Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:30

Ik denk dat er gewoon geen vraag naar is. Ook vanuit ons niet hoor.
en daarbij, bij zo'n hond (http://94.100.120.136/1334650001-133470 ... _rl3s.jpeg) zie je er gewoon niks van, dat vind ik jammer geld. We waren wel aan het kijken naar mooie (dure) brede leren halsbanden, maar het is voor ons gewoon jammer geld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 15:39

astridastrid schreef:
Ik ging met mijn Chi (en mijn Ex :-)) wel altiid naar high-end hondenwinkels. Hondje op de commode en werd helemaal aangekleed in stijl: kledij, halsband, riem, haarstrik, zelfs onderbroek/ jurk... En geloof me: er zijn zat van deze winkels. Ik heb een dure smaak, maar een halsband van 1,000EUR heb ik nog niet gezien. Dan moet het ook wel van goud gemaakt zijn, want zoals je zelf wel zilt begrijpen zijn de product- en productiekosten voor een halsband een tikkeltje minder dan een zadel/ hoofdstel.
Mijn duurste hond-accessoire is haar Hermes tas... En daar past ze niet meer in!
En als mijn Ex geen Ex was, had ze nu nog 100 sets maar ik heb alles te koop gezet en verkocht via MP. Er is vraag genoeg naar :-).

Geef me svp een link naar/van een high end kwaliteit tuigage fabrikant.

De materiaal en productiekosten van een hallsband met lijn zijn ongeveer de helft van die van een hoofstel met teugels.
Er gaar minder materiaal in zitten doch dat is minder van invloed op de kostprijs dan de arbeid en er gaat niet zoveel minder werk in zitten.
De verkooprijs van een luxe product bestaat echter uit meer dan de kosten.
Er is een uplift voor het luxe zijn op zich al.
Daarnaast een uplift voor het merk. ´Branding´ is marketing maar verder gewoon deel van het ´product´.
Een high end luxe product is meer dan het fysieke object.

Kijk naar bijvoorbeeld Rolex.
Aan fysiek object zijn die horloges hooguit een kwart waard van hun winkelprijs. Toch heeft het als prodcut met de toevoegde waarde van de branding zelfs op de tweede hands markt een goed investeringswaarde.

Bij paarden heeft ´Passier´ een concrete toegevoegde waarde en wederom zie je dat in de gebruikt waarde.
Bij produkten van Hermés; of dat nu een armband, sjaal of zadel is, geldt hetzelfde.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je high end hondespul vlot goed verkoop AstridAstrid.
Geef mij SVP links/merknaam!
Ik kom, in zeven talen (incl. Japans http://global.rakuten.com/ja/store/e-mo ... -115272bk/ ) , niet verder dan een héél enkele halsband van Gucci of Hermés welke niet in hun catalogus staan.
Ik heb eerder in dit topic links geplaats.

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:41

Onze hond loopt altijd los (ja foei, ik weet het, ook in de niet-losloopgebieden) dus die is heel erg blij met haar kale nekje ;) Ik geef dus inderdaad geen geld uit aan mooie riempjes, dekentjes en andere troep voor mijn hond omdat ik dat echt zonde van mijn geld vind. Ik geef overigens wel geld uit aan goed voer voor mijn dieren, dat vind ik veel belangrijker dan een knap kettinkje om haar nek.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 15:42

Inney schreef:

Zoek het maar uit met AstridAstrid; die stelt dat de vraag er wel is en ook dat er veel high end hondenwinkels zijn.

Ík heb het aanbod niet kunnen vinden.
Ik ben het topic begonnen omdat ik het vreemd vind dat de sector er niet zou zijn.

Als AstridAstrid kan aantonen dat er een high end aanbod is van luxe kwaliteitsproducten van honden zoals bij paarden, dan *\o/* ... vind ík dat alleen maar logisch en in lijn met de rest van de wereld.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:51

Huertecilla schreef:
kanniet schreef:
TS Als jij daar zoveel geld aan uitgeeft wil dat nog niet zeggen dat jouw paard daar diezelfde waarde aan hecht. Ik denk dat dit alleen wat opschepperij van je is; als in: kijk eens hoeveel geld ik uitgeef aan een bandje!

Jeeha... en daar gaat weer een persoonlijk waardeoordeel ~~}>

Het onderwerp is dat er een breed luxe segment voor kwaliteitspaarden-harnachement, ook in Nederland!, bestaat wat voor honden gewoon níet bestaat.

