De hond zélf als accessoire

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:43

renatevb schreef:
Huertecilla schreef:

Heb je enig idee wat mijn mening ís eigenlijk?

Nee, ik ben gestopt met lezen en het kan me geen moer schelen.
Ik vind het alleen opvallend dat jij op iedereen ingaat.
En dat is me al in meerdere topics opgevallen. Maar goed ik laat het hierbij, ik vond het gewoon storend ;)

Ik denk dat HC niet veel te doen heeft op 't moment, 't is een beetje topic's openen over hondenaccesoire's, hond als accesoire en honden die zijn opgebouwd uit erfelijke gebreken.
En wie er ook reageert, HC móét overal op ingaan, of ze 't eens zijn of niet maakt niet uit :')

Huertecilla schreef:
Wat ik not done vind is:
- de hond als heuptasje bij trimmen

En waarom is dat not done?
Klinkt als een waardeoordeel op glibberig pad :')

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:52

Oh, maar dit is ook een worst hoor, alleen een worst op hoge pootjes :D .

Is een bijzonder actief tiepetje. Heeft prima luchtwegen. Wij (hondlief en ik) waren daardoor ook de eerste jaren in de veronderstelling dat hij een labrador in een ietwat verkeerd lichaam was. Hij heeft gerend, gesprongen, alles gedaan wat een bull beter niet kan doen en heeft daardoor ietsiepietsie slijtage aan de pootjes.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 22:58

Ach ik prop mijn honden ook in fietstassen, als teckel vervelend is of dreigt fijn getrapt te worden, dan prop ik haar in mijn schoudertas(speciaal gekocht zodat de teckel erin past) dus dit kan ook best :')
In de schoudertas gaat ze nog wel eens een beetje debiel doen als ze duifjes ziet...met dit tasje kan ze niet spartelen :D

Ook te koop in maatje teckel?? kan ik meteen conditie opbouwen, heb nu de conditie van een dood paard

Ach ik heb wel gekkere dingen voorbij zien komen dan hardlopen met hondje op heup

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 23:10

shilady schreef:
Tja vind honden in tassen niet ideaal
maar dierenmishandeling vind ik het niet :)

Ideaal is je opgevoede, gezonde hond zijnde hond gewoon overal op eigen poten mee naar toe kunnen nemen zonder geneuzel van mensen die naar een psycholoog zouden moeten met hun fobiëen i.p.v. op de rode knop te drukken over de hond/hondeneigenaar bij de moderators van de samenleving.

Die moderators zouden moeten kijken naar het terecht/onterecht zijn van het gebruik van die knop en niet alleen moeten handelen naar het populaire draagvlak.

Maar ja, het niet ideaal. De moderators hebben hun eigen agenda en die is niet anders dan die van de grootste gemene deler. De minderheid moet zich maar schikken.
Als hondeigenaar heb je dus de keuze uit de hond niet mee, sociaal isolement of...
Ja, en een grote hond levert sociale beperkingen op. Voor de één meer een probleem dan voor de ander. Idem het wel/ niet meenemen van je hond.

De trimster stapt als deel van de van het dier als dier vervreemde maatschappij in diezelfde valkuil. Ze neemt de hond wel mee, maar niet als hond.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:10

Huertecilla schreef:
Macs schreef:
Ik denk ook niet dat ze dit heel serieus bedoelde hoor ;)

Ik wel.
Prima idee; een EB te leren skate boarden. Komt dat dier ook nog eens op eigen kracht ergens.
http://www.youtube.com/watch?v=ziDeUbifKIM

Ja en dat had ik dus nog niet gelezen HC

Hoe kom jij er bij dat mijn hond nergens op eigen kracht komt? Je gaat er gemakshalve maar van uit dat elke Bulldog een paar butluchtwegen heeft en te dik/log of weet ik veel wat is om te lopen??

Nou, ik zal je even uit de droom helpen, de mijne loopt zich te pletter, rent vrolijk achter een bal aan die hij niet terugbrengt, zoekt zich een ongeluk naar een stok die ik heb weggegooid, dus hij heeft geen skateboard nodig om ergens te komen.

Misschien is het een idee om zelf een stukje te gaan skateboarden ipv lekker generaliserend bezig te zijn.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 23:16

Huertecilla schreef:
shilady schreef:
Tja vind honden in tassen niet ideaal
maar dierenmishandeling vind ik het niet :)

Ideaal is je opgevoede, gezonde hond zijnde hond gewoon overal op eigen poten mee naar toe kunnen nemen zonder geneuzel van mensen die naar een psycholoog zouden moeten met hun fobiëen i.p.v. op de rode knop te drukken over de hond/hondeneigenaar bij de moderators van de samenleving.

