anneliesdj schreef:Je hebt ws in een opwelling dit topic aangemaakt waardoor het eruit komt alsof je altijd al een klerehekel aan die kat had. Daarom krijg je ws zoveel negatieve reactie's.
Maar ik ga grotendeels met je mee, ik kon me al niet voorstellen dat je niets geprobeerd had maar wel op de kat loopt te schelden.
Maar dat ze het ooit 3 weken netjes op de bak deed, kun je dat niet opnieuw proberen? Dat je haar bv opsluit in de douche of bijkeuken en als dat goed gaat meerdere dagen krijgt ze steeds iets meer ruimte, kun je bv de deur naar de gang open laten en kijken of dat goed gaat.
Maar wat doen jullie als ze ergens plast? Laten jullie haar merken dat dat niet de bedoeling is? Hoe?
De oude manier: neusje er (bijna) indrukken en kwaad toe spreken. Ze wéét dan ook verdraaid goed dat ze verkeerd is geweest, de komende uren zie je haar zielig in een hoekje zitten en dan komt ze flemen.
Dat opsluiten, daar wordt ze uiteindelijk helemaal gestoord van. Toen met haar pootje ging dat nog best, maar als we dat nu proberen, plast ze naast de bak.
Natuurlijk heb ik niet altijd een hekel aan dr gehad. En nu ook niet constant hoor, alleen wanneer ze in huis doet. Alleen lijkt dit tegenwoordig dagelijks te zijn.. En dat ligt niet aan de hond, ze heeft dit al eerder gedaan, alleen toen telkens op de vloer en nu dus op rugzakken, handtassen, kledij, ...
Er is veel kennis bij kattengastgezinnen. Mss hebben zij nog tips voor je.
Maar dan moet je je vriend vragen om daar in mee te gaan. Wel concequent blijven. Dat wordt nog wat als er kinderen komen...
Dan moet je het echt eens zijn met mekaar, want die zijn soms nog erger dan niet zindelijke katten en honden!
Hoop dat je dat smijten niet echt doet....kun je je voorstellen dat de nekharen van bokkers omhoog gaan staan als ze zoiets lezen?

Vast voedsel, water, niet meer bij mams drinken, aan de deur krabben voor in de tuin een plasje te doen,... Ze zitten nu bij familie van me -apart, niet samen he- en zijn geweldige dieren geworden
), en ik verdenk hem er stiekem van Nala achter mijn rug om aan te halen wanneer ik dr negeer omdat ze in huis heeft gedaan.. En ik heb voor mezelf al lang besloten nog geen kinderen te nemen hoor