Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:57

NoGo schreef:
__SavannaH__ schreef:
in laten slapen als het echt zo erg is als je zegt doe je de hond er ook geen pleziier mee. hij zal niet snappen dat wat hij doet fout is , maar iedereen wordt wel telkens boos op hem . dus ik zou toch echt de keuze maken voor in laten slapen.
edit: een goede cursus of gedragstherapeut is wss al te laat, daarbij zullen ze de hond wss nooit meer vertrouwen en zal het er nog niet beter op worden voor baas en hond

Jahoor natuurlijk we gaan een gezonde hond laten inslapen omdat hij de baas in huis is.
Kwestie van opvoeden en zorgen dat jij de baas in huis word, niks inslapen omdat de hond niet snapt wat hij fout doet, jij bent er toch om hem te leren wat hij wel en niet mag, dat noemen ze nou opvoeding.

tuurijk is het een kwestie van opvoeden , maar vergeet niet die hond is 5 jaar, je "valt nu de mensen aan die zeggen inslapen, maar lees ajb ook wat ik erbij heb gezet , ik zeg bijna hetzelfde als jou , alleen zeg ik kies dan voor inslapen , ipv de hond van hot naar her te sturen
hier maak je de hond namelijk ook niet blijer van. een GT is een goed idee , maar zoals ik al zei waarschijnlijk te laat aangezien de mensen die hond toch nooit meer helemaal zullen vertrouwen.
De hond wordt gestraft voor dingen die komen uit gebrek van opvoeding, voor de hond is dit normaal en doet hij wat zijn instinct zegt dat goed is. daarom zeg ik inslapen, voortaan eerst goed lezen alstjeblieft.

NoGo

Re: Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:29

Waarom zou je de hond van hot naar her moeten sturen, als Ts hem gewoon doet naar iemand die bekend is met dit soort 'probleem' honden kan deze hond de rest van zijn leventje gewoon nog op een hondwaardige manier zijn leven slijten bij mensen thuis.
Het is wel een kwestie van goed om je heen kijken, laat mensen eventueel bij jou thuis komen, kijk hoe ze op de hond reageren luister en lees goed wat ze zeggen en schrijven, en besluit dan hem wel of niet naar diegene te doen voor je hem naar de eerste de beste doet en hij idd even met de voet tot orde word geroepen en/of uiteindelijk van hot naar her word gesleept.
Ik val idd de mensen in dit topic aan die zijn voor inslapen, het is zoals TS het omschrijft toch een opvoedkundige 'fout' van de mens (en ja ik begrijp dat ik dit zeg zonder te hond te hebben gezien of te hebben beoordeeld, maar durf de uitspraak wel te doen nav de reactie's van de TS) en een 5-jarige hond is echt nog wel het 1 en ander bij te brengen hoor!
En de mens die de hond toch nooit meer helemaal vertrouwd? Waarom niet dan? Als hij bij de nieuwe eigenaren gewoon opnieuw de basis leert ik ben de baas en jij niet, ze de bench gebruiken als veilige plek en niet als straf, waarom zouden ze de hond dan nooit meer helemaal vertrouwen?
In de hondenwereld geldt niet eenmaal de baas altijd de baas of eenmaal bijten altijd bijten...
Overigens heeft het niets te maken met lezen en je zin dat je hetzelfde zegt als mij, als je het dan over lezen hebt.... ;)

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 19:43

ik snap wat je bedoelt , ik zelf zou ook niet snel voor inslapen kiezen. en over het geval van vertrouwen ik heb het dan nu over de TS er zal wss altijd een stukje blijven wat de hond niet vertrouwt.
Tuurlijk kan het bij nieuwe eigenaren anders zijn ,maar hoe weet je zeker dat je de goede te pakken hebt,hoeveel honden komen er niet met gedragsproblemen in het asiel. dit kan je niet gelijk zien mensen kunnen zich namelijk heel anders voordoen dan ze zijn.

en daarbij ben ik ook van mening dat het een opvoedkundige fout is, dus ook in dat punt snap ik jou.
laat ik het dan anders formuleren..

Ts als je jouw hond niet ergens anders wilt onderbrengen, bij mensen die het aan zouden kunnen kies dan voor inslapen, je doet namelijk je hond en jezelf hier geen plezier mee aangezien j ehond zijn eigen fouten niet ziet, het is namelijk gewoon natuurlijk gedrag wat er gebeurt het heeft inderdaad met rangorde etc te maken.