Passier is een ´confectie´merk wat in het rek hangt bij verschillende high end paardenwinkels.
Die winkels zijn er niet voor honden en het pruduct ook niet.
Dat is geen mening, geen stelling maar een feit.

Het onderwerp is de vraag; waarom niet.

Ik begrijp prima waarom je Passier, zelfs Hermés voor je paard zou kopen.
Voor de slechte lezer; ik heb het niet en schrijf ook niet dat het nodig is.

Ik begrijp niet waarom, met dezelfde motivatie, hetzelfde segment voor honden níet bestaat.

Even booor jou Kanniet; laten we er even vanuit gaan dat een Passier of Hermés voor een paard opschepperij is.
Dan nóg is het vreemd dat het segment bij paarden zo algemeen en breed is maar bij honden niet bestaat.

Misschien omdat de paardensport niet te vergelijken is met de hondensport, als we het uberhaupt al over hondensport hebben? Dan kan je echt overal wel mee gaan vergelijken, zoals:

"Ik begrijp niet waarom, met dezelfde motivatie, hetzelfde segment voor katten níet bestaat."

of:

"Ik begrijp niet waarom, met dezelfde motivatie, hetzelfde segment voor konijnen (jawel, er bestaan konijnentuigjes/riemen :j :') ) níet bestaat."

Zou je nog eens duidelijk willen uitleggen wat je met dezelfde motivatie bedoelt?

Verder zeg ik: start een luxe hondenlijn op, gat in de markt :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:55

Mijn hond (jack russell) heeft een rood leren halsbandje met zo'n zakdoek er aan, inclusief lijn was dat maximaal 40 euro? het schuurt niet, kriebelt niet, en als ie mee de sloot in of kapot gaat, dan is ie heel vervangbaar :) en ik vind het hem persoonlijk leuker staan dan een 'gewoon' bruinleren bandje :)
Paard heeft een paar jaar oud kieffer hoofdstel, en een merkloos Hoofdstel, beide mooi zacht leer en het sluit goed aan zonder te schuren, waarom zou ik dan 200 euro meer betalen voor een (ander) merklogo er op?
Kan ook aan mijn arme student-zijn liggen, als ik meer te besteden had zou ik misschien verder kijken, maar zoals het nu is, vond ik die 40 euro voor die halsband en lijn al veel :+

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:58

Trouwens, even terugkomend op de beginpost: ik ken hier in NL echt niemand die 500, laat staan 1000 euro aan een hoofdstel met teugels besteed. Misschien wel heel hip en een hype in Zuid-Europa, maar van zulke gigantische bedragen voor een (laten we dan maar uitgaan van een zeeeer lux hoofdstel) heb ik nog nooit gehoord. Pfoe, vindt bedragen van 200 euro voor een hoofdstel al bijna om van flauw te vallen.

Kan daarom ook niet echt de link leggen naar waarom er voor honden dan geen segment binnen die prijsklasses is ... is hier in nederland voor paarden toch ook niet zo vanzelfsprekend? (of ben ik nou achterlijk?)

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:00

Er zijn genóeg winkels waar enorm modieuze en dure hondenartikelen verkocht worden. Van strass halsbandjes tot aan regenjasjes... Kennelijk heb je zelf weinig met honden en dito accessoires, want er zijn er zat te vinden. In de gemiddelde dierenwinkel zul je dit waarschijnlijk niet tegenkomen, maar in de betere speciaalzaken echt zat.

En wees 'ns eerlijk, hoeveel mensen hebben nou een kieffer/passier hoofdstel a la 800 euro? Dat zijn er niet zo veel hoor! Net als dat er niet zoveel hondeneigenaren zijn die een halsband van 300 euro aanschaffen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:02

millennium schreef:
Misschien omdat de paardensport niet te vergelijken is met de hondensport, als we het uberhaupt al over hondensport hebben?

Ga dáár nu svp niet heen, want inderdaad is het onvergelijkbaar: paardensport = ruítersport en hoort eingelijk de naam ´sport´ niet te hebben.
Zowat het enige voorbeeld van sport door een mens te paard is de hier op Bokt verketterde Mongoolse Derby :roll:

Ook dát is echter het onderwerp niet.

Dat katten niet aan bod komen als vergelijking is wellicht een beperking in mijn referentiekader.

