Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:28

anneliesdj schreef:
Je hebt ws in een opwelling dit topic aangemaakt waardoor het eruit komt alsof je altijd al een klerehekel aan die kat had. Daarom krijg je ws zoveel negatieve reactie's.
Maar ik ga grotendeels met je mee, ik kon me al niet voorstellen dat je niets geprobeerd had maar wel op de kat loopt te schelden.

Maar dat ze het ooit 3 weken netjes op de bak deed, kun je dat niet opnieuw proberen? Dat je haar bv opsluit in de douche of bijkeuken en als dat goed gaat meerdere dagen krijgt ze steeds iets meer ruimte, kun je bv de deur naar de gang open laten en kijken of dat goed gaat.

Maar wat doen jullie als ze ergens plast? Laten jullie haar merken dat dat niet de bedoeling is? Hoe?

De oude manier: neusje er (bijna) indrukken en kwaad toe spreken. Ze wéét dan ook verdraaid goed dat ze verkeerd is geweest, de komende uren zie je haar zielig in een hoekje zitten en dan komt ze flemen.

Dat opsluiten, daar wordt ze uiteindelijk helemaal gestoord van. Toen met haar pootje ging dat nog best, maar als we dat nu proberen, plast ze naast de bak.

Natuurlijk heb ik niet altijd een hekel aan dr gehad. En nu ook niet constant hoor, alleen wanneer ze in huis doet. Alleen lijkt dit tegenwoordig dagelijks te zijn.. En dat ligt niet aan de hond, ze heeft dit al eerder gedaan, alleen toen telkens op de vloer en nu dus op rugzakken, handtassen, kledij, ...

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:29

Annemiek89 schreef:
swoeky schreef:
waarom stop je haar niet in de kleine ruimte als je niet thuis bent?

dat gaat averechts werken,en maakt deze kat kwaad.

.

hoeft niet averechts te werken, ik had ook een pers die dit deed, totdat mijn DA zij zet haar maar in een kleine(re) ruimte met kattenbak als jullie er niet zijn of als je op bed ligt, dit heeft wel goed geholpen bij ons. je kan de ruimte toch leuk maken voor de kat, net zoals je een bench leuk maat voor een hond

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:30

Er is geen DA die zegt dat een kat met 6 weken zelfstandig is := := erken gewoon dat je fouten heb gemaakt en dat daar die kat de dupe van is.

Bovendien officieel moet je voor elke kat een eigen bak + een extra bak hebben dus 3 katten is 4 bakken.
Maar goed ik denk dat dat niet meer zou helpen.

Jij staat absoluut niet open voor advies je haalt er hele andere dingen bij zoals verhaal krabpaal en plaatst je zelf in slachtoffer rol maar er is er maar een slachtoffer en dat is Nala

Haar huis is niet meer haar huis en voelt niet als een tehuis.
Zou daar maar eens aan gaan werken

Citaat:
ik zeg wel hondje, maar ik spreek hier wel over een 4 jarige pitbull

dit is stoer doen...waarom een dier bij zijn ras benoemen waarom?????????????? juist ja de druk er op leggen dat je een echte hond heb duuhhh
Laatst bijgewerkt door tita op 06-09-11 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:32

tita schreef:
Er is geen DA die zegt dat een kat met 6 weken zelfstandig is := := erken gewoon dat je fouten heb gemaakt en dat daar die kat de dupe van is.

Bovendien officieel moet je voor elke kat een eigen bak + een extra bak hebben dus 3 katten is 4 bakken.
Maar goed ik denk dat dat niet meer zou helpen.

Jij staat absoluut niet open voor advies je haalt er hele andere dingen bij zoals verhaal krabpaal en plaatst je zelf in slachtoffer rol maar er is er maar een slachtoffer en dat is Nala

Haar huis is niet meer haar huis en voelt niet als een tehuis.
Zou daar maar eens aan gaan werken

Hoezo zij is het slachtoffer, ik plas niet in dr nest hoor..
Ze heeft altijd in huis gedaan, ook toen ik weg was, ook voor de hond er was.

