GroteVogel schreef:( een voorbeeld, dit ben ik niet)
Nou, ik zou zo boos worden als iemand zich bemoeit met MIJN hond.
Wie bedenkt zich vantevoren of je over zoveel jaar nog geld hebt?
Ach de voedselbank is er ook nog ja, maar je moet aan heel strenge criteria voldoen wil je daar gebruik van maken.
Stoppen met roken? Nee zeg stel je voor, zou ik niet zo snel doen, wel minderen.
Er zijn mensen die met zijn 2en van 30 euro per week moeten leven....denk je dat eens in?
Zak aardappels, pak pasta , rijst, blikken groente, kilo vlees delen, stuk zeep,1 euro reserveren per 2 weken voor shampoo en wasmiddel.
2 broden, pak hagelslag en boter.
bakboter, thee, suiker of zoetstof 4 blikken hondevoer? zak brokken?
Tel eens uit???
Ik kom uit op de aldi prijzen ruim op de 30 euro, en dan mag je echt niks anders kopen, geen koffie, koekje, boterhamvlees, ander zoetbeleg, iedere dag vlees/vis?
Deze mensen kunnen op 1 of andere manier de komende 3 jaar niet verder komen, man is invalide en vrouw depressief. Kunnen niet werken op dit moment en door de vele schulden, wsnp,vaste lasten ( hebben hun huis al geruild voor een goedkopere flat, dus ook minder energie kosten enz)
Denk daar eens aan???
Ze hebben al alles gedaan om eruit te komen ( verhuizen en alles uit laten rekenen door een bewind voerder)
Moeten ze dan ook nog hun hond weg doen???
Ja en nee, ALS er al kosten moeten gemaakt worden dan kun je dat op aflossing doen, daar kijkt een bewind voerder ook naar, er moet ook hondenbelasting betaald worden?
Ontvlooien, kruidvat druppels doen het ook, maar waar moet je dat vandaan halen als je zoals in mijn voorbeeld maar 30 euro hebt?
Geen familie of vrienden?
De vrouw spreekt onze taal slecht en is nu op les, heel misschien als ze het door kan zetten kans op een poets baantje ergens?
En oja, er is ook nog de kleding bank, want van 30 euro kan je zeker nooit eens een paar sokken kopen, laat staan een broek of jas, nee zelfs niet van de kringloop winkel....
Mag je 2x per jaar een beperkt aantal kleding uitzoeken....
Maar dan zul je net de pech hebben dat ze je maat niet hebben???
De fiets is stuk, nu moeten ze lopen naar de winkel en dat is toch zo een 10 km afstand.....
Gelukkig ken ik deze mensen redelijk en breng ik ze regelmatig een doos met eten, onder het mom van lusten wij niet...anders zouden ze het niet eens aannemen....
Erg triest zulke zaken, dus ik oordeel echt niet meteen als je het hele verhaal niet kent.
Ik zou gewoon een beetje helpen, zeker als je de mensen kent.
Mijn snitzel zou me niet eens smaken als ik weet dat deze mensen voor de 4e dag visstics met brood moeten eten.
Als ik zie dat de man de shag uit de gerookte peuken peutert om zo weer een rokertje te hebben....
Ze hebben al niks, en dan ook nog de hond afnemen, waar ze om geven, wat voor hun het enige sociale contact is om buiten te komen....
En dan hebben ze geen beltegoed, postzegels en noem maar op wat wij in het dagelijks leven gebruiken zonder bij na te denken...
Nee geen digitale tv en geen internet!
Nee ik zou ze gewoon helpen waar ik kan en ze de hond lekker laten houden.
het moet wel hondwaardig blijven. De rest ben ik met je eens