Imo is een hoofdstel&teugels gelijk aan halsband&lijn.
Ik zie dat niet zo met een kat (of hondje als kat), maar dat kan zonder meer achter mijn horizon liggen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:03

Huertecilla schreef:
Inney schreef:

Zoek het maar uit met AstridAstrid; die stelt dat de vraag er wel is en ook dat er veel high end hondenwinkels zijn.

Ík heb het aanbod niet kunnen vinden.
Ik ben het topic begonnen omdat ik het vreemd vind dat de sector er niet zou zijn.

Als AstridAstrid kan aantonen dat er een high end aanbod is van luxe kwaliteitsproducten van honden zoals bij paarden, dan *\o/* ... vind ík dat alleen maar logisch en in lijn met de rest van de wereld.

Astridastrid is de enige die in dit 4 pagina-lange topic stelt dat de vraag er WEL is, alle overige personen stellen dat die vraag er NIET is.
Denk je dan niet dat, als er eventueel al vraag naar is, deze heel miniem is?
En daarom ook het aanbod heel miniem is, zoals dat met elkaar samenhangt in de wereld?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:03

De high end winkels die astrid beschrijfd, dat wil je toch niet voor je hond? aankleden jurkjes ondergoed t zijn toch geen kinderen. :(

Dit zal ook 1 van de redenen dat het er niet veel is hoewel de vermenselijkking wel meer lijkt op te rukken, mensen willen hun hond hond houden en daar hoord geen jurkje en betutteling bij een wat luxere halsband van 60 euro maar ook een gewone simpele van 5 euro voldoen prima :))

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:06

Huertecilla schreef:
Imo is een hoofdstel&teugels gelijk aan halsband&lijn.
Ik zie dat niet zo met een kat (of hondje als kat), maar dat kan zonder meer achter mijn horizon liggen.

En nog zie ik geen vergelijking, aangezien een hoofdstel een belangrijk deel kan uitmaken van je trainingsuitrusting, en een halsband&lijn je een keer gebruikt bij het uitlaten van je doggie.

Echter zoals smeetjoew al zegt:
Citaat:
En wees 'ns eerlijk, hoeveel mensen hebben nou een kieffer/passier hoofdstel a la 800 euro? Dat zijn er niet zo veel hoor! Net als dat er niet zoveel hondeneigenaren zijn die een halsband van 300 euro aanschaffen.

Amen! :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:16

smeetjoew schreef:
En wees 'ns eerlijk, hoeveel mensen hebben nou een kieffer/passier hoofdstel a la 800 euro? Dat zijn er niet zo veel hoor!

Blijft dat er hoofstel&teugels van 1000 euro in de standaard catalogi staan
en halsband&lijn van 300 niet.

@Goof, ik sluit mij aan bij de opmerking hier dat het aanbod een resultaat is van vraag. Ik begón daar al mee in de OT.
Ik neem zonder meer aan dat Kieffer en Passier wel voldoende topspul verkopen om het in de catalogus op te nemen en dergelijk hondenspul niet verkoopt en het dus niet in catalogi van high end fabikanten staat.

De situatie is dat ik aardig wat aanbod zoals Kieffer/Passier en hoger kan vinden, doch geen vergelijkbaar hondenspul.
Dat op zích bevreemd mij.

Als het luxe kwaliteitshondenspul wél goed verkoopt en er wél standaard aanbod in is, dan zou ik daar graag links/namen van vernemen en ik dit in lijn met de rest van de wereld vinden.

Let wel, high end KWALITEÍTspul; goed materaal, goed gemaakt. Geen versiersels met swarovski. Dat is er voor paarden óók, maar ik heb het over Passier-voor-honden.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-09-11 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:18

De hondeneigenaar is ook gek. Ze kopen dan wel geen dure tuigage, maar een chihuahua heeft soms een grotere garderobe aan jasjes dan ik! Dus het bestaat absoluut wel. Een hond is volgens mij simpelweg geen statussymbool. Voor sommige mensen (ik weet het, jij ook) is dat bij een horloge wel zo en bij een paard ook. Dus ik verwacht dat daar het antwoord in zit.

Dus maak van de hond een statussymbool en je hebt een markt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:28

idefix4 schreef:
Dus het bestaat absoluut wel.

´Het´???
Geef GRAAG concreet links/fabrikantnaam voor Passier-voor-honden als hét bestaat.
´Het´ als duur versierspul voor minihondjes zeker wel ja.

Het enige wat ik vérder in het standaard aanbod kan vinden is de Vuitton Baxter transportdoos.