Of ze nu al dan niet te vroeg bij mams is weg gegaan.. Ze gaat de helft van de tijd wél in de bak, dus ze kan het best.

tita

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:34

Dan moet je de oorzaak dus echt bij jezelf leggen en uit zoeken waarom je kat dat doet. Moet je eens zo'n topic op kattenplaza neerzetten := succes

Jij doet alleen maar zielig over je spullen en dingen en zeikt die kat af... en je hebt alles al geprobeerd roep je zelf maar een kat is een schoon dier en piest niet zomaar in huis. Dat heeft een oorzaak en aan jou die taak als baasje zijnde.. ben je verplicht te onderzoeken waarom

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:37

Even een tipje, het schijnt dat katten liever een en hetzelfde kattengrit voorgeschoteld krijgen. Probeer uit te vogelen welke ze het best kan waarderen, en probeer eens of het werkt om ze alleen daarop te houden? En dan misschien in de andere bak een ander? Dan kan ze altijd nog wisselen, mocht ze er toch niet van gecharmeerd zijn.

@Anneliesjd: Mijn kat heeft er simpelzat de reden voor dat ie het zo aangeleerd heeft als kitten zijnde, slapen bij het baasje. Toen hij nog bij zijn moeder zat, bij een vriendin van mij was dat, sliep ie bij hun op de slaapbank. Zij woonde ook in 1 grote ruimte. Toen ie vervolgens bij mij kwam, zat ik nog op kamers, dus 1 kamer, waar hij ook liep. En dus ook sliep. Tja, jaag m dan maar van je bed, als je ligt te slapen. Dus hij is min of meer gewoon verwend geweest daarmee en daar kan ie geen zak aan doen. Is dus door onszelf veroorzaakt.
Laatst bijgewerkt door Maggie_Eddy op 06-09-11 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:38

tita schreef:
Dan moet je de oorzaak dus echt bij jezelf leggen en uit zoeken waarom je kat dat doet. Moet je eens zo'n topic op kattenplaza neerzetten := succes

Jij doet alleen maar zielig over je spullen en dingen en zeikt die kat af... en je hebt alles al geprobeerd roep je zelf maar een kat is een schoon dier en piest niet zomaar in huis. Dat heeft een oorzaak en aan jou die taak als baasje zijnde.. ben je verplicht te onderzoeken waarom

Jaloezie. Haar eigen zin willen doen.

Kijk, medisch is het al niet. Ik ga ook niet de heilige uithangen, ik zal best fouten maken, wie niet tenslotte?
Natuurlijk doe ik zielig over m'n spullen. Als ik het huis wil uitgaan, moet ik eerst aan alles ruiken, en de helft kan ik ook nog eens weg gooien. Moest dit maar 1x zijn gebeurd, had ik niet eens de moeite genomen om hier een topic over te openen hoor. Maar het gebeurd dus echt regelmatig, en sla me dood ik weet niet waarom. Medisch is het dus niet, en de bakken zijn ook steeds proper genoeg.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:40

Al die beesten in een appartementje?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:41

Een DA die beweert dat een hond van 7 weken zelfstandig is, moet van mij zijn brevet verliezen. Dat is ook niet waar. Ik heb hier een mechelaar die met 7 weken het nest uit kwam. Eigenlijk wou de fokker 6, maar daar ging ik niet mee akkoord. De Mechelaar mocht van mij na veel 5-en en 6-en mee, omdat ik nog een oude duitse herder had. Die heeft haar nog de nodige opvoeding gegeven, waardoor het toch een fijne hond is geworden. Ik ben iemand die dan weet waar ze aan begint. Ik raad het echter iedereen af. Een hond mag ook pas het nest uit vanaf 8 weken. Liefst nog een week later. Bij katten geldt volgens het dierenasiel 12 weken! En dan is 6 niet zielig? Je hebt geprobeerd dat de kat wijs te maken en zelfs die gelooft je niet. _O- Er is veel kennis bij kattengastgezinnen. Mss hebben zij nog tips voor je.

Hoe oud is die kat nu? Ik zou haar toch leren dat als je niet op haar kan letten, dat ze in een bench moet. Die kan je in alle maten krijgen. En mss moet je eens in haar nest pissen? Ik heb een meppende kat eens in haar oor gebeten en sindsdien kon ik lezen en schrijven met die kat. En dat voor een hondenmens hè? hihi. Wat als je haar op zijn tijd eens buitengooit? Mss vindt ze het daar wel leuker dan binnen.