Dat zou voor mij absoluut geen reden zijn om een hond in een tas te stoppen. Ik laat mijn honden niet naar mensen toe gaan, ze mogen wel naar mijn honden.
Zijn mensen bang voor honden? Dan lopen ze maar om...

Een reden om mijn honden WEL in een tas te stoppen: Enorme drukte, veel mensen X klein hondje= platte hond.

En nee, ik laat mijn honden niet thuis omdat ze wellicht op een plek niet kunnen lopen. Mijn honden sleep ik overal mee naar toe. Worden ze mak van.

Maar ik hoef geen vloerkleedje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 00:28

Als mensen bang zijn voor jouw hond(en) drukken ze op de rode knop en komt er een bordje ´verboden voor honden´.
Kan niemand er meer met een hond komen, met dank...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 00:32

jammes schreef:

Het woordje ´modaal´ ook niet blijkbaar :D

setteke

Re: De hond zélf als accessoire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:45

En wat is de moraal van dit verhaal? Ik ben blijven steken in je onderschrift op de eerste van de drie fases.
Eerst wordt alles belachelijk gemaakt....

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 00:57

Huertecilla schreef:
jammes schreef:

Het woordje ´modaal´ ook niet blijkbaar :D

Jawel, maar de rest van de post was zo bloedirritant, dat ik dat maar even over heb geslagen ;) .

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 01:17

tjoh ik ben toch zo blij dat onze tjech 4 poten heeft gekregen om te lopen :j en hij lekker overal mee naar toe kan rennen-vliegen-springen :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 09:03

Huertecilla schreef:
Als mensen bang zijn voor jouw hond(en) drukken ze op de rode knop en komt er een bordje ´verboden voor honden´.
Kan niemand er meer met een hond komen, met dank...

Nou dat valt best wel mee hoor...lang niet in NL geweest zeker?

Kan mij geen locaties voor de geest halen waar ik met mijn hond zou willen komen en het niet mag. Weet wel locaties waar het niet mag, maar waar ik ook mijn hond niet mee naar toe zou nemen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 09:40

RoosIris schreef:
Kan mij geen locaties voor de geest halen waar ik met mijn hond zou willen komen en het niet mag. Weet wel locaties waar het niet mag, maar waar ik ook mijn hond niet mee naar toe zou nemen :D

Ik schrijf al dat het afhangt van het leven van de eigenaar of het beperkingen oplevert of niet.

Citaat:
Nou dat valt best wel mee hoor...lang niet in NL geweest zeker?

Het verheugt mij om te lezen dat je nu weer in voetgangersgebied en winkelcentra met je hond mag komen.

Dat de tjech overal los kan rennen en er blijkbaar geen aanlijngebod is; dat niemand meer problemen heeft met een losrennende hond.

Dat je nu met je Bullmastiff in het centrum op een terras kan gaan zitten zonder weggekeken te worden.

Top hoor. Die ontwikkeling heb ik inderdaad gemist. Net als de opheffing van de RAD :o
Fijn hoor dat een hond in NL geen sociale barrières meer oplevert. Ik zal naar jullie verwijzen in de topics hier op Bokt waarin door ruiters over honden gemauwd wordt; dat ze niet bij de tijd zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 13:33

Toevallig heeft zo'n aanlijngebod wel een reden, als jij met je onopgevoedde hyperactieve herder onaangelijnd door het winkelcentrum loopt en dat mormel springt mijn kind omver om vervolgens zijn ijsje te jatten, dan ben je wel de veroorzaker van zo'n gebod.
Alleen ben ik niet zo van rode knoppen, meer van schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:47

Tat_jana schreef:
tjoh ik ben toch zo blij dat onze tjech 4 poten heeft gekregen om te lopen :j en hij lekker overal mee naar toe kan rennen-vliegen-springen :)

:j
Helaas heeft dit schouderhondje ze ook :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 15:42

anneliesdj schreef:
Toevallig heeft zo'n aanlijngebod wel een reden, als jij met je onopgevoedde hyperactieve herder onaangelijnd door het winkelcentrum loopt en dat mormel springt mijn kind omver om vervolgens zijn ijsje te jatten, dan ben je wel de veroorzaker van zo'n gebod.