Vuitton maakt(e?) net als Gucci en Hermés ook hondenhalsband&lijn; ook in formaat Bullmastiff, Labrador of Whippet, doch niet in de standaard catalogus zoals high end paardenharnachement.

Wellicht heb je gelijk in dat de hond geen statuswaarde heeft (op een Weimaraner na? en er daarom door de eigenaren niet voldoende luxe high end kwaliteistproducten voor gekocht worden.
Dat klinkt logisch.
Goede suggestie.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:35

Mijn hond heeft een halsband om van de Action, heeft welgeteld anderhalfe euro gekost :))

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:38

Laat ik eerst maar even vermelden dat ik niet het hele topic heb gelezen, daar ga ik straks eventjes doorheen :)

De mensen die ik ken, en dan bedoel ik de fokkers waar ik mijn puppy vandaan wil halen en een aantal eigenaren van hun eerdere nestjes, die geven juist erg veel uit aan hun honden, stuk voor stuk. Allemaal voeren ze het beste voer (Hill's), allemaal hebben ze erg mooie, sterke windhonden-showbanden en degelijke leren lijnen, zelfs speciale benches en autokussens voor als ze naar een show gaan.

En verder is er ook een verschil tussen kwaliteitsspul en belachelijk duur merkspul waar je 70% van de prijs alleen al voor het merkstickertje betaalt.. Een Kieffer hoofdstel hoeft echt niet beter van kwaliteit te zijn dan een hoofdstel van een minder bekend merk.. als de kwaliteit leer toch hetzelfde is?
Het kopen van duur merkspul (zadels even niet meegerekend) wordt in mijn ogen enkel en alleen gedaan voor de show. Om mee op te scheppen, of gewoon omdat ze er graag tiptop bij willen lopen op wedstrijd.. maar ik geloof niet dat er mensen zijn die zeggen "Dat hoofdstel van 100 euro is kwalitatief niet goed genoeg, ik geef liever het vijfdubbele uit want dan gaat het zo veel langer mee."
En zo vind ik dat ook bij honden. Maar die hele show-attitude is er veel minder, dus mensen geven niet zo veel om dure merkspullen en opvallen, en bij hondenshows wordt er sowieso niet gelet op dure halsbanden. Er wordt juist meestal veel liever met simpele, smalle showbandjes geshowd. Dus waarom zouden mensen een dure merkband kopen als er voor minder geld een net zo mooie, kwalitatief goede halsband te koop is, zónder dat merkje :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 03-09-11 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:42

Orchid schreef:
Omdat er kennelijk geen vraag naar is? (daarover ging mijn vorige post dan ook grotendeels maar had geen zin om veel energie in dat punt te stoppen dus heb ik het verwijderd) Mijn halsband van 10 gulden en mijn hondentuigje van 1 euro (beide van leer) gaan ook een hondenleven lang mee en ik heb geen behoefte aan iets duurders en beters.
En anders heb je als enige het gat in de markt gevonden :D

nou dat enige mag je weglaten praat toch namens jezelf ;) ik wil hier ook kwaliteit, en niet een of ander arremoedig bandje wat er met een jaar of wat niet meer uitziet. laat ik zo zeggen de bandjes uit de gemiddelde dierenwinkel vind IK arremoedig. ik heb hier een pracht stel honden lopen die dr als een vlag op een mondderschuit uitzien als dr een Actiontje om komt te hangen laat staan dat het langer dan een week zal leeven. de banden die ik hier in huis heb leggen zijn gemiddeld 7 cm dik die vindt je niet in een gewone dierenwinkel. en ik ben dus oook heel blij met de linken die hier voorbij komen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:48

8nnemiek schreef:
En verder is er ook een verschil tussen kwaliteitsspul en belachelijk duur merkspul waar je 70% van de prijs alleen al voor het merkstickertje betaalt.. Een Kieffer hoofdstel hoeft echt niet beter van kwaliteit te zijn dan een hoofdstel van een minder bekend merk.. als de kwaliteit leer toch hetzelfde is?

Afgezien van of dat allemaal waar/terecht is, is dat is het punt niet.

Het punt is waarom er naar Kiefer/Passier/+ wel voldoende vraag is om het op te nemen in de catalogus en er geen dergelijk segment is voor honden.