Je schrijft verder dat de kat heel aanhankelijk is. Het beste kan je haar dus negeren als ze het weer doet. Als de kat doorkrijgt dat ze er kredits mee verliest... :') Maar dan moet je je vriend vragen om daar in mee te gaan. Wel concequent blijven. Dat wordt nog wat als er kinderen komen... :P Dan moet je het echt eens zijn met mekaar, want die zijn soms nog erger dan niet zindelijke katten en honden!
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 06-09-11 12:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:43

Citaat:
En zolang Nala niet in huis doet, ben ik er ook gewoon heel lief tegen hoor

Dus als Nala op je spullen plast krijgt ze er van langs. Ze begrijpt echt niet waarom jij uit je plaat gaat dan, (jij zegt van wel maar dat is echt niet zo) behalve dat zij geleerd heeft dat jij onbetrouwbaar bent.

Citaat:
Ik smijt gerust de hond een keer van bed om de kat er in te laten,

>;) Hoop dat je dat smijten niet echt doet....kun je je voorstellen dat de nekharen van bokkers omhoog gaan staan als ze zoiets lezen?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:45

Ja, haha, bokkers hebben heel tere zieltjes...
Ik kan me zo voorstellen hoe dat gaat. Dat is het enige wat hier dus absoluut niet mag hè? De hond in bed! Bah! Mijn Jackie vond het zeer jammer dat dat feest afgelopen was, toen ik ging samenwonen.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:46

zelfde verhaal bij mij thuis!
Iemand die mijn kat ook wil hebben

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:48

tja ik vind ook dat als je op deze manier en met deze teksten een topic opend je reacties kan verwachten. Er staat nergens duidelijk aangegeven dat je al dingen geprobeerd hebt. Ik kan mij de reactie wel voorstellen.

Mijn DA adviseerde mij 2 kattenbakken per kat. Ik had er ook eentje die plaste. Opzich niet ergens op maar op plekjes. Ik heb toen de da gebeld en zij adviseerde mij meerdere bakken per kat zodat ze er 1 voor plassen hebben en 1 voor het poepen. Katten doen dat namelijk liever niet op de zelfde bak. Ik heb nu meerdere bakken door het huis staan. 2 beneden 1 boven 1 in de keuken zodat ze overal "terecht" kunnen.

Helaas vond ik na een jaar bij een van mijn katten bloed in de urine. In dit geval mazzel dat hij het naast de bak deed anders had ik het nooit gezien. Hij had blaasonsteking en waarschijnlijk heeft hij hier al eerder meegelopen. De oudste plast inderdaad om aandacht te kort. Ik zorg er dus voor dat hij altijd voldoende de aandacht krijgt. Ik moet zeggen dan het nu al 4 maanden helemaal goed gaat.

Als je kat echt op spullen plast zou ik tassen etc aan de kapstok hangen. Het kan dus voorkomen worden door je spullen op te bergen. Tuurlijk vergeet je dat een keer en tuurlijk zal het nog wel eens misgaan, maar het zijn dieren.

Gaan jou katten naar buiten?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:49

Tesssaaa schreef:
zelfde verhaal bij mij thuis!
Iemand die mijn kat ook wil hebben

Kan ie muizen vangen... ?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:50

@ TS waarom is het niet medisch? Is ze helemaal gecheckt?

Verder zag ik nog een tip over back bloesem langskomen, probeer dat eens uit zou ik zeggen :)

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:50

ja als de beste :')

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:51

Verhuizen is dan wel niet jouw schuld, maar dan wel nog steeds even traumatisch voor de kat.
Kattengrind wisselen is helemaal geen goed iets, een kat houdt van regelmaat en weinig veranderingen.
Met de neus door de urine halen is een erg achterhaald concept en werkt voor geen meter.
Ik heb mijn katten in 2 ruimtes van 2 bij 3 zitten met een enorme voorraad krabpalen, speeltjes, stoeltjes en kussens als ik niet thuis ben. Dat werkt perfect en doen er totaal niet moeilijk over als ik ze daarin zet voordat ik weg ga. Hebben jullie niet een ruimte (kamer, bijkeuken etc) over waar je echt hun plekje van kan maken?

Tesssaaa

ik ga dit ook even volgen voor tips..
onze kat doet het ook maar me zusje wil hem niet weg hebben..

easygoing

DeadxStar schreef:
Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

:j

Nou echt he. Pfff ik lees alleen maar IK, IK, IK en nog eens IK en als dat er niet staat gaat het wel over ME, MYSELF and I.