@NoGo , ik hoop dat je zo begrijpt wat ik bedoel , het is namelijk niet zo dat ik vind dat je elk dier wat bijt etc. in moet laten slapen. ik vind dat elk dier meerdere kansen verdient alleen het is aan de eigenaar die te geven of niet, dus wilt de eigenaar het niet dan vind ik dat inslapen de juiste beslissing is .sorry voor het geval het anders over kwam , maar dit is wat ik bedoelde , hoop dat het nu wel goed overkomt.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:45

Klijntjuh schreef:
Jack gaat deze week (indien mogelijk) naar een van de mensendie hulp aan hebben geboden.Werkt het daar ook niet/ zet daar het aggresieve door.. dan overleggen we weer met de dierenarts..

Ik zou persoonlijk niet gaan aanmodderen met iemand die hulp aangeboden heeft. sorry, ze zullen het goed bedoelen maar bij dit probleem heb je iemand nodig die ECHT verstand van zaken heeft. ook al komt je hond na dit bezoek weer "goed" terug dan nog heb je een hele grote kans dat hij weer terug valt in z'n oude gedrag. het is heel rot gezegd, niet alleen de hond die "aangepakt" moet worden maar ook de baasjes. en daarnaast is moet je zeker weten waardoor dit gedrag komt en zou ik hem na een bezoek aan een " leek" alsnog niet met m'n kind vertrouwen.
ik vindt het weer een ander verhaal als je geen kind zou hebben. dan is het uit te proberen door hem tijdelijk bij iemand te laten die je wilt helpen. als hij daarna terug valt in z'nn oude gedrag dan kan hij hoogstens een volwassene in z'n donder bijten. maar je hebt het hier wel over een klein kind en daar kan je gewoon geen risico's mee nemen.
en wat nou als hij nog even gestoord terug komt?? ik zou m'n hond i.i.g. alleen in laten slapen als meerdere deskundige gedragstherapeuten me dit aan zouden raden. ik zou NOOIT op een "leek" of 1 gedragstherapeut af gaan. en met een leek bedoel ik mensen die geen diploma;s op het gebied van gedragskunde hebben. dus ik zou ook bijv. niet op een hondentrainer vertrouwen omdat die lang niet zoveel ervaring heeft als een gedragsdeskundige.

ik zou dus echt aanraden om een goede gedragstherapeut te raadplegen. Ik ben met mijn hond in lelystad geweest bij de martin gaus academy. hier heb ik eerst een gesprek van meer als een uur gehad met een gedragstherapeut om alles in kaart te brengen. hierna hebben ze hem uitgebreid getest om te kijken hoe hij in verschillende situatie's reageerd. dus met andere honden, vreemden mensen op afstand en dichtbij enz. aan de hand van dit kunnen ze vaak vrij snel zien of de hond gestoord is of dat het echt pure opvoedskwestie is of dominatie. er is ook een dierenarts die ze kunnen raadplegen.
aan de hand van hun bevindingen gaan ze verder kijken voor een oplossing. mijn hond kon niet meer met andere honden, viel vreemde mensen aan enz.
hij heeft daar 4 weken intern gezeten. ze hebben hem verschillende testen laten ondergaan en hard getraind. toen ik hem op kwam halen, hadden ze met hem in de stad gewandeld (kon echt niet), kon hij ineens zonder aanvallen uit gelaten worden en hij zat met een andere hond in de kennel.
ik moest wel nog een aantal lessen met hem daar trainen om alles onder de knie te krijgen. het had namelijk geen nut om hem zo mee naar huis te nemen want het gedrag wat hij daar vertoonde, zou thius anders zijn omdat ze het uit gaan proberen. zit jij niet op 1 lijn met de hondenschool dan gaat het mis en dan kan je weer van voren af aan beginnen. echt een super begeleiding. ze konden toen ook meteen een goed beeld van m'n hond krijgen. dit wilde ik ook omdat ik een grote kinderwens had en ik wilde weten of mijn hond een gevaar zou zijn voor een kleine. (al kan je dat nooit met zekerheid zeggen).
maar ze konden goed inschatten of mijn hond geschikt was met kleine kinderen of dat het echt uit den boze was.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:46

idefix4 schreef:
Junk: Nu nog leren om je kat zindelijk te krijgen hè? _O-

liesjecryos schreef:
Wat een slimme kat!!!
Ze pakt alleen spullen met jou geur :D .
Goh rara, hoe kan dat nou?
Zoek een huis voor het dier waar ze tenminste niet bol staat van de stress.