Mogelijk heeft de hond te weinig mensen voldoende status- of andere waarde om een luxe kwaliteitsproduct te ´verdienen´ en zo vraag als basis voor opname in de catalogus te vormen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:54

Seresta; Wat voor'n honden heb je dan wel niet? 7 Cenimeter... als we dat bij onze honden omdoen kunnen ze hun hoofd niet meer bewegen :+ -------------------------------------- Mijn hond is zo'n 30 centimeter hoog, en hij doet lang met een halsband van de action... ziet er over een half jaar nog net zo nieuw uit als vandaag. Oké, hij heeft ook wel een halsband van leer, en behoorlijk prijskaartje, maar waarom zo'n breed en zwaar ding om doen als een halsband van 1,50 ook voldoet. Én hij kan er fijner mee spelen, zonder zo'n gewicht om z'n nekkie. Voel me daardoor geen slechte baas... ook niet als ik mijn paard zie staan met een hoofdstel die vele male duurder is :n

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:00

HC, als je em helemaal had gequote dan had je m'n antwoord daarop al erbij staan ;)

Bij honden is de hele sfeer gewoon anders, vooral in dat wedstrijd/showwereldje. In de paardenwereld gaat het veel meer om opvallen en beter zijn dan de ander, al die afgunst onder elkaar, dat heb je in de hondenwereld gewoon veel minder. En dús vinden mensen het veel minder belangrijk om op te scheppen met dure merkspullen.
Paardenmensen kopen echt geen hoofdstellen van 800 euro omdat het zo goed is voor hun paard of omdat de kwaliteit zo goed is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:01

Daphne__ schreef:
Seresta; Wat voor'n honden heb je dan wel niet? 7 Cenimeter... als we dat bij onze honden omdoen kunnen ze hun hoofd niet meer bewegen :+ -------------------------------------- Mijn hond is zo'n 30 centimeter hoog, en hij doet lang met een halsband van de action... ziet er over een half jaar nog net zo nieuw uit als vandaag. Oké, hij heeft ook wel een halsband van leer, en behoorlijk prijskaartje, maar waarom zo'n breed en zwaar ding om doen als een halsband van 1,50 ook voldoet. Én hij kan er fijner mee spelen, zonder zo'n gewicht om z'n nekkie. Voel me daardoor geen slechte baas... ook niet als ik mijn paard zie staan met een hoofdstel die vele male duurder is :n

Dus een lichtgewicht soepel kettinkje van goed gemaakte titanium schakeltjes zou nóg fijner zijn voor jouw hond?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:09

8nnemiek schreef:
Paardenmensen kopen echt geen hoofdstellen van 800 euro omdat het zo goed is voor hun paard of omdat de kwaliteit zo goed is.

Dus wie een paardenhoofdstel van 800 of meer koopt, doet dat voor ..... vul maarin, maar het is niet beter gemaakt.

Ok, laten we daarvan uitgaan.
Naar 800 euro dan.
Het materiaal en arbeid in een dergelijk hoofdstel vertaalt naar een hondenhalsband is minimaal 350, waarschijnlijk 500 Euro.
Er is inderdaad doordat de luxe vraag bij honden heel anders is dan bij paardenharnachement en horlogebandjes bij hondentuigage een veel lagere uplift voor luxe en merk.

Ikzelf denk dat dít de cruciale factor is waarom het niet in standaard catalogi van high end fabrikanten van merkspullen staat.
Voor werk op bestelling kan men meer vragen en zo heeft men de marge voor luxe en merk weer op het niveau van horlogebandje en paardenhoofdstel :)*

Dat is echter nog steeds geen antwoord op de vraag waaróm er geen vraag is voor honden en ik denk dat dít het door Idefix opgebrachte punt is.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:10

daphne je kan beter vragen wat ik niet heb rondlopen hahahah nee het varieert, heb wat newfies gehad (die droegen currogan) en de mollossers lopen met breden banden ja. als ik daar een dun dingetej omhang zal dat geen lang leven bekoren en ik heb ook niet zon zin om met een nekhernie of strottenhoofdbeschaadiging aan te moeten kloppen bij mijn dierenarts. dus daar gaan breede banden om :) en soms ook nog met gewichten om de spieren te trainen. gewichtshalsbanden dus. en de tuigen gebruik ik voor het pullen. dus dan vraag ik wel wat kwaliteit.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:15

Haha oke, in jouw geval snap ik helemaal dat je kwaliteit wilt _O- Dat zijn geen honden meer, maar shetlanders :wow:

Ik heb een Jack russeltje, die trekt niet zo snel door een slechte kwaliteit halsband heen :Y)