Hoe goed is vers vlees van Smuldier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Re: Hoe goed is vers vlees van Smuldier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-11 12:29

Ik voer dus sinds kort vers. en ik vind dat ze het er hardstikke goed op doen eigenlijk.
Ik heb geen problemen gehad met diaree of zo. dus ik ben er helemaal over te spreken.

Ze krijgen hier 2 keer per dag.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:23

TinkerTom schreef:
dat is hier 10 cent per kilo omhoog...

Ik krijg morgen 18 kilo van lotgering binnen. eens kijken of dat wat is.

Ik voer nu aan mijn bordeauxdoggen aan de ene teef 1,2 kilo (3 bakjes p.d.) en de jongste in de groei nu 1,6 kg (4 bakjes) per dag en dat vind ik behoorlijk boven de richtlijnen,. en vooral de jongste is echt nog wel aan de magere kant.

Vind het wel handig dat ze komen bezorgen en dat ze ook barf producten hebben als nekken en strotten e.d.! kan ik wat minderen met vlees en ze tussendoor wat meer barf produkten voeren.
Hopen dat ze dan wel wat dikker wordt...

voor je nu smuldier? mijn hond heeft van smuldier ook veel meer nodig dan van carnibest om op gewicht te blijven.

daarnaast gaat hij kotsen als ik meerdere dagen achter elkaar alleen smuldier voer. voor mij dus geen smuldier meer als hoofdvoer. hij krijgt het nog wel eens hoor, maar niet meer als 'hoofdvoer'.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 21:54

Ik voer nu idd smuldier. Doen ze het al maanden op en gaat op zich prim, alleen vind ik het moeilijk ze op gewicht te krijgen met smuldier en hoop met dat andere voer icm barf produkten ze toch wat dikker te krijgen...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:05

mijn ADHD kruising windhond van zo'n 40kilo deelt zijn bakje smuldier met onze andere hond, kruising jachthondje x herder van zo'n 25-30 kilo. De grootste krijgt 2x daags 2/3e bakje en de kleinste hond dus 2x daags 1/3e bakje. Ze zijn prima op gewicht, de kleinste blijft iets te dik zelfs maar nog minder voeren lijkt me wat karig? :P

loulou schreef:
en als je carnibest voert en je een grote hond hebt moet je ook onderhandelen over de prijs natuurlijk ;)
ik krijg meer korting dan de officiele kortingen op de site van carnibest, dat scheelt me toch zo'n 500 euro per jaar :P

vertel eens even , hoe doe je dat :D wat betaal je en hoeveel neem jij dan af?
We hebben net een vrieskast erbij gekocht en kunnen dan 100kilo carnibest kwijt (aan 1 kilo rollen) dus willen voor de katten sowieso groot inkopen, maar dan krijg je meen ik E1 per kilo korting?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 08:20

Zo dat scheelt dan wel zeg!!
Hondje eet de vlees compleet ook met lange tanden ;(
naja.. zoiezo eet ie met lange tanden, alles wat ik hem geef wat beter voor hem is..

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 10:29

opisop_shop schreef:
loulou schreef:
en als je carnibest voert en je een grote hond hebt moet je ook onderhandelen over de prijs natuurlijk ;)
ik krijg meer korting dan de officiele kortingen op de site van carnibest, dat scheelt me toch zo'n 500 euro per jaar :P

vertel eens even , hoe doe je dat :D wat betaal je en hoeveel neem jij dan af?
We hebben net een vrieskast erbij gekocht en kunnen dan 100kilo carnibest kwijt (aan 1 kilo rollen) dus willen voor de katten sowieso groot inkopen, maar dan krijg je meen ik E1 per kilo korting?

op de site van carnibest staan de prijzen voor grootverbruikers, als ik me niet vergis is dat 18,5 procent voor grootverbruikers. je moet dan 100 kilo in één keer afnemen en dat geld dan ook nog eens per smaak. dus je kunt niet 50 kilo natuur en 50 kilo lam afnemen om de maximale korting te krijgen.

bij de gewone dierenwinkel die tig vestigingen heeft door heel nederland is bijna niet te onderhandelen, die hielden zich strak aan de carnibest 'regels'. dus ben ik op zoek gegaan naar iemand die zelfstandig een eigen dierenwinkel heeft en daar valt veel beter te onderhandelen ;)
ik krijg nu 20 % korting en het maakt niet uit of ik 1 of 50 kilo per keer afneem, of welke smaak. mits ik maar minimaal 100 kilo per jaar afneem. dat haal ik makkelijk, want mijn rott eet 1,5 kilo per dag. dit is dus 10 x makkelijker want ik kan in mijn (extra) diepvries maar iets van 50/60 kilo kwijt.

als je een klein hondje hebt wat een paar gram per dag nodig heeft scheelt het je dus geen 500 euro, maar met mijn rottweiler scheelt het serieus veel geld :j

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 11:36

goed voor elkaar dus :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 13:17

Hier is net mijn bestelling geleverd van Lotgering, 18 kilo compleet verschillende smaken, had een combi pakket genomen en verschillende barf produkten als vissenkoppen, strotten e.d.
ziet er allemaal goed uit!
Geen dure luxe verpakkingen e.d. waardoor de prijs gedrukt kan blijven...