Doe even normaal, het gaat hier niet over de kat van JunkDeLuxe.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 22:49

BTW op pb's met : 'als je hem een spuitje ga geven, geef hem dan maar hier' ga ik uiteraard niet in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:52

LynnS_ schreef:
passieAppel schreef:
Dit klinkt heel banketstaaf; eerlijk?

Een spuitje :'(

Dat is de gemakkelijkste oplossing.
Dit soort reacties maakt mij echt kwaad :(. Moeilijk gaat ook!
De hond heeft gewoon een goede heropvoeding nodig. Net zoals velen.
Maar daar moet je gewoon hard aan werken & véél mee bezig zijn.
Met behulp van een goede gedragstherapeut kan je al een heel eind geraken.
Het is meestal niet eens de hond zijn schuld, maar die van het baasje.

In mijn ogen niet.
Meestal, ja, ligt het aan het baasje..

Nu komt er een kleine bij, ja, sorry, het een gaat boven het ander.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-09-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:55

JunkDeLuxe schreef:
Ach jeetje, dit heeft mijn grootvader voorgehad.

Zoals je zelf zegt: moest het een herder zijn.. Die van m'n opa was een dobbermann..
Heeft Jack dit gedrag altijd vertoont, of pas echt vanaf je je kindje hebt?

Dat was bij Tommek (de dobbermann) het probleem: razend jaloers op de nieuwe baby. Vraag me niet hoe, ik was toen nog niet eens geboren, maar op een gegeven moment was ie alleen met de baby. Tommek heeft de kleine bij de luier gepakt, en toen kwam m'n opa net binnen. Die heeft de hond een oplawaai verkocht, natuurlijk.

Diezelfde nacht is m'n opa wakker geworden met Tommek grommend en kwijlend bovenop hem. Hij is toen heel stil blijven liggen tot de hond weg ging, en heeft onmiddelijk de DA van wacht gebeld. Dat was natuurlijk helaas het einde van Tommek..

Dus het kan best jaloezie zijn, waardoor Jack zo reageert. Gelukkig is het een kleiner hondje, dus kan je alsnog proberen zo snel mogelijk naar de hondenschool te gaan. Al weet ik niet goed wat ik persoonlijk zou doen, het blijft ontzettend gevaarlijk met de kleine..

Een ander voorbeeld: mijn ouders hadden vroeger 2 straathondjes, Bella & Boomer. Altijd heel lieve honden geweest, tot m'n tante een keertje langs kwam met m'n neefje toen Bella pups had. Ze knapte naar m'n babyneefje, toen deze gewoon voorbij kroop. En sindsdien is ze zo blijven doen naar kinderen, dus toen mijn moeder van mij beviel, hebben ze de honden uiteindelijk moeten weg doen.. Veel succes in ieder geval!

Edit. Ik las net de reactie hier boven, van de tumor. Mijn tante heeft haar hele leven Bull Terriërs gehad, altijd zonder problemen. James, haar toenmalige, was echt een geweldig lief dier. Tot ie plots naar m'n tante dr gezicht beet.. Bleek ie inderdaad een tumor in de hersenen te hebben, waardoor ie helemaal doordraaide. Dus het kan idd ook medisch zijn..

Wat een doooood eng verhaal!
Nu weet ik het wel..

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 22:58

ik zou kijken wat de oorzaak is van dit gedrag. Maar bedenk wel dat hij ook jou kleine kan aanvallen.
Dat hij je zus heeft gebeten hoeft geen opzet te zijn. Je moet nooit tussen vechtende honden in gaan staan. die letten echt niet op of jij daar staat of een hond.
Mijn keuze zou inslapen zijn. Ik denk dat je al veel eerder had moeten beginnen met heropvoeden.
Ik zeg niet dat deze hond geen kans meer heeft of een sociaal leven maar ik zou het risico te groot vinden dat er dadelijk echt ongelukken gebeuren.
sterkte met welke beslissing die je ook neemt

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:08

anneliesdj schreef:
idefix4 schreef:
Junk: Nu nog leren om je kat zindelijk te krijgen hè? _O-

liesjecryos schreef:
Wat een slimme kat!!!
Ze pakt alleen spullen met jou geur :D .
Goh rara, hoe kan dat nou?
Zoek een huis voor het dier waar ze tenminste niet bol staat van de stress.

