Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:30

Gewoon onvoorstelbaar hoe goed dieren ons aan kunnen voelen!!!! krijg gewoon tranen in m'n ogen van het lezen van de verhalen!!!
(en dan nóg minder begrip voor personen die weet ik het niet wat met hun dieren uitvreten, of juist niet doen.............. :( )

Joey kan ook echt een heerser zijn zeg! Ik vind het niet zo prettig wanneer hij in m'n nek zit.... (krijg helemaal de kriebels van die nagels in m'n nek...) Als m'n vriend hem dan weg wil halen, gaat ie toch lelijk doen........... (of kruipt hij juist helemaal in m'n nek weg :P )
En dan ook weer slijmen met z'n 'kus, kus'... :D

En Gerda, misschien omdat ze alles tot het laatste moment van dichtbij heeft meegemaakt met je schoonmoeder, ze het snapt?!?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:31

wat leuk .. ik ga dit eens van begin tot het eind lezen maar eerst even naar het asiel met mijn pleegkat, even laten zien aan de da aldaar.
Ik heb zelf nl 4 grijsjes 2 aras,3 edelpapegaaien, 2 bonte boertjes , 2 valkjes en een kanarie :D

bosefoso

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:32

mijn god, wat een verzameling! jij hebt geen radio nodig, die maken de vogels wel!

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:37

Dat na doen van die hoestbuien gaat hopelijk door genoeg andere aandacht over.
Toch hebben wij ook weleens een grijsje opgevangen waarvan de eigenaar het niet meer aan kon om zijn overleden vader te horen praten,zo duidelijk zo aanwezig dat het hem te veel pijn deed.......
Ik geloof wel dat coco het besef heeft,en ook door een verwerkingsperiode heen moet.
Gelukkig vangen jullie Coco met zeer veel liefde en aandacht op,TOP!
En wat betrefd die pinda zo af en toe,ik zeg doen!
Ze heeft genoeg verandering doorstaan ,dan moet je niet ook nog eens haar pinda af pakken.
Ze zijn al zo gevoelig voor veranderingen....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:38

@pipo, Wat gaaf zeg zoveel mooie vogels!!!!!

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:39

gerda, dat hoesten zal zi inderdaad op den duur wel vergeten. Ze maken geluiden die ze regelmatig horen. Jaren geleden riep Kippetje de hele dag naar onze hond. Na zijn overlijden was dat eigenlijk vrij snel voorbij.

Wel heftig om er iedere keer weer op die manier, die hoestbuien, mee geconfronteerd te worden. Vind het klassa dat je de vogel opvangt! Ben benieuwd naar je filmpje!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:39

Mijne kan ook verschrikkelijk hoesten, net als niezen doet hij ook zo verschrikkelijk echt.
En snurken, ook zoiets. Als ik s'morgens beneden kom word ik begroet met ''heeee mop!''
Echt iets wat wij hier nooit zeggen, dat komt nog van zijn vorige baas.

Hij is de enige die het lef heeft om mij mop te noemen overigens! :7

Toen we een logeerhond hadden riep Coco heeeel liefjes de hond..
Hond komt braaf aangelopen, zegt Coco: WEG! En nijdig ook.
Hond over de zeik. :')

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:41

pipo schreef:
wat leuk .. ik ga dit eens van begin tot het eind lezen maar eerst even naar het asiel met mijn pleegkat, even laten zien aan de da aldaar.
Ik heb zelf nl 4 grijsjes 2 aras,3 edelpapegaaien, 2 bonte boertjes , 2 valkjes en een kanarie :D

In huis?
Wij hebben hier ook een hele verzameling van halsbanden,edels,grijzeroodstaarten,bourkes,bonte boeren,amazones en wat dan al niet nog meer maar ik moet er niet aan denken om dat binnen te houden.
Vind Pino meer dan genoeg,die is soms al is hij nog zo klein wel GROOTS aanwezig :P

