Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
astridastrid schreef:Ik ging met mijn Chi (en mijn Ex) wel altiid naar high-end hondenwinkels. Hondje op de commode en werd helemaal aangekleed in stijl: kledij, halsband, riem, haarstrik, zelfs onderbroek/ jurk... En geloof me: er zijn zat van deze winkels. Ik heb een dure smaak, maar een halsband van 1,000EUR heb ik nog niet gezien. Dan moet het ook wel van goud gemaakt zijn, want zoals je zelf wel zilt begrijpen zijn de product- en productiekosten voor een halsband een tikkeltje minder dan een zadel/ hoofdstel.
Mijn duurste hond-accessoire is haar Hermes tas... En daar past ze niet meer in!
En als mijn Ex geen Ex was, had ze nu nog 100 sets maar ik heb alles te koop gezet en verkocht via MP. Er is vraag genoeg naar.
Ik geef dus inderdaad geen geld uit aan mooie riempjes, dekentjes en andere troep voor mijn hond omdat ik dat echt zonde van mijn geld vind. Ik geef overigens wel geld uit aan goed voer voor mijn dieren, dat vind ik veel belangrijker dan een knap kettinkje om haar nek. Inney schreef:Ik denk dat er gewoon geen vraag naar is. Ook vanuit ons niet hoor.
... vind ík dat alleen maar logisch en in lijn met de rest van de wereld. Huertecilla schreef:kanniet schreef:TS Als jij daar zoveel geld aan uitgeeft wil dat nog niet zeggen dat jouw paard daar diezelfde waarde aan hecht. Ik denk dat dit alleen wat opschepperij van je is; als in: kijk eens hoeveel geld ik uitgeef aan een bandje!
Jeeha... en daar gaat weer een persoonlijk waardeoordeel![]()
Het onderwerp is dat er een breed luxe segment voor kwaliteitspaarden-harnachement, ook in Nederland!, bestaat wat voor honden gewoon níet bestaat.
Passier is een ´confectie´merk wat in het rek hangt bij verschillende high end paardenwinkels.
Die winkels zijn er niet voor honden en het pruduct ook niet.
Dat is geen mening, geen stelling maar een feit.
Het onderwerp is de vraag; waarom niet.
Ik begrijp prima waarom je Passier, zelfs Hermés voor je paard zou kopen.
Voor de slechte lezer; ik heb het niet en schrijf ook niet dat het nodig is.
Ik begrijp niet waarom, met dezelfde motivatie, hetzelfde segment voor honden níet bestaat.
Even booor jou Kanniet; laten we er even vanuit gaan dat een Passier of Hermés voor een paard opschepperij is.
Dan nóg is het vreemd dat het segment bij paarden zo algemeen en breed is maar bij honden niet bestaat.
) níet bestaat."
en ik vind het hem persoonlijk leuker staan dan een 'gewoon' bruinleren bandje 
millennium schreef:Misschien omdat de paardensport niet te vergelijken is met de hondensport, als we het uberhaupt al over hondensport hebben?
Huertecilla schreef:Inney schreef:Ik denk dat er gewoon geen vraag naar is. Ook vanuit ons niet hoor.
Zoek het maar uit met AstridAstrid; die stelt dat de vraag er wel is en ook dat er veel high end hondenwinkels zijn.
Ík heb het aanbod niet kunnen vinden.
Ik ben het topic begonnen omdat ik het vreemd vind dat de sector er niet zou zijn.
Als AstridAstrid kan aantonen dat er een high end aanbod is van luxe kwaliteitsproducten van honden zoals bij paarden, dan... vind ík dat alleen maar logisch en in lijn met de rest van de wereld.

Huertecilla schreef:Imo is een hoofdstel&teugels gelijk aan halsband&lijn.
Ik zie dat niet zo met een kat (of hondje als kat), maar dat kan zonder meer achter mijn horizon liggen.
Citaat:En wees 'ns eerlijk, hoeveel mensen hebben nou een kieffer/passier hoofdstel a la 800 euro? Dat zijn er niet zo veel hoor! Net als dat er niet zoveel hondeneigenaren zijn die een halsband van 300 euro aanschaffen.
smeetjoew schreef:En wees 'ns eerlijk, hoeveel mensen hebben nou een kieffer/passier hoofdstel a la 800 euro? Dat zijn er niet zo veel hoor!
idefix4 schreef:Dus het bestaat absoluut wel.
Orchid schreef:Omdat er kennelijk geen vraag naar is? (daarover ging mijn vorige post dan ook grotendeels maar had geen zin om veel energie in dat punt te stoppen dus heb ik het verwijderd) Mijn halsband van 10 gulden en mijn hondentuigje van 1 euro (beide van leer) gaan ook een hondenleven lang mee en ik heb geen behoefte aan iets duurders en beters.
En anders heb je als enige het gat in de markt gevonden
ik wil hier ook kwaliteit, en niet een of ander arremoedig bandje wat er met een jaar of wat niet meer uitziet. laat ik zo zeggen de bandjes uit de gemiddelde dierenwinkel vind IK arremoedig. ik heb hier een pracht stel honden lopen die dr als een vlag op een mondderschuit uitzien als dr een Actiontje om komt te hangen laat staan dat het langer dan een week zal leeven. de banden die ik hier in huis heb leggen zijn gemiddeld 7 cm dik die vindt je niet in een gewone dierenwinkel. en ik ben dus oook heel blij met de linken die hier voorbij komen 8nnemiek schreef:En verder is er ook een verschil tussen kwaliteitsspul en belachelijk duur merkspul waar je 70% van de prijs alleen al voor het merkstickertje betaalt.. Een Kieffer hoofdstel hoeft echt niet beter van kwaliteit te zijn dan een hoofdstel van een minder bekend merk.. als de kwaliteit leer toch hetzelfde is?
-------------------------------------- Mijn hond is zo'n 30 centimeter hoog, en hij doet lang met een halsband van de action... ziet er over een half jaar nog net zo nieuw uit als vandaag. Oké, hij heeft ook wel een halsband van leer, en behoorlijk prijskaartje, maar waarom zo'n breed en zwaar ding om doen als een halsband van 1,50 ook voldoet. Én hij kan er fijner mee spelen, zonder zo'n gewicht om z'n nekkie. Voel me daardoor geen slechte baas... ook niet als ik mijn paard zie staan met een hoofdstel die vele male duurder is
Daphne__ schreef:Seresta; Wat voor'n honden heb je dan wel niet? 7 Cenimeter... als we dat bij onze honden omdoen kunnen ze hun hoofd niet meer bewegen-------------------------------------- Mijn hond is zo'n 30 centimeter hoog, en hij doet lang met een halsband van de action... ziet er over een half jaar nog net zo nieuw uit als vandaag. Oké, hij heeft ook wel een halsband van leer, en behoorlijk prijskaartje, maar waarom zo'n breed en zwaar ding om doen als een halsband van 1,50 ook voldoet. Én hij kan er fijner mee spelen, zonder zo'n gewicht om z'n nekkie. Voel me daardoor geen slechte baas... ook niet als ik mijn paard zie staan met een hoofdstel die vele male duurder is
8nnemiek schreef:Paardenmensen kopen echt geen hoofdstellen van 800 euro omdat het zo goed is voor hun paard of omdat de kwaliteit zo goed is.
en soms ook nog met gewichten om de spieren te trainen. gewichtshalsbanden dus. en de tuigen gebruik ik voor het pullen. dus dan vraag ik wel wat kwaliteit.