Doe even normaal, het gaat hier niet over de kat van JunkDeLuxe.

Sorry ik had idt in het verkeerde topic geplaats maar ik zie het nu pas.
Ik had namelijk 5 vensters openstaan :o
sorry TS,misschien kan een mod het even wijzigen?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:26

Het lijkt mij veel effectiever als TS zelf een gedragstherapeut over de vloer krijgt en hulp ipv de hond weg te sturen?? Grote kans dat de hond gewoon weer terug valt in oud gedrag als hij dan nog weer terug komt. Of de TS moet de hond echt permanent willen herplaatsen, dat lijkt mij overgens geen slecht idee gezien het kleine kind.

Ik ben trouwens ook niet zo voor dat packleader gedoe, het is namelijk niet de bedoeling om deel uit te gaan maken van de roedel van je hond, het is de bedoeling dat de hond deel uit gaat maken van jou gezin }:0 . Een hond die zich volledig natuurlijk gedraagd zou helemaal geen handige huishond zijn ("voedernijd" is bijv ook helemaal niet vreemd voor een onderdanige hond in "het wild") en bovendien zijn de meeste van deze theoriën niet daadwerkelijk gebaseerd op natuurlijk gedrag maar op gedrag in door mensen samengestelde (dus abnormale) groepen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:52

Kijk, ik ben echt tegen zomaar in laten slapen wegens gedragsproblemen, puur omdat dit 99,9% van de gevallen de schuld van de eigenaar is, tenzij natuurlijk medisch. Ik denk dat het hier om een dominantieprobleem zou kunnen gaan. Alleen niet van de hond, maar van de eigenaar. Die is niet dominant, geeft geen leiding aan de hond en dus moet de hond het wel doen.

Ik zou willen vragen aan de mensen die roepen dat de hond niet ingeslapen moet worden, zouden jullie dit ook roepen als het om een pit, een stafford, een duitse herder of rotti of iets dergelijks ging? Eerlijk zijn!
Laatst bijgewerkt door Agossie op 06-09-11 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:56

Ja absoluut, ik zou dan nog steeds zeggen niet inslapen geldt wel dat het dus exact dezelfde beschreven situatie is als hierboven.
(denk overigens dat je met deze vraag wel weer een hele discussie heb geopend)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:26

Agossie schreef:
Kijk, ik ben echt tegen zomaar in laten slapenwegens gedragsproblemen, puur omdat dit 99,9% van de gevallen de schuld van de eigenaar is, tenzij natuurlijk medisch. Ik denk dat het hier om een dominantieprobleem zou kunnen gaan. Alleen niet van de hond, maar van de eigenaar. Die is niet dominant, geeft geen leiding aan de hond en dus moet de hond het wel doen.

Ik zou willen vragen aan de mensen die roepen dat de hond niet ingeslapen moet worden, zouden jullie dit ook roepen als het om een pit, een stafford, een duitse herder of rotti of iets dergelijks ging? Eerlijk zijn!

Zou jij dat dan hypocriet vinden ofzo. Ik vind het ergens wel logisch om een hond die fysiek veel krachtiger is en dus veel meer schade kan toebrengen bij een eventuele aanval eerder in te slapen als een hond die niet krachtig is. Het risico is toch ook gewoon groter?? Ik ken trouwens meerdere grote honden die gebeten hebben/vals waren en prima zijn gerehabiliteerd maar ik zou met een grote hond denk wel minder ver durven gaan, als er iets mis gaat ben je gewoon veel verder van huis dan met zo'n kleintje. Overgens geloof ik best dat bijna iedere hond te rehabiliteren is. Maar je moet toch de risico's en kosten afwegen tegen de voordelen, ik geloof niet dat het in iedere situatie altijd het beste is om het dier koste wat het kost in leven te houden. Maar die grens zal voor iedereen anders liggen en dat moet je denk ook echt voor iedere situatie apart afwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 01:13