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:06

Waar hebben jullie allemaal eigenlijk jullie vogels vandaan?
Gaan jullie naar kleine hobbykwekers? of grotere kwekers? of een dierenwinkel?
En ik ben ook wel benieuwd naar ervaring met het NOP.
Ik hoor veel goede verhalen maar heb toen ook die reportage van Radar of Tros Opgelicht gezien en die zei weer het tegenovergestelde.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:07

Ja ik hoor me schoonmoeder ook regelmatig praten, in begin schrok ik hier enorm van. Maar zo af en toe heeft ze dat nog hoor het word al minder.... Dat is het zelfde als vloeken. Dat heeft ze bij haar vorige eigenaar geleerd en dat is minstens 15 jaar geleden. En zo af en toe gooit ze er nog is wat uit. Maar ze weet dat het niet mag en alles wat niet mag is leuk hé hahaha

Oke hier het filmpje van net..... Ik kan er waarscheinlijk harder om lachen als jullie omdat ik al weet welk geluid wanneer zo ongeveer komt hahaah maar ik was ook een beetje verast, want ze was nu echt aan het gek doen.

En wat betreft die pinda, daarom laat ik dat ook zo. Wat haar en ons is afgenomen is al onmenselijk. Laat staan dat ik al zijn lekker dingen ook nog eens zou af pakken. Ik weet het is niet gezond. Maar de foto's en de fimpjes die ik liet zien..... zijn vandaag gemaakt. Dus hij doet het nog knap op al dat verkeerde eten hoor haha. En hij krijgt gewoon netjes papegaaien voer enz. Dit eet ze ook braaf allemaal op.
En de reden dat ik misschien iets te vel reageerde op dat ik het voer moest veranderen was dus een beetje dit verhaal...... Ik vind gewoon dat ik co niet nog meer kan afnemen. Dit had ik nog niet met zoveel woorden verteld dus ik snap dat mensen gedacht hebben.... hier daar heb je weer zo iemand die zomaar een dier in huis neemt.

Ik ben nu al helemaal gek van het beestje en zal dr ook zeker nooit niet in de steek laten.
Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 09-09-11 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:09

gerda, we zien het filmpje niet?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:10

Nee klopt ik drukte te snel op plaatsen hahaha filmpje was nog niet klaar.... komt eraan :)*

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:11

Laatst bijgewerkt door CoSnuf op 09-09-11 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:12

ik ben kei benieuwd! ik zal vanavond ook eens proberen een filmpje te maken, rond 11 uur krijgt ze haar spreekuurtje. dan banketstaaf ze aan 1 stuk door. Nu is het hier in huis erg rustig en is zij dus ook rustig. Dat is genieten! Om 12 uur komt mijn stiefzoontje thuis, druk als hij is, en dan begint ze!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:14

Cayenne schreef:
Waar hebben jullie allemaal eigenlijk jullie vogels vandaan?
Gaan jullie naar kleine hobbykwekers? of grotere kwekers? of een dierenwinkel?
En ik ben ook wel benieuwd naar ervaring met het NOP.
Ik hoor veel goede verhalen maar heb toen ook die reportage van Radar of Tros Opgelicht gezien en die zei weer het tegenovergestelde.

Uit een dierenwinkel... :o Wij komen daar altijd als we op vakantie zijn. Toen we er twee jaar terug waren, hadden ze 3 jonkies zitten. Was helemaal verliefd. Thuis het er goed over gehad en toen zijn we 'even' teruggereden om hem op te halen :D
Normaal ben ik niet voor het kopen van dieren in een dierenwinkel, maar hier gaan ze echt goed met de dieren om! (de jonkies zaten los bij de medewerksters op de schouders en gingen s' avonds mee naar huis!)

en ik kan niet wachten tot ik vanavond al de filmpjes kan gaan bekijken... :D

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:15

hahahahahahahha ik zit te kijken en nu gaat kippetje ook helemaal los!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:18

coco ook hahaha ik kan er niks van horen...... hij doet zich zelf weer na wat een kabaal hier hahahahaha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:18