Ben benieuwd hoe ze het hier op doen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:04

Ik zit ermee dat ik niet veel ruimte heb ik mijn vriezer. Op dit moment krijgt mijn hond smuldier en daar doet ze het heel goed op, was zowat het enige dat ze wilde eten. In de toekomst wil ik wel een 2e KVV erbij gaan geven voor de afwisseling en heel mischien gedeeltelijk gaan barfen als ik een tuin heb.

Die pakjes van smuldier stapel je makkelijk op in een vriezerla...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:21

tuin=stankpreventie? :D

TinkerTom wat kostte je deze levering dan?

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:27

Alaska is erg goed! puur natuur!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:06

Gister en vanochtend toch 2 maaltijden naar binnen gekregen, 1 met vlees compleetm en 1 met pens :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:46

UniFlap schreef:
Gister en vanochtend toch 2 maaltijden naar binnen gekregen, 1 met vlees compleetm en 1 met pens :D

Was het lekker :')
Klinkt net alsof jij het gegeten hebt _O-

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 10:53

:') Ja ik ben er zo blij mee :P
Dan zal ik wel afvallen met dit voedsel _O-

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 12:52

opisop_shop schreef:
tuin=stankpreventie? :D

TinkerTom wat kostte je deze levering dan?

1 x gecombineerde krat, 6 soorten vlees compleet 6 x 500 gram = 18 kilo €33.34
1 x zachte lamsribben (per kilo verpakt) € 4,-
4 x strotten (per stuk verpakt) € 3,99
2 x kippennekken (per kilo verpakt) € 3,60
1 x eendennekken (per kilo verpakt) € 1,65
1 x zalmkoppen grote (per 5 verpakt) € 4,-

dan heb je 1 krat € 5,- (statiegeld)

Totaal € 66,57

ik doe hier een ruime week mee met 2 grote bordeauxdogs die ieder 1,5 kg op een dag eten....en iedere dag nog een tussendoortje krijgen

Ik denk dat ik vlees ga minderen en meer barf produkten ga voeren op de dag...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:12

Heb dan wel geen honden maar katten hihi, maar ben ook op KVV overgestapt nadat ik me ingelezen heb in de brokjes..... eigenlijk is er geen enkel brok dat goed is... het een is beter dan het ander, maar goed is het niet te noemen. Dus op zoek naar iets anders, ik ben voor mijn katten op Tinlo uitgekomen. Daar betaal ik nu per rol van 250gram 1,75 voor maar ik ga nog even op zoek of het goed koper kan. Kan best wat in de vriezer kwijt dus wil minder betalen :D Als mensen nog ideeen hebben?

Het smuldier wat onze C1000 verkoopt was voornamelijk hondenvoer (dus met pens wat katten meestal niet willen) en aanvullend voer. Ik wil dus wel compleet voer :) en geen barf!

Ik ben overgegaan door 's avonds nog brokjes te geven, 's nachts niets en dan 's ochtends en overdag de KVV gemengd met (goed) natvoer. Nu kan ik ze bijna de Tinlo geven zonder natvoer, het is nog maar een beetje wat ik er doorheen doe. 's avonds nog wel de brokjes, voor de afwisseling.... en de zak moet op want had net een 10kilo zak aangeschaft ;)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:22

Geldt een muizen dieet ook als KVV? :P Onze kat vangt er zoveel :')

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:26

Hoeveel zouden jullie voeren aan een jack russel van de smuldier?
En worden ze er niet te dik van?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:29

28/30 gram per kg per dag.
(en verder op het oog)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:30

Pff.. ik zou t niet weten..
Onze dikke ambull (ze is te dik..) krijgt 's ochtends brokken en 's avonds een half pakje smuldier.
Onze stafford kruising die niet te dik is krijgt hetzelfde...
Ik zou het echt niet weten wat goed is voor je jack..

TiffanyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:52

Wat zou beter zijn smuldier of AHV- Breda?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 17:12

UniFlap schreef:
Geldt een muizen dieet ook als KVV? :P Onze kat vangt er zoveel :')

muizen zijn geen kvv hihi, dat is barf :)
maar is geloof ik wel goed hoor, als je kat muizen eet :j weet niet of er dan nog aanvullend voer nodig is, want heb me niet verdiept in Barf (wil ik niet voeren ivm appartement zonder buiten gelegenheid, mijn katten krijgen barf als ze dat buiten kunnen eten en niet binnen ;) )

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:04

Ja inderdaad, momenteel komt ze weer bijna niet thuis. Ja om wat brokjes te eten. Gewoon simpele brokjes.. Ow ja ze eet ook vogels en konijnen :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:07

onze hond weegt zo'n 25 kilo denk ik en krijgt twee keer daags 1/3e bakje smuldier.
Is ook echt nog wat te dik, dus zou ook nog wel wat minder mogen.
Lijkt me dus dat je Jack een boel minder mag, tenzij je een ADHD-Jack hebt :P

Afbeelding

Afbeelding

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:14

He? Ik geef mijn franse bull nu 1 hele per dag?
tip: Als je Bas van der Heijden trouwens belt nemen ze je bestelling aan als het in het assortiment zit. Heb maar gelijk 12 pakjes pens/vlees compleet besteld. Die graai ik elke x mis.