Sorry hoor maar ik moest stiekem wel een beetje lachen, een gevaarlijke chihuahua :=
Maar als je niet weet wat je ermee moet idd erg lastig, vooral met een klein kind erbij.
Zo snel mogelijk een goede gedragstherapeut erbij en snel leren hoe je een roedelleider moet zijn, hoe je hem moet aanpakken en heropvoeden of anders de hond herplaatsen naar iemand die ermee om kan gaan.
Succes!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 01:29

liedje89 schreef:
Het lijkt mij veel effectiever als TS zelf een gedragstherapeut over de vloer krijgt en hulp ipv de hond weg te sturen?? Grote kans dat de hond gewoon weer terug valt in oud gedrag als hij dan nog weer terug komt. Of de TS moet de hond echt permanent willen herplaatsen, dat lijkt mij overgens geen slecht idee gezien het kleine kind.

Ik ben trouwens ook niet zo voor dat packleader gedoe, het is namelijk niet de bedoeling om deel uit te gaan maken van de roedel van je hond, het is de bedoeling dat de hond deel uit gaat maken van jou gezin }:0 . Een hond die zich volledig natuurlijk gedraagd zou helemaal geen handige huishond zijn ("voedernijd" is bijv ook helemaal niet vreemd voor een onderdanige hond in "het wild") en bovendien zijn de meeste van deze theoriën niet daadwerkelijk gebaseerd op natuurlijk gedrag maar op gedrag in door mensen samengestelde (dus abnormale) groepen.

En de hond zal het gezin dus echt wel als zijn roedel gaan zien en daar moet jij dus de Alpha in zijn!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:52

Een hond ziet zijn gezin niet als roedel, een hond is neit élke dag bezig hoger op te komen, een hond is niet continu dominant...
Dat allemaal zó achterhaald... Jammer dart die idiote adviezen nog steeds voorbij komen.

TS, nogmaals, heb je er al eens iemand bij gehaald met verstand van hondengedrag?

Als je dat niet van plan bent, snap ik niet helemaal waarom je dit topic geopend hebt.
De meeste bokkers gaan er vanuit dat wat jij verteld, ook echt zo is. Alleen wij kunnen niet zien hoe het er écht aan toe gaat. Misschien interpeteer jij het gedrag wel verkeerd, en is het misschien wel agressie vanuit angst.

Wil dit een kans van slagen hebben, zal je er tijd en geld in moeten steken. Is dat het je waard?
Alle adviezen over GT en hondenscholen heb je nog niet op gereageerd, wat bij het idee geeft dat je dat niet van plan bent te gaan doen....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:02

Nikki__ schreef:
Een hond ziet zijn gezin niet als roedel, een hond is neit élke dag bezig hoger op te komen, een hond is niet continu dominant...
Dat allemaal zó achterhaald... Jammer dart die idiote adviezen nog steeds voorbij komen.

TS, nogmaals, heb je er al eens iemand bij gehaald met verstand van hondengedrag?

Als je dat niet van plan bent, snap ik niet helemaal waarom je dit topic geopend hebt.
De meeste bokkers gaan er vanuit dat wat jij verteld, ook echt zo is. Alleen wij kunnen niet zien hoe het er écht aan toe gaat. Misschien interpeteer jij het gedrag wel verkeerd, en is het misschien wel agressie vanuit angst.

Wil dit een kans van slagen hebben, zal je er tijd en geld in moeten steken. Is dat het je waard?
Alle adviezen over GT en hondenscholen heb je nog niet op gereageerd, wat bij het idee geeft dat je dat niet van plan bent te gaan doen....

Een heel normale reactie vind ik dit niet maargoed...
Hebben de honden van tegenwoordig dat tegen jou verteld dan?

Ieder voedt zijn hond(en) anders op, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Wie zegt dat jij alle wijsheid in pacht hebt en dat uitgerekend jij gelijk hebt? Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar...