Dus er is tóch een sociale barière :?
De angst voor wat er eventueel zoú kunnen gebeuren?
De perceptie van eng maakt realiteit in deze.
Elke keer dat een bezorgde moeder met een kleiner kind die een grotere hond voorbij ziet komen krijgt zij een bevestiging van die angst en dat wordt dan vanzelf geprojecteeerd op dat honden eng zíjn.
Zo ontstaan verboden voor honden en is de RAD ontstaan :)*

Zoals ik het over 40 jaar hondenbezit ervaren heb is een kleiner ras sociaal minder problematisch en maakt opportuun gebruik van een tas verdere integratie mogelijk.
Dat kleine hondjes de top 3 van bijters vormen maakt niet uit; het is allemaal perceptie door de níet hondeigenaars.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:37

Een hond mag niet in winkelcentra....maar wat heeft hij daar te zoeken? Helemaal niks. Alleen maar lastig met boodschappen doen.

In de meeste winkels zijn ze gewoon welkom hoor.

Dat zeg ik, de plekken waar honden verboden zijn zijn plekken waar een hond niks te zoeken heeft.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:16

RoosIris schreef:
Een hond mag niet in winkelcentra....maar wat heeft hij daar te zoeken?

Lijkt mij evident; gewoon méé :)*

Al met al is er is gewoon NIETS (op de afschaf van de RAD na) verbetert in NL.
Sterker nog ; het is verankerd als de norm en jij als hondeneigenaar vindt het nog normaal ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:23

Ik vind honden in winkelcentra vies, er staan niet voor niets fietsenrekken buiten, daar kan prima een Louis Vuitton riem om heen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:29

Vies in de winkel? Waarom als ik vragen mag? Bijna zit verpakt en wat niet verpakt zit, mag ik hopen dat je dat thuis wast. Een hond loopt op dezelfde vloer als wij dus ik snap het 'vieze' er niet van.
En fietsenrekken zijn voor fietsen, niet voor honden :Y)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:37

Ik vind het hondenverbod in winkelcentra prima! Mensen lopen daar met hun boodschappen en vers eten. En dan zou ik daar met mijn uitharende hond die net uit sloot komt rond gaan lopen? Lekker!

Nee zoiets het respect voor de mensen die het niet zo fris vinden om haren/blubber/zooi op hun verse schone eten te hebben! Ik vind dat ook niet erg fris!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:37

Huertecilla schreef:
anneliesdj schreef:

Dus er is tóch een sociale barière :?
De angst voor wat er eventueel zoú kunnen gebeuren?
De perceptie van eng maakt realiteit in deze.
Elke keer dat een bezorgde moeder met een kleiner kind die een grotere hond voorbij ziet komen krijgt zij een bevestiging van die angst en dat wordt dan vanzelf geprojecteeerd op dat honden eng zíjn.
Zo ontstaan verboden voor honden en is de RAD ontstaan :)*

Je moet beter lezen, could not be more wrong.
Als ik angst zou hebben voor wat kán gebeuren dan neem ik ze gewoon niet mee daar waar honden loslopen. Heeft niets met perceptie te maken, meer met het feit dat maar weinig mensen hun hond kunnen opvoeden.
Ik geef alleen aan wat de reden is voor een verbod, als elke hond zich netjes zou gedragen was niemand op het idee van een verbod gekomen :)*

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:40

Ze lopen misschien wel op de zelfde vloer. Maar houden er andere hygiënische standpunten op na!

Ik was al mijn vers eten, maar nog steeds vind ik haar op mijn eten walgelijk! Van mijn dieren, die van de overburen of van de paus! Maar blijft goor!

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:44

Oké ik moest ook wel even lachen toen ik die foto zag.

Maar niet leuk voor dat hondje natuurlijk, niet moet lekker kunnen rennen en spelen. Als ik dat hondje was zou ik even lekken in dat tuigje gaan piesen als protest.

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 22:55

Huertecilla schreef:
_Nancy schreef:
Oh, ja sorry dat woord ken ik niet :+
Ik schrok al _O-

Dus dan reageer je eerst en denkt later (beleefd voor niet).

Ah... (doet begrijpend maar begrijpt het niet met de thesaurus onder de vingertoppen).

Het is niet zo gek dat ze het woord artistisch niet kent, want dat bestaat niet in het Nederlands. Ik denk dat je artistiek bedoelt. Misschien moet je je (synoniemen)woordenboek er even op naslaan :)*