Nergens iets te vinden over het zoeken naar een oplossing anders dan dat de kat weg moet omdat TS het dier zo haat.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:54

Ik snap wel hoe frustrerend het is hoor
Je kan het lief vragen je kan het schreeuwen als het niet werkt word behoorlijk gefrustreerd
en als je dan je jas of tas pakt en jij grijpt in de pis voel jej je niet prettig..

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:55

ja inderdaad...bokkers hebben tere zieltjes zoals hier ergens boven staat.
in tegenstelling tot de meeste reacties die je hier gehad hebt. ik begrijp je volkomen! en op een gegeven moment is de maat vol.
ik ben een echte dierenliefhebber, maar dit zou mij ook te ver gaan.
ik heb zelf een kat gehad en op een zeker moment toen hij oud werd en zwak, plaste hij ook alles onder. het is zoooo verschrikkelijk goor.ik heb het altijd met liefde opgeruimd, maar wist dan ook dat het een medisch probleem was en ik wist dat het een aflopende zaak was..dan is het anders.
maar als een kat dat dus al deed van jongs af aan en ik kreeg het er niet uit...dan was het voor mij ook heel simpel....kat eruit.

Tesssaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:56

kannie schreef:
ja inderdaad...bokkers hebben tere zieltjes zoals hier ergens boven staat.
in tegenstelling tot de meeste reacties die je hier gehad hebt. ik begrijp je volkomen! en op een gegeven moment is de maat vol.
ik ben een echte dierenliefhebber, maar dit zou mij ook te ver gaan.
ik heb zelf een kat gehad en op een zeker moment toen hij oud werd en zwak, plaste hij ook alles onder. het is zoooo verschrikkelijk goor.ik heb het altijd met liefde opgeruimd, maar wist dan ook dat het een medisch probleem was en ik wist dat het een aflopende zaak was..dan is het anders.
maar als een kat dat dus al deed van jongs af aan en ik kreeg het er niet uit...dan was het voor mij ook heel simpel....kat eruit.

mee eens :j

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:57

JunkDeLuxe schreef:
anneliesdj schreef:
Je hebt ws in een opwelling dit topic aangemaakt waardoor het eruit komt alsof je altijd al een klerehekel aan die kat had. Daarom krijg je ws zoveel negatieve reactie's.
Maar ik ga grotendeels met je mee, ik kon me al niet voorstellen dat je niets geprobeerd had maar wel op de kat loopt te schelden.

Maar dat ze het ooit 3 weken netjes op de bak deed, kun je dat niet opnieuw proberen? Dat je haar bv opsluit in de douche of bijkeuken en als dat goed gaat meerdere dagen krijgt ze steeds iets meer ruimte, kun je bv de deur naar de gang open laten en kijken of dat goed gaat.

Maar wat doen jullie als ze ergens plast? Laten jullie haar merken dat dat niet de bedoeling is? Hoe?

De oude manier: neusje er (bijna) indrukken en kwaad toe spreken. Ze wéét dan ook verdraaid goed dat ze verkeerd is geweest, de komende uren zie je haar zielig in een hoekje zitten en dan komt ze flemen.

Dat opsluiten, daar wordt ze uiteindelijk helemaal gestoord van. Toen met haar pootje ging dat nog best, maar als we dat nu proberen, plast ze naast de bak.

Natuurlijk heb ik niet altijd een hekel aan dr gehad. En nu ook niet constant hoor, alleen wanneer ze in huis doet. Alleen lijkt dit tegenwoordig dagelijks te zijn.. En dat ligt niet aan de hond, ze heeft dit al eerder gedaan, alleen toen telkens op de vloer en nu dus op rugzakken, handtassen, kledij, ...

Parrrdon?? :?

Heeft ze tegen je gezegd dat ze het dan nooooit meer zal doen?
Heb jij je wel eens ingelezen in plasproblemen?? Met haar neus erdoorheen halen is echt dierenmishandeling.
Heeft jouw moeder dat vroeger ook bij jou gedaan?
Hoe denk je dat die kat zich voelt als je dat doet, die snapt er geen barst van ( geheugen van een kat is vrij kort!) en dat veroorzaakt stress.
Als ik jouw hele verhaal zo lees denk ik echt dat die kat doodongelukkig is.

