NoGo schreef:__SavannaH__ schreef:in laten slapen als het echt zo erg is als je zegt doe je de hond er ook geen pleziier mee. hij zal niet snappen dat wat hij doet fout is , maar iedereen wordt wel telkens boos op hem . dus ik zou toch echt de keuze maken voor in laten slapen.
edit: een goede cursus of gedragstherapeut is wss al te laat, daarbij zullen ze de hond wss nooit meer vertrouwen en zal het er nog niet beter op worden voor baas en hond
Jahoor natuurlijk we gaan een gezonde hond laten inslapen omdat hij de baas in huis is.
Kwestie van opvoeden en zorgen dat jij de baas in huis word, niks inslapen omdat de hond niet snapt wat hij fout doet, jij bent er toch om hem te leren wat hij wel en niet mag, dat noemen ze nou opvoeding.
tuurijk is het een kwestie van opvoeden , maar vergeet niet die hond is 5 jaar, je "valt nu de mensen aan die zeggen inslapen, maar lees ajb ook wat ik erbij heb gezet , ik zeg bijna hetzelfde als jou , alleen zeg ik kies dan voor inslapen , ipv de hond van hot naar her te sturen
hier maak je de hond namelijk ook niet blijer van. een GT is een goed idee , maar zoals ik al zei waarschijnlijk te laat aangezien de mensen die hond toch nooit meer helemaal zullen vertrouwen.
De hond wordt gestraft voor dingen die komen uit gebrek van opvoeding, voor de hond is dit normaal en doet hij wat zijn instinct zegt dat goed is. daarom zeg ik inslapen, voortaan eerst goed lezen alstjeblieft.

.
. Moeilijk gaat ook!
. Een hond die zich volledig natuurlijk gedraagd zou helemaal geen handige huishond zijn ("voedernijd" is bijv ook helemaal niet vreemd voor een onderdanige hond in "het wild") en bovendien zijn de meeste van deze theoriën niet daadwerkelijk gebaseerd op natuurlijk gedrag maar op gedrag in door mensen samengestelde (dus abnormale) groepen.

Onderzoeken e.d. wel