhaal gehoord en hebben zelfs een keer om advies gevraagd!