Traiectum schreef:San87: En het risico lopen dat hij wéér andere dieren pakt? Want dat kun je nooit uitsluiten, ook niet als je de hond muilkorft, altijd aangelijnd hebt en thuis in een bench/kennel stopt. Hij hoeft maar 1 keer te ontsnappen en het gaat fout, waarschijnlijk met dodelijke afloop. Wat zeg je dan tegen de eigenaar van een doodgebeten kat/hond/schaap? "Sorry, hij heeft het al vaker gedaan, we zullen hem nog beter in de gaten houden"? Persoonlijk zou ik echt woedend zijn als mijn dier wordt aangevallen door een hond waarvan dat bekend is.
TS: in dit geval lijkt het me het veiligst voor jou en je omgeving, en daardoor ook het beste voor je hond, dat het dier wordt ingeslapen.
Ik zou er ook niet blij mee zijn, natuurlijk niet. Maar ik vind inslapen een nare stap voor een gewone gezonde hond die zijn normale gedrag vertoont. Gedrag wat de baasjes niet in goede banen kunnen lijden.
Ik denk dat dit gedrag goed behandelbaar is, maar dan wel door de juiste mensen.
. En in dat geval ben ik tegen het inslapen.Ik ben benieuwd of jullie hetzelfde zouden doen met katten die mijn vissen uit mijn vijver vissen (ook een dier dat sterft) of de cavia's van mijn overbuurman kapot vreten.
" nee dat kan niet