Er zijn ook goede dierenwinkels idd :j Maar ik vind bij een kleine hobbykweker nog het fijnste om dieren te kopen. Heeft die van jou wel een ringetje om?
Mijn 2 grasparkieten komen bij een grote (foute) kweker vandaan waar ze ontzettend verkeerd gehouden werden en in de winter ook buiten zaten op de tocht, zonder dak en zonder verwarming. Eigenlijk had ik ze niet mee moeten nemen maar kon het niet over m'n hart verkrijgen ze achter te laten. Heb er trouwens wel een flinke dierenartsrekening aan overgehouden en er kwamen enorme wormen uit van meer dan 3 cm lang (en een grasje is maar heel klein).

En Saffier komt bij een kleine hobbykweker vandaan. Hij heeft dus wel een ring om.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:20

Helaas geen papegaai, had er wel altijd graag een gehad, veel lol gehad met jaja coco van een vriendin.
Deed ook veel en ook dansen op z'n stok , todat hij eens zo druk aan het dansen was dat hij er af viel.
En heul vroeger buren, hadden een groot gezin , ga niet herhalen wat die allemaal zei, maar kon vloeken daar was een bouwvakken een kind bij.

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:22

Gerda, heb je al ooit een schommeltje geprobeerd? Kippetje is helemaal dol op haar schommeltje! Bijna heel de dag zit ze erop en met regelmaat zwiert ze helemaal dol door de kooi heen. Inderdaad ook ooit zo hard dat ze er vanaf valt. Zodra ze dan weer omhoog klimt begint ze heel hard te lachen. Wat een beest...

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:23

Coco heeft geen ringetje om.... Ik zou ook niet weten waar ze echt vandaan komt. Ik weet dat ze heeeeeeel lang bij mijn schoonmoeder is geweest en daar voor bij vloekende en scheldende mensen....

Trouwens sorry voor de verwarring.... de ene keer zeg ik hem en de andere keer zeg ik haar...
Dat komt omdat er jaren gedacht is dat het een mannetje was,.... tot we vorrig jaar telefoon kregen want Coco had een ei gelegd.
Zo trots dat ze was op haar ei hahahaha daarna zijn er nog 3 gelegd.
Dus het blijkt een vrouwtje te zijn.... Moet er nog zo aan wennen dat ik dus meenstal 'hij' zeg haha

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:24

Tja....de eerste volierevogels kwamen van marktplaats,en als ze het naar hun zin hebben worden het er vanzelf meer :P Mijn man is dus hobbykweker.
Pino kreeg ik van een collega die gek werd van het "gelul"zo als hij dat noemde van Pino,en dus nam ik Pino mee naar huis om een nieuw baasje te zoeken voor hem.
na enkele dagen was ik natuurlijk al hartstikke verliefd op pino......en mocht hij hier blijven.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:25

Ik heb dr dus nog maar heel kort en dus ook niks geprobeerd omdat ik dacht er is al zoveel verandering ik laat haar kooi even voor wat het is. Maar een schommeltje klinkt erg leuk inderdaad.... kan ik wel eens gaan proberen.

Ze heeft zelf een spiegel met belletje die had ik erin gehangen maar geen succes haha dus die was er snel weer uit

bosefoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:28

haha, spiegeltje was hier inderdaad ook een drama. Ze had continu ruzie met dat ding.

Moet mezelf eventjes gaan bannen vrees ik, ik moet nog een aantal sponsorverzoeken weg doen bij Redbull, Rabobank etc... Als ik continu op Bokt kijk kom ik niet veel verder haha! Tot vanavond!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 11:31

Nou ik moet nog boodschappen doen. Stofzuigen de was enzovoort enzovoort.

Dus bij deze..... als jij dan ook gaat. Dan stop ik ook even want ik zie dat het alweer 11.30 is en ik heb nog niets gedaan......