Wie kan mij helpen met mijn hond!?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie kan mij helpen met mijn hond!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:40

Ik ga toch nog even op het offtopic door, omdat ik het wel belangrijk vind.
Kim90, ik vraag me echt af of jij weleens een echte hond van dichtbij hebt gezien.
Ik vind je stellingen behoorlijk naïef. Genetische aanleg ontkennen is ten eerste naïef, en ten tweede is het dom en onverantwoordelijk. Het is wijs om er rekening mee te houden dat een hond een bepaalde aanleg heeft. Erkennen dat de aanleg er is, geeft je de kans om het gedrag te sturen en te controleren, ontkennen resulteert uiteindelijk in escalatie.
Veel mensen hebben de neiging om allerlei honden te zien als Golden Retrievers, alleen in een ander pak. Maar een andere visie wil niet zeggen dat ik vooroordelen heb naar bepaalde rassen, die heb ik helemaal niet, ik kan je verzekeren dat ik de nodige vertegenwoordigers van 'vechthondenrassen' ken. Heel veel van die honden zijn op volwassen leeftijd niet meer vriendelijk naar sexegenoten, sommige helemaal niet meer naar andere honden, hoewel ze als pup wel met andere honden speelden. Die honden zijn niet verpest, ze zijn alleen volwassen geworden, en met het volwassen worden, zullen ze stoppen met puppengedrag. Dat wil niet zeggen dat ze niet in een roedel kunnen functioneren, dat is iets heel anders. Maar een eigen hond is anders dan een vreemde hond.

Het erkennen van jachtinstinct bij een jachthond geeft je de gelegenheid de signalen te herkennen, en bepaald gedrag voor te kunnen zijn. Ontkennen ervan maakt dat je áltijd te laat bent....... 'zo heb ik hem niet opgevoed........' krijg je dan. Uiteraard niet. Dat hoeft ook niet, het zit er in.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:53

ik ga niet meer offtopic, als ik deze ervaringen met deze honden heb, dan heb ik die.
Ga jij bij een vechthond al krampachtig staan, '' ja hij kan bijten, want hij is er ooit voor gefokt blabla'' ja dan zal ie bijten, en dat is niet omdat ie daar gefokt voor zou zijn, dat is omdat de eigenaar krampachtig doet.
Mijn ervaringen met de honden zijn heel anders, en heb er toch echt zelf gehad, en zie ook van anderen dat soort honden.

Ts, jammer dat je topic zo verpest is, jammer dat er zoveel mensen negatief over het ras(sen) honden denkt, en dan nog sommigen die misschien nog nooit zo'n hond gehad of gezien hebben. Ik haal mijn stipje hier weg ;)

WeCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 21:58

Kim90 schreef:
. Ik haal mijn stipje hier weg ;)

Dat is misschien wel je verstandigste opmerking tot nu toe. +:)+

Tot nu toe is er hier niemand geweest die negatief over de Ambull is geweest. Gelukkig zijn er wel een heel aantal mensen hier die raseigenschappen niet ontkennen. Dat is niet negatief, dat is gewoon reëel.