Waar is de dierenarts in dit verhaal? Ik lees wel dingen die je thuis hebt uitgeprobeerd. Ooit eens urine ingeleverd bij de dierenarts? Blaasfoto laten maken? Misschien zit er een steen?
Iets in huis halen wat de stress kan verminderen?
Overigens is te vaak wisselen van kattenbakkorrels ook niet goed. Bedenk even welke je erin had liggen in die 3 weken dat ze apart zat en koop die en stap niet meer over voorlopig, ook dat kan stress opleveren.

Er zijn ZAT middelen die je kunnen helpen, en desnoods ga je naar een gedragsdeskundige. Ook die kunnen je hiermee helpen.
En misschien komt er idd wel uit dat ze beter herplaatst kan worden, maar dan heb je er wel alles aan gedaan :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:00

Ik vraag me af wat je met vriend zou doen als die ineens incontinent wordt.. Dan heb je de plas ook in je bed zitten.
Ga je dan tegen je huisdieren schelden? Komt er weer een nieuw topic op Bokt..
"Ik heb uren tegen m'n katten staan roepen dat ik het nu ECHT beu ben, en dat die kerel moet gaan."

:')

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:01

idefix4 schreef:
Een DA die beweert dat een hond van 7 weken zelfstandig is, moet van mij zijn brevet verliezen. Dat is ook niet waar. Ik heb hier een mechelaar die met 7 weken het nest uit kwam. Eigenlijk wou de fokker 6, maar daar ging ik niet mee akkoord. De Mechelaar mocht van mij na veel 5-en en 6-en mee, omdat ik nog een oude duitse herder had. Die heeft haar nog de nodige opvoeding gegeven, waardoor het toch een fijne hond is geworden. Ik ben iemand die dan weet waar ze aan begint. Ik raad het echter iedereen af. Een hond mag ook pas het nest uit vanaf 8 weken. Liefst nog een week later. Bij katten geldt volgens het dierenasiel 12 weken! En dan is 6 niet zielig? Je hebt geprobeerd dat de kat wijs te maken en zelfs die gelooft je niet. _O- Er is veel kennis bij kattengastgezinnen. Mss hebben zij nog tips voor je.

Hoe oud is die kat nu? Ik zou haar toch leren dat als je niet op haar kan letten, dat ze in een bench moet. Die kan je in alle maten krijgen. En mss moet je eens in haar nest pissen? Ik heb een meppende kat eens in haar oor gebeten en sindsdien kon ik lezen en schrijven met die kat. En dat voor een hondenmens hè? hihi. Wat als je haar op zijn tijd eens buitengooit? Mss vindt ze het daar wel leuker dan binnen.

Je schrijft verder dat de kat heel aanhankelijk is. Het beste kan je haar dus negeren als ze het weer doet. Als de kat doorkrijgt dat ze er kredits mee verliest... :') Maar dan moet je je vriend vragen om daar in mee te gaan. Wel concequent blijven. Dat wordt nog wat als er kinderen komen... :P Dan moet je het echt eens zijn met mekaar, want die zijn soms nog erger dan niet zindelijke katten en honden!

Hmm die hondjes, die waren echt ontzettend zelfstandig hoor :D Vast voedsel, water, niet meer bij mams drinken, aan de deur krabben voor in de tuin een plasje te doen,... Ze zitten nu bij familie van me -apart, niet samen he- en zijn geweldige dieren geworden :)

Dat neemt natuurlijk niet weg, dat 6 weken misschien toch te vroeg was in het geval van Nala. Maar.. Ze gaat heus wel in de bak hoor, maar dus ook net zo lief ernaast. En de kat buiten laten gaat niet, dat heeft ze nooit gekend -appartement- en daar gaan we ook niet meer aan beginnen. Een tijdje geleden is ze op de loop geslagen voor 2 dagen, dus ze blijft gelukkig wel in de buurt. Er schiet me net wat te binnen, kan ik dr niet buiten laten aan een leiband? Ik heb het altijd een raar gezicht gevonden, maar het gebeurt dus wel..

Ja, dat is dus het probleem: mijn vriend. Nu ja, da's sterk overdreven, hij is helemaal geen probleem :D Maar hij trekt dus de katten voor tegenover de hond (vandaar het katten- en hondenmens relaas *\o/*), en ik verdenk hem er stiekem van Nala achter mijn rug om aan te halen wanneer ik dr negeer omdat ze in huis heeft gedaan.. En ik heb voor mezelf al lang besloten nog geen kinderen te nemen hoor :D