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:08

kijk eens naar de hondenfluisteraar, honden moeten soms geholpen worden om hun baasjes op te voeden, een hond moet kalm onderdanig zijn, pas dan ben jij een goede baas, sorry, maar het ligt echt altijd aan de baas, nooit aan de hond, die leeft in het hier en nu en reageert ook in het hier en nu.
En ja, ik weet dat dit hard klinkt, maar veel mensen die een kleine hond nemen, vergeten dat ze een wolf in huis halen, die opgevoed moet worden als een wolf.....niet 1 hond wordt slecht geboren, ouders van de hond dus ook niet, heb het idee dat je zelf de oorzaak bent, en FOEINAARDEBENCH, helpt niet, op zijn zij leggen en laten liggen tot ie kalmeert, kan 2 minuten duren, maar bij een chiw. ook wel een half uur hoor, zijn sterke karaktertjes.de hond wegdoen is geen optie vind ik, een baby doe je toch ook niet weg omdat ie stout is?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:33

Als de vaderhond al in de schuur zat hoe zijn de pups grootgebracht?Ook in de schuur?Als dat zo is is dat natuurlijk niet bevorderlijk voor de ontwikkeling van het karakter..

Het kan inderdaad ook iets medisch zijn,dat hij probeert duidelijk te maken dat hij ergens last van heeft.

Chi's zijn naar wat ik heb gehoord erg intelligent en het kan ook zo zijn dat er niet op de juiste manier met hem wordt omgegaan..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:40

MamboBeach schreef:
Nikki__ schreef:

Een heel normale reactie vind ik dit niet maargoed...
Hebben de honden van tegenwoordig dat tegen jou verteld dan?

Ieder voedt zijn hond(en) anders op, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Wie zegt dat jij alle wijsheid in pacht hebt en dat uitgerekend jij gelijk hebt? Daar ben ik nu wel eens benieuwd naar...

Aan het gebrekkig nederlands te zien, was ik nog niet helemaal wakker geloof ik :+
Veranderd echter niet mijn mening.
De dominantietheorie is onderuit gehaald met logische feiten. De hele dominantietheorie is gebaseerd op een groep zelf samengestelde wolfen. Dat vormt sowieso al geen roedel. Daarnaast zijn ze in gevangenschap geobserveerd.
Inmiddels zijn ze er achter dat het allemaal heel anders gaat, en dat is niet zo zeer een manier van opvoeden.

Ik zeg in iedergeval niet dat ik alle wijsheid in pacht heb hoor ;) Dus weet niet waar je dat vandaan tovert?
Tuurlijk zijn er meerdere wegen die naar rome gaan, maar er zijn er zat die niet de juiste methode zijn.

Een hond word vanzelf wel zindelijk als je hem elke keer met z'n neus in z'n eigen ontlasting propt, maar is het de juiste methode? Een hond gaat vast wel luisteren als je hem continu hard corrigeert, maar is het de juiste weg? Nah, ik denk het niet hoor :)

Dus nee, de honden hebben me het niet verteld :roll: Onderzoeken e.d. wel ;)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:34

Klopt, degene die ongeveer een halve eeuw geleden de dominantietheorie naar buiten heeft gebracht is daar al ruim 10 jaar geleden op teruggekomen (David Mech). Hij heeft zelf aangegeven dat het een foutieve theorie is, na zelf verder uitgebreid onderzoek in het wild te hebben gedaan.
Maar goed we zullen dezelfde dominantiequatsch nog wel meermaals tegenkomen in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:42

Ik snap niet zo goed waarom je zus 'm uit laat zonder muilkorf als het bekend is dat ie andere honden aanvalt? En ook niet dat ze tussen 2 honden gaat staan als ie er eentje aanvalt, een ruk aan de lijn en hij vliegt door de lucht.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:48

Nikki ik weet in ieder geval dat ik mijn stafford teef noooooit naar jou zou doen (bij wijze van spreken he want ze gaat gewoon nooit weg).
Niet constant dominant, niet constant proberen hogerop te komen?
Bij jou zou ze binnen no-time een levensgevaarlijk monster worden.
Ik vraag me echt af of jij wel eens een roedel honden bij elkaar heb gezien, zo niet je bent van harte welkom een keer te komen observeren.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:55

Chihuahua's staan er om bekent dat ze heel erg jaloers kunnen worden, zeker als er in ene een nieuw gezinslid bij komt.
Ik zou hem i.i.g. uit de buurt van je kindje houden.
Het is aan jou de keus of je er een gedragstherapeut wil naar laten kijken.
Maar ik denk niet dat je het er helemaal uitkrijgt.